Prn Johor Jasa Muhyiddin Lupus Hutang Peneroka Felda Rm8 3 Bilion


agendaily.com21/2/2022
Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan pelupusan hutan peneroka Felda berjumlah RM8.3 bilion pada 7 Julai 2021, ketika menjadi Perdana Menteri.

Keprihatinan Perikatan Nasional (PN) terhadap kesusahan hidup rakyat bukan satu retorik sebaliknya terbukti apabila Tan Sri Muhyiddin Yassin melupuskan RM8.3 bilion hutang peneroka Felda tahun lalu.

Ketua Penerangan Bersatu Malaysia Datuk Wan Saiful Wan Jan berkata, langkah dibuat Ahli Parlimen Pagoh itu menunjukkan PN sebagai gabungan politik yang prihatin dengan masalah rakyat dan sumbangan tersebut tidak dapat dinafikan mana-mana pihak.

“Ini bukan retorik, ini bukan sembang kosong, ini fakta. Kita yang buat untuk bantu warga Felda. Apa yang dilakukan ini tidak dapat dijawab oleh UMNO. Jadi ini perlu diketahui dan disampaikan kepada rakyat.

“Bila Pakatan Harapan (PH) ambil alih pentadbiran di Putrajaya, tiada ‘political will’ ditunjukkan PH untuk bantu warga Felda. Ini bukan saya kata tapi rakan pimpinan daripada Parti Amanah Rakyat (AMANAH) akui sendiri kata PH tak sungguh-sungguh bantu warga Felda,” katanya.

Namun apabila Muhyiddin menjadi Perdana Menteri, tidak sampai tiga bulan pertama beliau cuba menyelesaikan hutang peneroka, termasuk masalah lain yang dihadapi Felda ketika itu, kata Wan Saiful.

“Itu adalah salah satu sumbangan terbesar Tan Sri Muhyiddin ketika menjadi Perdana Menteri bagi meringankan beban peneroka,” katanya pada Jelajah Penerangan Isu Semasa di Felda Taib Andak dekat Kulai malam tadi.

Beliau berkata, jasa Muhyiddin itu perlu diketahui rakyat Johor terutama warga Felda menjelang Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor.

Menurutnya ketika Barisan Nasional (BN) memerintah negara, perkara tersebut tidak terfikir dan tidak mampu dilakukan malah sehingga gabungan itu tumbang pada Pilihan Raya Umum ke-14.

“Kita kena beritahu ketika Felda di bawah pemerintahan UMNO dan BN dulu, peneroka terpaksa tanggung hutang yang amat tinggi.

“Semasa kerajaan di bawah pimpinan Tan Sri Muhyiddin dimansuhkan hutang warga Felda bernilai ratusan ribu ringgit untuk setiap keluarga.

“Ini jasa-jasa yang ditinggalkan kerajaan semasa dipimpin Tan Sri Muhyiddin,” katanya.

Sebelum ini, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 12 Mac 2022 sebagai hari pembuangan undi bagi PRN Johor, manakala hari penamaan calon adalah pada 26 Februari 2022 dan hari mengundi awal pada 8 Mac 2022.

Daftar Pemilih Pilihan Raya (DPPR) yang akan digunakan untuk PRN itu adalah Daftar Pemilih Induk 2021 yang dikemas kini sehingga 21 Januari 2022.

Daftar Pemilih tersebut mengandungi 2,597,742 pengundi yang terdiri daripada 2,574,835 pengundi biasa; 10,955 anggota tentera dan pasangan; 11,576 anggota polis dan pasangan; Pasukan Gerakan Am (PGA) serta 376 Pengundi Tidak Hadir (PTH) Luar Negara


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2022/02/prn-johor-jasa-muhyiddin-lupus-hutang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Prn Johor Tidak Perlu Pertikai Kesetiaan Pas Kepada Pn Muhyiddin

Prn Johor Tidak Perlu Pertikai Kesetiaan Pas Kepada Pn Muhyiddin

papar berkaitan - pada 20/2/2022 - jumlah : 144 hits
Kalau tanya Pas dia kata Keadilan dikawal oleh Dap Amanah pun dikatakan anak Dap Terbaru parti Muda pun disebut anak Dap Dah tu Pas anak apa Jenis bohsia ni agaknya dapat anak apa Cer jawab Tidak perlu pertikai kesetiaan Pas dalam Perikatan...
Kedudukan Bersatu Muhyiddin Tak Menentu Menjelang Prn Johor

Kedudukan Bersatu Muhyiddin Tak Menentu Menjelang Prn Johor

papar berkaitan - pada 8/2/2022 - jumlah : 189 hits
Ahimsya KaruPETALING JAYA Kedudukan Bersatu dan Presidennya Muhyiddin Yassin dilihat berada dalam keadaan yang tidak menentu ketika persediaan menjelangnya pilihan raya negeri Johor kata penganalisis politik Menurut penganalisis parti itu m...
Prn Johor Is Supposed To Be Muhyiddin S Waterloo

Prn Johor Is Supposed To Be Muhyiddin S Waterloo

papar berkaitan - pada 19/2/2022 - jumlah : 118 hits
Anwar Ibrahim Najib Tun Razak Ahmad Zahid Hamidi Tun Dr Mahathir Mohamad Mohamad Hasan Khairy Jamaluddin Mukhriz Mahathir Azmin Ali Syed Saddiq Abdul Rahman Rafizi Ramli All these people and more wake up every morning look into the mirror a...
Prn Johor Muhyiddin Umumkan Sebanyak 15 Calon Daripada Pas Wakili Perikatan Nasional

Prn Johor Muhyiddin Umumkan Sebanyak 15 Calon Daripada Pas Wakili Perikatan Nasional

papar berkaitan - pada 25/2/2022 - jumlah : 178 hits
JOHOR BAHRU Pengerusi Perikatan Nasional Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan senarai calon yang akan bertanding pada Pilihan Raya Negeri Johor kali ini Pengumuman itu dilakukan pada Majlis Memperkenalkan Calon PN PRN Johor 2022 yang diadak...
Kos Prn Johor Rm96 Juta Lebih Baik Guna Untuk Turunkan Harga Ayam Akmal

Kos Prn Johor Rm96 Juta Lebih Baik Guna Untuk Turunkan Harga Ayam Akmal

papar berkaitan - pada 11/2/2022 - jumlah : 200 hits
Pengumuman Suruhanjaya Pilihan Raya semalam bahawa kos melaksanakan Pilihan Raya Negeri Johor pada Mac ini sebanyak RM96 juta amat mengejutkan Bagi Ahli Parlimen Johor Bahru Akmal Nasir kos sebanyak itu tidak seharusnya dibazirkan sekiranya...
Omicron Tangguh Prn Johor Atau Benarkan Kempen Terbuka Ph Beritahu Kerajaan

Omicron Tangguh Prn Johor Atau Benarkan Kempen Terbuka Ph Beritahu Kerajaan

papar berkaitan - pada 11/2/2022 - jumlah : 152 hits
February 10 2022 Majlis Presiden PH menegaskan kempen terbuka termasuk ceramah harus dibenarkan sekiranya kerajaan enggan menangguhkan PRN Johor PETALING JAYA Pakatan Harapan menggesa kerajaan supaya menangguhkan pilihan raya negeri Johor s...
Pemimpin Amk Anggap Muda Manja Tanding Kerusi Mudah Di Prn Johor

Pemimpin Amk Anggap Muda Manja Tanding Kerusi Mudah Di Prn Johor

papar berkaitan - pada 11/2/2022 - jumlah : 143 hits
Pemimpin AMK anggap MUDA manja tanding kerusi mudah di PRN JohorPemimpin AMK anggap MUDA manja tanding kerusi mudah di PRN Johor JOHOR BAHRU Kekuatan sebenar Ikatan Demokratik Malaysia jika parti diterajui Ahli Parlimen Muar Syed Saddiq Sye...
Pejuang Tunggu Saat Akhir Perkenalkan 42 Calon Prn Johor

Pejuang Tunggu Saat Akhir Perkenalkan 42 Calon Prn Johor

papar berkaitan - pada 11/2/2022 - jumlah : 196 hits
satuberita myBy February 11 2022 PEJUANG kini dalam proses memuktamadkan pemilihan 42 calon bagi Pilihan Raya Negeri Johor parti itu dan akan memperkenalkan mereka dua hari sebelum hari penamaan calon Presidennya Datuk Seri Mukhriz Mahathir...
Anak Taikun Hartanah Menyertai Muda Dan Menjadi Calon Prn Johor Cetus Perdebatan Panas Netizen

Anak Taikun Hartanah Menyertai Muda Dan Menjadi Calon Prn Johor Cetus Perdebatan Panas Netizen

papar berkaitan - pada 11/2/2022 - jumlah : 291 hits
February 10 2022 Dian Lee anak kepada taikun hartanah Lee Kim Yew adalah antara ahli baru berprofil tinggi yang menyertai Muda baru baru ini Pembabitannya itu mencuri tumpuan khususnya buat warga maya di media sosial Malah penglibatan anak ...
20 Sekolah Terbaik Keputusan Spm 2023 Mengikut Gred Purata Sekolah

Primary School Teacher Crowned Kaamatan Queen

Setan Menyukai Musik

Six Mps Who Back Pm Anwar No Longer Bersatu Members Says Party Deputy President

Kucaimars Aku Fobia Chord

Vaksin Si Bulus Seawal Usia Dua Bulan

Biodata Alif Syukri Usahawan Berjaya Dan Terkenal Di Malaysia

Sarapan Roti Canai Garing Yang Sedap



5 Tanggapan Buruk Tentang Penjawat Awam Yang Susah Nak Dilupakan

5 Faktor Paling Menakutkan Golongan Ibu Bapa Dalam Abad ke 21

Bandar Kantubek Lokasi Terbesar Tapak Pelupusan Bakteria Berbahaya Dunia

5 Pengajaran Bodoh Yang Kita Boleh Belajar Dari Filem Adiwira Barat

Resepi Sotong Masak Hitam Lauk Legend Orang Johor Nostalgia Habis


Sbobet Terms In Online Football Gambling Games

Singgah Mandi Manda Di Burmese Pool Taiping

Make Your Austin Home Stand Out With Contemporary Casement Windows

Oku Dipukul Polis Siasat Dakwaan 3 Laporan Disediakan Anggota Sendiri Peguam

Pru16 Orang Melayu Tak Mahu Islam Mereka Nak Duit

Selamat Datang Bulan Jun