Random Tudung Ditanggalkan Itu Ujian Untuk Emma Maembong


>> PERHATIAN: INI CERITA LAMA TAPI BARU NAK POST, HARAP MAAF <<

Assalamualaikum semua :)

Baru – baru ni kecoh dalam socmed tentang pelakon cantik Emma Maembong yang telah membuat keputusan untuk membuka tudung setelah lima tahun berhijrah. Ramai netizen yang mengecam keputusan Emma untuk membuka hijabnya tetapi tidak kurang juga yang mendoakan agar Emma akan kembali bertudung satu hari nanti. InsyaAllah.



Nia tak nak komen apa – apa tentang keputusan Emma Maembong untuk membuka hijabnya sebab nia sendiri tak tahu apa yang dia lalui sehingga dia nekad membuat keputusan untuk tidak bertudung lagi. Nia juga tak tahu apa yang dirasai oleh dia ketika netizen semua mengecam tindakan Emma membuka tudung di luar negara tempoh hari.

Satu je yang nia boleh buat untuk Emma sekarang ialah berdoa semoga dia terus tabah dalam mengharungi dugaan yang Allah datangkan untuk dia saat ini. Nia juga berdoa agar Emma Maembong akan terbuka hati untuk kembali bertudung.

Sejujurnya, nia mula meminati Emma Maembong dan suka tengok drama – drama mahupun filem lakonan dia sejak dia mula mengenakan tudung. Dia cantik. Sangat cantik. Yelah, Emma pun ada darah kacukan Inggeris di sebelah ibunya. Sudah tentu sahaja parasnya nampak menawan.

Yang buatkan nia jadi suka dengan Emma Maembong ni sebab muka dia nampak sangat manis bila berhijab. Dan dia sangat pandai membawa diri walaupun kemana sahaja dia pergi. Ramah pun ramah. Langsung tidak sombong apabila ada peminat yang menegur dan mahu bersalam ataupun bergambar.

Jadi bila nia dengar cerita Emma dah buka tudung, memang terkejut juga tapi nia pasti ini semua ujian yang Allah datangkan kepada Emma. Setiap ujian yang didatangkan kepada kita adalah tanda kasih sayang Allah kepada kita sebagai hambanya. Jadi jangan sesekali berburuk sangka dengan Allah. Teruskan berdoa, teruskan memohon ampun kepadanya. Moga – moga rahmat Allah milik kita semua. Amin.

Apa yang buatkan nia lagi terkejut adalah bahasa sesetengah netizen Malaysia yang melemparkan pelbagai kata – kata kesat dan juga hamburan makian di ruangan komen Instagram milik Emma Maembong.

Ye, betul.

Emma Maembong telah membuat satu kesilapan dengan tindakannya membuka tudung. Tapi itu bukannya satu tiket untuk kita semua maki dia. Kesilapan yang dia buat tu bukannya satu medium untuk kita beramai – ramai jatuhkan maruah dia dengan menghamburkan kata – kata kesat.

Yang sedihnya, budak – budak bawah umur pun mengikut sekali perangai buruk orang dewasa. Adoyaiiiiiiiiii

Macam manalah kita nak lahirkan satu generasi muda yang berakhlak mulia, bersopan santun dan tahu menghormati antara satu sama lain sekiranya kita yang tua ni sendiri pun tak boleh nak dijadikan contoh terbaik kepada mereka semua?

Tak hairanlah ramai artis zaman sekarang ni mudah menghidapi penyakit kemurungan. Tengok sahajalah komen – komen yang netizen tinggalkan di socmed mereka.

Nia orang biasa yang baca komen tu semua pun boleh jadi sesak nafas dan kadang – kadang tu tak sanggup nak habiskan bacaan sebab komen tu terlalu menusuk jiwa sangat. Perit dan pedih kata – kata yang ditulis.

Ada masa, nia harap sangat segala socmedni dihapuskan. Biar kita jadi macam dulu. Nak tahu apa – apa berita ataupun gosip, kena beli surat khabar ataupun baca melalui bahan bacaan seperti majalah dan sebagainya. Takpun tengok berita di televisyen ataupun pasang telinga dengar DJ bercakap dekat corong radio.

Tak perlulah kita nak berbalas komen – komen yang menyakitkan hati. Kalau tak puas hati sangat, kita bebel depan surat khabar tu. Sekurang – kurangnya kita tak sakitkan hati sesiapa. Hanya buat penat mulut kita je membebel banyak sangat.

Harapnya, netizen kurangkan sikit aktiviti menulis komen – komen negatif di socmed para selebriti. Mereka pun manusia biasa macam kita semua jugak. Ada hati, ada jiwa, ada keluarga dan ada kehidupan sendiri. Jadi, bertimbang rasalah sikit yeeee.

Siapa setuju dengan pandangan nia, komen kat bawah okey?

:)

Sumber gambar: google.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://nia-emkay.blogspot.com/2020/05/random-tudung-ditanggalkan-itu-ujian.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Memang Copy Paste Emma Maembong Dedah Wajah Ibu Semasa Muda Jadi Perhatian Netizen

Hiburan Memang Copy Paste Emma Maembong Dedah Wajah Ibu Semasa Muda Jadi Perhatian Netizen

papar berkaitan - pada 20/5/2020 - jumlah : 1126 hits
Semua pasti sedar bahawa Emma Maembong memang cantik dek kacukan daripada kedua ibu dan ayahnya Bagi yang tidak mengetahui pelakon cantik ini mempunyai darah kacukan Melayu dan Scotland memang tak dapat disangkal kecantikannya itu Bukan sah...
Mengenal Apa Itu Korsleting Listrik Dan Penyebab Terjadinya

Mengenal Apa Itu Korsleting Listrik Dan Penyebab Terjadinya

papar berkaitan - pada 10/5/2020 - jumlah : 401 hits
Mungkin sudah tidak asing lagi bagi sebagian orang saat mendengar istilah atau kata korsleting listrik maka yang akan terlintas di benak kita adalah sebuah kejadian dimana itu terjadi karena kegagalan dari sistem kelistrikan Jika kita serin...
Apa Itu Smart Tv Bedanya Dengan Tv Biasa Pada Umumnya

Apa Itu Smart Tv Bedanya Dengan Tv Biasa Pada Umumnya

papar berkaitan - pada 11/5/2020 - jumlah : 224 hits
Beberapa tahun terakhir ini teknologi telah mengalami perkembangan yang sangat pesat seakan akan sudah banyak mengalami perubahan contohnya saja pada sektor perangkat elektronik seperti ponsel yang kian lebih canggih dengan sebutan smartpho...
Pesan Mensos Soal Bts Ke Warga Jangan Dibelikan Rokok Itu Untuk Keluarga

Pesan Mensos Soal Bts Ke Warga Jangan Dibelikan Rokok Itu Untuk Keluarga

papar berkaitan - pada 11/5/2020 - jumlah : 220 hits
Kementerian Sosial mulai fokus mendistribusikan bantuan sosial tunai di luar wilayah Jabodetabek dengan target 1 8 juta keluarga penerima manfaat
Kerja 18 Jam Sehari Selama 8 Bulan Di Kapal China Safri Yang Jenazahnya Dibuang Ke Laut Itu Hanya Digaji 6 Juta

Kerja 18 Jam Sehari Selama 8 Bulan Di Kapal China Safri Yang Jenazahnya Dibuang Ke Laut Itu Hanya Digaji 6 Juta

papar berkaitan - pada 10/5/2020 - jumlah : 334 hits
Keluarga WNI yang meninggal dunia dan dilarung ke laut dari kapal berbendera China kecewa dan sedih karena mendapatkan informasi yang berbeda dari yang disampaikan PT Karunia Bahari Samudera Tragisnya lagi keluarga hanya menerima gaji dari ...
Apa Itu Listrik Darimanakah Asal Mulanya

Apa Itu Listrik Darimanakah Asal Mulanya

papar berkaitan - pada 8/5/2020 - jumlah : 236 hits
Siapa sih yang gak kenal listrik saya yakin semuanya pasti tahu listrik tapi saya tidak yakin semuanya tahu apa listrik itu sebenarnya dari mana listrik berasal dan apa yang menjadikan listrik bisa ada Source image pexel com Dikutip dari Wi...
Who Menghentikan Ujian Hydroxychloroquine Untuk Merawat Covid 19 Kerana Risiko Kematian

Who Menghentikan Ujian Hydroxychloroquine Untuk Merawat Covid 19 Kerana Risiko Kematian

papar berkaitan - pada 26/5/2020 - jumlah : 261 hits
Ujian solidariti Pertubuhan Kesihatan Sedunia diumumkan pada penghujung Mei lalu bagi mencari rawatan kepada wabak Covid 19 Antara ubat yang diuji ialah hydroxychloroquine yang sebelum ini digunakan untuk merawat penyakit malaria Tetapi har...
Ujian Mendapati Suntikan Cabotegravir Dua Bulan Sekali Dapat Mencegah Jangkitan Hiv

Ujian Mendapati Suntikan Cabotegravir Dua Bulan Sekali Dapat Mencegah Jangkitan Hiv

papar berkaitan - pada 28/5/2020 - jumlah : 243 hits
Semasa membesar di dekad 80an kami tidak boleh lari dari berita mengenai wabak AIDS yang membunuh ribuan pesakit setiap tahun Ia mula mendapat perhatian selepas selebriti terkemuka seperti Freddie Mercury Eric Eazy E Wright dan Rock Hudson ...
Tuduh Kerajaan Pn Tidak Sah Itu Satu Tindakan Mencabar Kuasa Yang Di Pertuan Agong Ismail Sabri

Tuduh Kerajaan Pn Tidak Sah Itu Satu Tindakan Mencabar Kuasa Yang Di Pertuan Agong Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 12/5/2020 - jumlah : 290 hits
Naib Presiden UMNO Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob membidas pihak yang mengatakan penubuhan kerajaan Perikatan Nasional sebagai tidak sah Tegasnya tindakan tersebut jelas kelihatan mencabar kuasa yang ada pada Yang di Pertuan Agong Yang di P...
Terokai Kehidupan Moden Di Eka Heights Memperkenalkan Lumira

Lumira Eka Heights Menawarkan Kediaman Selesa Dengan Sentuhan Moden

Refacing Vs Replacing Cabinets Cost Breakdown For Your Kitchen

Siapalah Punya Kerja

Kkb Result Shows More Malays Backing Govt Says Selangor Mb

14 Tahun Solo Raja Azura Kembali Bersuami

Japan Crowned Champions In Sultan Azlan Shah Cup For First Time

Viral Mengajak Youtuber Cantik Korea Selatan Ke Hotel Pegawai Kanan Kementerian Digantung Tugas



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Undi Ph Lebih Teruk Merosot Berbanding Pn Azmin Ali

How The Kkb By Election Might Itself Trigger Of More By Elections

Pemenang Bintang Paling Popular Tahun 2024

Rumah Terbuka Tc Metal Care

Has Pn Behaved Ungentlemanly By Wanting To File A Petition After Its Face Losing Defeat In Kkb S By Election

Box Bag Crochet