Rahsia Personaliti Penunggang Kapcai Super Moped Superbike Dan Vespa


Mempunyai kenderaan sendiri adalah impian setiap orang. Tidak kiralah jika sekadar motor kapcai biasa atau jentera berprestasi tinggi yang merajai jalan raya, ia sentiasa memberi kepuasan kepada pemiliknya.

Ada yang memiliki motosikal untuk dijadikan pengangkutan seharian ke tempat kerja dan ada juga berpendapat memiliki motosikal adalah satu hobi yang memuaskan.

Tapi tahukah anda, sebenarnya jenis motosikal yang anda tunggang boleh memberi gambaran mengenai personaliti anda. Kapcai, Super-moped, Superbike ataupun Vespa, setiap pemiliknya mempunyai personaliti tersendiri yang menarik untuk kita perhatikan.

Kapcai


Bagi yang memilih untuk memiliki motosikal jenis Kapcai tidak kisahlah jenama apa pun, mereka biasanya adalah orang yang simple dan ‘going with the flow’.

Selain itu, penunggang Kapcai juga merupakan seorang yang mengutamakan ‘practicality’. Bagi anda, asalkan boleh bergerak dari point A ke point B ia sudahpun memadai.

Nak cari pakir lebih senang dan anda tidak perlu terlalu memikirkan soal keselamatan kerana ‘pencuri-pencuri’ lebih cenderung menyasarkan motosikal dalam kategori seterusnya sebagai ‘mangsa’.

Lagipun, harga Kapcai dalam pasaran tempatan tidaklah terlalu mahal kan?

Super-moped


Rekaan menarik, boleh memecut laju dan selesa ditunggang, Super-moped adalah jawapan untuk anda yang mempunyai jiwa muda dan sukakan kelajuan.

Selain itu, seperti Kapcai, pemilik super moped juga lebih memikirkan soal ‘practicality’ tetapi tidak kisah untuk berbelanja lebih untuk tampil bergaya berbanding rakan-rakan yang lain.

Pemilik Super-moped juga sebenarnya seorang yang suka kebebasan dan gemar mengembara. Anda tidak kisah untuk berhimpun beramai-ramai dengan rakan-rakan lain dan keluar berkonvoi kemana-mana.

Super-bike


Tiada apa yang perlu diperkatakan lagi apabila anda menunggang sebuah jentera berprestasi tinggi membelah jalan setiap hari.

Anda barangkali seorang yang sukakan sesuatu yang ekstrem dan berada pada tahap maksima setiap masa. Adrenalin yang memuncak setiap kali minyak dipulas habis memberikan satu perasaan yang tidak dapat digambarkan.

Selain itu, mempunyai sebuah Superbike juga menandakan anda seorang yang suka menjadi sebahagian daripada komuniti. Dengan kata lain, anda seorang yang peramah dan suka berdamping.

Maka tak hairanlah pemilik Superbike kebiasaannya menjadi ahli kepada kumpulan motosikal tertentu yang mempunyai ikatan rapat antara satu sama lain. Selain berkonvoi sama ada dalam atau ke luar negara, geng-geng moto ini juga biasanya turut mempunyai aktiviti kekeluargaan yang lain.

Satu lagi, memiliki Superbike juga lambang kepada status anda. Jadi tidak salah jika diandaikan bahawa pemilik Superbike mempunyai personaliti orang yang sukses dalam hidupnya.

Vespa/Skuter


Old school. Ya, penunggang Vespa adalah seorang yang sangat cool dan sukakan sesuatu yang nostalgik. Bagi anda, setiap yang berlaku dalam hidup sangat penting dan perlu dihargai. Pemilik Vespa juga adalah seorang yang setia.

Penunggang Vespa juga sukakan ketenangan dan santai-santai. Jika anda menggunakan Skuter atau Vespa untuk ke tempat kerja, anda mungkin tidak memecut terlalu laju dan memilih untuk menikmati perjalanan tersebut.

Selain itu, pemilik Vespa juga selalunya mempunyai penampilan diri yang menarik dan seringkali mengenakan pakaian yang bergaya.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:
Ketahui Rahsia Personaliti Seseorang Melalui PunggungTahukah Anda Sebuah Motosikal MotoGP Boleh Mencecah RM8 Juta!
sumber: siakapkeli



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.sentiasapanas.com/2019/07/rahsia-personaliti-mengikut-jenis-motorsikal.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rahsia Personaliti Anak Bongsu Yang Kini Dibongkarkan

Rahsia Personaliti Anak Bongsu Yang Kini Dibongkarkan

papar berkaitan - pada 27/6/2019 - jumlah : 330 hits
Rahsia Personaliti Anak Bongsu Dimanakah kedudukan anda dalam turutan keluarga Adakah anda digelar anak sulung angah ataupun anak bongsu Siapa dan apapun anda ia sesuatu yang boleh dipelajari dan dibincangkan secara santai kerana personalit...
Rahsia Personaliti Melalui Bentuk Hidung

Rahsia Personaliti Melalui Bentuk Hidung

papar berkaitan - pada 11/7/2019 - jumlah : 663 hits
Bentuk hidung mencerminkan personaliti diri anda Jadi ini huraian personaliti mengikut bentuk hidung setiap individu Jadi jom ketahui rahsia personaliti melalui bentuk hidung 3 Roman NoseRoman nose mempunyai bentuk hidung dengan tonjolan di...
Rahsia Personaliti Kelahiran Bulan Mei

Rahsia Personaliti Kelahiran Bulan Mei

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 301 hits
Personaliti dan karekter manusia ini berbeza beza pelbagai sikap dan sifat yang susah untuk kita kenali dengan tempoh yang singkat tetapi ada juga yang sama jika bulan kelahiran mereka berbeza Jadi boleh dikatakan karekter manusia mengikut ...
Makanan Super Sangat Mampu Milik Yang Ada Di Dapur Anda

Makanan Super Sangat Mampu Milik Yang Ada Di Dapur Anda

papar berkaitan - pada 11/7/2019 - jumlah : 519 hits
Kacang Panggang Ayam Brand Menjadikan Makanan Super Sangat Berkhasiat Makanan super ialah makanan yang kaya dengan nutrien dan memberi manfaat dan kesejahteraan kepada tubuh badan manusia Biarpun begitu makanan super ini biasanya mengikut t...
The Store Lancar Rangkaian Kedai Serbaneka Baharu Super Jimat Rm2 10

The Store Lancar Rangkaian Kedai Serbaneka Baharu Super Jimat Rm2 10

papar berkaitan - pada 11/7/2019 - jumlah : 360 hits
Kos sara hidup makin lama makin tinggi Berikutan itu The Store telah melancarkan kedai serbaneka Super Jimat RM2 10 bagi meringankan beban pengguna Untuk pengetahuan anda cawangan kedai serbaneka ini telah dibuka di beberapa tempat iaitu Su...
Pembangunan Empat Kawasan Pariwisata Super Prioritas Rampung Dalam 2 Tahun

Pembangunan Empat Kawasan Pariwisata Super Prioritas Rampung Dalam 2 Tahun

papar berkaitan - pada 11/7/2019 - jumlah : 208 hits
Kepala Badan Ekonomi Kreatif Triawan Munaf menyebut bahwa proses percepatan proyek berjalan lancar maka pembangunan kawasan dapat selesai dalam waktu 2 tahun
Kacang Panggang Ayam Brand Menjadikan Makanan Super Sangat Berkhasiat

Kacang Panggang Ayam Brand Menjadikan Makanan Super Sangat Berkhasiat

papar berkaitan - pada 9/7/2019 - jumlah : 672 hits
Makanan super ialah makanan yang kaya dengan nutrien dan memberi manfaat dan kesejahteraan kepada tubuh badan manusia Biarpun begitu makanan super ini biasanya mengikut trend Masih ingat ketika kale menjadi begitu popular kemudian avocado k...
Apam Johol Kuih Tradisi Nogori Yang Super Sedap Resipi Ori Gebu Lembut

Apam Johol Kuih Tradisi Nogori Yang Super Sedap Resipi Ori Gebu Lembut

papar berkaitan - pada 9/7/2019 - jumlah : 1008 hits
Apam Johol ni yang buatkannya istimewa kerana ia dibalut dengan daun rambai Sebab itulah rupanya begitu menyelerakan dan aromanya kekal harum merangsang selera Kalau kat nogori kuih ni sedap dimakanatau dicicah dengan rendang atau sambal tu...
Liga Super 2019 Jdt Menang Bergaya 3 0 Ke Atas Perak

Liga Super 2019 Jdt Menang Bergaya 3 0 Ke Atas Perak

papar berkaitan - pada 9/7/2019 - jumlah : 281 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Pemilihan Bersatu Dedah Wujud Kem Tidak Sebulu Muhyiddin

Building An Inclusive Economy

Isu Ruu Mufti Wilayah

Gisbh No Proof Of Links To Political Leaders Home Ministry Says

Pemuda Merangkak Belajar Solat Undang Sebak Dia Telah Buka Jalan Ke Pintu Syurga

Stroke Survivors Terus Dapat Preskripsi Benzodiazepin Yang Membimbangkan

Budget 2025 Looking Beyond The Material World

Adik Mak Lampir Jadi Penjamin Aliff Aziz


echo '';
Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Di Hatiku Ada Kamu Viu Malaysia

5 Jenis Bantuan Sosial 100 Percuma Yang Disediakan Negara Luar

10 Fakta Biodata Pelakon Fattah Amin Bekas Suami Fazura Penyanyi Lagu Wanita Terakhir Juara Hero Remaja 2011 2012

10 Fakta Biodata Pelakon Fazura Bekas Isteri Fattah Amin Foto Dulu Sekarang

ABPBH 2024 Keputusan Pemenang Calon Top 5 Anugerah Bintang Popular Berita Harian 36 Siaran Live Di TV3 Tonton 11 Oktober


Cabaran Industri Perhotelan Hari Ini

Lirik Lagu Lemah Dayang Nurfaizah

Anwar Mesti Beri Respon Terhadap Dakwaan Shamsul

Arghpiez Tentang Dia Chord

Apa Itu Tepung Sagu Kegunaan Dan Manfaatnya Pada Kesihatan

Yogurt Farm Fresh Sedap