Selamat Tahun Baru Terima Kasih


PERUTUSAN

Salam tahun baru 2020.ESOK kita akan melangkah ke tahun baru 2020. Ini bererti blog Merah Tinta sudah memasuki tahun ke 13. Alhamdulilah saya masih dapat bertahan untuk mengisi blog ini pada saat sudah ramai blogger meninggalkan dunia blogging kerana lebih minat dan mudah ke media sosial lain, khasnya Facebook, Twitter, Instagram  dan lain-lain.

Ternyata sejak kewujudan pelbagai media sosial, blog kurang diberi perhatian. Antara sebab kerana penulisan dalam blog agak rumit dan bersungguh tidak semudah media sosial lain, Fb, Twitter atau Instagram yang rengkas dan boleh ditulis dimana-mana dan dalam keadaan apa sahaja.

Dalam hitungan saya daripada lebih 1,000 blogger yang aktif tujuh tahun lepas kemudian berkurangan sehingga 500 selepas itu, kini penyusutan makin jelas apabila tidak sampai 100 blogger terus mengaktif atau membuat pengeposan di blog mereka. Setengah blog tidak diaktif lebih lima tahun dan sudah pun ada yangdikafankan.

Walaupun saya ikut sama aktif dalam media sosial lain, tetapi penulisan atau pengisian blog tidak dilupakan begitu sahaja. Bagi saya blog lebih memuaskan dan lengkap berbanding dengan media sosial lain. Blog saya lihat lebih dipertanggungjawabkan. Blog ada peminat dan penceratnya tersendiri.

Dalam blog kita boleh menulis panjang memberi ulasan dan mengupas sesuatu isu semahu kita. Justeru isu atau mauduk yang lebih penting dan serius banyak saya nukilkan dalam blog dan sesuai untuk dimainkan di laman ini berbanding dengan media sosial lain.

Seperti dikatakan tadi dunia blogging, tidak jadi sepopular dahulu lantaran kewujudan berbagai media sosial lain. Kerana itu juga pengisi blog Merah Tinta sejak ke belakangan ini khasnya disepanjang tahun ini relatif berkurangan sekali berbanding dengan dua tiga tahun lepas.

Tahun paling rancak bagi blog saya ini dikemaskinikan ialah pada tahun 2009 dengan sebanyak 672 pengeposan berbagai isu, diikuti pada tahun 2010 sebanyak 623 dan pada tahun 2012 sebanyak 641 pengeposan.

Tahun ini adalah tahun daif sekali untuk blog ini dengan hanya sebanyak 156 pengeposan. Penurunan ketara pengeposan untuk blog ini bermula pada tahun dua tahun lepas 2017 dan 2018 dimana pada tahun itu sebanyak 187 status (2017) dan 170 status ( 2018).

Perincian untuk tahun ini;  Januari dengan (11), Februari (15) , Mac (13), April (11), Mei (13), Jun (14), Julai (13), Ogos (14), September (12), Oktober (13), Novembver (15) dan Disemnvber (12). Ini bermakna status dibuat tidak setiap hari seperti dahulu dimana dahulu bukan sahaja setiap hari tetapi ada mencapai dua atau tiga status sehari.

Sehubungan itu sambutan atau bilangan pageview (pelawat) juga berkurangan yang sangat ketara berbanding tahun-tahun sebelum ini. Banyak atau sedikit pageview (penyelak) sangat bergantung kepada kekerapan pengisian blog dan juga isu-isu yang dibangkitkan. Isu panas dan menjadi perhatian umum menyebabkan blog akan dijengok dan dikongsikan begitu meluas.

Apapun saya mengucapkan terima kasih kepada penjengok setia blog ini yang masih tetap menyelak dan memantaunya walaupun di luar sana masih ada berbagai medium dan wadah lain untuk mendapat maklumat dan info. Ada juga yang tidak senang dengan catatan dan fiil saya yang terpamer dalam blog tetapi tetap juga mengikutinya dan mereka juga adalah penambah bilangan penyelak. Terima kasih.

Selagi ada kudrat dan ada penjengok insya-Allah saya akan terus blogging, yang tentunya bukan sahaja menyampaikan pandangan dan ulasan saya mengenai sesuatu, tetapi sebagai "rakam khanah" kepada apa-apa peristiwa atau mauduk yang disorot. Blog adalah bank simpanan catatan dan tulisan terbaik yang boleh dibuka selagi ianya tidak dipadamkan.

Selamat tahun baru kepada semua penjengok blog Merah Tinta sejak ia dimulakan tahun 2007 hingga ke hari ini. Dan perlu juga saya catatkan disini dalam tempoh itu jumlah pageview blog ini sebanyak 21,779583.Terima kasih atas sokongan dan sama-sama kita berdoa untuk kesejahteran diri, agama dan bangsa.[wm.kl.8:25 am 31/12/19].

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://msomelayu.blogspot.com/2019/12/selamat-tahun-baru-terima-kasih.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lagu Tahun Baru Cute Girl Dari Kartun Si Nopal Terima Pelbagai Reaksi

Lagu Tahun Baru Cute Girl Dari Kartun Si Nopal Terima Pelbagai Reaksi

papar berkaitan - pada 3/1/2020 - jumlah : 374 hits
Siri animasi dari Indonesia Si Nopal pernah tular di sosial media sebelum ini dengan lagu Berkhemah Liriknya cukup ringkas dengan suara yang unik membuatkan ramai tersangkut dengan lagu ini selepas mendengarkannya Namun begitu baru baru ini...
Bilqis Ulang Tahun Ayu Ting Ting Tak Terima Job Di Malam Tahun Baru

Bilqis Ulang Tahun Ayu Ting Ting Tak Terima Job Di Malam Tahun Baru

papar berkaitan - pada 27/12/2019 - jumlah : 207 hits
Penyanyi dangdut Ayu Ting Ting memaknai tahun 2019 penuh dengan warna Ibu satu anak itu merasa bersyukur atas apa yang didapat selama ini
Happy New Year Selamat Tahun Baru 2020 Dan Vm2020

Happy New Year Selamat Tahun Baru 2020 Dan Vm2020

papar berkaitan - pada 3/1/2020 - jumlah : 346 hits
Satu Malaysia menanti Wawasan 2020 yang dilancarkan pada tahun 1991 Troll gambar kereta terbang di Malaysia Bangunan cecah awan dan macam macam lagi menyambut kemeriahan dalam Social Media Facebook Instagram dan Twitter Semuanya kerana nak ...
Selamat Tahun Baru 2020 Apa Azam Baru Anda

Selamat Tahun Baru 2020 Apa Azam Baru Anda

papar berkaitan - pada 1/1/2020 - jumlah : 817 hits
Selamat Tahun Baru 2020 Dengan Azam Baru Terbaik Selamat tinggal tahun 2019 Selamat datang tahun baru 2020 Telah menjejak wawasan 2020 kita ni ya apa cerita Masihkah kau ingat akan wawasan 2020 itu Tentu masih dalam ingatan kita kan Alhamdu...
Selamat Menyambut Tahun Baru 2020 Namun Aku Demam

Selamat Menyambut Tahun Baru 2020 Namun Aku Demam

papar berkaitan - pada 2/1/2020 - jumlah : 436 hits
SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 2020 NAMUN AKU DEMAM Selamat Menyambut Tahun Baru 2020 Mungkin ramai yang excited nak tengok kereta terbang tapi apakan daya Berangan jela dulu Aku seperti tak mengharapkan apa apa sangat pun untuk negara ni Seb...
Terima Kasih Kepada Pengomen Tegar Sepanjang Tahun 2019

Terima Kasih Kepada Pengomen Tegar Sepanjang Tahun 2019

papar berkaitan - pada 3/1/2020 - jumlah : 280 hits
Bismillahhirahmannirrahim As Salam and greetings to dear readers Terima Kasih Kepada Pengomen Tegar Sepanjang Tahun 2019 Alhamdulillah syukur masih dikurniakan kesihatan dan umur olehNYA untuk melangkah ke tahun 2020 Semoga tahun 2020 akan ...
Terima Kasih Ummi Farhan Syukur Bekas Isterinya Selamat Lahirkan Bayi Lelaki

Terima Kasih Ummi Farhan Syukur Bekas Isterinya Selamat Lahirkan Bayi Lelaki

papar berkaitan - pada 6/1/2020 - jumlah : 554 hits
Pendakwah bebas Nik Ahmad Farhan memanjatkan rasa syukur atas kelahiran anak keduanya semalam Menerusi akaun Instagramnya Farhan memuat naik sekeping foto dirinya mendukung cahaya mata lelakinya itu Alhamdulillah selamat melihat dunia puter...
Presiden Jokowi Akan Sambut Tahun Baru 2020 Di Yogyakarta

Presiden Jokowi Akan Sambut Tahun Baru 2020 Di Yogyakarta

papar berkaitan - pada 31/12/2019 - jumlah : 297 hits
Jokowi ditemani putra bungsunya Kaesang Pangarep berjalan jalan depan Istana Yogyakarta Senin 30 Desember 2019 malam Dia mengunjungi beberapa lapak pedagang kaki lima mulai dari penjual pakaian seniman tato hingga penjual lukisan
Cek Jadwal Mrt Dan Lrt Saat Malam Tahun Baru

Cek Jadwal Mrt Dan Lrt Saat Malam Tahun Baru

papar berkaitan - pada 31/12/2019 - jumlah : 316 hits
Pada pukul 00 00 02 30 WIB kereta akan berangkat tiap 12 menit dikutip Liputan6 com dari akun instagram resmi mrtjakarta
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Papagomo Ditahan Aibkan Agong



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang

Yuecheng Yanyuan Entrepreneurial Space By Jin Design In Hebei China

15 Delightful Dried Flowers Spring Wreath Designs

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Volcanic Ash From Gunung Ruang To Enter Malaysian Skies Tonight