Tangan Yang Memberi 10036



Assalamualaikum wr wb. Saudaraku... sekedar menginformasikan bhwa besok hari kamis tgl 26 maret 2020 M bertepatan tgl 1  Sya'ban 1441 H,  

''Bagi yg mengerjakan puasa 2 hari di awal Sya'ban seakan Ibadah 2 thn (kamis, jumat), Bagi yang mengerjakan Puasa 3 hari dari hari (kamis, jumat dan sabtu) berturut2 dibln Sya'ban maka pahalanya Ibadah 700 thn dan Bagi yg mengingatkn org lain ttg ini seakan Ibadah 80 thn. Subhanallah...

Begitu mulia dan Indahnya Bln Sya'ban, saudaraku...jangan sia2kn bln yg sngt mulya ini.💐 Mulai Malam kamis, tgl 25 maret 2020 M (Ba'da Maghrib sudah masuk  1 Sya'ban 1441 H. Rasullullah Bersabda "Barang Siapa Yang Memberitahukan Berita 1 Sya'ban Kepada Yang Lain, Maka Haram Api Neraka Baginya".   
Dan berdzikirlah mengingat اَللّهُ ... 

" لااله الاالله وحده لا شريك له ، له الملك وله الحمد يحيي ويميت وهوعلى كل شيءقدير- سبحان الله والحمدلله ولااله الاالله والله اكبر- ولاحول ولاقوة الاب الله العلي العظيم"َ SEMOGA BERMANFAAT🙏🙏🙏
Majlis Agama Islam Johor - Bantuan Khas Covid-19.
Jangan terkejut kalau kena gari – IGPMalaysiakini
Ketua Polis Negara (IGP) Abdul Hamid Bador memberi amaran kepada individu yang gagal mematuhi perintah kawalan pergerakan (PKP) kemungkinan akan bermalam di penjara. “Saya dah beritahu, saya dah mula menangkap. Dah 107 orang ditangkap.

“Bagi mereka yang masih ingat mereka kebal dari penyakit, ataupun sengaja nak tunjuk dia gangster, melepak-lepak di tepi padang, jangan terkejut apabila digari tangan dan dibawa ke lokap. “Dah dibuat pun, kebanyakan menghalang penjawat awam. Jangan terkejut, jangan marah, untuk duduk di lokap tiga, empat malam,” katanya.

Abdul Hamid berkata demikian sebagai tetamu di rancangan RTM Selamat Pagi Malaysia pagi tadi. Jelasnya, sehingga kini, pihak polis telah menangkap seramai 107 rakyat yang gagal mengikut perintah sepanjang tempoh berkuat kuasa pada 18 Mac lalu. Bagaimanapun, Abdul Hamid memaklumkan bahawa peratus rakyat yang patuh kini pada 92 peratus malah kadar jenayah juga telah menurun sebanyak 70 peratus.

95% Tabligh sudah tampil

Menerusi usaha pihak berkuasa untuk mengesan jemaah tabligh yang terlibat dalam perhimpunan di Masjid Sri Petaling bulan lalu, Abdul Hamid berkata pasukan petugas polis dan dibantu Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) telah mengenal pasti jumlah bilangan peserta seramai 10,000.

“Statistik mereka yang benar-benar hadir pada Ijtimak agak kabur, sebab ada pihak kata 14,000 ada pihak kata 16,000.

“Tetapi hasil kerjasama pasukan petugas polis dan KKM, kita dapat kenal pasti dengan penuh identiti mereka sampai ke tahap 10,000. “Kita temu bual mereka untuk cuba ingat siapa teman-teman yang masih belum tampil ke hadapan untuk periksa sama ada sudah disaring atau belum ,” katanya.

Beliau juga mengingatkan orang awam supaya tidak merendahkan jemaah tabligh kerana ramai telah beri kerjasama penuh. “Lebih 95 peratus sudah tampil, hanya lima peratus belum,” katanya.

Bagaimanapun, segelintir pihak tabligh –yang berada dalam kuarantin- gagal untuk melakukan penjarakan sosial. “Ada beberapa kes di mana jemaah tabligh sudah ada di pusat kuarantin, masih lagi mengamalkan sembahyang jemaah.  “[…] (polis) sudah pujuk mereka, walaupun berada dalam kuarantin, mereka mesti lakukan penjarakan sosial .

Jangan sebar identiti suspek Covid-19

Susulan kadar peratus jenayah yang dilihat turun, Abdul Hamid menggesa rakyat supaya tidak melakukan jenayah siber dengan mendedahkan identiti pesakit Covid-19. “Ini salah, ia akan menakutkan orang ramai. “Jika pesakit sudah sihat dan dikeluarkan dari hospital, jiran akan hindari pesakit.

“Jika rakyat tahu siapa yang saspek membawa wabak Covid-19, mereka boleh terus lapor dan pihak polis akan datang bawa individu terbabit lakukan pemeriksaan kesihatan,” katanya. Melihat kepada beberapa jenayah siber berhubung Covid-19, Abdul Hamid berkata pihak berkuasa telah membuka 370 kes berikutan perkara terbabit.

 at 3/25/2020 05:57:00 PTG 
Sumber: 
http://gigitankerengga.blogspot.com/2020/03/jangan-terkejut-kalau-kena-gari-igp.html

Islam





Cara Shalat di Rumah Karena Wabah Corona
sukarja, Check Porsi Haji App. - 4 hours agoIni cara yang dijelaskan oleh ulama ketika wabah corona melanda seperti saat ini. Moga bermanfaat. Tidak perlu azan di rumah, cukup azan dikumandangkan di masjid. Yang di rumah jika berjamaah, cukup iqamah saja. Lalu shalat dikerjakan pada waktunya. Jangan sampai shalat dikerjakan di luar dari waktunya karena termasuk dalam dosa besar. Shalat rawatib tetap dikerjakan, baik shalat rawatib … Continue reading Cara Shalat di Rumah Karena Wabah Corona
Cara Shalat bagi Tenaga Medis yang Menangani Corona
sukarja, Check Porsi Haji App. - 6 hours agoShalat lima waktu termasuk pada tenaga kesehatan tetap dilakukan mesti dalam keadaan darurat, walaupun harus dengan menggunakan Alat Pelindung Diri (APD) secara lengkap. Shalatnya bisa jadi dengan menjamak dua shalat sekaligus (Zhuhur dan Ashar, Maghrib dan Isya). Jika tidak bisa berwudhu dan tayammum dalam kondisi seperti ini, shalat tetap dilakukan. Di antara bentuk kasih sayang … Continue reading Cara Shalat bagi Tenaga Medis yang Menangani Corona
Sembahyang
KASKUS - Forum Threads - 3 hours ago
[youtube]mO-dPKvQz_s[/youtube]

Sedekah Penyembuh Sakit. Amiin!
Ibnu Hasyim, Ibnu Hasyim - 3 hours ago
[image: Hasil carian imej untuk sedekag penyembuh penyakit] *MASA* isteri aku sakit teruk dulu, doktor kata ada harapan dalam 30 peratus saja. Ada ustaz, dia kawan aku, datang berziarah, bagi nasihat agama. *Anta* sedekah, sedekahlah dengan banyak kerana sedekah itu boleh menyembuhkan penyakit. Aku angguk faham, aku pun bersedekah, bersedekah dengan banyak sebagaimana nasihat ustaz. Selang beberapa hari isteri aku buka mata, bangun dari koma yang dah dua minggu. Apa aku nak kata? Aku tak boleh kata apa-apa. Allah yang Maha Penyembuh. Isteri aku ambil ubat hospital dengan penuh disi..

Corona Mewabah, Profesor Amerika Ini Kagumi Metode Karantina yang Diajarkan Nabi Muhammad
Nahimunkar.org, Nahimunkar - 5 hours ago
Corona Mewabah, Profesor Amerika Ini Kagumi Metode Karantina yang Diajarkan Nabi Muhammad Sosiolog Amerika, Dr. Craig Considine mengutip hadis Nabi Muhammad agar masyarakat bisa menjaga diri di tengah wabah. Considine mengingatkan masyarakat untuk tetap menjaga keselamatan masing-masing di tengah wabah sebagaimana anjuran Nabi Muhammad untuk mengarantina diri ketika wabah terjadi. Ia menjelaskan melalui Twitter-nya dan... Read More Related posts: 1. Tragedi Wabah Virus Corona di China dan Pasukan Burung Ababil yang Hancurkan Pasukan Gajah Abrahah! 2. Xi Jinping Sebut Wab..

Ini 3 Adab Sebelum Mulai Shalat Menurut Al-Ghazali
Sodikin, Islampos - 6 hours agoOleh: Khairul Amal El Hifzi TERKAIT memulai ibadah shalat, Islam telah memberi tuntunan apa yang sebaiknya dilakukan dan adab-adab tatkala memulai melaksanakan shalat. Tuntunan ini disampaikan dalam al-Qur’an dan hadis, dan kemudian dirangkum dan dituliskan oleh para ulama’ salah satunya adalah Imam al-Ghazali dalam kitab beliau berjudul Minhajul ‘Arifin. Berikut adab sebelum memulai shalat yang […] The post Ini 3 Adab Sebelum Mulai Shalat Menurut Al-Ghazali appeared first on Islampos

sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan.
Unknown, Ahmad Sanusi Husain.Com - 5 hours ago فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا "Oleh itu, maka (tetapkanlah kepercayaanmu) bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan," إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا "(Sekali lagi ditegaskan): bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan." (Quran, Surah Al-Insyirah 94: Ayat 5-6)Other/General 

Singapura Bantu 4 Thermal Scanner untuk Batam
BatamNews.co.id - 3 hours agoBatam - Kota Batam kembali menerima bantuan dari Singapura untuk penanganan corona virus disease (covid-19). Empat unit thermal scanner atau pemindai suhu tubuh diserahkan kepada Kantor Kesehatan Pelabuhan (KKP) Klas I Batam. “KKP Klas I Batam mengucapkan terima kasih sebesar-besarnya kepada Pemerintah Kota Batam yang telah memfasilitasi, ikut membantu proses bantuan dari pemerintah Singapura. Bantuan ini diberikan kepada masyarakat Batam tapi pengoperasionalnya melalui ..

Tujuh Negara Berkomitmen Jaga Rantai Pasokan Terbuka saat Pandemi COVID-19
BatamNews.co.id - 3 hours agoSingapura - Singapura bersama enam negara lain mengeluarkan pernyataan bersama mengenai komitmen mereka untuk mempertahankan rantai pasokan yang tetap terbuka di tengah pandemi COVID-19 yang sedang berlangsung. Pernyataan bersama, dikeluarkan pada Rabu (25/3/2020)) oleh para menteri dari Singapura, Australia, Brunei, Kanada, Chili, Myanmar dan Selandia Baru. Demikian dilansir Channel News Asia. Mereka mengakui "kepentingan bersama" antara negara-negara dalam memastikan ..

Gempa Guncang Kepulauan Kuril Rusia, Tak Ada Ancaman Tsunami
Syarifudin, SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 4 hours agoGempa bumi tektonik mengguncang wilayah Kepulauan Kuril, Rusia, pada Rabu (25/3) pukul 09.49.14 WIB.Gempa bumi ini berkekuatan 7,6 Skala Richter (SR)

Himbauan WFH, Kebijakan Setengah Hati Yang Tidak Efektif
KASKUS - Forum Threads - 3 hours agoHimbauan setengah hati, kira-kira itu pendapat saya tentang intense-nya himbauan pemerintah (salah satunya lewat sms BNPB) untuk social distancing dan work from home. Sebagai karyawan, mau tidak mau saya harus mengikuti kebijakan perusahaan, yang dalam penerapan-nya pun masih rancu antara perintah dari pusat ke cabang-cabang. Ada macam-macam alasan sehingga karyawan yang harusnya bisa bekerja dari rumah pun, masih "dipaksa" untuk masuk kantor. Salah satunya mencegah kecemburuan karyawan lai..

Olimpiade Tokyo 2020 Resmi Ditunda hingga 2021
Eneng Susanti, Islampos - 6 hours ago"Olimpiade Tokyo 2020 harus ditunda", dan diadakan paling lambat pada musim panas 2021. The post Olimpiade Tokyo 2020 Resmi Ditunda hingga 2021 appeared first on Islampos

Jangan terkejut kalau kena gari – IGP
kerengga, KERENGGA - 1 hour agoMalaysiakini Ketua Polis Negara (IGP) Abdul Hamid Bador memberi amaran kepada individu yang gagal mematuhi perintah kawalan pergerakan (PKP) kemungkinan akan bermalam di penjara. “Saya dah beritahu, saya dah mula menangkap. Dah 107 orang ditangkap. “Bagi mereka yang masih ingat mereka kebal dari penyakit, ataupun sengaja nak tunjuk dia gangster, melepak-lepak di tepi padang, jangan terkejut
Soalan-soalan lazim berkaitan penangguhan pinjaman, pembiayaan
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 4 hours agoBy Wartawan MalaysiaGazette - 25 March 2020 [image: MGF06022017_BANGUNANMENARA23]Ibu Pejabat Bank Negara Malaysia, Kuala Lumpur. KUALA LUMPUR – Bank Negara Malaysia (BNM) mengeluarkan soalan-soalan lazim berkaitan langkah-langkah untuk membantu individu, PKS dan syarikat korporat yang terjejas oleh wabak Covid-19. Soalan-soalan ini diharap dapat memberi panduan kepada mereka yang berkaitan. Berikut adalah soalan-soalan tersebut: [image: dATT1-Soalan-Lazim-Mengenai-Langkah-Langkah-untuk-Membantu-Individu-PKS-dan-Syarikat-Korporat-yang-Terjejas-oleh-Wabak-COVID-19_postAGFra-page-00..

Tips Mudah Mengajarkan Pola Hidup Sehat Mencegah Penularan COVID-19 kepada Anak
Tribunnews.com - 4 hours agoTips Mudah Mengajarkan Pola Hidup Sehat Mencegah Penularan COVID-19 kepada Anak dari Konselor dari Bimbingan Koseling Universitas Muhammadiyah Malang
PM Pimpin Bacaan Doa Dengan Suara Sebak, Mohon Perlindungan Dari Allah
Suaraviral Staff, Suara Viral Malaysia - 5 hours agoPM Pimpin Bacaan Doa Dengan Suara Sebak, Mohon Perlindungan Dari Allah| Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam Perutusan Khas […] The post PM Pimpin Bacaan Doa Dengan Suara Sebak, Mohon Perlindungan Dari Allah appeared first on Suara Viral Malaysia

Soalan-soalan lazim berkaitan penangguhan pinjaman, pembiayaan
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 4 hours agoBy Wartawan MalaysiaGazette - 25 March 2020 [image: MGF06022017_BANGUNANMENARA23]Ibu Pejabat Bank Negara Malaysia, Kuala Lumpur. KUALA LUMPUR – Bank Negara Malaysia (BNM) mengeluarkan soalan-soalan lazim berkaitan langkah-langkah untuk membantu individu, PKS dan syarikat korporat yang terjejas oleh wabak Covid-19. Soalan-soalan ini diharap dapat memberi panduan kepada mereka yang berkaitan. [image: dATT1-Soalan-Lazim-Mengenai-Langkah-Langkah-untuk-Membantu-Individu-PKS-dan-Syarikat-Korporat-yang-Terjejas-oleh-Wabak-COVID-19_postAGFra-page-001] [image: dATT1-Soalan-Lazim-Mengenai..

Semua akan dapat manfaat pengumuman Jumaat ini – Muhyiddin
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 4 hours agoBy Wartawan MalaysiaGazette - 25 March 2020 [image: MGF160320_PC-TAN-SRI-MUHYIDDIN-YASSIN_03-1]Tan Sri Muhyiddin Yassin KUALA LUMPUR – Pakej rangsangan ekonomi prihatin rakyat yang akan dibentangkan Jumaat ini bersifat lebih menyeluruh dan memberi manfaat kepada semua peringkat, kata Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin. “Sama ada anda pemandu teksi, pemandu grab, petani, pengusaha restoran, penjual nasi lemak, penjual goreng pisang, penjual burger, pekerja harian, kerajaan akan berusaha sedaya upaya untuk pastikan anda semua beroleh manfaat. InsyaAllah, *no one will be left b..

10 Cara Menghilangkan Panu di Wajah dan Badan Secara Alami, Mudah Ditemukan
[email protected] (Editor), Merdeka.com - 4 hours agoInfeksi kulit akibat jamur ini masih dapat disembuhkan dengan menggunakan bahan-bahan alami yang aman dan efektif. Bagi Anda yang mempunyai masalah kulit seperti ini, perlu mencoba beberapa cara alami untuk mengurangi risiko penyebaran infeksi jamur

Pakej Rangsangan Ekonomi Prihatin Rakyat Diumum Jumaat Ini- PM
Suaraviral Staff, Suara Viral Malaysia - 5 hours agoPERDANA Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menjelaskan bahawa kerajaan akan mengumumkan Pakej Rangsangan Ekonomi Prihatin Rakyat yang lebih menyeluruh. “Kawan-kawan […] The post Pakej Rangsangan Ekonomi Prihatin Rakyat Diumum Jumaat Ini- PM appeared first on Suara Viral Malaysia

Kadar Jenayah Turun 70 Peratus Seluruh Negara Sejak Pelaksanaan PKP- Ketua Polis Negara
Suaraviral Staff, Suara Viral Malaysia - 6 hours agoKetua Polis Negara, Datuk Seri Abdul Hamid Bador mengesahkan kadar jenayah menurun sebanyak 70 peratus sejak pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan […] The post Kadar Jenayah Turun 70 Peratus Seluruh Negara Sejak Pelaksanaan PKP- Ketua Polis Negara appeared first on Suara Viral Malaysia

CEK FAKTA: Benarkah Berjemur Bisa Matikan Virus Corona?
[email protected] (Editor), Merdeka.com - 5 hours agoBerjemur dapat mematikan virus corona tidak benar. UNICEF menyarankan masyarakat tidak memercayai atau melakukan informasi tersebut

Hantavirus China Hebohkan Publik, Kenali Penularan dan Gejalanya
[email protected] (Editor), Merdeka.com - 5 hours agoBerdasarkan jurnal yang diterbitkan oleh Balai Besar Penelitian Veteriner, Indonesia pada tahun 2016, virus ini sudah ditemukan sejak tahun 1951. Berikut beberapa fakta mengenai penularan, gejala hingga pencegahan Hantavirus yang perlu Anda ketahui

4 Fakta Hantavirus, Waspadai Penularannya Lewat Tikus
[email protected] (Editor), Merdeka.com - 5 hours agoHantavirus adalah penyakit yang tergolong zoonosis, yaitu ditularkan dari hewan ke manusia3 Indonesia Catat Penggunaan e-Learning Melonjak 98%
Intan Rakhmayanti, SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 6 hours ago3 (Tri) Indonesia mencatat peningkatan lalu lintas data mingguan sebesar 15-20lam sepekan setelah pemerintah mengimbau masyarakat untuk belajar dan bekerja dari rumah

Covid-19 

1,295 Sekatan Jalan Raya Selama 24 Jam Setiap Hari
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - 4 hours ago
KUALA LUMPUR – Sebanyak 1,295 sekatan jalan raya dilaksanakan oleh Polis Diraja Malaysia (PDRM) di seluruh negara sepanjang 24 jam setiap... The post 1,295 Sekatan Jalan Raya Selama 24 Jam Setiap Hari appeared first on MYNEWSHUB
Pesara Tentera Korban Ke-16 Covid-19Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - 2 hours agoKEMENTERIAN Pertahanan mengesahkan mangsa ke-16 yang meninggal dunia akibat Covid-19 adalah seorang pesara tentera berpangkat Leftenan Kolonel. Menterinya Datuk Seri... The post Pesara Tentera Korban Ke-16 Covid-19 appeared first on MYNEWSHUB
95 peratus tabligh tampil buat saringan: KPNADMIN ISMAWEB, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the futureKUALA LUMPUR, 30 Rejab 1441H, Rabu – Sebanyak 95 peratus peserta perhimpunan tabligh di Masjid Jamek Sri Petaling di sini tampil membuat saringan kesihatan bagi COVID-19, kata Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Hamid Bador. Katanya, baki lima peratus lagi sedang dijejaki untuk memastikan mereka juga tampil membuat saringan COVID-19. Beliau berkara polis menubuhkan pasukan … The post 95 peratus tabligh tampil buat saringan: KPN appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb
COVID-19: Yayasan Ikhlas rayu sumbangan bantu golongan B40siti hafidah, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the futureBANGI, 30 Rejab 1441H, Rabu – Yayasan Ikhlas, sebuah pertubuhan peduli dan prihatin menyasarkan RM1 juta bagi membantu 50,000 keluarga golongan B40 di seluruh Malaysia yang terkesan dengan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) susulan penularan wabak COVID-19. Pengurus Besar Yayasan Ikhlas, Ir Haji Kamaruddin Kassim berkata, keperluan asas sangat mendesak buat golongan B40 dalam tempoh PKP … The post COVID-19: Yayasan Ikhlas rayu sumbangan bantu golongan B40 appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb

Bahrain Guna Hydroxychloroquine Rawat Pesakit Covid-19Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - 4 hours agoMANAMA – Kerajaan Bahrain antara negara pertama di dunia akan menggunakan ubat hydroxychloroquine untuk merawat pesakit koronavirus (Covid-19), kata Pengerusi... The post Bahrain Guna Hydroxychloroquine Rawat Pesakit Covid-19 appeared first on MYNEWSHUB

Doa Muhyiddin Untuk Rakyat Undang Sebak…Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - 4 hours agoPUTRAJAYA – Bacaan doa oleh Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin bagi memohon perlindungan negara daripada wabak koronavirus (Covid-19) mengundang... The post Doa Muhyiddin Untuk Rakyat Undang Sebak… appeared first on MYNEWSHUB


Jumlah Kes COVID-19 Dijangka Capai Kemuncak Pertengahan April
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - 5 hours ago
KUALA LUMPUR – Strategi pengujian Malaysia yang agresif : ‘ujian setiap juta kapita’ untuk COVID-19 mendahului negara ASEAN dan beberapa... The post Jumlah Kes COVID-19 Dijangka Capai Kemuncak Pertengahan April appeared first on MYNEWSHUB


KKMM Perjelas Berita Palsu Tular Dalam Media Sosial
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - 7 hours ago
KUALA LUMPUR – Polis Diraja Malaysia (PDRM) menafikan dakwaan saman RM300 dikenakan jika menaiki kereta lebih daripada seorang dan RM200... The post KKMM Perjelas Berita Palsu Tular Dalam Media Sosial appeared first on MYNEWSHUB.



Sarawak belanja RM1.5 bilion, Terengganu bila pula mahu bantu rakyat
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 2 hours ago[image: Sarawak belanja RM1.5 bilion, Terengganu bila pula mahu bantu rakyat] "Inilah waktunya kewajipan yang begitu mendesak perlu di laksanakan untuk rakyat termiskin di negeri Terengganu, yang di gelar Kuwait Malaysia, olih Kerajaan yang menggelar dirinya Kerajaan Islam- Melayu," katany Oleh MALAYSIA DATELINEMarch 25, 2020 3:06 pm Kerajaan negeri Terengganu diminta menyediakan iniasitif khusus untuk rakyat negeri itu bagi melawan kesan dari Covid-19 dengan menggunakan sumber bayaran kewangan dari minyak dan gasnya. Pengerusi AMANAH Pakatan Harapan Terengganu, Datuk Raja Kamarul Bah..

Terkesan Abaikan Risiko Covid-19, Bobby Jayanto Kritik Prosedur Pemulangan TKI
BatamNews.co.id - 3 hours agoTanjungpinang- Anggota DPRD Kepri mengkiritk proses pemulangan TKI dari Malaysia ke Tanjungpinang. Tampak protokol kesehatan yang renggang, apalagi saat para TKI dipulangkan satu kapal dengan penumpang umum lainnya. Menurut Bobby seharusnya pemulangan TKI itu dilakukan dengan prosedur kesehatan yang tepat. Apalagi saat ini Covid-19 tak bisa diprediksi. “Para saudara kita ini tetap diterima, tapi kita terapkan dengan protokol kesehatan secara nasional,” ..

Perbedaan Flu Biasa dengan Gejala Virus Corona
KASKUS - Forum Threads - 3 hours ago
[b][color=#000000][size=4][font="Source Sans Pro", sans-serif][url=https://korporat.com/]KORPORAT.COM[/url], JAKARTA – [/font][/size][/color][/b][color=#000000][size=4][font="Source Sans Pro", sans-serif]Masyarakat terkadang masih sulit membedakan[url=https://korporat.com/multimedia/8847/perbedaan-flu-biasa-dengan-gejala-virus-corona/] gejala flu biasa dan gejala virus corona[/url]. Namun, sebenarnya terdapat beberapa perbedaannya lho. Simak apa saja beberapa perbedaan flu biasa dengan gej..

GANSIS WAJIB TAHU!! INILAH BUMBU DAPUR YANG BISA MENCEGAH VIRUS CORONA MENYERANG
KASKUS - Forum Threads - 3 hours agoTahun ini menjadi salah satu tahun yang kelam bagi sebagian besar negara di belahan dunia. Di seluruh pelosok benua sedang ramai diperbincangkan sebuah virus yang terbilang ganas. Virus yang kemunculanya bermula dari negara cina ini langsung menyebar ke berbagai negara, mulai dari korea, jepang, arab bahkan indonesia. Bahkan, tingkat kematian yang ditimbulkan oleh virus [B]Corona[/B] di berbagai negara pun berbeda. Ada yang puluhan, ratusan bahkan ribuan umat manusia terjangkit virus yang ..

Kisah Miris Perawat Pasien Corona Diusir dari Kosan
KASKUS - Forum Threads - 3 hours ago[FONT="Comic Sans MS"][center][font=Comic Sans MS][color=#000000]Tenaga medis sejatinya adalah garda terdepan dalam perang melawan wabah [/color][url=https://www.detik.com/tag/virus-corona][color=#21409a]virus Corona (COVID-19)[/color][/url][color=#000000]. Namun di tengah apresiasi banyak pihak untuk tenaga medis, muncul cerita miris.[/color][/font][/center] [center]"Kami mendapat laporan dari [url=https://www.detik.com/tag/perawat][color=#21409a]perawat [/color][/url]itu bahwa ada teman-..

Pemerintah Singapura Gunakan Bluetooth untuk Deteksi Penyebaran Corona
KASKUS - Forum Threads - 3 hours ago
[center][size=3][font=Comic Sans MS][color=black]Sebagai langkah menghentikan penyebaran virus corona, pemerintah Singapura baru aja meluncurkan aplikasi bernama TraceTogether. Aplikasi ini berfungsi untuk mengidentifikasi orang-orang yang mungkin terpapar virus corona. [/color][/font][/size][/center] [center][size=3][font=Comic Sans MS][color=black]TraceTogether bekerja dengan memanfaatkan sinyal Bluetooth yang terhubung dari satu ponsel dengan ponsel lain dengan jarak maksimal 2 meter. D..

Virus corona: Penyebaran Covid-19 di New York seperti ‘kereta peluru’
BBC News Indonesia - Berita - 3 hours ago
Gubernur New York memperkirakan ribuan orang akan meninggal dunia akibat Covid-19, sedangkan Presiden Trump berharap membuka AS pada Paskah

Singapura Tutup Semua Tempat Hiburan dan Bar karena Corona, Mulai Kamis 26 Maret 2020
Tribunnews.com - 4 hours ago
Wabah virus corona belum berakhir, pemerintah Singapura akhirnya menutup semua bar dan tempat hiburan selama sebulan

Astaghfirullah! Acara Pernikahan Berakhir Petaka, 37 Tamu Undangan Positif Corona, Bagaimana Kondisi Pengantin Baru?
Nahimunkar.org, Nahimunkar - 5 hours ago
Astaghfirullah! Acara Pernikahan Berakhir Petaka, 37 Tamu Undangan Positif Corona, Bagaimana Kondisi Pengantin Baru? Virus corona terus menyebar luaskan wilayah penularannya di sejumlah negara di dunia. Hingga saat ini, terdapat 276.503 kasus dengan total kematian sebanyak 11.417 di seluruh dunia. Sejak kasus pertama di Wuhan, China, pada Desember 2019 lalu, virus Corona telah menginfeksi 152... Read More Related posts: 1. Dr Luthfi Parewangi: Wudhu bisa hancurkan virus Corona 2. Tragedi Wabah Virus Corona di China dan Pasukan Burung Ababil yang Hancurkan Pasukan Gajah A..

Lebih 3,000 Katil Di 34 Hospital Untuk Rawat COVID-19, 34 Peratus Sudah Digunakan
Suaraviral Staff, Suara Viral Malaysia - 5 hours ago
Perdana Menteri mengumumkan akan menambah lebih 3,000 katil di hospital di seluruh negara. “Kerajaan menjangkakan kes-kes baru akan terus dicatatkan […] The post Lebih 3,000 Katil Di 34 Hospital Untuk Rawat COVID-19, 34 Peratus Sudah Digunakan appeared first on Suara Viral Malaysia

Perintah Kawalan Pergerakan Dilanjutkan Sehingga 14 April 2020
Suaraviral Staff, Suara Viral Malaysia - 6 hours ago
Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumukan bahawa tempoh Perintah Kawalan Pergerakan akan dilanjutkan sehingga 14 April. Menurut Muhyididin, semua […] The post Perintah Kawalan Pergerakan Dilanjutkan Sehingga 14 April 2020 appeared first on Suara Viral Malaysia

KKM Sahkan Kematian Ke-17 Akibat Covid-19
Suaraviral Staff, Suara Viral Malaysia - 6 hours ago
Kes jangkitan dan kematian di negara kita saban hari kian meningkat akibat daripada wabak Covid-19 yang melanda di seluruh dunia […] The post KKM Sahkan Kematian Ke-17 Akibat Covid-19 appeared first on Suara Viral Malaysia

Hospital Putrajaya Buat Laporan Polis Terhadap Diva AA, Dayangku Intan
Suaraviral Staff, Suara Viral Malaysia - 7 hours ago
Disaat-saat penularan wabak COVID-19 di negara kita, petugas kesihatan antara individu yang paling bertungkus lumus melaksanakan tanggungjawab mereka namun ada […] The post Hospital Putrajaya Buat Laporan Polis Terhadap Diva AA, Dayangku Intan appeared first on Suara Viral Malaysia

Satu PDP di Kota Tasikmalaya Positif Corona
[email protected] (Editor), Merdeka.com - 4 hours ago"Yang paling penting adalah kesadaran warga akan bahaya virus corona ini sehingga mau bersikap antisipasi secara mandiri," katanya

52 RS Milik Polri di Seluruh Indonesia Disiapkan untuk Tangani Pasien Corona
[email protected] (Editor), Merdeka.com - 4 hours ago
Untuk membantu menangani pasien positif Covid-19, Polri telah menyiapkan sebanyak 52 rumah sakitnya yang tersebar di seluruh Indonesia. 52 RS tersebut terdiri dari klasifikasi kelas I, II dan III dengan total keseluruhan sebanyak 2.000 kamar yang telah siap pakai

Myanmar Laporkan Dua Kasus Pertama Virus Corona
[email protected] (Editor), Merdeka.com - 5 hours ago
Myanmar melaporkan kasus pertama virus corona yang menginfeksi dua pria yang baru saja bepergian ke Amerika Serikat (AS) dan Inggris

Dokter dan Perawat yang Diusir dari Indekos Sudah Diberi Tempat Tinggal
[email protected] (Editor), Merdeka.com - 5 hours ago
Tenaga medis yang sedang menangani pasien Covid-19 Rumah Sakit Umum Pusat (RSUP) Persahabatan, Jakarta Timur, yang ditolak pulang ke indekos oleh tetangga mereka. Saat ini, para tenaga medis tersebut telah difasilitasi tempat tinggal

Kes COVID-19 dijangka meningkat: Muhyiddin
ADMIN ISMAWEB, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
PUTRAJAYA, 30 Rejab 1441H, Rabu – Menjangkakan wabak COVID-19, yang melanda dunia sekarang dengan Malaysia tidak terkecuali akan mengalami keadaan lebih sukar, mendorong kerajaan untuk meningkatkan kapasiti ujian saringan dalam skala lebih besar bagi membendung penularan wabak ini di negara ini. Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, tindakan itu termasuklah ujian secara besar-besaran khususnya … The post Kes COVID-19 dijangka meningkat: Muhyiddin appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb

Terengganu umum peruntukan tambahan tangani kesan COVID-19
tyrazalhe, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
BANGI, 30 Rejab 1441H, Rabu – Kerajaan Negeri Terengganu mengumumkan peruntukan tambahan bantuan barangan keperluan harian berjumlah RM960,000 di bawah Pakej Rangsangan Terengganu Cakna Fasa Tiga bagi menangani kesan wabak COVID-19 kepada golongan terjejas. Menteri Besarnya, Datuk Seri Dr Ahmad Samsuri Mokhtar berkata, pakej itu adalah tambahan kepada Pakej Rangsangan Terengganu Cakna Fasa Satu yang … The post Terengganu umum peruntukan tambahan tangani kesan COVID-19 appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb

Virus corona: Cerita dokter asal Indonesia di London, 'tanpa perlindungan yang layak, kami khawatir'
BBC News Indonesia - Berita - 4 hours ago
Seorang dokter asal Indonesia di London bercerita, salah satu rumah sakit tempat dia bekerja sudah mulai kewalahan dalam melengkapi paramedis yang menangani pasien Covid-19 dengan perlengkapan seperti masker dan pakaian khusus

Sinergi Foundation Siap Salurkan 80.000 Masker dan Mob Cap untuk Tenaga Medis
taufiq, News – Kiblat - 4 hours agoSinergi Foundation siap membagikan 80.000 masker, 80.000 mob cap, dan 10.000 minuman peningkat imun tubuh. The post Sinergi Foundation Siap Salurkan 80.000 Masker dan Mob Cap untuk Tenaga Medis appeared first on Kiblat

Facebook Akan Saring Informasi Liar soal Corona
Ibas, News – Kiblat - 7 hours ago
KIBLAT.NET, Bekasi – Instagram meluncurkan fitur baru pada Selasa (24/03/2020) yang memungkinkan pengguna untuk terhubung... The post Facebook Akan Saring Informasi Liar soal Corona appeared first on Kiblat

Perintah kawalan pergerakan disambung hingga 14 April
kerengga, KERENGGA - 4 hours ago
Perintah kawalan pergerakan (PKP) akan dilanjutkan sehingga 14 April. Perkara itu diumumkan oleh Perdana Menteri Muhyiddin Yassin sebentar tadi. "Saya telah diberikan taklimat oleh Kementerian Kesihatan dan Majlis Keselamatan Negara. Trend semasa menunjukkan 
Kemenag Aceh Semprot Desinfektan, Cegah Penyebaran Virus Corona
Serambi Indonesia - 5 hours ago
Penyemprotan desinfektan dilakukan di semua ruang kerja pegawai Kemenag, termasuk musala. Petugas penyemprotan dilengkapi dengan..

Tips Olahraga di Rumah Ala Bek Persija Alfath Faathier Selama Masa Darurat Corona
Serambi Indonesia - 5 hours ago
Alfath menggunakan alat sederhana untuk untuk berolahraga, untuk tetap menjaga kebugaran tubuh selama libur latihan karena wabah corona

Dokter Handoko Gunawan yang Sempat Viral Terjangkit Corona Dinyatakan Sembuh, Begini Kondisinya
Serambi Indonesia - 6 hours ago
Dalam sebuah pesan yang disampaikan oleh keluarganya, disebutkan bahwa dr Handoko dinyatakan negatif corona berdasarkan hasil tes

Pemerintah Iran Tolak Bantuan LSM Asing Atasi Covid-19, Padahal Angka Kematian Hampir Dua Ribu Orang
Serambi Indonesia - 6 hours ago
Seorang pejabat senior Iran pada Selasa (24/03/2020) mengesampingkan bantuan dari asing untuk membantu menangani wabah virus corona
PRAMUGARI LARII DAH KEMBALI KE HOSPITAL
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 5 hours ago
‘Pramugari lari’ sudah kembali ke hospital, mengaku timbul salah faham - “Saya tak tahan duduk situ...”RABU 2020 8:04 PM Oleh: SOFEA SUSAN ALBERT KASSIM Yana menjelaskan kes tersebut telah selesai dan dia sudah kembali menerima rawatan di hospital, petang Selasa. SUSULAN tular kes pramugari yang mempunyai simptom Covid-19 melarikan diri dari Hospital Parit Buntar, Perak, malam Isnin, gadis tersebut memberi penjelasan berhubung perkara itu. Mitchell Adriyana Abdul Malik atau lebih mesra disapa Yana menjelaskan kes tersebut sebenarnya sudah selesai apabila dia telah kembali ke hospital ..

Panglima TNI Bersama Kapolri dan Menteri PUPR Tinjau Pembangunan RS Khusus di Pulau Galang
Puguh Hariyanto, SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 5 hours ago
Panglima TNI, Marsekal TNI Hadi Tjahjanto, Kapolri Jenderal Polisi Drs. Idham Azis dan Menteri PUPR M. Basoeki Hadimoeljono, meninjau pembangunan rumah sakit khusus untuk pengendalian infeksi penyakit menular

Italia: Tolong Belajar dari Kesalahan Kami. Ini Deretan Faktor di Balik Dampak Parah Corona di Sana
Ratu Pandan Wangi, Hipwee - 6 hours ago
Korban yang meninggal di Italia kini terbanyak di dunia, jauh melebihi China. Kenapa dampak virus corona bisa begitu hebat di negara ini

Penanganan Covid-19, Muhammadiyah Gelorakan Semangat Al-Maun
Miftah H. Yusufpati, SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 5 hours ago
Perlu dibuka relawan kesehatan dari unsur RS Muhammadiyah, juga relawan dari PT Muhammadiyah dan Asiyiyah dari fakultas-fakultas kesehatan

Cegah Penyebaran Covid-19, Jam Perdagangan Bursa Dipangkas
Rina Anggraeni, SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 5 hours agoAdapun waktu perdagangan di bursa efek dari hari Senin sampai dengan Jumat ke depan dipersingkat menjadi: sesi I jam 09.00 s/d 11.30 dan sesi II jam 13.30 s/d 15.00

Rawatan 

7 Cara Mengatasi Iritasi Kulit Wajah Secara Alami, Mudah dan Ampuh
[email protected] (Editor), Merdeka.com - 6 hours ago
Banyak faktor yang menyebabkan iritasi pada kulit wajah, seperti cuaca panas, makanan pedas, salah memilih produk kecantikan hingga terkena gigitan serangga. Dalam upaya mengatasi iritasi kulit juga harus hati-hati. Pasalnya salah penanganan dapat menimbulkan peradangan pada kulit

Berita Umum 

Potong gaji, ahli MMK Pahang mahu bantu rakyatfazleen safina, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the futureBANGI, 30 Rejab 1441H, Rabu – Majlis Mesyuarat Kerajaan (MMK) Pahang bersetuju membuat potongan 10 peratus daripada gaji ahli-ahlinya selama tiga bulan, susulan penularan wabak COVID-19. Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Wan Rosdy Wan Ismail dalam satu kenyataan berkata, potongan berkenaan akan dilakukan bermula April hingga Jun depan. “Dengan potongan ini akan disumbangkan sepenuhnya kepada … The post Potong gaji, ahli MMK Pahang mahu bantu rakyat appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb
Elok saman saja media degil sebagai pengajaransiti hafidah, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the futureDI dalam kenyataan media beliau malam tadi, YB Senator Datuk Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri, Menteri Di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), menegaskan beliau “tidak pernah menyebut Tabung #MUSAADAHCOVID19 khusus untuk muslim” dan “meminta pihak Malay Mail membetulkan kenyataan tersebut dan membuat permohonan maaf atas hal ini”. Ekoran itu, Malay Mail nampaknya: (1) Menukar tajuk … The post Elok saman saja media degil sebagai pengajaran appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb
Apa dosa umat Islam kepada Malaysiakini, golongan liberal?siti hafidah, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the futureAPAKAH dosa dan jenayah umat Islam kepada Malaysiakini, penulis-penulis upahan, golongan liberal dan ahli-ahli politik yang kecewa kalah serta puak-puak politikus Vernakularis? Di saat negara sedang berhempas pulas berganding bahu untuk menghadapi ujian dan wabak COVID-19, puak-puak di atas sewenang-wenangnya cuba mengganggu tumpuan semua pihak dengan isu-isu politik murahan dan mencetuskan kebencian dan provokasi berniat … The post Apa dosa umat Islam kepada Malaysiakini, golongan liberal? appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb
Malaysia dijangka alami hujan lebat mulai 27 Mactyrazalhe, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the futureBANGI, 30 Rejab 1441H, Rabu – Fasa peralihan monsun dijangka bermula pada 27 Mac ini dan berterusan sehingga pertengahan Mei depan, menurut Jabatan Meteorologi Malaysia (MetMalaysia). Ketua Pengarah MetMalaysia memaklumkan, permulaan fasa berkenaan menandakan berakhirnya Monsun Timur Laut yang telah bermula sejak 24 Oktober 2019. Dalam tempoh itu, MetMalaysia berkata, kawasan di rantau negara akan … The post Malaysia dijangka alami hujan lebat mulai 27 Mac appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb
Saya tidak sempurna: PMsiti hafidah, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the futurePERDANA Menteri dengan penuh sayu mengaku banyak kelemahan tapi: 1) Beliau menyeru pusat zakat seluruh negara menggembling tenaga dan menyalurkan bantuan kepada para asnaf yang amat memerlukan pada fasa kritikal ini. 2) Meminta rehat atau cuti diberikan kepada para doktor, jururawat dan petugas kesihatan yang 80 peratus merupakan Melayu Islam yang amat keletihan berkhidmat di … The post Saya tidak sempurna: PM appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb
COVID-19: Doa PM untuk rakyat undang sebaksiti hafidah, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the futurePUTRAJAYA, 30 Rejab 1441H, Rabu – Bacaan doa oleh Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin bagi memohon perlindungan negara daripada wabak COVID-19 mengundang rasa sebak dalam kalangan rakyat Malaysia ketika beliau menyampaikan Perutusan Khas yang disiarkan secara langsung di televisyen dan media sosial hari ini. Ramai daripada mereka yang mengikuti perutusan khas itu menyatakan demikian … The post COVID-19: Doa PM untuk rakyat undang sebak appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb
COVID-19: HSAJB nafi arah tutup Larkin Sentraltyrazalhe, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the futureBANGI, 30 Rejab 1441H, Rabu – Hospital Sultanah Aminah Johor Bahru (HSAJB) menafikan kenyataan mesej berangkai mendakwa kononnya mengarahkan penutupan Larkin Sentral akibat wabak COVID-19. Mesej berangkai itu mendakwa, pihak HSAJB telah meminta pengurusan Larkin Sentral Johor Bahru menutup fasiliti berkenaan kepada orang awam apabila terdapat seorang individu yang jatuh secara tiba-tiba dipercayai berpunca daripada … The post COVID-19: HSAJB nafi arah tutup Larkin Sentral appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb
95 peratus tabligh tampil buat saringan: KPNADMIN ISMAWEB, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the futureKUALA LUMPUR, 30 Rejab 1441H, Rabu – Sebanyak 95 peratus peserta perhimpunan tabligh di Masjid Jamek Sri Petaling di sini tampil membuat saringan kesihatan bagi COVID-19, kata Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Hamid Bador. Katanya, baki lima peratus lagi sedang dijejaki untuk memastikan mereka juga tampil membuat saringan COVID-19. Beliau berkara polis menubuhkan pasukan … The post 95 peratus tabligh tampil buat saringan: KPN appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb
COVID-19: Yayasan Ikhlas rayu sumbangan bantu golongan B40siti hafidah, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the futureBANGI, 30 Rejab 1441H, Rabu – Yayasan Ikhlas, sebuah pertubuhan peduli dan prihatin menyasarkan RM1 juta bagi membantu 50,000 keluarga golongan B40 di seluruh Malaysia yang terkesan dengan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) susulan penularan wabak COVID-19. Pengurus Besar Yayasan Ikhlas, Ir Haji Kamaruddin Kassim berkata, keperluan asas sangat mendesak buat golongan B40 dalam tempoh PKP … The post COVID-19: Yayasan Ikhlas rayu sumbangan bantu golongan B40 appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb

12 Potret Mewah Rumah Sultan Surabaya, Full Marmer Pemandangan Lapangan Golf
[email protected] (Editor), Merdeka.com - 5 hours agoSalah satu rumah mewah Sultan Surabaya yang memiliki luas tanah 2000 m dan luas bangunan 1500 m persegi. Penasaran seperti apa penampakannya

9 Cara bagi Wanita agar Mengalami Orgasme yang Dahsyat
[email protected] (Editor), Merdeka.com - 5 hours agoPada wanita, kadang tak seluruh kegiatan bercinta bisa berujung pada orgasme terutama yang memuaskan. Perlu ada sebuah upaya agar wanita bisa mencapai puncak keniikmatan ini

Ini Cara Hemat Kuota Internet Ponsel Saat WFH, Dijamin Gak Boros
[email protected] (Editor), Merdeka.com - 5 hours agoWork From Home (WFH) atau Kerja Dari Rumah merupakan gerakan yang dilakukan sebagai tindakan pencegahan terhadap penyebaran virus corona covid-19

Kebijakan Kerja dan Belajar di Rumah Berdampak Positif untuk Kualitas Udara Jakarta
[email protected] (Editor), Merdeka.com - 5 hours agoFaktor lain yang juga menjadi pendukung adalah curah hujan di Jakarta

Lima Jenis Batik Trendi yang Harus Kamu ketahui
[email protected] (Editor), Merdeka.com - 6 hours ago
Suka melihat jenis-jenis batik dengan corak dan warna berbeda? Ya, salah satu jenis kain tradisional Indonesia ini memang sangat membudaya. Tidak hanya di Jawa Tengah atau Jawa Timur, tapi juga Jawa Barat dan pulau-pulau lainnya. Seperti apa motif batik di Indonesia? Yuk, mengenal jenis batik yang kaya warna ini

Gempa Magnitudo 7,6 Guncang Kepulauan Kuril Rusia, Tak Berpotensi Tsunami
[email protected] (Editor), Merdeka.com - 6 hours ago
Gempa bumi dengan magnitudo 7,6 mengguncang wilayah Kepulauan Kuril di Rusia pada Rabu (25/3). Namun gempa tersebut tak berpotensi tsunami

Politik [Malaysia]



TIPU DAN BODOHKAN [email protected] (Tukar Tiub), Tukar Tiub - 2 hours agoTIPU BODOHKAN BANI MELAYU Betul tu. Macam orang-orang yang selalu dapat derma dari Pak Arab. Orang-orang yang anggap RM2 juta tu macam duit poket jer. Orang-orang politik yang geng dengan cukong. Yang ke hulu ke hilir naik private jet. Yang anak beranak laki bini jadi ahli parlimen. Yang berebut-rebut nak kuasa, jatuh menjatuh, tikam menikam. Selama ni orang ni semua membodohkan rakyat, memperkudakan rakyat. Apa sumbangan orang ni semua kepada rakyat marhaen. Rakyat yang susah ketika ini. Yang kais pagi makan pagi esok. Di mana ahli parlimen, di mana ADUN sekarang. Masih ber..


PENGLIPURLARA KISAH MENTERI PASIR DUA BUTIR
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 3 hours ago
Caruta panglipurlara (tak kuad jangan baca) Ahmad shahril shahril Caruta panglipurlara (tak kuad jangan baca) Dato’ Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi dia terdiam. Di riak wajahnya ada tanda tanda muram dan sedih yang teramat dalam apabila Menteri Alam Sekitar, YB Dato Tuan Ibrahim Tuan Man menyatakan punca pencemaran alam sekitar datangnya dari Musang King.. . Dia memejamkan mata, suasana hening dan hiba, lama ..lebih dari 5 minit tak seorang pun berani membuka mulut. . Masing masing terpaku melihat Dato’ Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi terus memejamkan mata tanpa berkata apa apa. Han...

AS PLODDING MUHYIDDIN WAITS TILL FRIDAY TO ANNOUNCE ‘COMPREHENSIVE’ STIMULUS TO HELP THE PEOPLE – SABAH, PENANG & KL UNVEIL THEIR OWN MULTI-MILLION AID PACKAGES TO HELP THE POOR & THE MAN ON THE STREET
emily mc, Malaysia Chronicle - 3 hours ago
Prime Minister Muhyiddin Yassin will announce a new stimulus package on Friday. “(This) people-centric package will be more comprehensive,” he said in a televised address this afternoon. “Whether you are a taxi driver, Grab driver, farmer, restaurant-owner, sell nasi lemak, pisang goreng, or burgers, or a daily worker, the government will do its best to ensure that everyone benefits. “God willing, no one will be left behind,” he said. This will be the fourth time the government has announced stimulus measures. On Monday, Muhyiddin announced measures that included allowing EPF contri..

IT’S TOO LATE, MUHYIDDIN! AS COVID-19 CASES TRIPLE, PM WARNS SITUATION IN MALAYSIA MAY WORSEN – ANNOUNCES EXTENSION OF ‘LOCKDOWN’ UNTIL APRIL 14 – AS ALREADY FORECAST BY PUNDITS WHO HAVE BEEN PRODDING HIM TO RESPOND MORE URGENTLY & SERIOUSLY
emily mc, Malaysia Chronicle - 4 hours ago
The number of Covid-19 cases in the country climbed to 1,796 cases as of noon today. Prime Minister Muhyiddin Yassin, in a live address, revealed that 172 new cases were recorded today and warned that the worst is yet to come. He also said two additional deaths were reported, bringing the death toll to 17. “I would like to state, from the onset, that the situation may become tougher. “Covid-19 is a disease that we have never faced before. We never thought that our way of life could change in the blink of an eye due to a disease that has spread not only in our country but also the wor..

MISSION ACCOMPLISHED – BUT NOT IN MALAYSIA! CHINA TO END LOCKDOWN IN WUHAN – WHILE MUHYIDDIN REGIME EXTENDS BY ANOTHER 2 WEEKS – AS THE PEOPLE FEAR THE NEXT ‘SECOND WAVE’
emily mc, Malaysia Chronicle - 4 hours agoFrom initial thousands of daily new Coronavirus cases at the peak of the epidemic in February this year, Hubei has seen zero new cases for 5 consecutive days from March 19 onwards. Now that Beijing is satisfied that the worst is over, it has announced the ending of the lockdown in Wuhan, the city of 11-million people that was at the epicentre of the pandemic – beginning on April 8. While the travel restrictions on the capital city of Wuhan will be lifted in about 2 weeks, after two months of nightmare lockdown that began on January 23, other cities in Hubei province will
PERLU DIRIKAN UNITED FRONT
[email protected] (Tukar Tiub), Tukar Tiub - 3 hours agoPERLU DIRIKAN UNITED FRONT Kesimpulannya tahap pemimpin politik yg ada kuasa hanya sama taraf dgn kepala taik..dalam bencana besar menimpa negara pun masih berfikiran bebal. Kepala butuh utk pemimpin kotor macam ni on *JIKA BENAR - * *INI SATU KESILAPAN* Anonymous on 25/03/20 RM 30,000 pun ko kecoh.. RM 2,000,000 tu duit poket saya je.. kih kih kih.. saje nk bgtaw.. jgn marah.. on *JIKA BENAR - * *INI SATU KESILAPAN* Publish | Delete | Spam jiwa merdeka on 25/03/20 y ------
ORANG ASAL TAK KENA TIPU
[email protected] (Tukar Tiub), Tukar Tiub - 3 hours agoORANG ASAL TAK KENA TIPU pemerintah yang cool akan - baca - kesusahan rakyat, cari jalan untuk pastikan bantuan sampai ke tangan rakyat. dia takkan beli mercedes tapi akan beli scrambler bike dan bentuk track jalan ke dalam hutan untuk mudahkan geng bermotor bawa bantuan ke anak2 orang asal. makanan ubat2an, pakaian, selipar, buku perkakas sekolah dll. dia tahu yang dia dengan orang asal tiada bezanya. tak perlu mercedes harga lebih setengah juta yang tak berguna pun bila dia sendiri terbaring atas katil di icu nanti. for the record. orang asal lebih bijak kerana tidak ditipu..

Tak sangka! Mudahnya MCA terjerat mainan Malaysiakini
tyrazalhe, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the futureBANGI, 30 Rejab 1441H, Rabu – Tak sangka parti perkauman, MCA, juga ‘terjerat’ dengan mainan murahan portal MalaysiaKini yang mengitar semula berita lama walaupun Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) sudah memberi penjelasan berulang-kali sebelum ini. Presiden ISMA, Haji Aminuddin Yahaya berkata, ISMA telah memfailkan kes bagi mencabar kedudukan sekolah vernakular di mahkamah beberapa bulan lalu, dan … The post Tak sangka! Mudahnya MCA terjerat mainan Malaysiakini appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb

Nie Ching dicemuh netizen cuba ambil kredit pengiktirafan UEC
tyrazalhe, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the futureBANGI, 30 Rejab 1441H, Rabu – Bekas Timbalan Menteri Pendidikan, Teo Nie Ching dikecam netizen susulan tindakan beliau cuba mengambil kredit terhadap isu Pengambilan Ijazah Sarjana Muda Perguruan (PISMP) dalam kalangan calon lepasan Sijil Peperiksaan Bersepadu (UEC). Nie Ching dalam kenyataan di Facebooknya pada 18 Mac lalu mendakwa, beliau berjumpa dengan Perdana Menteri yang juga … The post Nie Ching dicemuh netizen cuba ambil kredit pengiktirafan UEC appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb


TAK TAU NAK KATA APA MACAM NI....KIOK....
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 4 hours ago[image: Imej mungkin mengandungi: teks yang berkata 'Abdul Hadi Hadi Mana china muslimah kita? Nanti minyak babi ditangan cina kafir cina tangan badan suci muslmah kita! Kalau kehendak allah kaum muslim mati kerana dari allah dan mereka akan ditempatkan di syurga kalau mati kerana corona sahid. Baik mati muslim jati dari badan kita di pegang oleh Doktor kafir yg makan tangannya ada babi/ lemak babi yg haram untuk muslimin! Aku rela mati pada qadah dari dirawat doktor cina kafir makan babi sentuh badan aku dgn tangan najisnya lemak Chin Chai Abdul Hadi Hadi Apa kata doctor jururawat o..

Adun DAP santuni rakyat memerlukan
Roketkini, roketkini.com - 7 hours agoOleh Heliana Hashim Ketika negara menghadapi pandemik Covid-19 kini, penduduk kampung yang rata-ratanya datang dari golongan B40 merupakan antara …
Covid-19: Bak kata pakar ekonomi, jangan kedekut bantu rakyat
Roketkini, roketkini.com - 8 hours agoPOJOK | Penguatkuasaan perintah kawalan pergerakan ketika ini pastinya menjejaskan sumber pendapatan serta memberi kesan langsung dan tidak langsung …
PM umum pakej rangsangan baru pada Jumaat
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 5 hours ago[image: Malaysiakini] Perdana Menteri Muhyiddin Yassin akan mengumumkan pakej rangsangan baru bagi merancakkan ekonomi negara yang sedang merudum sekarang pada Jumaat ini. “Insya-Allah, pada hari Jumaat nanti saya akan umumkan satu pakej rangsangan ekonomi prihatin rakyat yang lebih menyeluruh,” katanya dalam ucapannya yang disiarkan di televisyen, hari ini. “Sama ada anda pemandu teksi, pemandu grab, petani, pengusaha restoran, penjual nasi lemak, penjual goreng pisang, penjual burger, pekerja harian, kerajaan akan berusaha sedaya upaya untuk pastikan anda semua beroleh manfaat. “In..

Babab punya skima: 

REJECTED! : makmur dan sentosanya sesebuah negara bergantung kepada siapa yang rakyat pilih untuk menjadi pemimpin negara mereka 10035
FAILED! : Rasa Hati Si Burung Dalam Sangkar 10034
FAILED! : Sabar Itu Membalas Segala Kejahatan Dengan Kebaikan 10033
FAILED! : Sikap Cuai Akan Membawa Padah 10032
REJECTED! : khalifah pasti tindakannya sealiran dengan kehendak allah di saat malaysia dengan krisis politik berserta serangan kesihatan sedunia covid 19 10031
FAILED! : Makluman 10030
FAILED! : Pilihan Yang Betul Dan Tepat Untuk Minyak Kenderaan 10029
FAILED! : Andai Ku Tahu 10028
FAILED! : Inilah Pakaian Baris Depan Malaysia Ttg C19 10027
FAILED! : Lengkapi Diri Kerana Allah 10026
FAILED! : Tak Kiralah Covid 19 Tuu Konspirasi Tangan Ghaib Dunia Kaa Ada Sesuatu Yang Lebih Utama Dibalik Kejadian 10025
FAILED! : Berpahala Besar Duduk Diam Di Rumah Saat Wabak 10024
FAILED! : Santai Sehingga Endas Sea Jeplok 10022
REJECTED! : karekteristik covid 19 iaitu ia menyekat saluran pernafasan dgn membentuk mukus tebal yg menyekat pernafasan dan paru paru 10021
FAILED! : Untuk Muslim Sahaja 10020
FAILED! : Khabar Gembira Untuk Melayu Yang Anti Tabligh 10018
REJECTED! : coved 19 melanda negara yang ahli politiknya sombong tamak haloba tidak amanah khianat dan zalim rakyatnya pun zalim 10017
FAILED! : Oh Malaysia Namamu Negaraku 10016
FAILED! : Pastikan Kita Boleh Berjasa Kepada Diri Sendiri 10015
FAILED! : Sementara Banyak Waktu Terdampar Didalam Rumah 10014
FAILED! : Kaedah Menurunkan Popularisasi Global Adalah Rahsia Tangan Ghaib 10013
FAILED! : Yok Sampai Waktu Azan Dari Rumah Masing Masing Kerana Allah 10012
FAILED! : Jabatan Mufti Johor Amalan Dan Doa 10011

Daftar Isi Al-Quran dan Terjemahan - Silakan Klik untuk membacanya:Surat Al Fatihah (Pembukaan)Surat Al Baqarah (Sapi Betina)Surat Ali 'Imran (Keluarga 'Imran)Surat An Nisa' (Wanita)Surat Al Ma'idah (Hidangan)Surat Al An'am (Binatang Ternak)Surat Al A'raf  (Tempat Tertinggi)Surat Al Anfal (Rampasan Perang)Surat At Taubah (Pengampunan)Surat Yunus (Nabi Yunus A.S.)Surat Hud (Nabi Huud A.S.)Surat Yusuf (Nabi Yusuf A.S.)Surat Ar Ra'd (Guruh)Surat Ibrahim (Nabi Ibrahim A.S.)Surat Al Hijr (Daerah Pegunungan)Surat An Nahl (Lebah)Surat Al Israa' (Memperjalankan Di Malam Hari)Surat Al Kahfi (Gua)Surat Maryam (Maryam)Surat Thaha (Thaahaa)Surat Al Anbiya' (Kisah Para Nabi)Surat Al Hajj (Ibadah Haji)Surat Al Mu'minun (Orang Mukmin)Surat An Nur (Cahaya)Surat Al Furqaan (Pembeda)Surat Asy Syu'ara' (Penyair)Surat An Naml (Semut)Surat Al Qashash (Cerita)Surat Al 'Ankabuut (Laba-Laba)Surat Ar Ruum (Bangsa Rumawi)Surat Luqman (Luqman)Surat As Sajdah ((Sujud)Surat Al Ahzab (Golongan Yang Bersekutu)Surat Saba' (Kaum Saba')Surat Fathir (Pencipta)Surat YaasiinSurat Ash Shaffat (Yang Bershaf-Shaf)Surat ShaadSurat Az Zumar (Rombongan-Rombongan)Surat Al Mu'min (Orang Yang Beriman)Surat Fushshilat (Yang Dijelaskan)Surat Asy Syuura (Musyawarah)Surat Az Zukhruf (Perhiasan)Surat Ad Dukhaan (Kabut)Surat Al Jaatsiyah (Yang Berlutut)Surat Al Ahqaaf (Bukit Pasir)Surat Muhammad (Nabi Muhammad SAW)Surat Al Fath (Kemenangan)Surat Al Hujuraat (Kamar-Kamar)Surat QaafSurat Adz Dzaariyaat (Angin Yang Menerbangkan)Surat Ath Thuur (Bukit)Surat An Najm (Bintang)Surat Al Qamar (Bulan)Surat Ar Rahmaan (Yang Maha Pemurah)Surat Al Waaqi'ah (Hari Kiamat)Surat Al Hadid (Besi)Surat Al Mujadilah (Wanita Yang Mengajukan Gugatan)Surat Al Hasyr (Pengusiran)Surat Al Mumtahanah (Wanita Yang Diuji)Surat Ash Shaff (Barisan)Surat Al Jumu'ah (Hari Jum'at)Surat Al-Munafiqun (Orang-Orang Munafik)Surat At Taghabun (Hari Ditampakkan Kesalahan-Kesalahan)Surat Ath Thalaaq (Talak)Surat At Tahrim (Mengharamkan)Surat Al Mulk (Kerajaan)Surat Al Qalam (Pena)Surat Al Haqqah (Kiamat)Surat Al Ma'arij (Tempat-Tempat Naik)Surat Nuh (Nabi Nuh A.S)Surat Al Jin (Jin)Surat Al Muzzammil (Orang Yang Berselimut)Surat Al Muddatstsir (Orang Yang Berselimut)Surat Al Qiyamah (Hari Kiamat)Surat Al Insaan (Manusia)Surat Al Mursalat (Malaikat-Malaikat Yang Diutus)Surat An Naba´ (Berita Besar)Surat An Naazi´ (Malaikat-Malaikat Yang Mencabut)Surat 'Abasa (Bermuka Masam)Surat At Takwir (Menggulung)Surat Al Infithar (Terbelah)Surat Al Muthaffifiin (Orang-Orang Yang Curang)Surat Al Insyiqaaq (Terbelah)Surat Al Buruuj (Gugusan Bintang)Surat Ath Thaariq (Yang Datang Di Malam Hari)Surat Al A´Laa (Yang Paling Tinggi)Surat Al Ghaasyiyah (Hari Kiamat)Surat Al Fajr (Fajar)Surat Al Balad (Negeri)Surat Asy Syams (Matahari)Surat Al Lail (Malam)Surat Adh Dhuhaa (Waktu Dhuha)Surat Alam Nasyrah /Al Insyirah (Bukankah Kami Telah Melapangkan)Surat At Tiin (Buah Tin)Surat Al 'Alaq (Segumpal Darah)Surat Al Qadr (Kemuliaan)Surat Al Bayyinah (Bukti Yang Nyata)Surat Al Zalzalah (Goncangan)Surat Al 'Adiyat (Kuda Perang Yang Berlari Kencang)Surat Al Qari'ah (Hari Kiamat)Surat At Takatsur (Bermegah-Megahan)Surat Al 'Ashr (Masa)Surat Al Humazah (Pengumpat)Surat Al Fiil (Gajah)Surat Quraisy (Suku Quraisy)Surat Al Ma'un (Barang-Barang Yang Berguna)Surat Al Kautsar (Nikmat Yang Banyak)Surat Al Kafirun (Orang-Orang Kafir)Surat An Nashr (Pertolongan)Surat Al Lahab (Gejolak Api)Surat Al Ikhlas (Memurnikan Keesaan Allah)Surat Al Falaq (Waktu Subuh)Surat An Naas (Manusia)... 






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://peceq.blogspot.com/2020/03/tangan-yang-memberi-10036.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Arti Mimpi Tangan Simbol Bantuan Kasih Sayang

Arti Mimpi Tangan Simbol Bantuan Kasih Sayang

papar berkaitan - pada 18/3/2020 - jumlah : 305 hits
Mimpi tentang tangan bukanlah hal yang biasa Setelah mimpi mimpi ini hadir banyak pertanyaan yang muncul untuk mengetahui apa artinya Mimpi ini mencerminkan apa yang terjadi
Tangan Kecut Bermandi Peluh Netizen Dedah Realiti Petugas Perubatan Kendali Covid 19

Tangan Kecut Bermandi Peluh Netizen Dedah Realiti Petugas Perubatan Kendali Covid 19

papar berkaitan - pada 19/3/2020 - jumlah : 643 hits
WALAUPUN hari ini hari pertama Perintah Kawalan Pergerakan dilaksanakan namun masih terdapat segelintir orang awam yang degil tidak mematuhi arahan tersebut Di sebalik kekalutan ini pihak yang paling terkesan dengan kedegilan orang awam ter...
Gambar Keadaan Tangan Seorang Kakitangan Kesihatan Selepas 5 Jam Dalam Bilik Pengasingan

Gambar Keadaan Tangan Seorang Kakitangan Kesihatan Selepas 5 Jam Dalam Bilik Pengasingan

papar berkaitan - pada 19/3/2020 - jumlah : 574 hits
Foto FacebookCuti mereka dibekukan Masa dengan keluarga mereka dikorbankan Tapi pengorbanan mereka hanya sia sia jika kita sebagai rakyat tidak melaksanakan tanggungjawab kita dengan mematuhi Perintah Kawalan Pergerakan Mari kita bantu mere...
Kalau Muhyiddin Tidak Hati Hati Kerajaan Perikatan Nasional Akan Tumbang Ke Tangan Mahathir

Kalau Muhyiddin Tidak Hati Hati Kerajaan Perikatan Nasional Akan Tumbang Ke Tangan Mahathir

papar berkaitan - pada 17/3/2020 - jumlah : 308 hits
Dijangka lebih dari separuh rakyat dunia akan dijangkiti wabak coronavirus Harga minyak sudah jatuh ke bawah paras US 30 satu tong dan pasaran saham juga menjunam Ini semua akan menimbulkan kemarahan rakyat dan mereka akan salahkan kerajaan...
Golongan Atasan Tidak Cerdik Jururawat Di Kenakan Tindakan Kerana Kongsi Kaedah Cuci Tangan Dengan Cara Yang Betul

Golongan Atasan Tidak Cerdik Jururawat Di Kenakan Tindakan Kerana Kongsi Kaedah Cuci Tangan Dengan Cara Yang Betul

papar berkaitan - pada 17/3/2020 - jumlah : 453 hits
Kami dapat tahu bahawa terdapat seorang jururawat telah dikenakan tindakan oleh pihak atasan untuk memberi sebab mengapa beliau merakamkan kaedah cucian tangan dengan betul melalui media sosial Golongan Atasan Tidak Cerdik Jururawat Di Kena...
Jururawat Tunjuk Cara Betul Cuci Tangan Dikenakan Tindakan

Jururawat Tunjuk Cara Betul Cuci Tangan Dikenakan Tindakan

papar berkaitan - pada 16/3/2020 - jumlah : 417 hits
Seorang jururawat yang menunjukkan cara betul mencuci tangan menggunakan hand sanitizer tiga hari lalu melalui sebuah video dilaporkan dikenakan tindakan oleh pihak atasan Video yang tular itu mendapat perhatian para netizen ekoran penulara...
Mencuci Tangan Dengan Sabun Selama 20 Saat Adalah Lebih Berkesan Bagi Mencegah Covid Berbanding Hand Sanitizer

Mencuci Tangan Dengan Sabun Selama 20 Saat Adalah Lebih Berkesan Bagi Mencegah Covid Berbanding Hand Sanitizer

papar berkaitan - pada 17/3/2020 - jumlah : 343 hits
Agensi CDC kerajaan Amerika Syarikat dan World Economic Forum memberitahu bahawa dari segi sains mencuci tangan dengan sabun selama 20 saat adalah lebih berkesan bagi mencegah Covid berbanding hand sanitizer berasaskan alkohol yang dibeli d...
China Akan Bekalkan Topeng Muka Pencuci Tangan Kepada Malaysia

China Akan Bekalkan Topeng Muka Pencuci Tangan Kepada Malaysia

papar berkaitan - pada 17/3/2020 - jumlah : 413 hits
KUALA LUMPUR 16 Mac Kerajaan China hari ini menyatakan komitmen membantu Malaysia dalam menangani penularan jangkitan COVID 19 dengan membekalkan peralatan perubatan seperti penutup mulut dan hidung serta pencuci tangan pembasmi kuman Mente...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Reaching Out

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Calon Pn Kuala Kubu Baru Ceo Syarikat Tutup



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Prk Kkb Pertandingan Parti Atau Pertandingan Kaum

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Piza Potato Gnocchi Di The Spot By Chinoz Tiada Tandingan