Tempat Kedua Untuk Triple Eight Jmr Dalam Perlumbaan 2 Kategori Pro Am




SEPANG: Tunku Putera Johor, Tunku Abu Bakar Sultan Ibrahim dan rakan sepasukannya Jordan Love menebus kegagalan tempat ke-10 semalam dengan meraih tempat podium dalam kategori Pro-Am dalam Perlumbaan 2 GT World Challenge Asia hari ini.
Perlumbaan yang berlangsung di Litar Antarabangsa Sepang (SIC) menyaksikan Tunku Abu Bakar dan Love, yang bersaing bagi pasukan Triple Eight Johor Motorsports Racing (JMR), mencatat masa 1 jam 55 saat selepas 27 pusingan untuk menduduki tempat ketiga.
Prestasi ini meletakkan Triple Eight JMR di tempat keempat keseluruhan daripada 33 pasukan yang bersaing.
Berkompetisi dengan Mercedes-AMG GT3 EVO, pasukan Triple Eight yang pada mulanya dipandu oleh Love berjaya mengekalkan tempat kelima selama 30 minit pertama perlumbaan sebelum menukar pemandu dengan Tunku Abu Bakar.
Dengan 15 minit lagi dalam perlumbaan, persembahan memandu mengagumkan Tunku Abu Bakar memacu pasukan ke tempat keempat dalam kategori Pro-Am.
Bagaimanapun, nasib baik telah bersama Triple Eight JMR apabila pasukan Absolute Racing yang dipandu oleh Liu Anthony, asalnya di tempat ketiga, menerima hukuman 33 saat, menjatuhkan mereka ke tempat ke-12.
Perkembangan ini membolehkan Triple Eight JMR melangkah ke podium pada tempat ketiga dalam kategori Pro-Am dan keempat keseluruhan.
Tempat pertama dimenangi oleh Origine Motorsports yang dipandu oleh Lu Wei dan Heirich Laurin (1:00:27.782s), dengan Craft Bamboo Racing, yang dipandu oleh Cao Qi dan Morad Daniel, menduduki tempat kedua (1:00:27.929s). Tempat ketiga ditempati oleh Harmoni Racing, yang dipandu oleh Liang Jiatong dan Luo Kangluo (1:00:48.730s).
Baginda Sultan Ibrahim, Raja Malaysia, dan Baginda Raja Zarith Sofiah, Ratu Malaysia, turut menyaksikan SIC dengan kehadiran mereka untuk menyaksikan anak lelaki mereka, Tunku Abu Bakar, bersaing dalam perlumbaan berprestij ini.
Mengulas mengenai perlumbaan hari ini, Tunku Abu Bakar mengatakan beliau puas dengan prestasinya yang meningkat berbanding dengan perlumbaan semalam.
“Saya keluar selepas henti untuk tayar sejuk, jadi sukar untuk mengejar kereta lain. Tetapi selepas beberapa pusingan, kami mengejar, malangnya kami terperangkap di lalu lintas.”
“Tetapi kami membuat kemajuan besar hari ini berbanding dengan semalam, jadi saya fikir kita berada dalam lintasan yang baik untuk sisa musim ini,” katanya.
Tunku Abu Bakar menambah bahawa beliau juga bertujuan untuk menduduki tempat kelima terbaik dalam GT World Challenge Asia di Litar Antarabangsa Chang, Thailand pada 10 hingga 12 Mei.


Source link
The post Tempat kedua untuk Triple Eight JMR dalam perlumbaan 2 kategori Pro-Am. appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/tempat-kedua-untuk-triple-eight-jmr-dalam-perlumbaan-2-kategori-pro-am/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Newcastle Menewaskan Tottenham Dengan Skor Empat Demi Memeriahkan Perlumbaan Liga Juara Juara

Newcastle Menewaskan Tottenham Dengan Skor Empat Demi Memeriahkan Perlumbaan Liga Juara Juara

papar berkaitan - pada 14/4/2024 - jumlah : 51 hits
NEWCASTLE menggegar Liga Premier dengan memasuki enam teratas apabila Alexander Isak mencetak dua gol dalam kemenangan 4 0 ke atas Tottenham untuk membangkitkan harapan luar mereka untuk tempat dalam Liga Juara Juara musim depan Kelebihan S...
Adik Beradik Ayah Aku Semua Kategori Kaya Tiap Kali Raya Rumah Aku Diorang Tak Nak Masuk Katanya Panas Dan Berbau

Adik Beradik Ayah Aku Semua Kategori Kaya Tiap Kali Raya Rumah Aku Diorang Tak Nak Masuk Katanya Panas Dan Berbau

papar berkaitan - pada 27/4/2024 - jumlah : 103 hits
Assalamualaikum semua Aku tak tahu orang lain diorang dan adik beradik macam mana mungkin sama dengan aku dan mungkin tidak Aku yakin sangat kita ni yang anak dan adik beradik boleh nampak mak ayah kita macam mana tapi setakat memerhati kal...
Kategori Manakah Anda Bila Balik Beraya Di Kampung

Kategori Manakah Anda Bila Balik Beraya Di Kampung

papar berkaitan - pada 12/4/2024 - jumlah : 104 hits
Setiap kali musim perayaan jalan raya pasti akan mengalami kesesakan yang luarbiasa Mental dan fizikal kena kuat dan bersedia dengan keadaan yang di luar jangka Bagi mengurangkan kesesakan Cadangan Waktu Perjalanan Sempena Perayaan Hari Ray...
Protes Pro Palestin Lautan Pelajar Banjiri Paris

Protes Pro Palestin Lautan Pelajar Banjiri Paris

papar berkaitan - pada 28/4/2024 - jumlah : 67 hits
PARIS Protes pro Palestin terus merebak ke seluruh dunia termasuk dalam kalangan pelajar universiti di Perancis apabila lautan peserta membanjiri Institut Kajian Politik Sciences Po di Paris pada Jumaat Penunjuk perasaan memenuhi ruang bang...
Man City Menewaskan Brighton Untuk Mengecilkan Jarak Dengan Arsenal Dalam Perlumbaan Kejuaraan

Man City Menewaskan Brighton Untuk Mengecilkan Jarak Dengan Arsenal Dalam Perlumbaan Kejuaraan

papar berkaitan - pada 26/4/2024 - jumlah : 60 hits
Brighton United Kingdom Manchester City menghancurkan Brighton 4 0 dengan gol ganda Phil Foden yang mengangkat pengejar gelar Liga Perdana ke satu mata dari pemimpin Arsenal pada hari Khamis Pasukan Pep Guardiola menunjukkan aksi yang menga...
Nasi Lemak Mee Rebus Chaq Di Hari Raya Kedua

Nasi Lemak Mee Rebus Chaq Di Hari Raya Kedua

papar berkaitan - pada 13/4/2024 - jumlah : 118 hits
Assalamualaikum WBTDAH tengahari baru gerak dari homestay ke rumah Na E Sampai sampai eh nasi lemak lagi Pagi tu kan kami dah sarapan nasi lemak di warung Tapi tak apa sebab favourite food Pak Inche is nasi lemak Tiap tiap hari makan nasi l...
Menu Syawal Kedua Mee Kuah

Menu Syawal Kedua Mee Kuah

papar berkaitan - pada 16/4/2024 - jumlah : 115 hits
Assalamualaikum dan Salam sejahtera Syawal kedua beraya di kampung tetapi raya sekarang dengan raya beberapa tahun lepas memang banyak bezanya Balik kampung tak semeriah dulu lepas arwah tok dan tokwan dah meninggal dunia Balik kampung suny...
Tajuk Utama Minggu Ini Ytl Power Euforia Gabungan Axiata Inflasi Rendah Gdp 1q Wajib

Kenapa Bini Aku Tak Cantik

Rumah Terbuka Wld Raya 2024

Tutorial Cara Daftar Asb Online Dan Cara Semak Asb Guna Ic

Biodata Shalin Zulkifli Ratu Boling Tenpin Negara

Pramugari Malaysia Airlines Meninggal Dunia Tak Sempat Pulang Ke Tanah Air

Transit Aliran Automatik Di Putrajaya Percuma Selama Tiga Bulan

Flexibility In Business Operations



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Sbdj Siri 201 Tak Dapat Kawal Perasaan

Panduan Pilih Ketam Segar

Perbanyakkan Niat Yang Baik

Sambut Birthday Maira

Declutter Your Life Minimalist Cabinetry Solutions

Zubir Khan Feat Ezra Kairo Omk Chord