Sudah 2 Bulan Berlalu Bakal Pm Sepanjang Zaman Dah Bisu Nak Jawab





Melemparkan tuduhan memang senang, ianya semudah meludah ke langit tapi si peludah harus awas dan berhati –  hati kerana ludahan tersebut pasti kembali kerana hukum alamnya sudah begitu. Persoalannya kenapa si peludah berkenaan hanya diam apabila ludahannya dibalas oleh langit. Elaklah sedikit atau berilah maklumbalas kepala alasan penangguhkan selama 2 bulan berkenaan. tetapi tidak mengapalah kita beri peluang kerana beliaukan Raja Tangguh. Kita bagi Bossku lipat dulu..
 
Banyak “dosa-dosa” ni.
Tempoh dua bulan dah berlalu.
Bakal PM ke-5/6/7/8/9 dah balas posting ini untuk buktikan Najib ialah penipu?
Dia tuduh, saya jawab.
Tapi bila saya jawab, dia membisu pulak.
Kenapa?
Susah sangat nak sangkal ke “dosa-dosa” ini?
Dosa, ya
Sila tanya bakal PM ke-5/6/7/8/9 kenapa rejim gagalkrasi dahulu tolak perjanjian penyelesaian dengan IPIC dua kali yang membolehkan kita dapat kembali semua wang yang didakwa hilang dengan sekaligus tapi lebih suka dapat balik sebahagian wang sahaja dengan cara sedikit demi sedikit. Bakal PM-5/6/7/8/9, baca perlahan-lahan. Sila sangkal “dosa-dosa” ini:
DOSA 1. Menyelesaikan masalah perjanjian penjana elektrik bebas (IPP) berat sebelah ketinggalan PM ke-4 yang menyunmbang RM8 bilion hingga RM10 bilion kepada PETRONAS setiap tahun untuk tempoh 20 tahun yang akan datang.
Saksi telah mengaku peranan 1MDB itu dalam Mahkamah. (tengok gambar)
Dengan penyelesaian itu juga, harga saham TNB naik tiga kali ganda dari RM5 hingga RM16 setelah keuntungan TNB berganda naik. Ini memberi manfaat kepada semua ahli Tabung-tabung rakyat seperti KWSP, PNB, Tabung Haji dan KWAP.
SOALAN CEPUMAS BAGI PH: Adakah masalah legasi IPP berat sebelah telah diselesaikan oleh Najib dengan pertolongan 1MDB.
Jika belum, kenapa PH sejak tahun 2012 tidak pernah lagi bangkitkan tuduhan ini yang dulu korang kata merugikan negara sebanyak RM20 bilion setiap tahun?
Adakah RM20 bilion X 20 tahun itu lebih besar atau lebih kecil berbanding hutang RM32 bilion 1MDB?
Bacaan lanjut: https://www.facebook.com/najibrazak/posts/10155694068535952
DOSA 2. 1MDB membina atau menaik taraf lapan pangkalan udara negara termasuk pangkalan udara Sendayan yang merupakan pangkalan paling besar dan paling moden dalam negara.
SOALAN CEPUMAS BAGI PH: Kenapa pemimpin PH tak pernah sebut tentang 8 pangkalan ini yang dibiayai 1MDB? Tak penting ke pangkalan udara bagi negara?
Bacaan lanjut: https://www.facebook.com/najibrazak/posts/10156278758815952
DOSA 3. Projek Bandar Malaysia dengan nilai pembangunan RM140 bilion di mana kerajaan PH telah menjual sebahagian dari projek ini dengan harga RM7.41 bilion pada bulan April tahun ini.
SOALAN CEPUMAS BAGI PH: Adakah RM140 bilion dengan keuntungan minima RM92 bilion itu lebih besar atau lebih kecil berbanding hutang RM32 bilion 1MDB?
Dan adakah projek ini amat penting dan projek jual negara?
Kita tanya PM ke-7:
“Perdana menteri berkata Bandar Malaysia akan memberikan impak signifikan terhadap ekonomi Malaysia berikutan ia akan berperanan sebagai hab untuk menarik lebih banyak syarikat multinasional berimpak tinggi global serta menawarkan potensi tindakan bersama dalam bidang kewangan, teknologi dan keusahawanan.
“Dengan jangkaan nilai pembangunan kasar atau GDV RM140 bilion, ia akan menjana impak besar terhadap pembangunan bandar untuk Malaysia bagi menarik lebih banyak pelaburan langsung asing,” katanya.
17 Dis 2019: Projek Bandar Malaysia bukti kerjasama baik Malaysia-China (masa kerajaan PH menjual sebahagian dari projek Bandar Malaysia ini dengan harga RM7.41 bilion sambil mengambil gambar beramai-ramai untuk claim kredit projek ini, lalu Guan Eng kata semasa bajet 2020 bahawa kerajaan terbeban dengan membayar RM2.7 bilion untuk hutang 1MDB dalam tempoh 3 tahun ini pulak)
https://selangorkini.my/2019/12/projek-bandar-malaysia-bukti-kerjasama-baik-malaysia-china/

DOSA 4. Projek TRX dengan nilai pembangunan RM40 bilion.
SOALAN CEPUMAS BAGI PH: Adakah projek TRX ini bagus, menguntungkan negara, penting untuk negara dan bukan sekadar satu lubang besar dalam tanah seperti pernah didakwa PH?
Kita tengok apa yang Lim Guan Eng jawab:
12 Feb 2019: LGE describes RM40b TRX as one of Malaysia’s best assets, beckons investors to take part in development
https://www.nst.com.my/business/2019/02/459497/lge-describes-rm40b-trx-one-malaysias-best-assets-beckons-investors-take

DOSA 5. Perjanjian penyelesaian dengan IPIC di mana syarikat milik kerajaan Abu Dhabi itu berjanji untuk memulangkan segala dana yang disyarki hilang sebelum 30 Disember 2020.
SOALAN CEPUMAS BAGI PH: Kenapa pula PH tak pernah jawab bahawa Najib dah selesaikan wang yang didakwa hilang dan syarat kembalikan wang ini ada dalam perjanjian penyelesaian?
Keran jika diberitahu kepada Rakyat maka 1MDB tiada lagi wang yang hilang (cuma tunggu masa untuk dibayar balik) dan Najib bukan perompak atau penyamun.
Bacaan lanjut: https://www.facebook.com/najibrazak/posts/10156801028485952
https://www.facebook.com/najibrazak/posts/10156920228715952
SOALAN CEPUMAS TAMBAHAN: Hutang 1MDB adalah RM32 bilion. Kenapa dalam masa 22 bulan rejim gagalkrasi PH, mereka tidak pernah membayar balik atau mengurangkan satu sen prinsipal hutang ini?
Kerana hutang itu memang belum sampai tempoh untuk dibayar. Siapa yang suruh kita perlu bayar segala hutang ini sekarang?
Hutang ini adalah sampai tahun 2038 – iaitu selaras dengan projek-projek pembangunan TRX RM40 bilion dan Bandar Malaysia RM140 bilion yang juga memerlukan masa 20 tahun untuk diselesaikan dengan sepenuhnya?
Selain wang yang dibayar balik oleh PH, hutang RM32 bilion juga akan dibayar balik dengan keuntungan serta pulangandari projek-projek tersebut.
Lagipun, kenapa pula hutang RM32 bilion yang banyak aset boleh memufliskan negara tetapi rejim gagalkrasi PH tambah hutang negara sebanyak RM140 bilion tak memufliskan negara pulak?
Posting bakal PM ke-5/6/7/8/9:
https://www.facebook.com/anwaribrahim.keadilan/posts/10160419277936840
Najib Razak



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/06/04/sudah-2-bulan-berlalu-bakal-pm-sepanjang-zaman-dah-bisu-nak-jawab/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=sudah-2-bulan-berlalu-bakal-pm-sepanjang-zaman-dah-bi

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Vivo Malaysia Bakal Melancarkan Vivo Y50 Pada Bulan Jun Ini

Vivo Malaysia Bakal Melancarkan Vivo Y50 Pada Bulan Jun Ini

papar berkaitan - pada 26/5/2020 - jumlah : 425 hits
Vivo Malaysia kini telah mengumumkan mereka bakal menawarkan Vivo Y50 secara atas talian pada bulan Jun 2020 ini Telefon pintar ini dilihat menawarkan spesifikasi pertengahan dan dijangka berharga dibawah RM1000 Vivo Y50 hadir dengan skrin ...
Indiana Jones Dipilih Sebagai Wira Filem Terhebat Sepanjang Zaman Dalam Undian Di Majalah Empire

Indiana Jones Dipilih Sebagai Wira Filem Terhebat Sepanjang Zaman Dalam Undian Di Majalah Empire

papar berkaitan - pada 11/6/2020 - jumlah : 284 hits
Majalah Empire baru baru ini telah meminta para pembaca untuk memilih wira filem kegemaran mereka sepanjang zaman dan pengembara ikonik yang juga ahli arkeologi Indiana Jones telah mendapat tempat teratas mengatasi proatagonis dari filem Al...
Khutbah Terakhir Rasulullah Pesanan Istimewa Sepanjang Zaman

Khutbah Terakhir Rasulullah Pesanan Istimewa Sepanjang Zaman

papar berkaitan - pada 9/6/2020 - jumlah : 528 hits
Selamat datang ke blog Dakwah Maya Khutbah terakhir Rasulullah pesanan istimewa sepanjang zamanKesedihan yang tidak terkata Amanat terakhir Rasulullah SAW tanda perpisahan dunia dengan umatnya Bismillahirrahmannirrahim sssalamuallaikumwarah...
Senarai 10 E Book Dalam Bahasa Melayu Paling Laris Sepanjang Bulan May 2020 Semua Pasal Bisnes

Senarai 10 E Book Dalam Bahasa Melayu Paling Laris Sepanjang Bulan May 2020 Semua Pasal Bisnes

papar berkaitan - pada 7/6/2020 - jumlah : 490 hits
Kalau anda turun ke bawah sekali kat footer blog jasduit com ini ada senarai beberapa buah e book yang saya kongsikan laman pautannya untuk mereka yang ada minat nak baca e book itu Ada banyak lagi e book lain sebenarnya yang tidak saya mas...
Zaman Ph Ratib Jual Pegangan Khazanah Zaman Pn Melayu Isle Ni Masing Masing Diam Bisu Jom Kita Ratib Sama Sama

Zaman Ph Ratib Jual Pegangan Khazanah Zaman Pn Melayu Isle Ni Masing Masing Diam Bisu Jom Kita Ratib Sama Sama

papar berkaitan - pada 23/5/2020 - jumlah : 240 hits
Liyana MarzukiKADANG GANG MEWAUNS N MACAI UMPAS NI TAK BERAPA PAHAM CERITA MAIN HENTAM SAJA TAHAP KOPERAL KENA BUANG KERJA APA LA SANGAT YANG DIA BOLEH PIKIR TAK GITU PAPAGOMO POSTING PULANG PAKU SALES RAYATahun 2019 Khazanah jual pegangan ...
Ura Ura Metroid Prime Trilogy Bakal Hadir Untuk Switch Bulan Depan

Ura Ura Metroid Prime Trilogy Bakal Hadir Untuk Switch Bulan Depan

papar berkaitan - pada 26/5/2020 - jumlah : 269 hits
Permainan video yang dinanti ramai Metroid Prime Trilogy diperkatakan bakal hadir ke platform Nintendo Switch namun tiada maklumat atau pengumuman rasmi dibuat oleh Nintendo setakat ini Namun mengikut dari sumber didalam laman web penjualan...
Ikmal Amry Sah Bertunang Dengan Gadis Pilihan Bakal Menikah Bulan Disember Nanti

Ikmal Amry Sah Bertunang Dengan Gadis Pilihan Bakal Menikah Bulan Disember Nanti

papar berkaitan - pada 27/5/2020 - jumlah : 466 hits
Walaupun Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat yang masih berlangsung namun ia tidak menghalang segelintir pasangan daripada membawa perhubungan mereka ke fasa yang lebih serius Sama juga dengan pelakon kacak iaitu Ikmal Amry yang mendedahk...
50 Jasa Ph Sepanjang 22 Bulan

50 Jasa Ph Sepanjang 22 Bulan

papar berkaitan - pada 2/6/2020 - jumlah : 205 hits
Via WhatsApp 1 Yang kurangkan harga internet Unifi dan mobile data PH 2 Yang laksanakan tender terbuka bukan direct nego PH 3 Yang bayar hutang 1mdb PH 4 Yang hapuskan GST PH 5 Yang kurangkan tol dan mansuhkan tol motorsikal PH 6 Yang stabi...
Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Asal Usul Coca Cola

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living

Unleashing The Miracle Of Retinol For Your Skin

Ikan Buntal Risiko Dan Gejala Keracunan

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Nak Rasa Musim Sejuk Jom Bawa Anak Ke Immersive Winterland Tarikan Terbaharu Di I City Shah Alam

Buaya Jantan 5 Meter Tersangkut Pada Pukat

Lori Tanah Jatuh Gaung Wanita Maut Suami Patah Tangan

Nga Asks Saifuddin To Halt Probe On Teoh Beng Hock S Family

Sudah Bersedia Terima Surat Bersatu Apapun Terjadi Tetap Sokong Kepimpinan Pm

Umno Pas Bersatu Amanah Mengail Dalam Kolam Yang Sama