Selawat Al Fatih 1 Jam Non Stop



Selawat Fatih – Permata Yaqut Yang Sangat Berharga


 اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدِ نِ الْفَاتِحِ لِمَا أُغْلِقَ وَالْخَاتِمِ لِمَا سَبَقَ نَاصِرِ الْحَقِّ بِالْحَقِّ وَالْهَادِى إِلَى صِرَاطِكَ الْمُسْتَقِيمِ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ حَقَّ قَدْرِهِ وَمِقْدَارِهِ الْعَظِيمِ.


Ertinya: “Ya Allah rahmatilah Penghulu kami Nabi Muhammad yang membuka apa yang tertutup dan yang menutupi apa-apa yang terdahulu,penolong kebenaran dengan kebenaran yang memberi petunjuk ke arah jalan yang lurus, dan kepada keluarganya, sebenar-benar kemuliaan padanya dan kedudukan yang amat mulia.”


Selawat ini disusun oleh al-‘Arif al-Kabir Sayyid Muhammad al -Bakri, salah seorang dari keturunan Rasulullah SAW.


Selawat al-Fatih adalah salah satu ciri khas dari Tarekat Tijani. Di antara keistimewaan selawat Fatih ialah lafaznya yang tidak menyimpang dari ayat atau kandungan Al quran, tetapi harus diingat bahawa Selawat al-Fatih bukan sebahagian dari ayat Al quran.


Syeikh Ahmad Tijani ra. belum pernah memberi suatu pernyataan sedikitpun bahawa Selawat al-Fatih itu sebahagian dari ayat Al-Quran, kitabullah, hadis qudsi atau wahyu kenabian. Cuma dinyatakan konteksnya adalah tidak lari dari kandungan ajaran al-Quran dan Hadis.


Beliau juga belum pernah menyatakan Selawat al-Fatih lebih utama dari Al-Quran atau mengimbanginya. Tidak ada satu kalam pun yang melebihi Al quran, begitulah yang ditegaskan oleh Syeikh Ahmad Tijani.


Selawat kepada Nabi Muhammad SAW ada yang menggunakan wasallam /wasallim dan ada yang tidak menggunakannya.


Ketika Syeikh Ahmad bin Muhammad ditanya; Mengapa Selawat al-Fatih tidak ada wasallim-nya ?


Beliau menjawab;
“Haakazaa minal ghaaib” (demikianlah dari al-ghaib).
.
Kisah Yang Pernah Diberitakan


Lama sekali Al-Qutb Asy-Syeikh Muhammad bin Abil Hasan Al-Bakri As-Siddiq beribadah, munajat dan mohon kepada Allah SWT agar diberi selawat yang mana pahala, sirr, faedah dan keistimewaan semua selawat masuk di dalamnya. Kemudian malaikat datang membawa kain bertuliskan Selawat al-Fatih dengan tulisan cahaya, sebab itu diberi nama Selawat Al-Bakriyah sebagaimana juga diberi nama Al- Yaaqutatul Faridah (Permata Yaqut) yang tidak ada duanya, tetapi kemudian terkenal dengan Selawat al-Fatih.


Setelah 16 tahun (1180-1196 H) dalam usia 46 tahun Al-Qutbul Maktum Asy- Syeikh Ahmad bin Muhammad bin Asy-Syarif Al-Hasani At-Tijani ra. berjumpa Sayyidul Wujud SAW dalam keadaan jaga tidak dalam tidur/mimpi dan diberi ijazah Selawat Al-Fatih dan diberi penjelasan tentang pahalanya, sirr-nya, faedahnya dan keistimewaannya juga tingkatan memberi ijazah pada orang lain.


Dan telah berkata Abul Abbas Tijani ra; “Talqinlah/ijazahlah manusia dengan selawat fatih, supaya mereka mati dalam keimanan.”


Selawat Fatih ini dinamakan akannya ‘Selawat Ahli Bait’ juga dinamakan dengan ‘Selawat yang membuka akan rahsia Hakikat Muhammadiah’ dan tidak terkecuali dinamakan dengan ‘Ibu Selawat’. (sekadar makluman kepada para pengamalnya)


Bermimpi Rasulullah dengan Selawat Al- Fatih


Bermimpi melihat Rasulullah adalah haq, di dalam Hadits dijelaskan;


“Barangsiapa yang melihatku dalam mimpi, dia benar-benar melihatku. Karena syaitan tidak mampu meniru rupa diriku.” (HR.Bukhari dan Muslim)


Dalam hadis lain yang artinya; “Barangsiapa melihatku dalam mimpi maka dia benar benar telah melihatku.”


Salah satu cara berjumpa Rasulullah dalam mimpi iaitu dengan membaca Selawat Al-Fatih yang terdapat didalam Kitab Maghnatisul Qabul Fil Wushul Ila Ru’yati Sayyidina Rasul karya Syaikh Hasan Muhammad Syiad Ba’Umar.


Keistimewaan Buat Para Pengamalnya


Selawat Fatih juga mempunyai keistimewaan yang tersendiri seperti mana yang telah disusun oleh para ulama terdahulu di antaranya;


Berkata sebahagian ulama Maghribi, sekali berselawat dengan Selawat Fatih menyamai 10,000 atau 600,000 yang lain.


Dibaca 11 kali selepas solat fardhu, Allah akan mengampunkan dosa-dosa kecil dan aman tenteram jiwanya.


Dibaca 21 kali setiap hari, luas rezeki dan keluarganya selamat dari kesusahan.


Sesiapa beristiqamah berselawat Fatih selama 40 hari berturut, dosanya akan diampuni Allah.


Sesiapa mengamalkan dengan istiqamah, nescaya akan terbuka rahsia keajaiban, menghilangkan dukacita, mendapat hidayah dan tercapai segala hajat. Beliau akan menjadi ahli syurga walaupun hanya membacanya sekali seumur hidupnya.


Kebanyakan daripada arifin menyebut bahawasanya selawat ini dapat membukakan asrar (rahsia) ajaib yang terhairan oleh akal sesiapa yang dapat membacanya 100 kali setiap hari.


Sesungguhnya sesiapa yang tekun membacanya setiap hari 100 kali dibukakan baginya banyak daripada hijab. Dan hasil baginya daripada anwar. Dan ditunaikan segala keinginannya; dengan qadar yang tidak diketahui melainkan oleh Allah Ta’ala.


Sesiapa yang berselawat dengan Selawat Fatih ini sekali dalam hidupnya nescaya tidak akan dijilat api neraka.


Sesiapa membacanya 1,000 kali pada malam Khamis dan Jumaat atau Isnin akan dihimpunkan bersama-sama Nabi Muhammad SAW.











Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://admin-whatsapp.blogspot.com/2022/08/selawat-al-fatih-1-jam-non-stop.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Oktoberfest Stance Not Meant To Stop Non Malays From Drinking Says Pas Wing

Oktoberfest Stance Not Meant To Stop Non Malays From Drinking Says Pas Wing

papar berkaitan - pada 3/8/2022 - jumlah : 182 hits
PAS women s wing says Oktoberfest could be viewed as an open invitation to encourage drinking PETALING JAYA Religious affairs minister Idris Ahmad s call to ban Oktoberfest events in Malaysia does not mean the government is trying to obstru...
4 Ulas Non Stop Anak No 6 Baru Pandai Makan Durian Dr Sheikh Muszaphar Dah Ada Geng

4 Ulas Non Stop Anak No 6 Baru Pandai Makan Durian Dr Sheikh Muszaphar Dah Ada Geng

papar berkaitan - pada 2/8/2022 - jumlah : 207 hits
Bukan semua anak anak kecil kita sukakan buah durian Hanya kerana baunya yang kurang enak dan strukturnya yang lembik buat anak kurang gemar Namun bagi Angkawasan Negara Dr Sheikh Muszaphar dan isterinya Dr Halina akhirnya mereka kini sudah...
Stop Issuing Statements On Non Muslim Rights Mp Tells Minister

Stop Issuing Statements On Non Muslim Rights Mp Tells Minister

papar berkaitan - pada 1/8/2022 - jumlah : 172 hits
Raub MP Tengku Zulpuri Shah Raja Puji has urged Religious Affairs Minister Idris Ahmad to stop issuing statements that infringe on the freedom of non Muslims to conduct cultural and business activities This was said in response to a stateme...
Selawat Fatih Di Alam Melayu

Selawat Fatih Di Alam Melayu

papar berkaitan - pada 10/8/2022 - jumlah : 468 hits
SELAWAT FATIH DI ALAM MELAYU Orang yang berselawat dengan Selawat Fatih seperti orang yang mengetuk pintu Hakikat Nabi PENYEBARAN SELAWAT FATIHSelawat Fatih datang di alam Melayu atas tangan Tiga orang Ulama Melayu 1 Syeikh Daud Al Fatani 2...
Pengalaman Mengamal Selawat Fatih Al Fatihi Limaa Ughliqa

Pengalaman Mengamal Selawat Fatih Al Fatihi Limaa Ughliqa

papar berkaitan - pada 10/8/2022 - jumlah : 404 hits
SELAWAT FATIH Allahumma solli alaa sayyidinaa Muhammadinil faatihi limaa ughliqa wal khaatimi limaa sabaqa naasiril haqqi bil haqqi walhaadii ilaa siraatikal mustaqiimi wa ala aalihi haqqa qadrihii wamiqdaa rihil adziim Ertinya Ya Allah lim...
Muslims Must Stop Opposing Oktoberfest And Other Non Muslim Events

Muslims Must Stop Opposing Oktoberfest And Other Non Muslim Events

papar berkaitan - pada 2/8/2022 - jumlah : 152 hits
THERE must be a line drawn between respecting cultural events of non Muslims and politicising them on religious grounds Such is the feedback from Raub MP Tengku Zulpuri Shah Raja Puji who has urged Religious Affairs Minister Datuk Idris Ahm...
Why Discriminate Against Non Malays Under Matriculation System

Why Discriminate Against Non Malays Under Matriculation System

papar berkaitan - pada 31/7/2022 - jumlah : 167 hits
From P RamasamyThe country s pre university matriculation system which had been dormant for two years as a result of the Covid 19 pandemic is back again as a highly controversial issue It is believed that more than 200 straight A Indian stu...
Stop Trying To Pin Lcs Scandal On Anyone Else But Yourself Kit Siang Tells Najib

Stop Trying To Pin Lcs Scandal On Anyone Else But Yourself Kit Siang Tells Najib

papar berkaitan - pada 13/8/2022 - jumlah : 187 hits
DAP s Lim Kit Siang says Tun Dr Mahathir Mohamad and the Pakatan Harapan administration came after the timeline of the LCS scandal Picture by Miera ZulyanaKUALA LUMPUR Aug 13 DAP stalwart Lim Kit Siang today demanded Datuk Seri Najib Razak ...
Non Malays Can Drink Without Oktoberfest

Non Malays Can Drink Without Oktoberfest

papar berkaitan - pada 4/8/2022 - jumlah : 204 hits
Religious affairs minister Idris Ahmad s call to ban Oktoberfest events in Malaysia does not mean the government is trying to obstruct non Malays from consuming alcohol said PAS women s wing Its chief Nuridah Salleh said Oktoberfest was not...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman



Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan


Warrant Woes In El Paso An Attorney Can Help You Get Back On The Road

Media Orang Ramai Diingatkan Tidak Sebar Video Nahas Helikopter Tldm

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Tak Perlis Lah Kalau Tak Makan Harumanis

Helikopter Terhempas 10 Dilaporkan Terkorban

Resepi Tortilla Wrap