Rahsia Kemanisan Hubungan Jarak Jauh Hanya Mereka Yang Tahu Apa Rasanya


Rahsia ‘Kemanisan’ Hubungan Jarak Jauh. Hanya Mereka Yang Tahu Apa Rasanya! Hubungan jarak jauh atau kadangkala digelar sebagai perhubungan jarak jauh (PJJ) merupakan satu lumrah bagi sesetengah pasangan remaja bercinta. Ini biasanya berlaku apabila masing-masing belajar di lokasi berbeza sama ada di dalam atauluar negara. Atau ia juga boleh berlaku jika salah seorang terpaksa mengikut tugasan kerja.

Hubungan Jarak Jauh Dan pada zaman sekarang cinta yang berputik di laman media sosial dan Internet juga semakin popular lantas pasangan jarak jauh juga menjadi semakin ramai. Ada banyak perkara yang terpaksa mereka lalui untuk menjayakan hubungan jarak jauh. Bukan semua orang boleh memberikan sepenuh kepercayaan dan perhatian secukupnya bila bercinta begini. Akan tetapi hubungan jarak jauh mempunyai ‘kemanisan’ yang tersendiri yang mungkin hanya boleh difahami oleh sesiapa yang pernah melaluinya. Nak tahu apa perkaa yang hanya difahami pasangan bercinta jarak jauh? Jom ikuti senarai di bawah!

1. Ucapkan goodbye tidak pernah senang Mengungkapkan kata-kata selamat tinggal dan mengetahui kamu tidak akan dapat menemuinya dalam tempoh masa yang lama memang agak menyukarkan. Kamu tahu ia akan berlaku namun setiap kali itulah hati akan menjadi sangat berat dan sedih. Kadangkala boleh ‘tumpah’ air mata di pipi.

2. Tapi ucapan helo menjadi paling manis Pernah lihat babak filem di mana hero menantikan kemunculan gadis dicantainya di stesen keretapi dengan penuh teruja. Itulah yang dirasai pasangan bercinta jarak jauh. Penantian itu menyeksakan tapi bila dapat bertemu ia merupakan satu hadiah cukup bermakna.

3. Selalu bercakap perihal masa depan Mungkin setiap hari kamu berhubung antara satu sama lain. Dan kebiasaannya berlegar pada topik aktiviti harian. Namun, perasan atau tidak pasangan ini akan lebih banyak bercakap tentang perancangan mereka di masa akan datang. Nasihat kami, chill dan percaya satu sama lain. Everything will work out well.

4. Kawan-kawan rasa kagum Setiap kali bila ditanya tentang hubungan cintamu, ramai kawan-kawan akan berasa kagum. Mereka pasti bertanya bagaimana kamu berdua boleh bertahan dan apa rahsia. Sebenarnya kamu sendiri tidak tahu untuk jawab macam mana sebab jauh di sudut hati kamu cukup risau.

5. Menjadi seorang yang lebih percayakan orang lain Teras utama untuk menjayakan hubungan cinta jaraj jauh ialah percaya antara satu sama lain. Tanpa sikap ini percayalah hubungan kamu tidak akan bertahan lama. Dan bila kamu melatih diri mempercayai si dia, secara tidak langsung kamu menjadi seorang yang lebih optimis dan mempercayai orang lain.

6. Musim perayaan merupakan nightmare Bila tiba musim perayaan atau menyambut ulang tahun hubungan kamu berdua, ia pasti agak menyukarkan. Melihatkan orang lain bahagia dan berkongsi gambar momen-momen indah di Instagram pasti buatkan kamu cukup cemburu. Namun, inilah ‘harga’ yang harus dibayar untuk menjayakan hubungan jarak jauh. Masing-masing perlu berkorban dan lebih memahami.

7. Telefon pintar, tablet dan laptop jadi kawan baik Whatsapp atau iMessage pasti jadi aplikasi paling banyak kamu gunakan untuk berhubung dengannya. Dan bila ada masa sesuai yang lebih privasi, kamu akan Skype atau Facetime antara satu sama lain. Telefon pintar pasti tidak pernagh renggang kerana itu merupakan ‘jambatan’ antara hubungan komunikasi antara kamu berdua.

8. Jadi lebih expert dengan tempahan tiket online Untuk bertemunya kamu mungkin perlu menaiki bas ataupun penerbangan. Sebagai seorang remaja kamu pastinya ingin berbelanja dengan lebih berhemah. Dan disebabkan itulah kamu menjadi seorang yang sentiasa alert dengan harga tiket murah dan promosi-promosi harga runtuh.

9. Menjadi seseorang yang lebih teratur Selepas menjalani hubungan ini kamu dapati hidup kini lebih teratur. Kamu akan merancang sebaiknya apa yang kamu akan lakukan dan sentiasa menantikan hari bahagia untuk bertemu dengannya. Malah, kamu akan lebih alert dengan kalendar

10. Kadangkala rakan-rakan lupa yang kamu sudah berpunya Disebabkan hubungan jarak jauh, kawan-kawan kamu mungkin akan terlupa yang kamus ebenarnya sudah ada insan istimewa. Malah tidak keterlaluan diklatakan mereka cuba untuk perkenalkan kamu kepada rakan-rakan mereka untuk match making. Ia bukannya sebab mereka tidak tahu tapi mungkin tidak pasti apakah status terkini kamu. Maklumlah, mereka bertemu si dia pun berapa kali sahaja dalam setahun.
Sumber: Pesona Pengantin
The post Rahsia ‘Kemanisan’ Hubungan Jarak Jauh. Hanya Mereka Yang Tahu Apa Rasanya! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/rahsia-kemanisan-hubungan-jarak-jauh-hanya-mereka-yang-tahu-apa-rasanya/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kesan Mereka Begini Rasanya Naik Mrt Jakarta

Kesan Mereka Begini Rasanya Naik Mrt Jakarta

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 192 hits
Sebelum dinikmati masyarakat luas Presiden Joko Widodo bersama Gubernur DKI Jakarta Anies Baswedan dan Menteri Perhubungan Budi Karya Sumadi berkesempatan terlebih dahulu mencoba MRT
Tmj Apa Sahaja Rahsia Sulit Dan Agenda Mereka Kami Tahu

Tmj Apa Sahaja Rahsia Sulit Dan Agenda Mereka Kami Tahu

papar berkaitan - pada 21/11/2018 - jumlah : 276 hits
Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim malam tadi mengeluarkan kenyataan panjang yang menyentuh berkenaan isu politik Kenyataan yang disiarkan di laman Facebook Johor Southern Tigers itu antara lain ditujukan kepada Pengerusi Pakat...
Rahsia Kulit Jadi Cerah Dalam Masa Singkat Dengan Hanya Menggunakan Krim Safi Dan Vaseline

Rahsia Kulit Jadi Cerah Dalam Masa Singkat Dengan Hanya Menggunakan Krim Safi Dan Vaseline

papar berkaitan - pada 21/11/2018 - jumlah : 1672 hits
Rahsia Kulit Jadi Cerah Dalam Masa Singkat Dengan Hanya Menggunakan Krim Safi Dan Vaseline Ini dua bahan utama yang saya amalkan untuk kulit tangan dan kaki memandangkan dah berkerak sangat Duk sental sental hilang daki kejap je putihnya ti...
100mbps Hanya Rm99 Rasanya Dah Boleh Bertukar Kepada Time Internet

100mbps Hanya Rm99 Rasanya Dah Boleh Bertukar Kepada Time Internet

papar berkaitan - pada 13/11/2018 - jumlah : 477 hits
100Mbps hanya RM99 Rasanya Dah Boleh Bertukar kepada TIME Internet Sebagai seorang blogger pemain game online tegar dan kaki online yang extreme semestinya korang mencari dan terus mencari pelan jalurlebar yang murah tapi mampu memberi kela...
Tempat Ini Sahaja Ada Jual Iphone Semurah Ini Hanya Rm 99

Tempat Ini Sahaja Ada Jual Iphone Semurah Ini Hanya Rm 99

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 317 hits
Bagi anda yang teringin gila nak pakai iPhone tapi tak mampu sebab harga mahal Ini masanya telah tiba apa lagi yang anda The post appeared first on
Menteri Sri Mulyani Dari 10 Orang Wajib Pajak Hanya 1 Yang Patuh Membayar

Menteri Sri Mulyani Dari 10 Orang Wajib Pajak Hanya 1 Yang Patuh Membayar

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 182 hits
Menteri Keuangan Sri Mulyani menyentil kurangnya kesadaran masyarakat Indonesia untuk membayar pajak Hal ini kata Menteri Sri Mulyani tentu akan memberikan kesan negatif terutama bagi para wajib pajak yang sudah patuh membayar pajak
Icerd Mujahid Hanya Catat Tidak Berdialog

Icerd Mujahid Hanya Catat Tidak Berdialog

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 257 hits
Suara Tanpa SempadanKUALA LUMPUR Menteri di Jabatan Perdana Menteri didakwa gagal berinteraksi secara dua hala dalam pertemuan bersama dengan NGO Islam peguam persendirian penjawat awam dan ahli akademik yang berlangsung semalam berhubung i...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


M U S M

Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools