Takkan Lah Sebab Tengok Kat Rumah Boleh Jadi Sarkas Najib Jawab Wan Azizah


SHAH ALAM – Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mempersoalkan kenyataan Timbalan Perdana Menteri Dr Wan Azizah Wan Ismail yang melahirkan rasa bimbang siaran langsung perbicaraan kesnya bakal menjadikan riuh dan kacau.
“Saya tak faham. Bagaimana pula orang duduk di rumah untuk tonton ‘live’ boleh menyebabkan perbicaraan mahkamah ini menjadi sarkas? Apa nak takut?,” soalnya menerusi hantaran di Facebook.
Ketika ditemui pemberita di Kuala Lumpur, Wan Azizah berkata, beliau bimbang siaran langsung perbicaraan kes Najib dijadual bermula Rabu ini menjadikan riuh dan kacau seperti ‘persembahan sarkas’.
“Itu bidang kuasa mahkamah, biar mahkamah memutuskannya.

“Walaupun kita merasakan rakyat ingin mengetahui perjalanan perbicaraan Najib, kita tak mahu menjadikannya satu persembahan sarkas,” katanya memetik laporan portal Malaysiakini.
BERITA TERDAHULU : NAJIB SOKONG PERBICARAANNYA DI MAHKAMAH DISIARKAN SECARA LANGSUNG
KUALA LUMPUR – Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menyokong perbicaraan tujuh pertuduhan melibatkan dana SRC International Sdn Bhd berjumlah RM42 juta disiar secara langsung.
Beliau berkata, rakyat berhak untuk mendapatkan kebenaran berhubung tuduhan yang dilemparkan kepada dirinya, selain dapat membantu ketelusan serta kedaulatan undang-undang.
“Saya akan menyokong siaran langsung kerana ia akan membantu ketelusan dan memastikan ‘Rule of Law’ dipatuhi. Rakyat mempunyai hak untuk tahu kebenaran,” katanya menerusi satu hantaran di laman Facebook miliknya, hari ini.

Pada 28 Mac lalu, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menetapkan 3 April ini untuk perbicaraan tujuh pertuduhan melibatkan dana SRC International yang dihadapi Najib.
Tarikh bicara sehari itu ditetapkan oleh Hakim Mohd Nazlan Mohd. Ghazali ketika sebutan kes itu. Bagaimanapun, tarikh bicara selanjutnya hanya akan ditetapkan kemudian.
Ia susulan keputusan Mahkamah Persekutuan semalam yang mengetepikan keputusan Mahkamah Rayuan yang membenarkan Ahli Parlimen Pekan itu menangguhkan perbicaraan kesnya.

Perbicaraan kes itu pada awalnya dijadualkan bermula 12 Februari sehingga 29 Mac ini tetapi ditangguhkan sebanyak dua kali selepas Mahkamah Rayuan pada 11 Februari dan 21 Mac lalu membenarkan permohonan penangguhan.
Pada 4 Julai tahun lalu, Najib, 66, mengaku tidak bersalah di Mahkamah Tinggi di sini atas pertuduhan tiga pertuduhan pecah amanah serta satu pertuduhan menyalahgunakan jawatan berhubung dana SRC.
Kemudian, pada 8 Ogos tahun sama, Najib sekali lagi didakwa atas tiga pertuduhan pengubahan wang haram membabitkan jumlah yang sama daripada dana sama milik SR
The post Takkan Lah Sebab Tengok Kat Rumah Boleh Jadi Sarkas? – Najib Jawab Wan Azizah appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suaraviral.org/takkan-lah-sebab-tengok-kat-rumah-boleh-jadi-sarkas-najib-jawab-wan-azizah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Malaysia Perbicaraan Najib Macam Sarkas Wan Azizah

Malaysia Perbicaraan Najib Macam Sarkas Wan Azizah

papar berkaitan - pada 1/4/2019 - jumlah : 410 hits
Timbalan Perdana Menteri Dr Wan Azizah Wan Ismail bimbang siaran langsung perbicaraan kes bekas perdana menteri Najib Razak dijadual bermula 3 April ini menjadikannya kecoh dengan sorak sorai seperti persembahan sarkas Itu bidang kuasa mahk...
Lawatan Mengejut Wan Azizah Ke Rumah Dan Sekolah

Lawatan Mengejut Wan Azizah Ke Rumah Dan Sekolah

papar berkaitan - pada 26/3/2019 - jumlah : 290 hits
Pada sabtu lepas saya melakukan lawatan mengejut ke Sekolah Tunas Bakti Taiping dan Rumah Seri Kenangan Lawatan yang diatur tanpa pengetahuan mana mana pihak termasuk kesemua pemegang pemegang taruh Lawatan sebegini untuk melihat realiti se...
Cat Dinding Rumah Sendiri Boleh Buat Anda Gembira

Cat Dinding Rumah Sendiri Boleh Buat Anda Gembira

papar berkaitan - pada 18/3/2019 - jumlah : 523 hits
Tahukah anda bahawa Hari Kegembiraan Antarabangsa disambut di seluruh dunia pada 20 Mac setiap tahun Ianya bermula pada tahun 2011 di mana penasihat khas kepada Pertubuhan Bangsa Bangsa Bersatu Jayme Illien telah mengilhamkan konsep idea ba...
Wan Azizah We Ll Look Into Salaries Of Grads In Govt Service

Wan Azizah We Ll Look Into Salaries Of Grads In Govt Service

papar berkaitan - pada 1/4/2019 - jumlah : 181 hits
Deputy Prime Minister Dr Wan Azizah Wan Ismail KUALA LUMPUR The federal government will carry out a comprehensive study on the issue of salaries for graduates going into government service Deputy Prime Minister Dr Wan Azizah Wan Ismail said...
Video B Doh Anak Aku Kat Rumah Bengang Di Double Park Wanita Ini Aj Ar Pemandu Biad Ap

Video B Doh Anak Aku Kat Rumah Bengang Di Double Park Wanita Ini Aj Ar Pemandu Biad Ap

papar berkaitan - pada 4/4/2019 - jumlah : 330 hits
VIDEO B doh Anak Aku Kat Rumah Bengang Di Double Park Wanita Ini Ajar Pemandu Biadap Seorang wanita yang kelihatan dalam resah mahu cepat pulang ke rumah membuat keputusan untuk memberi pengajaran berharga kepada pemilik kereta yang menghal...
Wan Azizah Berceramah Di Kubu Kuat Bn

Wan Azizah Berceramah Di Kubu Kuat Bn

papar berkaitan - pada 1/4/2019 - jumlah : 340 hits
Diterbitkan 31 Mac 2019 11 13 malam PRK RANTAU Timbalan Perdana Menteri Dr Wan Azizah Wan Ismail malam ini bertandang di kubu lawan apabila menghadiri ceramah kelompok di Kampung Sri Lalang Rantau Berdasarkan data pilihan raya umum ke 14 di...
Pentingnya Muhasabah Diri

Malaysia Asserts Claim For Portion Of Goldman Sachs Fines In 1mdb Case

Forest City Casino Misreporting Pas Leader Wants Brave Pmx To Teach Bloomberg A Lesson At Qatar Economic Forum

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat

Record 13 Pay Hike For Civil Servants Get Ready For Subsidy Cuts Skyrocketing Inflation And Even Recession

2 Direman Kemuka Butiran Palsu Pelaburan Rm38 Juta

Empat Maut Mpv Dan Kereta Api Berlanggar

Porsche Design Honor Magic V2 Rsr Menang Red Dot Award Product Design 2024



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Saya Suka Warna Pink Barang Pink Mesti Ada Di Setiap Penjuru Rumah Saya

Jemaah Tiada Permit Haji Diingatkan Elak Masuk Kawasan Larangan

Bila Perli Tu Faham Faham Lah Ditanya Tentang Kemesraan Aslam Dan Marissa Ini Respon Misya Mazlan

Mua Bellaz Hentikan Penjualan Produk Keychain Wajah Anak Terima Kasih Yang Bagi Nasihat

Rafah Diserang Ini Yang Wajib Kita Lakukan

Kewajiban Bayar Zakat Emas