Singapura Tangani Covid Mirip Pelan Dr Dzul



Kredit: Ipohmali
Tengah makan tadi, Kebetulan degar berita dari TV3.. Rintihan pencandat Sotong yang kerugian, bila depa kekurangan hasil pendapatanakibat kekangan akibat PKP…. patutnya kata mereka..bulan April ni lah rezeki depa melimpah ruah.. Sedih jugak dengar..
Bila dia sebut candat Sotong, aku gelak dalam hati, dok Teringat Duta Asia Barat.. sebab selalu orang troll dia dengan candat sotong.. aku pun tak pasti sebab apa orang kait dia dengan candat sotong… tengah2 senyum sorang..rupanya betul..Pencandat Sotong tu dari Marang.. nasib tak bersembur makanan dalam mulut..
Apalah susah susah jadi Duta Asia Barat.. Masalah tempat sendiri pun tak boleh settle..Patutnya lantiklah sama Menteri Perikanan dan Percandatan Sotong.. baru lah hak mereka terbela.. Sia sia hantar sampai Asia Barat.. Pencadat Sotong tempat sendiri kelaparan..
[11:50 PTG, 13/4/2020] +60 19-581 9179: Bila aku baca petikan Akhbar The Sun memohon Maaf kepada Dr Dzul atas laporan salah tadi.. baru aku perasan, Rupanya itu artikel yang ada dikalangan walaun copy paste di ruangan komen aku.. Aku memang tak baca artikel sampah walaupun sampai letak 100 Point mcm Muen Adabi tu..
Tak tahu artikel rahim mamak mana depa kutip..Kononnya Dr dzul minta PKP dimansuhkan.. , walhal, Sebelum pun Muhyidin umumkan PKP.. Dr dzul terlebih dahulu mencadangkan penjarakan Social..Atau MCO ini..
Dr Dzul sendiri yang cadangkan Laksanakan Penjarakkan Sosial yang Ketat (Intense Social Distancing) , bukannya Sekatan (Lockdown)..Malah cadangkan sektor pekerja dilakukan dan bekerja dari rumah serta memanjangkan tempoh Cuti sekolah dan IPT..
Kata mamak ni lagi..Menteri Singapore menyesal sebab angkuh sebelum ini..tadi pun baca tajuk Harakahpun lebih kurang mcm tu.. tajuk buat gempak.. mcm bagus sangat Menteri tebuk atap..Bila aku minta sumber, Tak dapat nak bagi pun..walhal aku ikut Channel CNA dan Mediacorp ,Kenyataan Menteri Kesihatan Singapore hampir setiap hari..Depa tak heran pun dengan Malaysia.. depa ada model depa sendiri..
Malah cara Singapore dalam gelombang kedua ini…Mirip mengikut cara Dr dzul pada gelomang awal dulu..dan terbuktipun..di era Dr Dzul jadi menteri kesihatan..Kita dihadapan Singapura dan Korea Selatan paling cemerlang dalam menghadapi gelombang pertama COVID-19..
Masa tu Kita tidak panik..sebab masa tu masih tidak ada jangkitan tempatan..semuanya Import..Sama seperti singapura.. Bila Jangkitan tempatan melebihi Import..baru kerajaan singapura buat MCO(Circut Braker), itupun bertahap.. umum 3 april, 8 April baru mula laksana..dan 2 Minggu sebelum tu dah umumkan pakej rangsangan..
Apa beza cadangan Dr Dzul dan Kerajaan tebuk atap.. Dr Dzul mahu kerajaan lebih proaktif.. maksudnya Ekonomi tidak terhenti dengan drastik sepertimana dilakukan Singapore..Itu sebab Dr Dzul cadang sektor ekonomi diberikan kelonggaran..Singapore tak bodoh sampai tutup medan selera dan kedai penjaja sampaikan rakyat kehilangan pendapatan walaupun setiap rakyat dah diberikan SD 600(RM 1800) setiap seorang..
Antara cadangan Dr Dzul pada awal PKP dulu..Menjejak sasaran dan Kluster yang berpotensi..Dah dah terbuktipun..Di Singapore..task force disana hanya perlukan tak sampai 1 Minggu dapat jejak Kluster dan sasaran jangkitan.. Kita hanya jumpa Kluster baru pada minggu ke 3, dah nak masuk minggu keempat.. Sebab tanaga yang ada kita sibuk suruh jaga jalan dan ATM bank….
Bayangkan tempoh sebulan PKP hampir sia sia, Ekonomi kita terhenti..Setiap hari kita kehilangan lebih RM 3.8 Billion nilai ekonomi.. dalam tempoh 2 minggu sambungan tempoh PKP ini saja.. Kita kehilangan lebih RM 50 Billion..Apalagi ia menjejaskan bukan hanya kelompok SME..tetapi penjaja kecil.
Tapi tak tahu lah sapa yang rajin menulis.. Kononnya Menteri Singapore angkuh lah.. Menyesallah.. Lepas tu muka Menteri air suam dan Menteri Tiktok diangkat sebagai hero dalam harakah.. entah apa apa.. Tahap tu jer IQ depa.. patut lah tebuk Atap..
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/27128

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tangani Covid 19 Belajarlah Dari Kesilapan Singapura

Tangani Covid 19 Belajarlah Dari Kesilapan Singapura

papar berkaitan - pada 14/4/2020 - jumlah : 166 hits
Saya terkejut bila hari ini Dr Dzul dilaporkan berkata kerajaan patut buat ujian antibodi COVID 19 besar besaran dan bukannya memanjangkan Perintah Kawalan Pergerakan 1 Saya tak boleh bayang kalau dia masih lagi Menteri Kesihatan Dr Dzul na...
Andai Kata Mahathir Tangani Covid 19

Andai Kata Mahathir Tangani Covid 19

papar berkaitan - pada 19/4/2020 - jumlah : 255 hits
Diterbitkan Hari ini 8 09 pmULASAN Ramai pihak memuji cara Malaysia mengendalikan Covid 19 Hari ini jumlah kes yang dilaporkan adalah yang terendah sejak PKP diperkenalkan Semalam jumlah kes yang dilaporkan di Malaysia adalah 69 Ia memang s...
Ketua Pembangkang Dun P Pinang Puji Usaha Kerajaan Negeri Tangani Covid 19

Ketua Pembangkang Dun P Pinang Puji Usaha Kerajaan Negeri Tangani Covid 19

papar berkaitan - pada 18/4/2020 - jumlah : 301 hits
Pada 18 April 2020Ini diakui sendiri Ketua Pembangkang DUN Pulau Pinang Datuk Muhammad Yusoff Mohd Noor yang menyifatkan salah satu inisiatif kerajaan negeri iaitu Pakej Bantuan Rakyat Pulau Pinang sebagai suatu usaha yang menyeluruh Perunt...
Kes Covid 19 Di Singapura Lepasi 8 000

Kes Covid 19 Di Singapura Lepasi 8 000

papar berkaitan - pada 21/4/2020 - jumlah : 304 hits
SINGAPURA Kementerian Kesihatan Singapura hari ini mengesahkan penambahan 1 426 kes jangkitan Covid 19 kenaikan tertinggi dalam sehari kebanyakannya dalam kalangan pekerja asing di asrama Pihak berkuasa berjaya mengurangkan penularan virus ...
Fasilitas Sudah Lengkap Rsau Dokter Esnawan Siap Tangani Pasien Covid 19

Fasilitas Sudah Lengkap Rsau Dokter Esnawan Siap Tangani Pasien Covid 19

papar berkaitan - pada 17/4/2020 - jumlah : 243 hits
Adapun RSAU tersebut telah memiliki fasilitas ruang isolasi dengan kapasitas 14 tempat tidur dilengkapi High Efficiency Particulate Air dan ventilator
Singapura Catat 142 Kes Baru Covid 19 Jadikan Jumlah 1 623

Singapura Catat 142 Kes Baru Covid 19 Jadikan Jumlah 1 623

papar berkaitan - pada 9/4/2020 - jumlah : 203 hits
April 9 2020 7 13 AMPekerja warga Bangladesh India dan China di asrama pekerja S 11 Punggol di Singapura yang diwartakan sebagai pusat isolasi Covid 19 SINGAPURA Kementerian Kesihatan Singapura mengesahkan 142 kes baru jangkitan Covid 19 di...
Dr Dzul Belajarlah Dari Keangkuhan Singapura

Dr Dzul Belajarlah Dari Keangkuhan Singapura

papar berkaitan - pada 13/4/2020 - jumlah : 126 hits
Saya terkejut bila hari ini Dr Dzul dilaporkan berkata kerajaan patut buat ujian antibodi COVID 19 besar besaran dan bukannya memanjangkan Perintah Kawalan Pergerakan 1 Saya tak boleh bayang kalau dia masih lagi Menteri Kesihatan Dr Dzul na...
Tangani Covid 19 Sejumlah Rumah Sakit Dapat Bantuan Apd Dari Polres Majalengka

Tangani Covid 19 Sejumlah Rumah Sakit Dapat Bantuan Apd Dari Polres Majalengka

papar berkaitan - pada 9/4/2020 - jumlah : 119 hits
Kapolres AKBP Bismo berharap masyarakat Majalengka memberikan dukungan penuh terhadap upaya pemerintah dalam menanggulangi Covid 19
Contohi Mb Pahang Tangani Covid 19 Tanpa Sentimen Politik

Contohi Mb Pahang Tangani Covid 19 Tanpa Sentimen Politik

papar berkaitan - pada 14/4/2020 - jumlah : 209 hits
KUALA LUMPUR Meskipun tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Fasa 2 kini memasuki hari terakhir sebelum dilanjutkan tempohnya bagi Fasa 3 bermula 15 April hingga 28 April ini tindakan Kerajaan Negeri Selangor masih ke belakang dan mengamalkan p...
Mahalini Dah Peluk Islam

Tahap Empat Babitkan Keseluruhan Kulit Otot Dan Tulang Ini Gambaran Lecur Mengikut Tahap

Repressive Laws Killing Press Freedom Say Activists

Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Nak Beriadah Tapi Malas Hadap Jammed Ini 5 Taman Rekreasi Terletak Di Kl Selangor Boleh Diakses Guna Lrt Amp Mrt

Anniversary 4 Tahun Sebagai Ghostwriter

Friction Over Candidate Threatening Ph S Kkb Campaign

Don T Let Renovations Ruin Your Home And Your Budget Or Some Tips For Choosing A Contractor



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Persediaan Awal Haji

218 Fibonaci

219 Makna 99 Allah Pecahan

217 Kajian Surah Ad Dukhan The Smoke

This Is Drink Green Mango

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister