Sunscreen Aloe Vera Terbaik Untuk Kulit Berminyak Ringan Lembap Tidak Berminyak Cepat Meresap


Hi korang! CH baru mencuba Aloe Vera Sunscreen dari Hansaegee Nature. Baru tak baru dah hampir sebulan la jugak. Dah cuba sendiri baru berani nak share dengan korang. Produk baik kena share dan sebarkan.. Untuk wanita kepada wanita gitue. Hahaha.. Apa-apa pun Aloe Vera Sunscreen dari Hansaegee Nature memang best dan tak nyesal cuba. Nak tahu, sila scroll ke bawah dan ke bawah lagi... 


Hansaegee Nature Sunscreen Aloe Vera SPF 50 mempunyai pelindung UV yang sangat kuat iaitu SPF50+ PA+++. Tekstur sunscreen aloe vera ini sangat lembap, ringan so tak clog pores dan teksturnya yang smooth menjadikan senang pakai dan cepat meresap ke dalam kulit. Sangat senang untuk menyerap ke dalam kulit. Paling best dia takde rasa melekit atau muka nampak berkilat selepas menggunakannya. Rasa macam tak pakai apa-apa selepas disapu dan menyerap ke dalam kulit. Kulit pun jadi lembut dan rasa lembap ja. Lebih-lebih lagi bila pakai masa cuaca panas. 


Hansaegee Nature Suncreen Aloe Vera SPF 50 

Aloe Vera Sunscreen ini merupakan krim muka pelindung matahari dari Hansaegee Nature yang mengandungi Aloe Vera sebagai bahan utama yang mampu melembapkan muka. Selain itu Aloe vera juga boleh melegakan kulit (soothing skin). Bahan lain yang terdapat dalam sunscreen ini adalah Sodium Hyaluronic, Glycerin dan Allantoin. Ini menjadikan Hansaegee Nature Aloe Vera Sunscreen satu produk yang sangat bagus dan sesuai untuk semua jenis kulit. Sunscreen/sunblock aloe vera tiada bahan terlarang - tiada paraben, tiada alkohol dan tiada sulfate. 

 

Tekstur sunscreen/sunblock aloe vera yang lembut dan ringan

SUNSCREEN ALOE VERA THE BEST HYBRID SUNSCREEN 2023



Apa itu hybrid sunscreen? Hybrid Sunscreen merupakan gabungan dari chemical sunscreen dan physical sunscreen. Hybrid sunscreen menggabungkan fungsi memantulkan sinar UV dari physical sunscreen dan fungsi menyerap sinar UV dari chemical sunscreen. boleh dikatakan bahwa hybrid sunscreen merupakan versi upgrade dari physical sunscreen dan chemical sunscreen.

 

Hansaegee Nature Aloe Vera Sunscreen adalah hybrid sunscreen kerana ia mempunyai SPF50, membantu merawat kulit, mencegah jerawat, sesuai di gunakan oleh semua jenis kulit dan tidak memberi kesan allergi kepada pengguna. The best hybrid sunscreen 2023!


Sunscreen terbaik boleh bawa travel 


           


Selain itu, sunscreen ini mempunyai warna hijau lembut. Sangat natural bila menggunakannya. Tak beri kesan putih dan tidak meninggalkan white cast di muka selepas memakainya tapi memberi kesan cerah semulajadi pada warna kulit. Best sangat!


   apply sunscreen aloe vera kat muka

Sapu rata sunscreen. Boleh reapply sunscreen bila-bila masa saja.



KRIM MUKA ALOE VERA SUNSCREEN UNTUK KULIT BERMINYAK


Sepertimana yang kita tahu, Aloe Vera digunakan secara meluas dan sangat sesuai untuk merawat kulit yang bermasalah serta boleh melembapkan kulit muka. Sebab itulah sunscreen ini sesuai untuk orang yang mempunyai kulit yang sensitif kerana bahan yang digunakan dalam sunscreen ini sangat baik dan sesuai untuk semua jenis kulit terutamanya korang yang ada masalah kulit berminyak. Malah membantu untuk mengawal kulit yang bermasalah seperti bekas jerawat, jerawat pasir dan tona kulit yang tidak sekata. 



Sunscreen Aloe Vera ini sesuai untuk korang yang mempunyai kulit berminyak kerana ia tidak memberi kesan berminyak di muka walaupun di gunakan berulang kali. Merupakan sunscreen yang sesuai dan bagus untuk korang. 


Dibawah adalah eksperimen untuk menguji kesan minyak selepas sunscreen aloe vera di letakkan di atas kertas. Sunscreen/sunblock ini terbukti sunscreen yang tidak berminyak dan cepat menyerap ke dalam kulit.



Sunscreen yang tidak berminyak dan sangat sesuai dijadikan sunscreen for oily skin  

3 KELEBIHAN SUNSCREEN ALOE VERA YANG BAGUS DARI HANSAEGEE NATURE2



Hansaegee Nature Aloe Vera Sunscreen mempunyai 3 kelebihan yang memang wanita guna setiap hari. 3 kelebihan tersebut adalah:-



1. UV Protection (Sunscreen SPF 50 PA+++ Terbaik)

Selepas guna sunscreen ni, CH rasa jeragat di muka CH makin pudar. Tak ketara sangat.. Kalau tak, bergambar ja mesti nampak ketara. Nampak 2 tone warna kulit muka. Tak suka sungguh.. Bila dah guna sunscreen ni, nampak pudar dan tak ketara di muka maka hobi suka selfie tu boleh la CH mula balik. Hahaha.. 

 

2. Soothing Skin

Kulit muka CH pun dah jadi semakin lembut, lembap,mengurangkan masalah jerawat pasir dan pori-pori besar pun dah semakin halus. Memang recommend untuk korang guna sunscreen ni terutamanya korang yang ada masalah kulit dan kulit sensitif. 


3. Makeup Base

Terus terang cakap, ini sunscreen pertama yang CH pakai setiap hari sebelum bersolek ke tempat keja atau jalan-jalan. Boleh la CH bawa ke mana saja. Jimat dan ringan sikit beg make up CH. 

 




BILA WAKTU SESUAI UNTUK PAKAI SUNSCREEN / SUNBLOCK?


Sunscreen perlu di pakai 15-30 minit sebelum kulit kita terdedah kepada cahaya matahari. Ia adalah selepas pemakaian moisturiser dan sebelum memakai CC cream atau fondation. 



Pemakaian sunscreen 15-30 minit lebih awal akan memberi masa sunscreen bertindak sebagai lapisan perlindungan kulit.

 

REVIEW ALOE VERA SUNSCREEN TERBAIK



Sunscreen terbaik! Walaupun sunscreen aloe vera ini merupakan sunscreen aloe vera pertama yang CH guna, ia sangat best dan boleh pakai hari-hari sebelum make up atau pergi berjalan-jalan. Tak risau walaupun kena kerja di bawah panas terik. 



Mempunyai 3 fungsi dalam satu tube, membolehkan CH bawa ke mana saja. Jimat dan ringan sikit make up bag CH. 






Selain itu, perubahan ketara yang CH alami selepas menggunakan sunscreen/sunblock ini adalah jeragat CH semakin pudar, terkawal dan tidak merebak atau membesar di kawasan lain. Walaupun tak ketara tapi bila nampak perubahan tu, dah buat hati CH berbunga-bunga dan senang hati. Kalau tak mesti nampak 2 tona kulit. Tak suka sungguh. Nasib baik sunscreen aloe vera ni membantu merawat kulit muka CH. Boleh la CH kembali ber'selfie' dengan lebih yakin. 


Kesan lain apabila memakai sunscreen aloe vera spf 50+ PA+++ ini setiap hari, kulit muka menjadi semakin lembut, lembap, pori yang terbuka pun semakin halus dan masalah jerawat pasir pun makin kurang. 



The best sunscreen!


Untuk maklumat lanjut tentang sunscreen ini dan produk Hansaegee Nature yang lain, korang bolehlah layari media sosial Hansaegee Nature di bawah:-

 

Website: www.hansaegee.com/shop

IG page: https://www.instagram.com/hansaegeenature/

FB page: https://www.facebook.com/HansaegeeNature 

Youtube page: https://www.youtube.com/c/HansaegeeNatureMalaysia





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.yatizul.com/2023/10/sunscreen-aloe-vera-terbaik-untuk-kulit.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Panduan Sunscreen Terbaik Untuk Semua Jenis Kulit Tidak Berminyak Mesra Wuduk Tanpa White Cast Serta Menenangkan Kulit

Panduan Sunscreen Terbaik Untuk Semua Jenis Kulit Tidak Berminyak Mesra Wuduk Tanpa White Cast Serta Menenangkan Kulit

papar berkaitan - pada 26/9/2023 - jumlah : 172 hits
Cuaca sekarang tidak menentu kadang kadang hujan dan adakalanya panas berdeting Kalau nak keluar rumah pun berkira kira sebab tak sanggup nak berpanas lama kat luar Biasa kalau Cik Nor keluar rumah mesti keluar awal pagi dan mesti pulang se...
5 Cara Tepat Mengatasi Lantai Dapur Berminyak Bye Lantai Lengket

5 Cara Tepat Mengatasi Lantai Dapur Berminyak Bye Lantai Lengket

papar berkaitan - pada 1/10/2023 - jumlah : 191 hits
Lantai dapur yang berminyak jika dipel dengan cara biasa justru bikin lantai jadi lengket dan licin makanya coba cara ini ya
Rawat Kulit Tumit Kaki Merekah Hasilnya Kulit Bersih Lembut Macam Bayi

Rawat Kulit Tumit Kaki Merekah Hasilnya Kulit Bersih Lembut Macam Bayi

papar berkaitan - pada 27/9/2023 - jumlah : 69 hits
Rawat Kulit Tumit Kaki Merekah Hasilnya Kulit Bersih Lembut Macam Bayi Rekahan di sekeliling tumit dan sekitar tapak kaki memang tampak hodoh dan mencacatkan penampilan Biasanya ada ramai ibu ibu mengandung yang mengalami masalah tumit kaki...
Putihkan Kulit Guna Gula

Putihkan Kulit Guna Gula

papar berkaitan - pada 27/9/2023 - jumlah : 202 hits
Macam tak caya jer gula boleh putihkan kulit Hurmm tapi jaga jaga tau risau kena hurung semut pulak nanti Putihkan kulit guna gula Kredit Google Cara caranya 1 Cuci muka dengan air bersih elok elok 2 Pastu lap muka dengan tisu basah kalau a...
817 Koleksi Terdampak Kebakaran Museum Nasional Kondisinya Utuh Rusak Ringan Hingga Berat

817 Koleksi Terdampak Kebakaran Museum Nasional Kondisinya Utuh Rusak Ringan Hingga Berat

papar berkaitan - pada 28/9/2023 - jumlah : 95 hits
817 koleksi itu terbuat dari berbagai macam bahan Seperti perunggu keramik hingga kayu
Vonis Ecky Pemutilasi Angela Lebih Ringan Dari Tuntutan Jaksa Ajukan Banding

Vonis Ecky Pemutilasi Angela Lebih Ringan Dari Tuntutan Jaksa Ajukan Banding

papar berkaitan - pada 27/9/2023 - jumlah : 101 hits
Vonis tersebut dibacakan hakim Pengadilan Negeri Cikarang Kabupaten Bekasi pada Senin kemarin
10 Cara Cepat Approve Google Adsense Menurut Kebijakan Terbaru

10 Cara Cepat Approve Google Adsense Menurut Kebijakan Terbaru

papar berkaitan - pada 16/10/2023 - jumlah : 174 hits
BloggerBorneo Com Google AdSense adalah salah satu program periklanan paling populer di dunia yang memungkinkan pemilik situs web dan blogger menghasilkan uang dari konten online mereka Akan tetapi mendapatkan persetujuan Google AdSense bis...
Air Rebusan Daun Herba Ibu Ibu Selepas Bersalin Elok Amalkan Badan Rasa Ringan Je

Air Rebusan Daun Herba Ibu Ibu Selepas Bersalin Elok Amalkan Badan Rasa Ringan Je

papar berkaitan - pada 26/9/2023 - jumlah : 114 hits
Air Rebusan Daun Herba Ibu Ibu Selepas Bersalin Elok Amalkan Badan Rasa Ringan Je Selepas bersalin ibu ibu sangatlah digalakkan untuk mandi air rebusan daun herba Banyak kebaikan air rebusan kepada tubuh badan terutama kepada ibu ibu selepa...
Iye Ke Semua Makanan Ini Dapat Mencantikkan Kulit Kita

Iye Ke Semua Makanan Ini Dapat Mencantikkan Kulit Kita

papar berkaitan - pada 29/9/2023 - jumlah : 205 hits
Korang mesti tau kan faktor pemakanan juga amat berkait rapat kalau kita nak mencantikkan kulit kita Khasiat dan vitamin yang terkandung dalam makanan boleh membantu menyihatkan sekaligus mencantikkan kulit dari dalam Jadi dikatakan 8 jenis...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Sustainable And Ethical Practices

Aktiviti Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Yayasan Bekas Anggota Perisikan Tentera Malaysia 04 05 2024

Aktiviti Majlis Perasmian Richiamo Mart Dan Rumah Terbuka Aidilfitri Kumpulan Richiamo 2024 Ppim 05 05 2024

Suspek Simbah Asid Faisal Halim Ditahan Direman Hari Ini

Kita Berada Di Dalam Kubur Lebih Lama Daripada Hidup Di Atas Dunia

Program Jom Baca Objektif Pelaksanaan Program