Sama Macam Makan Gaji Buta Yang Selalu Orang Dok Jaja Tak Rasa Malu Kah


 

Panas! Menantu Hadi kena serang dalam DUN sebab tak buat kerja
August 26, 2021 Beberapa Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) pembangkang mempersoalkan peranan Exco Kesihatan, Sains, Alam Sekitar dan Teknologi Hijau Perak, Mohd Akmal Kamarudin yang dikatakan ‘banyak hilang’ ketika kerajaan berdepan pandemik Covid-19.
Tan Kar Hing (PKR-Simpang Pulai), Howard Lee Chuan How (DAP-Pasir Pinji) dan Datuk Asmuni Awi (Amanah-Manjoi) membangkitkan perkara itu pada sesi perbahasan Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak ke-14 di sini pada Khamis.
Kar Hing berkata, penularan kes Covid-19 di Perak telah menunjukkan kebimbangan dengan kadar peningkatan kes yang tinggi, kemasukan pesakit ke unit rawatan rapi (ICU) dan jumlah kematian direkodkan setiap hari..
Menurutnya, dalam keadaan itu Exco Kesihatan sepatutnya memainkan peranan penting dengan memberi kenyataan menjelaskan situasi semasa agar rakyat mendapat maklumat yang lengkap.
“Kesungguhan Exco Kesihatan dalam perkara ini lemah. Saya ingin bertanya kepada beliau apa peranannya untuk mengatasi Covid-19, apa usahanya, saya ingin mendengar penjelasannya.
“Saya berasa kasihan apabila dalam kebanyakan isu, Menteri Besar (Datuk Saarani Mohamad) yang banyak dilihat turun ke kawasan PKPD (Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan), pelancaran PIKAS (Program Imunisasi Industri Covid-19 Kerjasama Awam-Swasta) dan sebagainya, tetapi tidak Exco Kesihatan.
“Mungkin Exco Kesihatan lebih sibuk berbanding Menteri Besar. Pada perkiraan saya, jika beliau tidak dapat melakukan tugasnya, eloklah dibuat rombakan diganti dengan orang lain yang boleh melakukan lebih baik,” katanya.
Howard Lee turut menegur ADUN Selama dari Pas itu apabila tidak banyak membantu dalam memastikan keperluan peralatan kecemasan di hospital-hospital rawatan Covid-19 mencukupi.
Katanya, berlaku situasi pengamal perubatan yang terpaksa tebal muka meminta bantuan daripada masyarakat dan wakil rakyat, merayu meminta mesin ‘oxygen concentrator’ dan segala peralatan yang kurang.
“Di manakah Exco Kesihatan kita? Wajarkah seluruh tanggungjawab ini dibebankan sepenuhnya ke atas bahu Menteri Besar sehinggakan semua portfolio pun Menteri Besar kena turun padang?
“Ini bukan perkara remeh. Perkakasan ini diperlukan untuk membantu menyelamatkan setiap warga yang bakal jadi korban nyawa Covid-19 sekiranya Exco Kesihatan terus tetap goyang kaki,” katanya.
Asmuni yang juga Pengerusi Parti Amanah Negera (Amanah) negeri berkata, sehingga kini tidak nampak sebarang kenyataan dibuat exco berkenaan berkaitan langkah-langkah yang akan diambil oleh kerajaan negeri bagi mempercepatkan proses menangani wabak Covid-19 melainkan kenyataan dibuat Menteri Besar.
“Kami juga terkejut apabila jawapan soalan lisan pagi tadi (Khamis) dijawab oleh Menteri Besar kerana soalannya berkaitan Covid-19 yang sepatutnya dijawab oleh Exco Kesihatan.
“Saya tak nak spekulasi apa-apa tapi apa yang berlaku ini telah menimbulkan tanda tanya,” katanya.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/08/sama-macam-makan-gaji-buta-yang-selalu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ingat Lekeh Sangat Kah Presiden Kami Bukan Presiden Satu Lagi Membuta Makan Gaji Buta

Ingat Lekeh Sangat Kah Presiden Kami Bukan Presiden Satu Lagi Membuta Makan Gaji Buta

papar berkaitan - pada 15/8/2021 - jumlah : 242 hits
MAHADHIRA Orang nak dapat RM50 RM100 tambahan sebulan nak cari nafkah untuk anak anak isteri begitu susah Kamu pelawa Ketua Pembangkang RM40 000 hingga RM50 000 sebulan tambahan dengan segala status dan sebagainya jelas Ahli Parlimen Port D...
Rasa Macam Makan Lauk Rewang Kenduri Kahwin Pulak

Rasa Macam Makan Lauk Rewang Kenduri Kahwin Pulak

papar berkaitan - pada 21/8/2021 - jumlah : 294 hits
Assalamualaikum Hi korang masak apa hari ni Dah makan ke tu SA baru je sudah makan ni ha hari ni lauk macam lauk rewang kenduri kahwin hehehe biasa lauk kari telur ni orang masak time rewang2 kat kampung pas tu ada plak acar jelatah kan mem...
Malu Malu Kucing Bila Jumpa Balik Isteri Kongsi Nikmat Suami Pulang Selepas Khuruj Rasa Macam Pengantin Baru

Malu Malu Kucing Bila Jumpa Balik Isteri Kongsi Nikmat Suami Pulang Selepas Khuruj Rasa Macam Pengantin Baru

papar berkaitan - pada 21/8/2021 - jumlah : 546 hits
RASA macam pengantin baru itulah perasaan seorang isteri mengimbau kembali saat suaminya pulang dari mendalami ilmu agama bersama jemaah tabligh Video yang dimuat naik oleh wanita berkenaan menunjukkan suaminya sedang menulis pesanan sebelu...
Panas Exco Perak Penakut Bodoh Weiiii Hang Makan Gaji Buta Apa Ka

Panas Exco Perak Penakut Bodoh Weiiii Hang Makan Gaji Buta Apa Ka

papar berkaitan - pada 1/9/2021 - jumlah : 166 hits
Persidangan Dewan Undangan Negeri Perak panas hampir 40 minit selepas Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan Sains Alam Sekitar dan Teknologi Hijau negeri Mohd Akmal Kamarudin sekali lagi diserang bertubi tubi oleh Ahli Dewan Undangan Negeri pemb...
Makan Gaji Buta Tak Sepatutnya Pun Dilantik Hadi Dipinggirkan

Makan Gaji Buta Tak Sepatutnya Pun Dilantik Hadi Dipinggirkan

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 137 hits
Panas Hadi Awang terus dipinggirkan tidak laku di mata kerajaanAugust 27 2021 Perdana Menteri Dato Seri Ismail Sabri mengetengahkan jemaah menteri yang menggandingkan menteri sebelum ini yang diberi peluang semula bagi memantapkan jemaah Ka...
Pooodah Hadi Kalau Nak Bawah Setahun Dulu Dah Harap Makan Gaji Buta Ja Pun

Pooodah Hadi Kalau Nak Bawah Setahun Dulu Dah Harap Makan Gaji Buta Ja Pun

papar berkaitan - pada 14/8/2021 - jumlah : 151 hits
Berita lucu Pas kata pertemuan Hadi Muhyiddin bincang pelaburan Malaysia di Asia BaratAugust 13 2021 Perbincangan serta pandangan berhubung kedudukan pelaburan malaysia di Asia Barat antara yang disentuh dalam pertemuan antara Perdana Mente...
8 Ketul Yang Makan Gaji Buta 17 Bulan

8 Ketul Yang Makan Gaji Buta 17 Bulan

papar berkaitan - pada 17/8/2021 - jumlah : 165 hits
SYAM GHAZ17 Bulan PAS dalam Kerajaan PN mereka GAGAL 1 Laksanakan Hudud Pas di Kelantan Terengganu Kedah 2 Gagal Bentang Ruu355 3 Gagal Haram Arak 4 Gagal Haram Judi 5 Gagal tukar pakaian Pramugari dan atlet Wanita dalam gimnastik dan renan...
Pencetak 3d Burger Berasaskan Tumbuhan Boleh Ke Makan Burger Rasa Babi

Pencetak 3d Burger Berasaskan Tumbuhan Boleh Ke Makan Burger Rasa Babi

papar berkaitan - pada 26/8/2021 - jumlah : 252 hits
Satu demi satu ciptaan luar biasa dan menarik berlaku di dunia sekarang Betullah macam telahan satu buku yang saya baca Menyentuh teknologi eksponensial yang sedang berlaku sekarang Kata buku tersebut Manusia sedang berada di ambang ledakan...
Berbaloi Kah Rakyat Membazir Bayar Gaji Menteri Tak Berguna Jom Kita Lihat Jemaah Menteri Besi Burok

Berbaloi Kah Rakyat Membazir Bayar Gaji Menteri Tak Berguna Jom Kita Lihat Jemaah Menteri Besi Burok

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 186 hits
Nor Azimah Jom kita kira berbaloi tak duit rakyat dipergunakan Kalu baloi takpa Kerajaan 69 Menteri Timbalan Menteri 9 Menteri dari Bersatu10 Menteri dari UMNO3 Menteri dari PAS5 Menteri dari GPS1 Menteri dari Sabah1 Menteri dari MCA1 Mente...
Nga Kor Ming S Influence In Dap On The Rise

Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami

Senarai Cawangan Atm Bank Islam Di Seluruh Negeri Kelantan

Panduan Dan Cara Atasi Sembelit Bagi Dewasa Kanak Kanak Dan Selepas Bersalin

Salah Besar Kalau Kembali Kepada Quran Dan Sunnah Saja Tambah Ulil Amri

Suami Tukang Masak Dadah Isteri Tolong Edar

Tahukah Anda Fasal Bas Dari London Ke Calcutta

Cheah Liek Hou



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


Filem Tentang Sisi Gelap Suatu Entiti Bakal Melambak

Lasserhaus Where Contemporary Art Meets Hospitality By Vudafieri Saverino Partners In South Tyrol

10 Tahanan Berkait Lelaki Israel Dirujuk Agc Minggu Ini Kp Kl

Pj Mayor Denies Being Rude To Residents Group

Police To Meet Ag On Further Action Against 10 Sosma Detainees Linked To Israeli Man Says Kl Top Cop

Don T Use Mosques Suraus For Political Activities Reminds Jais