Sr Dedah Bukti Bayaran Rm1 4 Juta Pas Ada Peluang Saman Lagi





Pada 3 Mac 2019oleh Pentadbir
Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang kini boleh sekali lagi menyaman Sarawak Report jika dakwaan terbaharu laman pembocor maklumat itu hari ini didapati tidak benar, tegas seorang peguam.
Ia berhubung pendedahan Editor SR, Clare Rewcastle-Brown menerusi hantaran di blognyabahawa pihaknya menerima bayaran RM1.4 juta daripada Hadi sebagai sebahagian daripada persetujuan untuk menyelesaikan saman di luar mahkamah pada bulan lalu.
Turut disertakan adalah beberapa gambar salinan dokumen berkaitan, termasuk perjanjian rahsia, sekeping cek Bank Islam dan sepucuk surat kepada Maybank yang mengesahkan wang bernilai RM1.4 juta itu datang daripada Abdul Hadi.
Syahredzan Johan@syahredzan · Mar 1, 2019Replying to @syahredzanIs juga timbulkan persoalan, kalau betul apa Swak Report cakap, kenapa pemimpin PAS menafikan ada bayaran pada Clare apabila dibangkitkan oleh @anwaribrahimSyahredzan Johan@syahredzanDan akhir sekali, kalau apa yang Swak Report kata tentang bayaran RM1.4j kepada Clare adalah tidak betul, maka adalah terbuka buat pemimpin PAS...

....untuk menyaman Clare di Mahkamah...

... sekali lagi.329:29 AM - Mar 1, 2019Twitter Ads info and privacy26 people are talking about this
“Kalau apa yang Sarawak Report kata tentang bayaran RM1.4 juta kepada Clare adalah tidak betul, maka adalah terbuka buat pemimpin PAS untuk menyaman Clare di mahkamah sekali lagi,” ujar peguam Syahredzan Johan di Twitter hari ini.
Untuk rekod, Hadi menyaman Clare berhubung dakwaan PAS menerima RM90 juta daripada UMNO.
Bagaimanapun, setelah meminta sumbangan daripada ahli-ahlinya, Hadi mengambil keputusan untuk menyelesaikan kes berkenaan di luar mahkamah.
PAS juga menegaskan tiada sebarang bayaran dibuat kepada Clare berdasarkan Perintah Persetujuan (Consent Order) yang direkodkan di hadapan Master Brown di Mahkamah Tinggi London pada 1 Februari lalu, selain kedua-dua pihak bersetuju tidak meneruskan tuntutan dan tuntutan balas masing-masing, mahkamah tidak membuat sebarang perintah mengenai kos kepada mana-mana pihak.
Mengulas mengenai perkara itu, Syahredzan berkata, pembayaran berkenaan tidak direkodkan di mahkamah secara khusus tetapi melalui perjanjian rahsia di antara kedua-dua pihak.
“Sebab itu, terma yang direkodkan di Mahkamah adalah ‘upon… confidential terms of settlement’.
“Maknanya, kalau betul, maka persetujuan untuk bayar RM1.4 juta tersebut dipersetujui secara sulit oleh Hadi dan Clare.
“Di mahkamah, apa yang direkodkan adalah ‘tiada perintah dibuat terhadap kos’. Mahkamah tidak perlu buat perintah kos kerana ikut Sarawak Report, RM1.4 juta sudah dibayar,” ujarnya.
Malah, tambahnya, ia menimbulkan persoalan mengapa Hadi bersungguh-sungguh mahu menyelesaikan kes itu di luar mahkamah sehingga membayar jumlah yang besar iaitu sebanyak RM1.4 juta kepada Clare.
“Ia juga timbulkan persoalan, kalau betul apa Sarawak Report cakap, kenapa pemimpin PAS menafikan ada bayaran pada Clare apabila dibangkitkan oleh Anwar Ibrahim,” ujarnya yang juga Setiausaha Politik kepada Ahli Parlimen Iskandar Puteri.
Jelas Syahredzan, Sarawak Report mendedahkan butir perjanjian rahsia itu kerana Hadi mungkir syarat-syarat yang dipersetujui apabila menafikan bahawa ada bayaran yang telah dibuat.
Anwar yang juga Ahli Parlimen Port Dickson sebelum ini bertanya kepada PAS sama ada penyelesaian luar mahkamah saman Abdul Hadi ke atas Clare dan Sarawak Report melibatan wang bernilai lebih RM1 juta.
Tidak lama selepas itu, Setiausaha Agung PAS yang juga seorang peguam, Takiyuddin Hassan, mengeluarkan kenyataan menafikan dakwaan tersebut. 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2019/03/sr-dedah-bukti-bayaran-rm14-juta-pas.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anwar Dakwa Pas Bayar Rm1 4 Juta Tunjuk Bukti Kalau Dicabar

Anwar Dakwa Pas Bayar Rm1 4 Juta Tunjuk Bukti Kalau Dicabar

papar berkaitan - pada 28/2/2019 - jumlah : 393 hits
Omar Zin SEMENYIH Anwar Ibrahim malam tadi mendakwa PAS membayar RM1 4 juta kepada editor Sarawak Report Clare Rewcastle Brown berhubung penyelesaian luar mahkamah kes saman Datuk Seri Abdul Hadi Awang Kalau nak saman boleh saman dekat mahk...
Anwar Ada Bukti Rm1 4 Juta Mana Lagi Pas Mahu Lari

Anwar Ada Bukti Rm1 4 Juta Mana Lagi Pas Mahu Lari

papar berkaitan - pada 28/2/2019 - jumlah : 497 hits
Berikutan pendedahan awal sebelum ini telah dinafikan oleh beberapa pemimpin Pas Anwar Ibrahim malam tadi mendedahkan secara lebih spesifik mengenai bayaran penyelesaian yang dibuat oleh parti Islam itu kepada Sarawak Report Katanya Pas tel...
Claire Rewcastle Brown Sahkan Terima Bayaran Rm1 4 Juta Penyelesaian Kes Saman Hadi

Claire Rewcastle Brown Sahkan Terima Bayaran Rm1 4 Juta Penyelesaian Kes Saman Hadi

papar berkaitan - pada 1/3/2019 - jumlah : 422 hits
Pengarang Sarawak Report Clare Rewcastle Brown mengesahkan beliau menerima bayaran sebanyak RM1 4 juta sebagai penyelesaian di luar mahkamah kes saman membabitkan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang Dalam artikel bertajuk Time To Clear...
Anwar Ada Bukti Hadi Bayar Clare Rm1 4 Juta

Anwar Ada Bukti Hadi Bayar Clare Rm1 4 Juta

papar berkaitan - pada 28/2/2019 - jumlah : 379 hits
Anwar Ibrahim ada bukti dalam bentuk penyata bank yang Abdul Hadi Awang membayar Clare Rewcastle Brown RM1 4 juta Dokumen tersebut berada di dalam salah sebuah dari enam kotak yang masih disimpan oleh Anwar semenjak dari tahun 1998 berkaita...
Saya Tidak Bayar Rm1 4 Juta Kepada Clare Pas Pun Tidak Bayar Abdul Hadi

Saya Tidak Bayar Rm1 4 Juta Kepada Clare Pas Pun Tidak Bayar Abdul Hadi

papar berkaitan - pada 7/3/2019 - jumlah : 265 hits
By 7 Mac 2019 Abdul Hadi AwangKUALA LUMPUR Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata beliau dan partinya tidak membayar RM1 4 juta kepada Clare Rewcastle Brown yang didakwa untuk menyelesaikan kes di luar mahkamah Dulu RM90 juta turu...
Adakah Pas Bayar Rm1 Juta Kepada Editor Sarawak Report Soal Anwar

Adakah Pas Bayar Rm1 Juta Kepada Editor Sarawak Report Soal Anwar

papar berkaitan - pada 27/2/2019 - jumlah : 452 hits
Predeep Nambiar GEORGE TOWN Presiden PKR Anwar Ibrahim mempersoalkan PAS jika parti Islam itu membayar RM1 juta kepada Claire Rewcastle Brown untuk penyelesaian di luar mahkamah kes saman fitnah difailkan Datuk Seri Abdul Hadi Awang Katanya...
Terbaru Sarawak Report Dedah Bukti Baru Umno Biaya Kempen Pilihan Raya Pas

Terbaru Sarawak Report Dedah Bukti Baru Umno Biaya Kempen Pilihan Raya Pas

papar berkaitan - pada 21/2/2019 - jumlah : 355 hits
Paparan skrin yang didedahkan Sarawak Report berhubung pemindahan wang ke akaun PAS FMT Reporters PETALING JAYA Sarawak Report hari ini menyiarkan apa yang didakwa bukti baru yang menunjukkan PAS menerima dana daripada Umno 3 minggu sebelum...
Masih Ingat Kuiz More Jutaria Lelaki Yang Menang Rm1 Juta Ini Akhirnya Dedah Keadaan Dirinya Setelah 25 Tahun

Masih Ingat Kuiz More Jutaria Lelaki Yang Menang Rm1 Juta Ini Akhirnya Dedah Keadaan Dirinya Setelah 25 Tahun

papar berkaitan - pada 24/2/2019 - jumlah : 1833 hits
kuiz More Jutaria yang pernah diterbitkan oleh RTM telah melahirkan seorang jutawan muda bernama Ahmad Samerin Dzulkifli pada akhir akhir 80 an lalu Inilah siri kuiz yang menawarkan hadiah paling lumayan iaitu sebuah kereta mewah Lamborghin...
Rafizi Turns Sleuth Implicates Glc Boss In Pas Rm1 4m For Clare

Rafizi Turns Sleuth Implicates Glc Boss In Pas Rm1 4m For Clare

papar berkaitan - pada 1/3/2019 - jumlah : 270 hits
Rafizi Ramli decided to investigate the conflicting claims regarding PAS alleged RM1 4 million payment to Sarawak Report editor Clare Rewcastle Brown In a Facebook posting this afternoon the PKR vice president detailed how he had cracked th...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions

Satisfy Your Pup S Cravings Exploring The World Of Natural Dog Treats

Semua Pm Setuju Isu Subsidi Bersasar

Rancangan Televisyen Itali Menjemput Bayi Kembar Sembilan

Quick To Act Against Citizens Slow To Act Against Politicians