Terubat Rindu Memandu Jarak Jauh Walau Sungai Buloh Tak Jauh Mana


Terubat Rindu Memandu Jarak Jauh Walau Sungai Buloh Tak Jauh Mana  | Minggu yang cukup sibuk bagi seorang umi seperti ibu-ibu yang lain walaupun anak-anak dah besar panjang dan paling bongsu #cikapplepie pulak dah menginjak usia 16 tahun pada 2022 ni. Terubat Rindu Memandu Jarak Jauh Walau Sungai Buloh Tak Jauh Mana sebenarnya tapi skill pemanduan cekap tu masih hebat. 
Minggu lepas DH dah bagitau yang dia kena outstation ke area Pantai Timur, jadi dia dah siap-siap setkan Ayong akan hantar si bongsu ke sekolah kemudian boleh terus pergi kerja, Angah pula diminta hantarkan Cik Meya yang intern di Finas Ulu Kelang dan saya pulak akan menghantar Kak Yang ke tempat kerja di Sungai Buloh. Cuak juga sebab dah lama tak memandu jauh kat lebuhraya nun.
Bila lalu kat highway ni teringat dulu kami melalui lebuhraya PLUS ni untuk balik kampung.  Ahh rindunya.

Paling tak faham bila sampai Tol Duta ni sesak tak boleh bawa bincang sampaikan SmartTag pun sesak.
Tu baru tugasan pagi buat semua dan saya pula punya tugasan untuk hantar lauk pauk kepada bonda setiap hari kecuali hari Rabu dan Jumaat. Jadi jadual ni memang dah set sebelum jam 12 tengahhari lauk dah siap akan dihantar pada bonda, kemudian pakaian bonda akan diangkut sekali untuk dijemur dirumah atau hantar ke dobi.
Next, menjemput si bongsu yang tamat waktu sekolah jam 1:30 tengahhari pulang ke rumah. Ni memang rutin sejak tak bekerja ni.
Jam 4.15 petang rutin menjemput Cik Meya yang selalunya habis kerja jam 4.30 petang. Selalunya DH yang akan jemput sebab bekerja di tempat yang sama tapi kalau DH ada tugasan luar, haruslah umi dia kena jemput kan. Sebenarnya sejak Kak Yang dah bekerja sejak 28 Disember 2021, kerja menghantar Cik Meya ke pejabat dah jadi tugasan sebab DH akan hantar Kak Yang sebelum jam 7 pagi, mana nak sempat nak rush balik sebab Cik Meya tak nak balik lewat.
Selepas menjemput Cik Meya, saya harus bergerak ke Sungai Buloh untuk menjemput Kak Yang.  Haa ni la yang cuaknya sebab kalau ikut highway, silap masuk simpang memang akan jauhlah destinasi. Tapi dari Ulu Kelang nak ke Sungai Buloh ni kereta memang banyak jadi kena naik Duke, kalau terlepas memang mencari nahas! 
Memang dah terkena sebenarnya bila terlepas simpang, memang gabra sebab nak patah balik mana mungkin dengan kesesakan yang padat. Serius serik dan simpan sini buat kenangan. Kalau tau dek DH memang panjanglah bebelan dia. Orang lelaki ni kalau dah start membebel tu memang hebat sungguh.
Bila dah pegang stereng ni memang layan memandu kat PLUS highway ni, boleh pecut tapi boleh sampai 120km jer la sebab takut pulak kang ada surat cinta sampai. Laju tak laju, kalau pagi tu lebih kurang +-40 minit untuk sampai ke Kawasan Perindustrian Sungai Buloh tu dan waktu balik menghantar pulak dekat 60 minit sebab sesak dengan kenderaan yang nak menuju ke Kota Damansara. Lepas dari perismpang arah Kota Damansara tu, memang laju jer trafik. Mujur waktu petang masa menjemput Kak Yang perjalanan kami smooth jer.
Semalam dan sehari sebelumnya ada kejadian saya terlepas simpang dan seriously saya sangat lewat sampai untuk jemput Kak Yang. Kalau sehari sebelum tu kami sampai jam 5.25 petang, tapi next day tu kami sampai 5.45 petang dan semalam kami sampai jam 6.15 petang sebab tersalah jalan.

Ni keadaan trafik selepas keluar susur dari Hospital Sungai Buloh, padat dan sendat, jadi kena slowly masuk ke sebelah kiri lane pertama tu kalau tak memang boleh buat cramp kaki main brek.
Ramai kawan yang bertanya, kenapa jauh sangat tempat kerja Kak Yang tu, kenapa tak cuba kerja di tengah bandar KL atau berdekatan. Alhamdulillah dah jadi rezeki Kak Yang dapat kerja di Daikin sebagai Analyst, walau jauh tapi memang tu yang dia nak dan kerja tu menepati apa yang dia belajar.
Cabaran bukan hanya di highway tapi bila dah masuk simpang kiri depan Hospital Sungai Buloh tu, sesak juga kat trafik light dan sesak di depan sekolah waktu pagi dan petang.
Ada orang tanya kenapa tak duduk rumah sewa atau bilik sewa. Beberapa hari selepas Kak Yang dapat offer tu, kami ke Sungai Buloh meninjau bilik sewa di Matang Pagar tapi saya kurang berkenan sebab agak jauh dari tempat kerja dan tiada servis Grab. Jadinya DH cakap, tak per dia akan hantar setiap hari dan nanti bila Kak Yang dah dapat kereta, dia berulang alik jer la. Kalau dulu semasa belajar kat Pahang tu jauh tapi ni perjalanan ke Sungai Buloh tu tak sampai sejam kalau trafik tak sesak.
Alhamdulillah, walau lewat tapi masih sempat jemput anak-anak dan hari ni tugasan menjemput Kak Yang tamat sebab DH dah balik. Jadi minggu depan pulak la tugasan tu kembali bila DH kena outstation lagi.
Tak per, saya dah arif dah dengan jalan pergi dan balik ke Sungai Buloh. Tahniah pada diri sendiri la kan. 
Lagi satu, rasa geram sebab SmartTag pula buat hal bila tak boleh detect di tol, jadinya tak boleh la meluncur lagi sebab kena touch kad Touch N Go tu. Ni memang buat hati sakit..haha
Sebenarnya, sebagai persediaan, hari Ahad lepas DH siap buat tour lagi tunjuk jalan mana patut ikut untuk jemput Kak Yang selepas menjemput Miya. Berkali-kali juga dia ingatkan, jalan tu, jalan ni hahaa tapi tetap tersilap jalan juga. Berkali juga ikut DH menjemput sebelum dia outstation sebab bila hari hujan, dia akan bawa kereta dan kalau tidak naik jer la motor baru dia tu.
Pengalaman tu kan mendewasakan dan mematangkan.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.iamfuzy.com/2022/01/terubat-rindu-memandu-jarak-jauh-walau.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anggota Komisi Ix Minta Pemerintah Buka Opsi Pembelajaran Jarak Jauh Jika Covid Naik

Anggota Komisi Ix Minta Pemerintah Buka Opsi Pembelajaran Jarak Jauh Jika Covid Naik

papar berkaitan - pada 6/1/2022 - jumlah : 140 hits
Politisi PDI Perjuangan tersebut mengatakan pemerintah hendaknya menerapkan kebijakan tersebut secara dinamis Sehingga ketentuan soal PTM terbatas yang wajib diikuti murid sekolah dapat diubah menyesuaikan kondisi
Banjir Hancurkan Karak Di Mana Raja Balak

Banjir Hancurkan Karak Di Mana Raja Balak

papar berkaitan - pada 17/1/2022 - jumlah : 120 hits
Banjir besar yang melanda Pahang khususnya Karak pada pertengahan Disember 2021 lalu biar pun telah surut tetapi masih meninggalkan puing puing yang sukar dibersihkan biar pun menggunakan jentera berat Tinjauan Suara Keadilan sempena progra...
Masyarakat Tak Ambil Peduli Cadangan Pengurangan Kemudaratan Tembakau Di Mana Silapnya

Masyarakat Tak Ambil Peduli Cadangan Pengurangan Kemudaratan Tembakau Di Mana Silapnya

papar berkaitan - pada 17/1/2022 - jumlah : 146 hits
Merokok merokok merokok Saban tahun isu merokok ni sentiasa menjadi perbincangan hangat dalam kalangan masyarakat sungguhpun begitu dalam satu data yang dikeluarkan dilaporkan dalam tempoh 7 tahun seramai 73 836 perokok menyertai program be...
Rfid Kroni Mana Ni Yang Menyiksa Rakyat

Rfid Kroni Mana Ni Yang Menyiksa Rakyat

papar berkaitan - pada 18/1/2022 - jumlah : 126 hits
RFID Siapa yang untung Rakyat atau seseorang PETALING JAYA Kan dah elok elok dah sebelum ini rasanya lebih ekonomi dan jarang tak lepas lane Demikian keluhan Mohd Azrie Mat Nor yang dipetik melalui akaun Facebooknya mengenai pelaksanaan sis...
Walauns Mana Akan Lawan Telan Ayaq Kaki Hadi

Walauns Mana Akan Lawan Telan Ayaq Kaki Hadi

papar berkaitan - pada 19/1/2022 - jumlah : 97 hits
Tuan Ibrahim gesa ahli Pas akur tindakan Hadi pecat KhairuddinJanuary 17 2022 Timbalan Presiden Pas Datuk Seri Tuan Ibrahim Tuan Man menegaskan pengguguran Ahli Parlimen Kuala Nerus Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali daripada Ahli Jawatan...
Setakat Mana Azam Tidak Tarik Balik Saman Ya Ke Atas Lalitha

Setakat Mana Azam Tidak Tarik Balik Saman Ya Ke Atas Lalitha

papar berkaitan - pada 13/1/2022 - jumlah : 218 hits
Azam berbanding Najib ada sedikit keberanian dan peningkatan dalam saman ke atas mereka yang membuat tuduhan ke atasnya Berani kerana benar boleh diambilkira dalam pendekatan ini Apakah ini sekadar peringkat awal untuk menyahkan berita pana...
Tipe Penonton Drakor Di Indonesia Kamu Termasuk Yang Mana

Tipe Penonton Drakor Di Indonesia Kamu Termasuk Yang Mana

papar berkaitan - pada 11/1/2022 - jumlah : 166 hits
Meski ada banyak tipe penonton pada dasarnya mereka semua adalah pecinta sejati drama Korea Setuju
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Buat Apa Jika Terseliuh

Lafaz Zikir Hari Jumaat Dan Selawat Nabi Serta Fadhilatnya

Apa Itu Istighfar

21 Amazing Mother S Day Gifts For The Food Lover

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Doktor Kongsi Tip Cepatkan Proses Bersalin Elok Buat Bila Dah Hujung Hujung Kehamilan