Strategi Jual Produk Harian Ke Pasaran Antarabangsa Dengan Untung Berkali Ganda


Pernah dengar tak, cerita tentang orang kita yang jual macam-macam jenis barang, iaitu barang-barang yang senang kita dapatkan di pasaraya ke pasaran luar negara tapi dengan harga yang berlipat kali ganda tingginya! 
 
Cerita seumpama ini, saya dah pernah dengar beberapa kali. Kadang-kadang tu macam susah nak percaya, sampailah saya lihat sendiri bukti didepan mata.
 
Apa yang saya nak tunjukkan disini adalah bukti screenshot, yang menunjukkan memang ada orang kita yang jual produk harian yang mudah diperolehi disekitar kita ke pasaran antarabangsa.
 
Seterusnya anda perhatikan juga, berapa banyak dia mark up dan berapa banyak keuntungan yang berjaya dihasilkan.
 
Produk pertama, ikan bilis

Ikan bilis adalah salah satu produk yang memang cukup common. Pergilah ke Tesco, Aeon, Giant ataupun pasaraya NSK sekalipun, memang ada jual ikan bilis.
 
Selama ini, saya cuma beli ikan bilis ini untuk kegunaan sendiri. Pernah juga saya borong, untuk dijual semula di kedai runcit milik saya.
 
Tapi bila tengok screenshot ni, rasa macam tak percaya, ada juga yang kreatif dan pandai melihat peluang, dan dia jual ikan bilis ke pasaran antarabangsa.

 
Harga sekilo bagi ikan bilis kalau kita beli di pasaran Malaysia, harganya lebih kurang RM100 untuk 2KG. Tapi dia jual ke pasaran antarabangsa, dengan harga USD65 atau lebih kurang RM260 untuk 2KG ikan bilis tu.
 
Produk ini telah dijual sebanyak 116 kali, dan pastinya dah berikan keuntungan berganda kepada penjualnya. Kalau nak jual dengan harga yang begitu tinggi di kedai runcit, memang tak laku la jawabnya.
 
Tapi kalau jual secara online melalui laman web ini, In Shaa Allah untung dia memang tinggi.
 
Produk kedua, ajinomoto

Siapa yang tak kenal dengan ajinomoto? Serbuk penambah perisa yang biasa ditambah dalam masakan untuk memberi rasa yang lebih sedap pada makanan.
 
Sesetengah orang cukup tak suka kalau dalam menu masakan ada bahan ajinomoto ni. Tak apa, itu kita tinggalkan sejenak. Lihat pada screenshot diatas.
 
Produk ini telah berjaya dijual sebanyak 78 kali dan harga yang diletakkan adalah sebanyak USD27.90 atau lebih kurang RM110 untuk sekilo ajinomoto. Padahal kalau beli di pasaran Malaysia, harganya baru RM11!
 
Saya rasa kalau jual dengan harga USD11 pun kita masih boleh untung besar, tapi dia ni jual dengan harga USD27.90 dan berjaya dapat 78 jualan. For sure dia ni memang tahu apa yang perlu dibuat!
 
Produk ketiga, kopi 3 in 1 jenama Alicafe

Alicafe ni salah satu kopi kegemaran saya dan yang kerap juga saya beli. Seingat saya, harganya di pasaran tak sampai pun RM19.
 
Kalau tak percaya anda boleh semak harga di Malaysia melalui laman web ini. Mungkin bagi tujuan memudahkan penerangan dan nak menunjukkan potensi pendapatan, jadi penulis tetapkan harga dia kepada RM19.
 
Produk yang harga asalnya ialah RM19 sahaja, juga boleh dijual di pasaran antarabangsa dengan harga yang lebih tinggi, iaitu sebanyak USD29.90 atau lebih kurang nilainya bersamaan dengan RM120.
 
Nampak tak berapa kali ganda tu keuntungan yang boleh dihasilkan!
 
Tengok contoh lain pulak ya.
 
Produk keempat, Ammeltz Yokoyoko

Ammeltz Yokoyoko… bagi mereka yang kerap rasa sengal-sengal atau sakit otot, pasti pernah cuba produk ini. Sapukan dekat tempat yang sakit tu, In Shaa Allah akan rasa lega.
 
Harga dekat Malaysia tak sampai RM20. Produk ini dijual di pasaran Australian dengan harga AUD12.45 atau lebih kurang RM36.
 
Dalam banyak-banyak contoh, saya rasa yang ini sahaja yang harganya masuk akal dan tak terlalu tinggi.
 
Persoalannya ialah, kenapa ada yang sanggup beli dengan harga yang MAHAL? Kalaulah mereka yang jadi pembeli ni tahu, sebenarnya kalau beli di pasaran Malaysia harganya murah sahaja… mungkin mereka akan borong sebanyak mungkin.
 
Sebenarnya saya berpendapat, isunya bukanlah pada harga, tetapi orang beli sebab ianya MUDAH dan pembeli YAKIN bahawa pembelian mereka selamat serta barang yang ditempah pasti akan sampai ke tangan pembeli.
 
Nama marketplace ebay sudah terkenal sejak dari dulu lagi. Pengguna laman web ini, tak risau untuk melakukan transaksi melalui ebay sebab mereka tahu, ianya selamat dan ada jaminan bahawa mereka pasti akan terima barang tersebut.
 
Kenapa orang dari luar negara ni tak beli direct dari Lazada atau Shopee? Dekat laman web ini juga boleh dapat dengan harga yang murah.
 
Memang betul boleh dapat. Cuma isunya ialah, kedua-dua laman web ini tidak menyediakan khidmat penghantaran ke luar negara.
 
Contohnya macam kalau nak beli barang di Lazada Malaysia. Hanya pengguna yang berada di Malaysia sahaja yang boleh gunakan khidmat mereka. Kalau pengguna di Singapore, dia kena guna khidmat dari Lazada Singapore atau ikut negara masing-masing.
 
Lazada ini hanya ada di South East Asia sahaja, dan buat masa ini mereka belum lagi mengembangkan rangkaian mereka ke seluruh dunia.
 
Andai kata anda minat nak buat bisnes di Lazada, mungkin bolehlah muat turun panduan yang telah dihasilkan ini.

Sila muat turun dari pautan ini.
 
Tapi saya tahu, anda mungkin lebih minat nak belajar macam mana cara nak jual produk tempatan yang ada disekitar kita dengan harga yang lebih mahal kepada para pelanggan yang berada di luar negara, seperti di Australia, Canada dan sebagainya kan.
 
Untuk itu, maka anda perlu masuk ke pasaran antarabangsa, iaitu melalui platform ecommerce ebay. Sila ke halaman ini untuk pelajari ilmu ebay.
 
Memang ada banyak panduan yang telah dihasilkan yang berkaitan dengan bisnes di ebay.
 
Ada orang yang fokus hanya menjual mainan melalui platform ebay. Setiap kali krismas, atau ketika ada sambutan hari jadi, barang mainan yang dijual melalui ebay tu memang banyak tempahan.
 
Ada juga yang fokus untuk jual barangan dari China untuk dipasarkan melalui ebay. Konsep yang digunakan pula adalah dropship semata-mata. Stok produk ambil dari laman web AliExpress pula tu.
 
Tak percaya, lihat di laman web ini, dan anda juga akan pelajari macam mana nak buat dropship melalui ebay.
 
Uniknya panduan tentang ebay yang diberi nama Export Mudah ini ialah, pengasasnya mengajar cara-cara untuk jual produk harian biasa untuk dijual ke pasaran luar negara.
 
Secara tak langsung kita telah export produk tempatan ke luar negara. Memandangkan produk yang kita nak jual ni, mudah didapati, sama ada dari kedai runcit, ataupun pasaraya besar, maka kita tak perlu risau sangat tentang nak kena simpan stok.
 
Sudah tentu, kalau bisnes anda makin maju, dan dah beberapa kali menikmati untung, apa salahnya kalau nak simpan stok. Tapi pada peringkat permulaan, kalau anda tak nak simpan stok pun tak ada masalah, asalkan anda tahu kat mana nak dapatkan stok produk.
 
Kalau rumah anda memang dekat dengan pasaraya ataupun shopping mall, sangatlah untung kalau anda belajar cara yang betul untuk export barangan tersebut keluar negara melalui platform ebay ini nanti.
 
Nak belajar? Boleh segera muat turun panduan ini, itupun sementara panduan ini dibuka kepada umum. Kalau pada waktu anda baca artikel ni, panduan ni masih ada, anda bertuah.
 
Sebab boleh jadi, ada antara pembaca artikel ini, yang terlepas peluang dan waktu dia nak muat turun panduan, pemilik panduan tersebut sudah tak mahu berkongsi lagi.
 
 
The post Strategi jual produk harian ke Pasaran Antarabangsa dengan UNTUNG berkali ganda appeared first on Sabree Hussin Dot Biz.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://sabreehussin.biz/jual-produk-harian-ke-pasaran-antarabangsa/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Imigresen Tahan Datuk Disyaki Kaut Untung Jual Kad Pekerja Asing Palsu Suara Tv

Imigresen Tahan Datuk Disyaki Kaut Untung Jual Kad Pekerja Asing Palsu Suara Tv

papar berkaitan - pada 20/11/2019 - jumlah : 367 hits
KUALA LUMPUR Seorang pengarah agensi pekerjaan bergelar Datuk ditahan kerana disyaki menawarkan kad pekerja asing palsu dalam serbuan di sebuah hotel semalam Tangkapan pada pukul 3 30 petang itu dibuat menerusi operasi bersepadu antara Jaba...
Monyet Terjah Kedai Jual Ubat Mengadu Sakit Badan Luka

Monyet Terjah Kedai Jual Ubat Mengadu Sakit Badan Luka

papar berkaitan - pada 25/11/2019 - jumlah : 920 hits
Seekor monyet menjadi perhatian orang ramai apabila dipercayai pergi ke kedai ubat ubatan untuk mendapatkan bantuan kerana mengalami luka pada badan Melalui satu video yang dimuatnaik oleh Trendup News di Youtube kejadian yang berlaku di Ma...
Hello Kitty Carrier Mcdonald S Habis Pembeli Jual Harga Berlipat Kali Ganda

Hello Kitty Carrier Mcdonald S Habis Pembeli Jual Harga Berlipat Kali Ganda

papar berkaitan - pada 28/11/2019 - jumlah : 390 hits
Peminat Hello Kitty di McDonalds Baru baru ini Hello Kitty Carrier ini telah habis dijual di setiap cawangan McDonald 8217 s di Singapura selama satu hari sahaja Dan sejak semalam 27 November ramai berpeluang untuk mendapatkan barang nbsp l...
5512 Apabila Rokok Menjadi Larangan Sinar Harian 22 11 2019

5512 Apabila Rokok Menjadi Larangan Sinar Harian 22 11 2019

papar berkaitan - pada 22/11/2019 - jumlah : 437 hits
BERMULA 1 Januari 2020 penguatkuasaan terhadap larangan merokok di tempat makan di bawah Peraturan 11 PPKHT 2004 akan bermula sepenuhnya Perkara itu turut ditegaskan oleh Timbalan Menteri Kesihatan Dr Lee Boon Chye Kata beliau mereka atau p...
Kerana Menfitnah Babi Portal Sinar Harian Dikritik

Kerana Menfitnah Babi Portal Sinar Harian Dikritik

papar berkaitan - pada 27/11/2019 - jumlah : 349 hits
SOSMED Tindakan portal Sinar Harian yang melaporkan masalah babi di kawasan perumahan pangsapuri di Ketumbar Height dikecam netizen Ini kerana portal itu cuba mengambarkan masalah babi di kawasan tersebut berpunca dari sikap orang yang memb...
Doa Amalan Harian Yang Baik Diamalkan

Doa Amalan Harian Yang Baik Diamalkan

papar berkaitan - pada 28/11/2019 - jumlah : 1716 hits
Doa Amalan Harian Yang Baik Diamalkan Kerap saya kongsikan doa doa kepada pembaca blog ini doa untuk pelbagai tujuan dan permohonan dalam menjalani kehidupan di atas muka bumi ini Doa kan senjata orang mukmin Ingat tu ya Lain lain himpunan ...
Hanwha Life Luncurkan Produk Bancassurance Premi Dasar Hanya Rp200 000

Hanwha Life Luncurkan Produk Bancassurance Premi Dasar Hanya Rp200 000

papar berkaitan - pada 11/11/2019 - jumlah : 226 hits
Dengan membayar premi dasar mulai dari Rp200 000 per bulan atau Rp1 juta per tahun nasabah bisa mendapatkan proteksi jiwa hingga usia 100 tahun serta dapat mempersiapkan dana warisan untuk keluarga
Kesan Sampingan Produk Yang Menggunakan Kapur Barus

Kesan Sampingan Produk Yang Menggunakan Kapur Barus

papar berkaitan - pada 11/11/2019 - jumlah : 501 hits
Assalamualaikum Hi Semua Biasa bila lenguh lenguh badan seringkali kita menyapu minyak angin pada badan Kadang kadang pada budak budak kecil bayi dan sebagainya Tetapi tahukah kita seandainya produk tersebut mengandungi kapur barus ianya ti...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Mushroom Jellyfish House By Ttdesign Vn In Tan Hiep Vietnam

Vanishing Landscape

Dapat Hadiah Hari Jadi

Keyakinan