Si Ayah Sibuk Main Game Isteri Balik Tengok Anak Takda Dicari Rupanya Lemas Dalam Baldi Air Sabun Mop Lantai


Di sini saya bukan nak ceritakan masaalah saya cuma nak ceritakan satu kisah teladan akibat kelalaian seorang ayah.
Kisah ni tentang kawan rapat aku. Dah berkahwin dan ada anak 2. Yang sulung dah nak masuk 5 tahun dan yang bongsu setahun lebih.
Dulu sbelum kahwin diaorang ni memang loving couple. Sampaikan aku nak muntah lihat kemesraan diaorang bila dah kawin. Sebelum ada anak masih lagi kekal loving.
Tapi bila anak dah ada dua, husband kawan aku ni mula berubah dan mula gilakan game ‘tmbak online’ yang tak berfaedah tu.
Semua kerja umah dari memasak hingga buang sampah pun kawan aku yang kena buat sedangkan husband dia balik kerja dan waktu cuti asyik mengadap benda alah tu.
Tapi aku respect kawan aku tu min. Tak pernah dia mengeluh aku boleh nampak kepenatan di wajah dia (kami juga berjiran).
Satu hari tu suami dia MC sebab demam tapi walaupun demam masih lagi boleh main benda alah tu.
Pagi hari tu kawan aku ni nak hantar anak yang sulung ke tadika jadi dia pesan pada si husband untuk tengok2 kan anak bongsunya yang masih lagi tidur.
Bila kawan aku ni balik rumah masuk dalam bilik tengok si anak ni takda di tempat tido. Bila di tanya si husband ni jawab ada kat ruang tamu kot cari patung mainan kegemaran si anak.
Tapi kawan aku ni bagitahu tak da pulak nampak kat ruang tamu masa dia masuk tadi. Bila di cari rupa2nya si anak ni tadi dah tertonggeng dalam baldi air sabun mop lantai.
Menjerit lah kawan aku tu satu taman boleh dengar sampai aku pun terkejut. Terus aku lari ke rumah dia. Menangis2 dia sambil angkat anak dia dan cuba lakukn CPR.
Aku yang masih terkejut ni tadi terus lari kerumah capai kunci kereta untuk ke hospital.
Si ayah ni tadi tahu apa dia buat cuma jadi orang bodo tercegat je kat tepi pintu bilik sambil pegang fon (bab* betoi aku mnyumpah dalam hati).
Bila aku start enjin kereta baru terhegeh2 nak pakai baju la seluarlah spender la. Takdanya kami tunggu si ayah terus aku pecut bawa kereta sampai di hospital doktor sahkn si anak ni tadi dah tiada.
Ya Allah pengsan kawan aku min kat bilik kecemasan zon merah tu min. Bila sedar asyik meracau tanya anak nya dah minum susu atau belum.
Sekarang ni kawan aku tu dah pulih berkat doa ibu dan ayah dia. Tak lagi merepek2 meracau tanya anak dia. Dan sekarang dia bercerrai dengan jntan bahalol tu.
Buat bby Ariana Nafisa, tenang la adik di sana aunti dan mama adik sayang adik. Tunggu mama adik and kakak di syurga ya.
Buat ibu dan ayah semua, jangan la lalai. Jaga lah permata hati anda sementara mereka masih ada. Al fatihah untuk bby Ariana. Tolong siarkan ye min.
Reaksi warganet
Perkongsian wanita ini mendapat pelbagai reaksi dari warganet. Lihat apa kata mereka.
Puteri Ar Raissayaa –Peringatan untuk semua yang ada anak kecil. Jangan simpan air dalam baldi dan kunci pintu bilik air sentiasa.
Budak2 kecil memang suka masuk bilik air ni. Dah terlalu banyak kes macam ni. Takziah untuk keluarga mngsa.
Nurfadahilah Zaini –Kerana game, hilang nyawa anak. Aku harap si bapa tu hidup dalam penyesalan yang tak berkesudahan.
Aisyah Aziz –Agak2 kes macam ni bapaknya tak kena tangkap ke? Sebab lalai. Yang mane ada suami kaki game sila copy paste cerita ni dan hantar kat wasap suami2.
Biar dorang baca dan jadi contoh supaya tak de lagi lelaki bhalol yang lalai sebab game.
Najwa Baharom –Nak main game tu boleh, tapi jangan taksub sangat. Mti game bole main lagi, mti anak tu je satu2 nyawa. Mintak dijauhkn la.
Anis Nadiah –Saya dulu sebelum kahwin pun kaki game jugak. Ps2, game computer macam dota semua main, tapi lepas kahwin ada anak, semua tu dah tinggal terus.
Dah makin berusia kenalah tau tanggungjawab dan apa yang penting. Sekarang adik beli ps4 pun tak teringin dah nak main. Nanti esok2 mti kena soal di sana lagi teruk.
Rashidah Samsudin –Aku ni kalau subuh2tu nak nganto anak sulung tunggu bas sekolah, akuu kunci semua pintu bilik dan bilik air.
Walau yang kecik tu tido kat bilik dengan bapaknye. Akuu tak percaya hahaha. Dia bukan sedar anak nangis kat sebelah.
So memang dari yang kecik ni, aku dah suruh laki aku buat lock kat pintu bilik air. Sebab budak memang akan tuju ke bilik air dulu projek dia.
Dulu anak asuhan aku pon penah lemas dalam bilik air. Air dah masuk kat paru2 tapi nasib sempat di selamatkan dan nasib juga kejadian tu masa dia dengan mak dia.
Kalau jadi kat umah akuu. Pengsan wey nak menjawab. Ape pon moga si ibu kuat. Bersyukur lah ade yang menantimu di syurga.
Buat para suami, Jadikan cerita ni sebagai teladan. Sesungguhnya anak tu amanah Allah. Jangan di sia2kan. Kalau tak nak tolong jaga anak pon make sure rumah korang selamat untuk anak korang main.
Sumber : Kisah Rumah Tangga
Perkongsian diatas awalnya disiarkan di laman FB KRT pada bulan September yang lepas. Namun ambillah kisah ini untuk kita jadikan pengajaran.
Yang baik itu kita jadikan tauladan, yang buruk kita jadikan sempadan. Apa pula kata anda. Kongsikan, moga bermanfaat buat semua.
foto hanya hiasan.
The post Si ayah sibuk main game. Isteri balik tengok anak takda. Dicari, rupanya lemas dalam baldi air sabun mop lantai appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suaraviral.org/si-ayah-sibuk-main-game-isteri-balik-tengok-anak-takda-dicari-rupanya-lemas-dalam-baldi-air-sabun-mop-lantai/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mak Didakwa Sibuk Main Telefon Hingga Tak Sedar Anak Terjatuh Kolam Ditemui Lemas Muka Biru

Mak Didakwa Sibuk Main Telefon Hingga Tak Sedar Anak Terjatuh Kolam Ditemui Lemas Muka Biru

papar berkaitan - pada 30/11/2019 - jumlah : 459 hits
Cyprus Seorang kanak kanak 4 tahun mati lemas setelah terjatuh ke dalam kolam dewasa di sebuah hotel di sini ketika ibunya didakwa sedang sibuk menjawab panggilan Mya Piper berjalan bersama adik lelakinya Jonah dari kolam kanak kanak ke kol...
Kesian Ayah Balik Kerja Penat Penat Dapat Video Orang Tuduh Anak Pegawai Polis Dituduh Luah Rasa Kesal

Kesian Ayah Balik Kerja Penat Penat Dapat Video Orang Tuduh Anak Pegawai Polis Dituduh Luah Rasa Kesal

papar berkaitan - pada 8/12/2019 - jumlah : 2030 hits
Semalam tular di laman media sosial video rakaman seorang anggota polis yang menahan sebuah lori namun dituduh meminta wang ketika menjalankan pemeriksaan di Jalan Pasir Putih Lahat semalam Menurut laporan pegawai bertugas telah menjalankan...
Ibu Ayah Tumpah Air Mata Bangga Jadi Saksi Anak Soleh Hafaz 30 Juzuk Al Quran

Ibu Ayah Tumpah Air Mata Bangga Jadi Saksi Anak Soleh Hafaz 30 Juzuk Al Quran

papar berkaitan - pada 7/12/2019 - jumlah : 351 hits
Ibu bapa mana yang tidak mengalirkan air mata dikala melihat kejayaan anak anak Merekalah orang pertama yang tersenyum bangga apabila anak yang dibesarkan berjaya menjulang kejayaan dalam apa jua bidang yang diceburi Gugur air mata syukur d...
Kalau Terlambat Mungkin Anak Saya Mati Pendarahan Akibat Lintah Ketika Main Air Banjir

Kalau Terlambat Mungkin Anak Saya Mati Pendarahan Akibat Lintah Ketika Main Air Banjir

papar berkaitan - pada 6/12/2019 - jumlah : 452 hits
Bila masuk musim tengkujuh pasti beberapa negeri akan dilanda banjir Maka ramailah kanak kanak yang berseronok meredah air banjir Namun ibu bapa dinasihatkan agar mengawasi anak anda daripada bermain air banjir dan utamakan keselamatan anak...
Lelaki Ini Terharu Wanita Cina Bangun Bagi Tempat Duduk Pada Isteri Si Ayah Tolong Pegang Anak

Lelaki Ini Terharu Wanita Cina Bangun Bagi Tempat Duduk Pada Isteri Si Ayah Tolong Pegang Anak

papar berkaitan - pada 10/12/2019 - jumlah : 393 hits
Sejak akhir akhir ini banyak isu perkauman mula dibangkitkan sehingga menimbulkan persepsi negatif terhadap perbezaan kaum yang menjejaskan perpaduan rakyat Hakikatnya kita boleh hidup secara harmoni jika ada tolenrasi Seperti kisah lelaki ...
Ubat Hilangkan Penat Isteri Suami Balik Rumah Peluk Cium Dia Anak Anak

Ubat Hilangkan Penat Isteri Suami Balik Rumah Peluk Cium Dia Anak Anak

papar berkaitan - pada 6/12/2019 - jumlah : 476 hits
Suami isteri merupakan tunjang utama dalam sesebuah institiusi kekeluargaan Jika suami menunjukkan kasih sayangnya pada si isteri maka dia akan lebih bahagia dan membuatkan hubungan lebih harmoni Jika hubungan antara kedua duanya baik kebah...
Jangan Bagi Anak Main Handphone Biarkan Dia Bosan Atau Menangis

Jangan Bagi Anak Main Handphone Biarkan Dia Bosan Atau Menangis

papar berkaitan - pada 26/11/2019 - jumlah : 301 hits
Jangan Bagi Anak Main Handphone Biarkan Dia Bosan Rasa bersalah pula kalau biarkan anak kebosanan Cepat saja kita rangkakan aktiviti dek kasihankan mereka Takpun dihulurkan saja smartphone sementara menunggu hidangan sampai di restoran Baru...
Bukan Main Sedap Dia Asah Gigi Mama Jadi Seriau Waktu Susukan Anak

Bukan Main Sedap Dia Asah Gigi Mama Jadi Seriau Waktu Susukan Anak

papar berkaitan - pada 28/11/2019 - jumlah : 503 hits
Ketika gigi bayi mulai tumbuh biasanya mereka cenderung untuk mengalami rasa gatal pada gusi Jadi mereka cenderung untuk menggigit benda lembut untuk melegakan kegatalan gusi itu Salah satu daripadanya adalah payudara ibu Mungkin ada sesete...
Anak Kecil Susah Penat Selagi Tak Suruh Tidur Boleh Main Memanjat Berjam Jam

Anak Kecil Susah Penat Selagi Tak Suruh Tidur Boleh Main Memanjat Berjam Jam

papar berkaitan - pada 1/12/2019 - jumlah : 261 hits
Pernahkah anda tertanya tanya kenapa kanak kanak mempunyai banyak tenaga Mereka tidak seperti orang dewasa Jalan sedikit sudah letih lari sedikit mulalah mengah baru lompat sedikit sudah rasa hendak pitam Kanak kanak tidak begitu DARI MANA ...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Patut Tak Boleh Daftar

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo

Iddah Bercerai Panduan Pengiraan Tempoh Iddah Untuk Wanita Bercerai

Tvet Tahfiz Mara Bidang Pengajian Syarat Kemasukan

Den Manjo Feat Eda Ezrin Adik Jando Abe Dudo Raya Chord