Strim Torrent Bersama Rakan Dengan Come Over



Tempoh PKP yang lama ini memaksa kita untuk menjadi kreatif dalam menghabiskan masa seharian di rumah. Antara perkara biasa yang kerap dilakukan sudah semestinya menonton video bersama keluarga.
Tetapo bagaimana jika kita ingin cuba menonton bersama rakan-rakan pula? Adakah apa-apa cara yang boleh digunakan untuk dapat bersama menonton video tanpa perlu hadir ke rumah masing-masing?
Ya, ada. Caranya ialah dengan menukar video yang telah disimpan kepada fail torrent melalui laman yang bernama ‘Come Over’.
Sebelum ini kami pernah berkongsikan cara untuk menonton strim dari Netflix menggunakan extension Netflix Party. Come Over pula berbeza apabila pengguna harus menjadikan fail video dari simpanan supaya ‘streamable’.
Setakat ini saya telah cuba menukar fail bersaiz lebih kurang 3GB, tetapi laman Come Over tidak dapat menukarnya dengan status ralat fail bersaiz terlalu besar.
Oleh itu saya cuba pula fail lain yang bersaiz lingkungan 900MB. Kali ini ralat yang keluar pula ialah fail tersebut tidak disokong secara natif dan perlukan kepada penukaran format (transcode).
Saya teruskan proses ‘validate’ dan menunggu selama beberapa minit. Berikut ialah tangkap layar dari apa yang saya cuba lakukan.

Malangnya ia mengambil masa yang terlalu lama. Disebabkan itu saya cuba mencari penyelesaiannya. Bila diteliti, Come Over menggunakan WebTorrent library, yang boleh menukar mana-mana pelayar kepada pelayan dan klien peer2peer.
Secara natifnya, WebTorrent hanya menyokong format .mp4, .m4v, dan .m4a secara penuh, manakala video berformat lain tetap juga disokong tetapi perlu ditukar terlebih dahulu formatnya.
Untuk mengelak dari proses penukaran yang memakan masa berjam-jam lamanya, saya pun cuba memilih salah satu video yang sedia ada dalam format mp4, dan seperti yang dijangka, tidak sampai beberapa minit pun prosesnya sudah selesai.

Bila dah siap, anda boleh kongsikan pautan video kepada rakan-rakan anda, dan boleh mula menonton bersama. Anda bertindak sebagai hos, manakala rakan anda pula adalah tetamu yang memeriahkan majlis.

Come Over menggunakan WebTorrent sebagai protokol perkongsian dan penstriman, oleh itu ia akan menggunakan banyak bandwidth anda. Jika anda melanggan pelan dengan data terhad, adalah digalakkan agar anda cuba langgan dahulu pelan data tanpa had bagi mengelakkan kes video tersangkut di separuh jalan.
Apa yang bagusnya, ia turut mempunyai ruangan bual, jadi anda bolehlah komen-komen mengenai filem atau drama yang ditonton bersama rakan anda.
Strim bersama rakan anda di sini: Come Over!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://omghackers.com/strim-torrent-bersama-rakan-dengan-come-over/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Chinese City In Partial Lockdown Over Major Risk Of Virus Spread

Chinese City In Partial Lockdown Over Major Risk Of Virus Spread

papar berkaitan - pada 13/5/2020 - jumlah : 350 hits
Partial lockdown in China 8217 s Jilin City 8211 AFP graphic A northeastern Chinese city has partially shut its borders and cut off transport links after the emergence of a local coronavirus cluster that has fuelled growing fears of a secon...
Over 1 000 Rohingya Stranded At Sea After Se Asia Closes Borders

Over 1 000 Rohingya Stranded At Sea After Se Asia Closes Borders

papar berkaitan - pada 16/5/2020 - jumlah : 304 hits
Two boats of Rohingya refugees have landed in Bangladesh since mid April JAKARTA At least 1 000 Rohingya are stranded at sea as Southeast Asian nations tighten their borders to keep out the new coronavirus Amnesty International said on Frid...
Socso No Cooperation With Myeg Over Covid 19 Screening Programme

Socso No Cooperation With Myeg Over Covid 19 Screening Programme

papar berkaitan - pada 13/5/2020 - jumlah : 270 hits
The Social Security Organisation has confirmed in a statement this morning that it is not engaged in any form of cooperation with MyEG Services Berhad in the implementation of its Prihatin Screening Programme for Covid 19 Registration for t...
Menjawab Fakta Game Over Pakatan Harapan Oleh Saudara Abdul Muein Abadi

Menjawab Fakta Game Over Pakatan Harapan Oleh Saudara Abdul Muein Abadi

papar berkaitan - pada 12/5/2020 - jumlah : 241 hits
1 Dua hari lepas saya telah tulis satu posting mengenai Parlimen Dalam posting tu saya nyatakan yang saya kurang setuju undi tidak percaya kepada PM8 dibuat pada masa sekarang ketika negara dilanda krisis Apa yang dirisaukan kalau negara te...
Cops Question Patrick Teoh Over Alleged Insults To Tmj

Cops Question Patrick Teoh Over Alleged Insults To Tmj

papar berkaitan - pada 10/5/2020 - jumlah : 440 hits
Police have recorded a statement from celebrity Patrick Teoh over allegations that he insulted Johor Crown Prince Tunku Ismail Sultan Ibrahim According to The Star lawyer Rajan Navaratnam said his client Teoh had allegedly re shared an old ...
Train Runs Over 16 Migrant Workers Who Were Resting After Walking Over 40km

Train Runs Over 16 Migrant Workers Who Were Resting After Walking Over 40km

papar berkaitan - pada 10/5/2020 - jumlah : 290 hits
The incident that happened in an Indian state is just one of the several tragedies that have befallen on India s poor amidst the country s stringent lockdown measures small Cover image via Tribune India small We were exhausted after walking...
Dr M Confused Concerned Over Riza Aziz S Plea Bargain

Dr M Confused Concerned Over Riza Aziz S Plea Bargain

papar berkaitan - pada 16/5/2020 - jumlah : 390 hits
Former prime minister Dr Mahathir Mohamad has expressed bewilderment over the plea bargain for Riza Abdul Aziz s money laundering charge He questioned whether this means that other thieves could be let off the hook as long as they agree to ...
Questions Over Riza S Money Laundering Deal

Questions Over Riza S Money Laundering Deal

papar berkaitan - pada 16/5/2020 - jumlah : 266 hits
The deal which the Attorney General s Chambers had struck with movie producer Riza Aziz the step son of Najib Razak on sentencing over alleged misappropriation of 1MDB funds raises many questions On May14 the Kuala Lumpur Sessions Court gra...
It S Not Over Mahathir Warns Muhyiddin No Confidence Won T Go Away The Next Time You Won T Be So Lucky

It S Not Over Mahathir Warns Muhyiddin No Confidence Won T Go Away The Next Time You Won T Be So Lucky

papar berkaitan - pada 19/5/2020 - jumlah : 408 hits
PUTRAJAYA Former prime minister Tun Dr Mahathir Mohamad today expressed hope that MPs from both sides of the political divide will come to their senses and support him when he moves his motion of no confidence against Prime Minister Tan Sri...
Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Tinta Bernoktah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Emy Yusuf Feat Driant Kenyang Beraya Chord

Dani Kurama Sumpah Kali Ini Chord

Kedai Mamak Sorok Minyak Masak And Then

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Aafiyah Minta Datuk Siti Nurhaliza Doa Supaya Dapat Adik Perempuan Di Makkah Curi Perhatian Warga Maya

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja