Suho Exo Bentang Tentang Kepesatan Gelombang K Pop Di Universiti Stanford


Ketua kumpulan EXO, Suho baru-baru ini tampil dalam satu program khas di Pusat Penyelidikan Asia-Pasifik Shorenstein (APARC) Universiti Stanford untuk memberi ucapan dalam satu sesi perbincangan bersama beberapa panelis istimewa yang lain.
Suho tampil untuk membincangkan mengenai kuasa “Hallyu” semasa berada di sana.
“Hallyu” yang membawa maksud gelombang Korea, merujuk kepada populariti budaya Korea Selatan di seluruh dunia, yang didorong sebahagian besarnya oleh tarikan K-pop.
Hari ini, saya di sini sebagai ketua kumpulan EXO dan K-pop.
Suho memulakan ucapannya dan terus bercakap mengenai pengalamannya sebagai artis K-pop dan telah membuat persembahan dalam 133 pertunjukan di 76 bandar di seluruh dunia.

Setiap kali kami membuat persembahan ia menyentuh saya. Hallyu tidak mempunyai batasan. Di konsert itu, peminat menyanyi bersama sepanjang konsert dalam bahasa Korea di negara seperti Mexico, Chile, tempat yang jauh dari Korea, jadi sukar untuk dikunjungi dengan kerap. Mereka akan memegang sepanduk mereka dalam bahasa Korea dan menyanyi bersama dalam bahasa Korea. Ianya membingungkan.  Namun, setiap kali saya menyaksikan adegan sedemikian, saya fikir sendiri, jadi ini adalah Hallyu. Adakah saya merasakan kuasa Hallyu hanya di atas pentas? Tidak. Saya rasa setiap hari.
Dia berkongsi bahawa dia menonton muka depan tarian lagu mereka setiap hari di Tiktok dan Youtube. Baginya, video ini membuktikan bahawa “Hallyu” bukan sekadar untuk dilihat, tetapi untuk dikongsi, dinikmati dan disertai oleh orang ramai.
Menurut Suho, tahap perincian yang terdapat dalam konsep tarian adalah apabila peminat meniru bukan sahaja gerakan tarian tetapi juga gaya rambut, pakaian dan ekspresi muka sekaligus turut menunjukkan tanggungjawab sosialnya sebagai artis K-pop. Di atas pentas atau di luar pentas, perkara yang dilakukan oleh idola K-pop nyata mempunyai kesan.

Bukan sahaja EXO, tetapi semua artis K-pop berusaha lebih untuk berkomunikasi dengan peminat mereka secara berterusan. Kami berkomunikasi dengan panggilan video langsung dengan peminat Korea dan asing. Kami cuba berkongsi cerita dengan peminat kami semua untuk menjadi satu pasukan. Pengalaman ini akhirnya mewujudkan ikatan yang kuat antara saya dan peminat.
Dia kemudian menjelaskan bahawa ramai peminat belajar bahasa Korea, melawat Korea, atau mengambil minat yang lebih mendalam dalam budaya Korea kerana mereka mengikuti EXO.
Saya di sini menekankan bahawa Hallyu tidak lagi berhenti pada satu bentuk seni tertentu. Kami menyaksikan perkembangannya ke dalam masyarakat kita dalam setiap sudut, tidak kira dari sudut muzik, drama, filem, makanan, pendidikan dan banyak lagi. ‘K-Culture’ lebih daripada trend yang berlalu. Ia adalah fenomena global yang akan terus berkembang dan berkembang.
Penampilan Suho sebagai salah seorang ahli panel pada program ulang tahun ke-20 program Korea Shorenstein APARC nyatakan semakin membuka mata masyarakat dari seluruh negara. Dengan membawa budaya Korea ke dunia luar, semestinya satu hal yang amat menakjubkan dan harus diberi pujian.
Syabas Suho!
Jom ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter, Instagram dan Telegram KimchiDaily untuk mendapatkan berita Korea paling latest yang sensasi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kimchidaily.my/suho-exo-bentang-tentang-kepesatan-gelombang-k-pop-di-universiti-stanford/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Lagu Itu Tentang Sajat Bakal Muncul Single Terbaru Guna Khidmat Komposer Antarabangsa

Hiburan Lagu Itu Tentang Sajat Bakal Muncul Single Terbaru Guna Khidmat Komposer Antarabangsa

papar berkaitan - pada 8/5/2022 - jumlah : 144 hits
Usahawan kosmetik penuh kontroversi Muhammad Sajjad atau dikenali sebagai Nur Sajat memaklumkan bahawa dia bakal keluar dengan single lagu terbaharunya tidak lama sahaja lagi Menurut Sajat yang ditemui memberitahu bahawa lagu tersebut telah...
Di Tengah Gelombang Panas India Luncurkan Kapal Perang Siluman

Di Tengah Gelombang Panas India Luncurkan Kapal Perang Siluman

papar berkaitan - pada 18/5/2022 - jumlah : 216 hits
Di Tengah Gelombang Panas India Luncurkan Kapal Perang Siluman Kapal kedua Udaygiri ini adalah bagian dari program frigate Proyek 17A Kapal siluman ini merupakan generasi berikutnya dari Udaygiri milik Angkatan Laut India
Ada Rahsia Tentang Ayah Yang Ibu Simpan Selama Ini Sehinggalah

Ada Rahsia Tentang Ayah Yang Ibu Simpan Selama Ini Sehinggalah

papar berkaitan - pada 9/5/2022 - jumlah : 165 hits
Aku sampai sekarang belum pernah jumpa ayah kandung aku dan bila tanya ibu dia seperti sembunyikan sesuatu Muka aku ni ada kacukan arab sedangkan muka kakak aku melayu Satu hari aku kemas almari ibu dan alangkah terkejut apabila menemui pel...
Andika Mahesa Tentang Cinta Chord

Andika Mahesa Tentang Cinta Chord

papar berkaitan - pada 13/5/2022 - jumlah : 134 hits
Am G F Am GAm Dm G CAm Dm Bm E Am Dmcukuplah aku mengintai dirimu G Cdari tirai hati ku yang hina ini F Dmsalah ku jua sebab ku jatuh cinta Ekepada dirimu manusia berada Am Dmmusim berganti kau tetap di hati G Ctak bisa pungkiri rindu melan...
Lirik Tentang Cinta Andika Mahesa

Lirik Tentang Cinta Andika Mahesa

papar berkaitan - pada 12/5/2022 - jumlah : 125 hits
cukuplah aku mengintai dirimudari tirai hati ku yang hina inisalah ku juga sebab ku jatuh cinta kepada dirimu manusia beradamusim berganti kau tetap di hatitak bisa pungkiri rindu melanda hatiku juga cinta tapi tak selayaknyacinta tak harus...
Gelombang Tolak Pas Di Kelantan Sudah Ada Rakyat Tak Puas Hati

Gelombang Tolak Pas Di Kelantan Sudah Ada Rakyat Tak Puas Hati

papar berkaitan - pada 13/5/2022 - jumlah : 139 hits
Keutuhan PAS yang menguasai Kelantan sejak lebih 30 tahun lalu dilihat bakal tergugat apabila berdepan PRU15 akan datang Ketua Pemuda Umno Kelantan Noor Hariri Mohamed Noor berkata rakyat sudah mula muak dengan pelbagai masalah dihadapi ker...
Gelombang Rakyat Nak Tolak Pas Memang Ada Umno Amanah Kelantan

Gelombang Rakyat Nak Tolak Pas Memang Ada Umno Amanah Kelantan

papar berkaitan - pada 11/5/2022 - jumlah : 169 hits
malaysiakini comKeutuhan PAS menguasai Kelantan sejak lebih 30 tahun lalu dilihat bakal tergugat apabila datangnya pilihan raya umum ke 15 yang dijangka tidak lama lagi Ketua Pemuda Umno Kelantan Noor Hariri Mohamed Noor berkata andaian itu...
Tawaran Pengajian Ke Universiti Di Maghribi Bagi Sesi Kemasukan 2022 2023

Tawaran Pengajian Ke Universiti Di Maghribi Bagi Sesi Kemasukan 2022 2023

papar berkaitan - pada 28/5/2022 - jumlah : 230 hits
PERMOHONAN ATAS TALIAN BAGI MELANJUTKAN PENGAJIAN KE UNIVERSITI DI MOROCCO BAGI SESI KEMASUKAN 2022 2023 Dimaklumkan bahawa pelajar Malaysia yang berhasrat untuk melanjutkan pengajian ke Universiti di Morocco bagi sesi 2022 2023 perlu membu...
Splash Out Langkawi Awarded Gold Rating By Malaysia Tourism Quality Assurance

Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Menjelajah Kediaman Tepi Tasik Bayu Sutera Bercirikan Smart Home Di Seremban

Shell Bakal Jual Stesen Minyak Malaysia Kepada Saudi Aramco Kata Laporan

Filem Ngesot

Lelaki Cina Pun Boleh Terpikat Iklan Perfume Dikecam Guna Model Wanita Jadi Umpan Tarik Perhatian Bukan Mahram

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Makan Makan Santai Dengan Kawan Office



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Pusing Bandar

Persiapan Dajjal Mengambil Alih Dunia

Sejarah Ringkas Siapa Yahudi Israel Dan Zionis

Aktiviti Undangan Menghadiri International Conference Of Religious Leaders 2024 Ppim 07 05 2024

Kecederaan Acl Gejala Diagnosis Dan Rawatan Pemulihan

Eli Eli Lama Sabactani Matius 27 Ayat 46 By Dr Haji Murariau Dosen A