Prestige Al Maleki Minyak Wangi Arab Yang Segar Wangi Tahan Lama Dan Mesra Solat


Hello pembaca kesayangan,
Kali ini Misz-ella nak kongsi cerita tentang minyak wangi Arab. Misz-ella memang peminat minyak wangi, dari dulu lagi.
Sejak tiga (3) tahun yang lalu, Misz-ella mula meminati minyak wangi keluaran negara Arab. Misz-ella mula jatuh cinta pada minyak wangi Arab kerana sering terpikat dengan bau wangian kawan baik Misz-ella, Puan Sri Nisa Bakri. Puan Sri Nisa ni, dah la cantik .. dia sentiasa berbau wangi pulak tu. Maka Misz-ella pun bertanya tentang wangian yang beliau gunakan. Katanya dia menggunakan minyak wangi berasaskan 'oud'. 'Oud' ialah cecair atau lendir yang keluar dari dahan pokok gaharu. Cecair ini berbau sangat wangi malahan dikenali sebagai 'luquid gold' kerana semakin tinggi kualiti minyak tersebut semakin tinggi nilai dan harganya.
Kebanyakan minyak wangi dari Arab mengandungi 'oud' (oil based) bagi menggantikan 'alcohol'. Ianya boleh dibawa Solat.
Sejak diperkenalkan dengan wangian berasaskan 'oud' ini oleh Puan Sri Nisa, Misz-ella mula menjalankan banyak kajian mengenai pokok ajaib yang mengeluarkan cecair atau lelehan berharga ini. Pokok gaharu tumbuh subur di negara Asia Tenggara termasuklah Malaysia. Orang kata kalau kita masuk hutan tiba-tiba terbau wangi yang teramat sangat, kemungkinan itu bau dari pokok gaharu. 
'Oud' sekarang ni semakin popular malah minyak wangi keluaran negara Barat turut mengandungi campuran 'oud' seperti Gucci Intense Oud, Cartier, Christian Dior, Jo Malone, Polo Ralph Lauren, Tom Ford dan beberapa jenama lagi.
Walaupun begitu bukanlah semua wangian dari negara Arab itu mengandungi 'oud'. Ada juga yang tidak menggunakan 'oud' (kerana 'oud' sangat mahal) tetapi  aroma minyak wangi Arab tetap istimewa dan lain dari yang lain. Sejak itu Misz-ella mula menjadi peminat minyak wangi dari negara Arab. Meskipun aroma wangiannya agak kuat tetapi aroma itu lah yang sangat memikat hati Misz-ella.



Ini adalah sebahagian dari koleksi minyak wangi keluaran negara Arab yang ada dalam simpanan Misz-ella. Setiap satu adalah istimewa kerana baunya berbeza antara satu sama lain. Ada yang berbau lembut dan manis, dan ada yang aromanya sangat kuat tapi sangat memikat.


Dalam banyak-banyak, ke empat-empat minyak wangi ini adalah yang paling Misz-ella suka kerana aromanya buat Misz-ella rasa terbuai-buai ... Rasa macam puteri dari negara Arab pulak bila menggunakannya. 


Minyak wangi terbaru dalam koleksi minyak wangi Arab Misz-ella adalah Prestige Al Maleki keluaran Lataffa. Yang perkenalkan Misz-ella pada minyak wangi ini adalah kawan Misz-ella bernama Lady Rose. Agak lama jugak Misz-ella cari minyak wangi ini sampai lah bila Misz-ella diperkenalkan dengan Arabian Village, pasaraya yang menjual pelbagai barangan dari negara Timur Tengah. Sila baca di sini untuk refresh memory you all tentang Arabian Village ye.


Prestige Al Maleki adalah antara minyak wangi keluaran Lataffa di dalam kategori Luxury Edition. Kotak berwarna emas yang sangat kemas dan bersentuhan mewah. 
 Bila mula-mula buka kotak dan melihat Al Maleki yang diidam-idamkan .. Ya Allah berbunga-bunga rasa hati *sooooo happy* 
Prestige Al Maleki dibuat dari bahan-bahan terpilih seperti olive, passion fruit, nutmeg, cardamon, cocoa, vetier, amber, leather, white cedar dan musk.


Prestige Al Maleki tidak berbau manis atau sweet-sweet kata orang tapi ia berbau agak kuat, segar dan berbau mewah *saya tak lagi suka minyak wangi yang berbau ala-ala sweet gitu .. * Sekali semburan di leher (Sebaik nya di tengah) dan di pergelangan tangan sudah mencukupi.
Baunya tahan lama *sehingga ke petang*. Boleh dibawa Solat maka kita boleh gunakan tanpa was-was.

Prestige Al Maleki ini boleh didapati di Arabian Village pada harga yang sangat berpatutan iaitu RM100  sahaja. Selain dari Prestige Al Maleki, terdapat berbagai lagi pilihan minyak wangi Arab serta barangan lain dari Timur Tengah di Arabian Village. Buat sesiapa yang berhasrat untuk mendapatkan produk-produk dari Timur Tengah bolehlah kunjungi Instagram Arabian Village di https://www.instagram.com/arabianvillagemy/ atau beli secara online di www.arabianvillage.myhubungi no telefon 011-11111 9664.
OK Misz-ella dah habis berkongsi tentang minyak wangi kesayangan Misz-ella ini. Terima Kasih baca ye. Jumpa lagi di post yang akan datang. Bye.








Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://misz-ella.blogspot.com/2020/11/prestige-al-maleki-minyak-wangi-arab.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tips Tart Nenas Masak Sekata Dan Tahan Lama

Tips Tart Nenas Masak Sekata Dan Tahan Lama

papar berkaitan - pada 19/11/2020 - jumlah : 762 hits
Tips Tart Nenas Masak Sekata Dan Tahan Lama Cara Cikgu Azlina Ina Siapa yang tak kenal dengan Cikgu Azlina Ina lebih mesra dipanggil Mak Ina dalam halaman FBnya Juta juta followers dia Sekarang ni tengah viral tart nenas emas golden tart di...
Hiburan Kami Masih Rapatkan Saf Zul Yahya Mohon Solat Jemaah Di Masjid Dibenarkan Ikut Norma Lama

Hiburan Kami Masih Rapatkan Saf Zul Yahya Mohon Solat Jemaah Di Masjid Dibenarkan Ikut Norma Lama

papar berkaitan - pada 16/11/2020 - jumlah : 388 hits
Menzahirkan rasa syukur kerana masih diberi kesempatan untuk merapatkan saf ketika menunaikan solat jemaah posting pelakon Zul Yahya di laman Instagram miliknya undang pelbagai reaksi daripada netizen Bukan itu sahaja Zul juga dilihat seaka...
Cara Simpan Kentang Untuk Kekalkan Kesegaran Dan Tahan Lama

Cara Simpan Kentang Untuk Kekalkan Kesegaran Dan Tahan Lama

papar berkaitan - pada 14/11/2020 - jumlah : 252 hits
Biasanya kentang tak lah rosak macam buah yang membusuk Tapi kadar kelembapan dalam kentang akan mula merosot kalau tak disimpan dengan cara yang betul Ini lah yang menyebabkan permukaan kentang menggerutu berkedut dan jadi sedikit lembik N...
Jangan Tolak Hadiah Minyak Wangi Ini Hikmahnya

Jangan Tolak Hadiah Minyak Wangi Ini Hikmahnya

papar berkaitan - pada 13/11/2020 - jumlah : 178 hits
Jangan Tolak Hadiah Minyak Wangi Ini HikmahnyaRasulullah Muhammad SAW menyukai minyak wangi Sebenarnya menolak pemberian maupun hadiah dari orang lain tidak disarankan dalam Islam Pemberian dapat menjadi sarana menguatkan ukhuwah sesama Mus...
Gmail Google Drive Dan Google Fit Google Calendar Dan Google Chrome Akan Hadir Dengan Widget Ios Tidak Lama Lagi

Gmail Google Drive Dan Google Fit Google Calendar Dan Google Chrome Akan Hadir Dengan Widget Ios Tidak Lama Lagi

papar berkaitan - pada 20/11/2020 - jumlah : 156 hits
Semasa iOS 14 dilancarkan Apple memperkenalkan sokongan widget Widget pada iOS 14 ini boleh digunakan pada skrin utama atau di ruangan khas Sehingga hari ini sudah ada banyak aplikasi menarik yang menyokong widget ini tetapi aplikasi dari G...
Belum Lama Menikah Wanita Ini Sudah Jadi Janda Saat Pulang Ke Rumah Suami Sudah Dikafani

Belum Lama Menikah Wanita Ini Sudah Jadi Janda Saat Pulang Ke Rumah Suami Sudah Dikafani

papar berkaitan - pada 19/11/2020 - jumlah : 428 hits
Viral kisah sedih yang ramai di TikTok kali ini mengisahkan tentang seorang wanita ditinggal suami yang tewas padahal usia pernikahan mereka belum sampai 40 hari Cerita ini dibagikan oleh akun luly pitaloka Dia menceritakan perjalanan singk...
Tanah Runtuh Jalan Lama Bentong Raub Di Tutup Sepenuhnya Kepada Semua Kenderaan

Tanah Runtuh Jalan Lama Bentong Raub Di Tutup Sepenuhnya Kepada Semua Kenderaan

papar berkaitan - pada 19/11/2020 - jumlah : 319 hits
KUANTAN Jalan lama Bentong Raub berhampiran Kampung Sungai Chetang kira kira 170 kilometer dari sini ditutup sepenuhnya kepada semua jenis kenderaan ekoran tanah runtuh sepanjang 60 meter yang dipercayai berlaku disebabkan hujan lebat sejak...
Hei Kau Sori Lama Tak Update

Hei Kau Sori Lama Tak Update

papar berkaitan - pada 20/11/2020 - jumlah : 277 hits
salam wahai penghuni blog nak kata aku bizi macam tak juga tapi sekarang ini musim pkpb 2 0 sebab kes meningkt di sabahkan so ikut my sis meniaga je lah ber cod jual burger dan popiah hua hua hua alhamdulillah laku gilerrrr dah lama aku nak...
Hiburan Dah Tak Mahu Bebankan Bapa Usop Ambil Lesen Memandu Dah Lama Simpan Niat Kesian Ayah Dah Tua

Hiburan Dah Tak Mahu Bebankan Bapa Usop Ambil Lesen Memandu Dah Lama Simpan Niat Kesian Ayah Dah Tua

papar berkaitan - pada 20/11/2020 - jumlah : 179 hits
Naib juara program Big Stage 2020 Usop telah mengambil lesen kenderaan penuh jenis B kerana tidak mahu terus membebankan bapanya yang semakin meningkat umur Menyedari telah mempunyai banyak komitmen di luar kawasan selepas ini Usop atau nam...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11