Tafsiran Mimpi


Hai dreamers.. Whats up? Mimpi apa malam tadi? Seronok bersenggama? Basah ke kering? Actually, pagi tadi bila aku sampai je kat opis, ada seorang gadis rakan sekerja aku cakap "Muiz, saya mimpi awak malam tadi!" What? What? What? Nadi aku terhenti seketika di situ.. Kenapa dia boleh mimpikan aku? Nak kata rapat dengan dia tak sangat pon.. Mungkin sebab aku kacak dan baik kot.. Auww!



Well, aku bet korang semua mesti pernah mengalami mimpikan? Tipulah kalau korang tak pernah mimpi.. Itu maksudnya otak korang mati.. Disebabkan kejadian pagi tadi, aku mula mencari fakta-fakta tentang tafsiran mimpi.. Entry hanyalah berdasarkan kajian aku sendiri je.. Mungkin ada betul, mungin tidak..

Firstly aku nak bagi tahu, pehhliss jangan terlalu percayakan mimpi! Korang mesti terpikirkan, adakah mimpi korang tu akan jadi realiti kan? Well, kebanyakkan mimpi tu hanyalah mainan tidur dan mainan syaitan.. Most of the people akan cakap macam tu..

Macam mana nak tahu mimpi tu mainan syaitan atau tidak? Erm, mungkin kita tak akan pernah tahu.. But kalau mengalami mimpi buruk itu dikira mainan syaitan.. Most of the mimpi-mimpi adalah mainan tidur dan mainan otak.. Kalau perempuan tu, kadang mimpi lari-lari tepi pantai dengan prince charming dorang lah ye tak? Kalau takde mimpi tak syok pulak tidur nanti kan.. Macam mana korang nak mimpi aku yang kacak ni nanti.. Hihi..



Kadang tu korang akan berasa sedih sangat dalam mimpi tu.. Tanpa korang sedari, air mata pon boleh meleleh masa tidur tahu.. Tapi macam mana nak tahu, dah korang tidur kan.. Mimpi sedih ni juga sebenarnya mainan syaitan atau mainan otak sendiri.. What mainan otak? Maksudnya, yelah dah sebelum korang nak lelapkan mata tu, mulalah korang mula berfikir kononnya nak kahwin dengan prince charming korang lah, main geli-geli dengan anak sultan, makan suap-suap dengan putera katak atau berangan keluar dating dengan aku yang kacak ni.. Lepas tu senyum sorang-sorang atas katil kan? Kan? Kan? Oleh sebab tabiat korang yang macam tu lah yang akan sampai terbawa-bawa dalam tidur apa yang korang angankan.. Korang terlalu fikirkan sesuatu sehingga terbawa dalam tidur.. Yess! Itulah yang dimaksudkan mainan otak.. Bila tidur otak kita akan berada di dalam keadaan separa sedar dan tanpa disengajakan kita terbawa masuk apa yang kita fikirkan tadi..

Kalau korang mimpikan seseorang, dan tertanya-tanya apa maksud mimpi tu? Adakah dia jodoh aku? Well, berkemungkinan dia tu jodoh korang adalah sangat-sangat-sangat sedikit.. Most of the mimpi is nothing.. Bullshit!

Normally, korang mesti pernah mimpi sesuatu yang belum berlaku kan? Dalam erti kata lain bermimpi ala-ala deja vu ni.. Contoh korang berjumpa dengan seseorang dan rasa macam pernah jumpa je sebelum ni.. Got it? Aku selalu alami benda tu.. Ianya dalam keadaan samar-samar je ingatan tu.. Well, takde siapa yang boleh ingat mimpi 100%.. 50% pon susah.. Mungkin certain orang je yang dapat anugerah dari Allah untuk mengingati semua mimpi..



Dan jangan lah korang buat sesuatu tu based on mimpi korang.. Suka talk nonsense lah itu lah ini lah, kononnya mimpi korang tu betol.. Atau korang pergi pukul jiran korang sebab curi spender yang korang sidai kat luar hilang sebab jiran korang yang ambil masa dalam mimpi.. Bullshit!

Mimpi yang benar datang dari orang yang tidak pernah berbohong dalam hidupnya. Menurut Ibn Al-Qayyim semakin benar hidup seseorang itu semakin benar mimpi yang dialaminya.

Di atas adalah pendapat ulama tentang mimpi.. So? Korang nak kata yang korang tak pernah menipu lah? Oh pehhliss lahhh!! Fuuu!!

Mimpi ni terbahagi kepada beberapa, mimpi yang benar akan datang dari Malaikat, mimpi yang buruk adalah dari syaitan untuk merosakkan korang dan mimpi yang datang dari korang bila korang suka sangat dekat lelaki accent Korea, lantas bawa masuk dalam mimpi korang.. Euww!

Bila korang bermimpi tu jangan lah percaya sangat.. Even korang buat solat Istikharah pon, tak semestinya akan diberi dalam bentuk mimpi.. Kadang tu ianya hadir dalam perasaan kita..

Berbalik kepada gadis yang mimpi aku tadi, korang tahu dia mimpi apa? Dia mimpi keluar dating dengan aku.. What the what? Ke sengaja nak ngorat aku? Hihi..

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://notadijari.blogspot.com/2012/03/tafsiran-mimpi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tafsiran Mimpi 1 Tentang Anggota Badan Part 1

Tafsiran Mimpi 1 Tentang Anggota Badan Part 1

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 207 hits
Assalamualaikum lama kan Ain tak update blog Alhamdulillah baru tercetus idea untuk entry kali nih entry ape Kali nih ain nak sentuh pasal mimpi pulak mesti korang semua pernah mimpi dan tertanya tanya apa maksud mimpi korang bila terjaga d...
Pray4mh370 Mimpi Seorang Ustaz

Pray4mh370 Mimpi Seorang Ustaz

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 149 hits
as salamAssalamualaikum Semalam saya tidak bercadang kemana mana ekoran seharian menahan sakit akibat gout Sekitar jam 11 malam sahabat lama saya datang ke rumah bersama adiknya Tujuan mereka datang adalah kerana pinta saya ikhtiarkan mengu...
Lelaki Misteri Tanya Soalan Dalam Mimpi

Lelaki Misteri Tanya Soalan Dalam Mimpi

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 141 hits
Lelaki Misteri Tanya Soalan Dalam MimpiMimpi lelaki misteriSemalam aku bermimpi Seorang lelaki wajahnya bersih aku tidak tahu dia daripada bangsa apa Tampan dan kacak wajahnya tak pernah aku jumpa dalam hidup Soalan ini masih lagi terngiang...
Beberapa Perkara Mengenai Mimpi Yang Bodoh

Beberapa Perkara Mengenai Mimpi Yang Bodoh

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 167 hits
salam satu cukai 6 kebelakangan nie perasaan untuk berbloging semakin meningkat tatkala aku semakin boson gile hatok kat umah nie time macam nie la pulak aku nak berkata bile la nak masok uniten nie mase dekat uniten pulak bising nak balik ...
Hiburan Semalam Mimpi Aku Bermesra Dengan Realiti Mierul Aiman Juara Hero Remaja 2021

Hiburan Semalam Mimpi Aku Bermesra Dengan Realiti Mierul Aiman Juara Hero Remaja 2021

papar berkaitan - pada 9/11/2021 - jumlah : 384 hits
Juara Hero Remaja 2021 Mierul Aiman meluahkan rasa syukur dan gembira selepas berjaya menewaskan tiga lagi finalis program popular itu ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementMierul atau nama sebenarnya Muhammad Amirul Aiman Norazman berkata sejak k...
Apa Yang Korang Buat Kalau Mimpi Orang Yang Dikenali Meninggal Dunia

Apa Yang Korang Buat Kalau Mimpi Orang Yang Dikenali Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 29/10/2021 - jumlah : 269 hits
Apa Yang Korang Buat Kalau Mimpi Orang Yang Dikenali Meninggal Dunia Bukan main panjang tajuk eh Yaa sebab dah dua kali aku mimpi orang yang sama meninggal dunia Satu sebelum Subuh satu lagi dalam pukul 9 pagi camtu terlelap Aku tahu mati i...
Erick Thohir Sampai Nangis Wujudkan Mimpi Tuna Netra Bertemu Artis Idola

Erick Thohir Sampai Nangis Wujudkan Mimpi Tuna Netra Bertemu Artis Idola

papar berkaitan - pada 31/10/2021 - jumlah : 160 hits
Erick awalnya bertemu Nurlela di sebuah panti rehabilitasi penyandang disabilitas di Cimahi Jawa Barat saat melakukan kunjungan kerja Dalam pertemuan itu Nurlela sempat mengungkap keinginan bertemu Judika
Iklim Mahligai Seribu Mimpi Chord

Iklim Mahligai Seribu Mimpi Chord

papar berkaitan - pada 3/11/2021 - jumlah : 227 hits
Am F Dm D EDm Bm E Am Esungguh lama ku pendamkan Dm Gmenjadi rasa naluri C Ampanah cintaku tembusi Esifatmu itu Am Eriwayatmu ku satukan Dm Gdi dalam hakikat cinta C Ammakrifatpun seabadi Ekau tak mengerti Amcintaku kepadamu Ckasihku mimpik...
Tafsir Mimpi Mimpi Kasut

Tafsir Mimpi Mimpi Kasut

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 172 hits
Mimpi kasut selipar sandal membawa maksud tentang bagaimana cara anda berhadapan dengan kehidupan anda Mimpi memakai kasut membawa maksud anda seorang yang merendah diri Ia juga membawa maksud keyakinan anda terhadap apa yang anda percayaMi...
218 Fibonaci

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Persediaan Awal Haji

Biodata Faisal Halim Pemain Bolasepak Viral Malaysia

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Kkb Poll Indian Voters Might Make All The Difference



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Porsche Design Honor Magic V2 Rsr Menang Red Dot Award Product Design 2024

3 Cara Menuju Ikn Ibu Kota Negara Baru Indonesia

0138002039 Scammer Maybank Panggilan Palsu

Empat Maut Mpv Dan Kereta Api Berlanggar

Lelaki Ditangkap Curi Kawal 25 000 Akaun Facebook

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat