Terlajak Perahu Boleh Diundur Terlajak Kata Kena Macam Dia Ni Laa



Pepatah Melayu ada berbunyi 'terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya.' tetapi dalam hal ini bukan kata yang terlajak tetapi 'kata-kata yang terlebih terlajak' hingga menjadi herdik..
Gara-gara terlajak kata (mungkin sebab dia rasa di dah besar sangat dan perlu dihormati oleh lain-lain kekitangan Kerajaan) beliau hanya memegang Jawatan Ketua Pengarah itu lebih kurang 10 bulan sahaja..
Sebelum ini, tular di media sosial berhubung dakwaan seorang pegawai tinggi kerajaan telah mengeluarkan kata-kata kesat terhadap seorang pegawai Jabatan Imigresen (Imigresen) di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), dalam satu insiden pada 3 Ogos lalu.
Rentetan itu, Mohd Zuki pada 7 Ogos lalu mengumumkan penubuhan satu Jawatankuasa Siasatan, yang dipengerusi Peguam Negara, Tan Sri Idrus Harun bagi menyiasat dakwaan insiden membabitkan seorang pegawai tinggi kerajaan dan pegawai Imigresen di KLIA itu.
Ia selepas Kabinet pimpinan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob yang ketika itu Perdana Menteri mengarahkan KSN menubuhkan jawatankuasa bagi menyiasat isu membabitkan Mohd Shafiq yang didakwa mengeluarkan kata-kata kesat terhadap seorang pegawai kanan Jabatan Imigresen (Imigresen).
Ismail Sabri dilaporkan berkata perkara itu dibincangkan Kabinet supaya siasatan dilaksanakan jawatankuasa khas yang ahlinya ditentukan KSN.
"Kabinet setuju meminta KSN melihat perkara ini dan menubuhkan jawatankuasa di peringkat dalaman bagi menyiasat perkara ini.
"Kita kena berlaku adil kepada semua pihak... yang mengadu dan diadukan itu, jadi kita serahkan jawatankuasa itu yang ditentukan KSN nanti," katanya.
Mohd Shafiq, 58, berkelulusan Ijazah Sarjana Muda Sains Politik (Kepujian) dari Universiti Kebangsaan Malaysia dan Ijazah Sarjana Pentadbiran Awam dari Universiti Meiji, Jepun.
Beliau berkhidmat dalam perkhidmatan awam selama 30 tahun dengan jawatan pertama yang disandang sebagai Penolong Setiausaha di Bahagian Istiadat, Jabatan Perdana Menteri pada 1 Disember 1992.
Mohd Shafiq yang sebelum ini adalah Ketua Setiausaha Kementerian Kesihatan menggantikan Tan Sri Mohd Khairul Adib Abd Rahman yang bersara wajib pada 16 Januari lalu.
Dan hari ini media melaporkan..
PUTRAJAYA: Perkhidmatan Datuk Seri Mohd Shafiq Abdullah sebagai Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam (KPPA) ditamatkan berkuat kuasa semalam.
Ketua Setiausaha Negara (KSN), Tan Sri Mohd Zuki Ali, berkata penamatan itu selaras dengan peraturan 49(3) Peraturan-Peraturan Pegawai Awam (Kelakuan dan Tatatertib) 1993 [P.U. (A) 395/1993].
Beliau berkata Mohd Shafiq dibersarakan mengikut subseksyen 10(5)(d) Akta Pencen 1980 [AKTA 227] yang membolehkan beliau menikmati semua faedah persaraan yang layak baginya.
"Keputusan ini diambil setelah melalui semua prosedur bagi Penamatan Demi Kepentingan Awam (PDKA) dan telah diteliti keteraturannya oleh Jabatan Peguam Negara.
"Saya bagi pihak kerajaan merakamkan setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih kepada YBhg. Dato' Sri Mohd Shafiq bin Abdullah atas jasa dan khidmat bakti beliau kepada negara sebagai penjawat awam.
"Saya menyeru kepada semua penjawat awam untuk terus memberikan komitmen dan dedikasi dalam menjalankan tugas yang diamanahkan demi negara yang kita cintai," katanya dalam kenyataan hari ini.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2022/12/terlajak-perahu-boleh-diundur-terlajak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mb Selangor Hina Jais Dr Asri Kata Jais Macam Taliban Tapi Mereka Berdua Yang Meraban

Mb Selangor Hina Jais Dr Asri Kata Jais Macam Taliban Tapi Mereka Berdua Yang Meraban

papar berkaitan - pada 10/12/2022 - jumlah : 322 hits
Selepas MB Selangor yang berlagak pandai kini giliran DR Asri pula datang menambah derita JAIS dengan serangan keatas Jabatan Agama Islam Selangor yang dia kata macam Taliban menyerbu upacara perkahwinan hindu di Selangor Menurut MB Selango...
Sukar Puaskan Hati Semua Buktikan Kita Boleh Deliver Kata Ewon

Sukar Puaskan Hati Semua Buktikan Kita Boleh Deliver Kata Ewon

papar berkaitan - pada 8/12/2022 - jumlah : 129 hits
Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi Ewon Benedick berkata apa juga diputuskan perdana menteri pasti akan ada yang tidak puas hati KUALA LUMPUR Ewon Benedick berkata Jemaah Menteri perlu melaksanakan tanggungjawab diamanahkan dan sekar...
Sprm Siasat Penyelewengan Rm92 5 Billion Bukan Rm600 Billion Macam Anwar Kata

Sprm Siasat Penyelewengan Rm92 5 Billion Bukan Rm600 Billion Macam Anwar Kata

papar berkaitan - pada 10/12/2022 - jumlah : 159 hits
SPRM akan panggil Muhyiddin bekas menteri kesihatan Khairy Jamaluddin dan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Tengku Zafrul Tengku Abdul Aziz untuk memberi keterangan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia mengarahkan siasatan ter...
Hairan Macam Mana Anwar Boleh Lantik Orang Ada Kes Mahkamah Dr Mahathir

Hairan Macam Mana Anwar Boleh Lantik Orang Ada Kes Mahkamah Dr Mahathir

papar berkaitan - pada 8/12/2022 - jumlah : 229 hits
Hairan macam mana Anwar boleh lantik orang ada kes mahkamah Dr MahathirTun Dr Mahathir Mohamad membidas Datuk Seri Anwar Ibrahim selepas melantik kluster mahkamah dalam kerajaan Datuk Seri Anwar Ibrahim dibidas bekas Perdana Menteri Tun Dr ...
Guna 3 Bahan Saja Boleh Buat Puding Biskut Sedap Macam Ni

Guna 3 Bahan Saja Boleh Buat Puding Biskut Sedap Macam Ni

papar berkaitan - pada 14/12/2022 - jumlah : 320 hits
Ya betul Cuma tiga bahan sahaja Cuma perlu biskut cream cracker susu pekat manis dan telur ayam Jom kita cuba buat Tak sabar rasanya nak buat dan nikmati puding yang sangat senang nak dihasilkan ni PUDING BISKUT 3 BAHANBAHAN UTAMA24 keping ...
Prospek Kuasa Eksekutif Anwar Mengerikan Kata Kadir Jasin

Prospek Kuasa Eksekutif Anwar Mengerikan Kata Kadir Jasin

papar berkaitan - pada 4/12/2022 - jumlah : 153 hits
malaysiakini comDiterbitkan Dec 4 2022 12 14 PMTokoh wartawan veteran A Kadir Jasin berpandangan Anwar Ibrahim yang kini merupakan perdana menteri dan menteri kewangan mempunyai kuasa eksekutif yang besar dan merupakan satu propek yang nger...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman



Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan


Fakta Baru Pembunuhan Wanita Hamil Di Ruko Kelapa Gading Tidak Ada Luka Luar Di Tubuh Korban

Ulangtahun Kelahiran Nagamanja

How To Be Happy

Pre Season Perlawanan Ud Castellonense Vs Jdt

Melaksanakan Perintah Allah Itu Bagaikan Obat Pahit Tetapi

Warrant Woes In El Paso An Attorney Can Help You Get Back On The Road