Terima Bayaran Tertinggi Ini Jumlah Wang Khabib Bawa Pulang


LONDON: Juara lightweight dunia, Khabib Nurmagomedov dilaporkan menerima bayaran karier tertinggi sebanyak 4.6 juta pound (RM24.95 juta) selepas menewaskan Justin Gaethje di UFC 254, semalam.
Khabib hanya memerlukan dua pusingan untuk menumbangkan lawannya secara teknikal knockout dalam pertarungan di Fight Island sebelum mengumumkan persaraannya secara mengejut.
Presiden UFC, Dana White menyifatkan Khabib kini sebagai yang terhebat sepanjang zaman di UFC.
Malah, kemenangan terbarunya itu adalah yang ke-29 di UFC sekali gus mengekalkan rekod 100 peratus.
Selain meraih RM24.95 juta daripada pertarungan berkenaan, Khabib juga mendapat bonus tambahan kemenangan bernilai hampir 70,000 pound (RM379,738).
Selain itu, dia juga akan mendapat bayaran tambahan daripada jumlah per tontonan dalam kontrak ditandatanganinya sekali gus menyaksikan jumlah yang akan diterimanya lebih tinggi.
Ini bermakna Khabib bakal membawa pulang hadiah wang kemenangan lebih tinggi berbanding diperolehnya di UFC 242 ketika menewaskan Dustin Poirier.
Jumlah itu jelas lebih banyak berbanding 1.5 juta pound (RM8.14 juta) diterimanya ketika menewaskan Conor McGregor di UFC 229, dengan lawannya dari Ireland itu sendiri meraih pendapatan lebih 2.3 juta (RM12.48 juta).
Gaethje pula dilaporkan akan membawa pulang 300,000 pound (RM1.6 juta) daripada pertarungan di Abu Dhabi itu. – Agensi
Miliki 6 Kereta Mewah! Beginilah Jumlah Kekayaan Khabib Nurmagomedov
Bintang seni beladiri campuran (MMA) Rusia, Khabib Nurmagomedov terus hangat dalam perbincangan, setelah berjaya mempertahankan gelaran juara Kelas Ringan Ultimate Fighting Championship (UFC) mengalahkan Conor McGregor.
Pertarungan ini akan diingati kerana berlakunya perg4duhan apabila Khabib tiba-tiba naik angin dan membaling ‘mouthpiece’ ke arah cornerman McGregor. Dia kemudiannya melompat keluar dari gelanggang dan menyer4ng salah seorang jurulatih dari pasukan McGregor. Keadaan menjadi kecoh di dalam dan di luar gelanggang, namun situasi itu mula reda selepas dikawal oleh para pegawai dan pihak sekuriti.
Perg4duhan ini disebabkan oleh perkataan SARA dari tim McGregor terhadap Khabib, dan bapanya.
Walaupun dinobatkan sebagai juara, Khabib ternyata mendapat bayaran yang jauh lebih sedikit berbanding Conor McGregor, iaitu USD$ 2 juta atau RM 8.3 Juta. Sementara Conor mendapat USD$ 3 juta atau setara dengan RM 12.4 Juta.
Khabib Nurmagomedov nampaknya dapat mengalahkan Conor dari segi harta kekayaan. Media Celebrity Networth sempat membuat ramalan soal kekayaan petarung dengan rekor 27 kali menang itu.
Ingin tahu seberapa besar ramalan kekayaan yang dimiliki atlet 30 tahun itu? Baca ulasan di bawah.
Capai RM 8.3 Juta Dari Pertarungan Sebelumnya
Dalam setiap pertarungan, Khabib Nurmagomedov dikatakan mampu menghasilkan pendapatan yang tinggi. Mulai dari US$ 30 ribu atau RM 124 ribu hingga akhirnya mampu mencapai US$ 450 ribu hingga RM 1.8 juta.
Sebelum bertarung dengan McGregor, Khabib diramalkan sudah memiliki kekayaan sebesar USD$ 1 juta atau setara dengan RM 4.15 juta.
Tapi, beberapa sumber lain seperti PlayerWiki menyebutkan kini kekayaannya sudah mencapai US$ 2 juta atau RM 8.3 juta berkat pertarungan terakhirnya.
Informasi keseluruhan kekayaan Khabib memang tak diketahui umum. Forbes tidak memiliki informasi yang tepat soal hal itu, begitu pun dengan pihak Khabib yang memang tak terlalu terbuka dalam urusan harta.
Kaya Kerana MMA
Kalau beberapa atlet boleh mewah dan kaya raya kerana endorsemen, Khabib Nurmagomedov mewah hanya kerana terlibat dengan MMA.
Juara sukan Sambo dan Judo kelahiran tahun 1988 ini memang tak pernah terlihat jadi duta jenama produk apapun.
Dia juga tak pernah mem-posting gambar produk apapun di akaun Instagramnya. Gambar-gambar di Instagram Khabib umumnya hanya gambar latihan, dia bersama rakan-rakannya, atau konten-konten berunsur Islam.
Kerjaya profesional Khabib di MMA bermula sejak tahun 2008. Dalam waktu sebulan, dia berjaya memenangi empat pertandingan MMA.
Pada tahun 2011 dia pun bergabung ke UFC dan memulakan debutnya melawan Kamal Shalorus. Di pusingan ketiga, Khabib memenangi pertarungan sengit itu dengan memaksa Shalorus menyerah.
Koleksi Kereta Mewah
Mengenai soal koleksi keretal, Khabib juga tak mengumpul kereta mewah seperti Conor McGregor. Beberapa kereta mewah yang khabarnya pernah dimiliki Khabib adalah Lada Priora, Mercedes-Benz W124, Mercedes-Benz AMG GT, Ferrari California, BMW 6 Series, dan Land Cruiser J200.
Kereta Mercedes-Benz AMG GT, khabarnya kereta itu merupakan hadiah yang diberikan oleh hartawan Rusia, Ziyavudin Magomedov.

Atlet Paling Popular di Rusia
Populariti Khabib Nurmagomedov memang tak boleh disamakan disebut dengan atlet-atlet kebanggan Rusia lainnya.
Terbukti, jumlah followers Khabib di Instagram juga jauh lebih banyak berbanding Maria Sharapova atau Fedor Emelianenko. Menurut laman web, TSM Sportz, penghargaan besar dia terima adalah selepas pertama kali merebut gelaran Kelas Ringan UFC. Di situ, Khabib mendapatkan ganjaran sebanyak USD$ 300 ribu dengan bonusnya USD$ 150 ribu.

Begitulah sedikit informasi kekayaan Khabib Nurmagomedov. Sebagai selebriti dan atlet mempunyai pendapatan yang tinggi, Khabib juga tak seperti Conor McGregor atau atlet mahal lainnya yang glamor, terutama soal pakaian. Jarang sekali dia terlihat dengan pakaian mewah saat berhadapan dengan lawannya sebelum bertanding
 
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Kini
Sumber: https://ift.tt/35xeRt7


via Sinar Viral NetworkBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kotakkopek.blogspot.com/2020/10/terima-bayaran-tertinggi-ini-jumlah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Khabib Bawa Pulang Lebih Rm25 Juta

Khabib Bawa Pulang Lebih Rm25 Juta

papar berkaitan - pada 27/10/2020 - jumlah : 440 hits
LONDON Juara lightweight dunia Khabib Nurmagomedov dilaporkan menerima bayaran karier tertinggi sebanyak 4 6 juta pound selepas menewaskan Justin Gaethje di UFC 254 semalam Khabib hanya memerlukan dua pusingan untuk menumbangkan lawannya se...
Arah Aliran Menaik Ke Tahap Tertinggi Baru Untuk Pasangan Mata Wang Eurusd

Arah Aliran Menaik Ke Tahap Tertinggi Baru Untuk Pasangan Mata Wang Eurusd

papar berkaitan - pada 13/10/2020 - jumlah : 235 hits
Arah aliran dan kesabaran adalah rakan anda di pasaran kewangan The material has been provided by InstaForex Company
Covid 19 Jumlah Kes Positif Baharu Melonjak 869 Kes Hari Ini Tertinggi Pernah Direkodkan

Covid 19 Jumlah Kes Positif Baharu Melonjak 869 Kes Hari Ini Tertinggi Pernah Direkodkan

papar berkaitan - pada 17/10/2020 - jumlah : 285 hits
KUALA LUMPUR Jumlah kes baharu koronavirus di Malaysia melonjak kepada 869 kes hari ini iaitu yang tertinggi pernah direkodkan sejak pandemik itu melanda negara Empat kematian dilaporkan setakat 12 tengah hari ini menjadikan jumlah kumulati...
Hiburan Tanda Terima Kasih Fazley Yaakob Hadiah Wang Tunai Dan Baucar Buat Penghantar Makanan

Hiburan Tanda Terima Kasih Fazley Yaakob Hadiah Wang Tunai Dan Baucar Buat Penghantar Makanan

papar berkaitan - pada 25/10/2020 - jumlah : 238 hits
Sebagai tanda penghargaan cef selebriti Dato Fazley Yaakob telah memberi sedikit sumbangan buat semua penghantar makanan atau rider yang mengambil tempahan dari restorannya iaitu restoran Minangkapau Menerusi ruangan instagramnnya Fazley me...
Wang Yi S Trip To South East Asia To Further Enhance China Asean Ties Anti Pandemic Cooperation

Wang Yi S Trip To South East Asia To Further Enhance China Asean Ties Anti Pandemic Cooperation

papar berkaitan - pada 14/10/2020 - jumlah : 191 hits
Chinese State Councilor and Foreign Minister Wang Yi s trip to Cambodia and other South East Asian countries would further strengthen China Asean ties and anti Covid 19 cooperation as well as contribute to maintaining peace and stability in...
Hiburan Kini Jual Laksam Pelakon Shima Anuar Minta Maaf Kenakan Cas Setiap Bekas Dibeli Refund Kembali Wang

Hiburan Kini Jual Laksam Pelakon Shima Anuar Minta Maaf Kenakan Cas Setiap Bekas Dibeli Refund Kembali Wang

papar berkaitan - pada 14/10/2020 - jumlah : 912 hits
Pelakon yang semakin meningkat namanya setelah membintangi filem Flat 3A Shima Anuar tampil memohon maaf kepada pelangganya kerana telah dikenakan cas untuk setiap bekas yang dibeli daripada agen laksam di negeri Johor dan Pulau Pinang Shim...
Pasangan Mata Wang Usd Chf Penembusan Pergerakan Menaik Akan Berlaku

Pasangan Mata Wang Usd Chf Penembusan Pergerakan Menaik Akan Berlaku

papar berkaitan - pada 15/10/2020 - jumlah : 179 hits
Pasangan mata wang USD CHF terperangkap dalam saluran bawah tetapi nampaknya bertekad untuk melepaskan diri dari corak ini dan kembali ke arah pergerakan menaik sekali lagi Namun satu lagi peringkat yang lebih tinggi memerlukan pengesahan H...
Cara Pengeluaran Wang Kwsp Untuk Tujuan Pendidikan Dan Syarat Utama

Cara Pengeluaran Wang Kwsp Untuk Tujuan Pendidikan Dan Syarat Utama

papar berkaitan - pada 15/10/2020 - jumlah : 464 hits
The post appeared first on Cara mengeluarkan simpanan KWSP untuk Tujuan Pendidikan serta syarat syarat yang perlu dipatuhi Pengeluaran ini membolehkan ahli mengeluarkan simpanan Akaun 2 untuk membiayai yuran pengajian ahli anak ahli termasu...
Analisis Gelombang Elliott Bagi Pasangan Mata Wang Gbp Jpy Untuk 16 Oktober 2020

Analisis Gelombang Elliott Bagi Pasangan Mata Wang Gbp Jpy Untuk 16 Oktober 2020

papar berkaitan - pada 16/10/2020 - jumlah : 223 hits
Pasangan mata wang GBP JPY meneruskan pergerakan menurun dan penembusan sedikit di bawah paras rendah pada tahap 135 64 mengekalkan gelombang ii merah kekal tersedia Selepas penembusan di bawah tahap 135 64 pasangan mata wang GBP JPY berger...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Continuous Learning



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Kopi Surat Cinta Kota Damansara

8 Aneka Resepi Kuih Tradisional Berasaskan Pisang

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega