Pm Tpm Ucap Takziah Kematian Adib


KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menzahirkan rasa sedih dengan berita kematian anggota bomba, Allahyarham Muhammad Adib Mohd Kassim yang meninggal dunia ketika dirawat di Institut Jantung Negara (IJN) pada jam 9.41 malam tadi.
Melalui laman Twitter rasminya, @chedetofficial, beliau turut mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham.
“Innalillahiwa innailaihi rajiun.. Saya amat sedih menerima berita ini. Semoga roh Allahyarham ditempatkan dalam kalangan golongan yang beriman.
“Takziah kepada keluarga Allahyarham Muhammad Adib atas pemergian beliau,” katanya.
Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail juga turut berkongsi kesedihan melalui laman Twitternya, @drwanazizah.
“Innalillahi wa’inna ilaihi raji’un. Saya cukup hiba mendengar pemergian saudara Muhammad Adib. Takziah diucapkan buat keluarga, sahabat handai dan seluruh warga bomba.
“Saya doakan agar roh beliau dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang soleh. Al-fatihah,” kata beliau.
Ucapan takziah dan rasa sedih turut dikongsikan bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak selepas mengetahui berita kematian Muhammad Adib menerusi satu sesi ‘live’ di media sosial.
“Saya berasa amat sedih. Selepas sesi live tadi saya dimaklumkan bahawa anggota bomba kita Muhammad Adib Mohd Kassim telah pulang ke rahmatullah.
“Takziah kepada keluarga Allahyarham dan semoga roh ditempatkan di kalangan mereka yang beriman. Al-Fatihah,” kata beliau menerusi laman Twitternya.
Turut berkongsi pendapat sama adalah Mufti Kuala Lumpur, Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri mahu pihak berkuasa mengambil tindakan terhadap pelaku yang menyebabkan Muhammad Adib cedera dalam kejadian itu.
“Hari ini adalah hari berduka bagi seluruh rakyat Malaysia. Kami menuntut supaya tragedi ini tidak tamat di sini sahaja.
“Ianya patut diselesaikan secepat mungkin oleh pihak berwajib dengan seadil-adilnya,” kata beliau melalui satu bebenang di laman Twitter beliau.
Dalam pada itu, ribuan netizen melalui laman Facebook dan Twitter turut mengucapkan takziah dan memberikan kata-kata semangat kepada keluarga Muhammad Adib selain berkongsi kesedihan masing-masing dengan berita mengejutkan itu.
The post PM, TPM Ucap Takziah Kematian Adib appeared first on MySuara.Net.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.mysuara.net/berita/pm-tpm-ucap-takziah-kematian-adib/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kakitangan Honda Perlekeh Kematian Adib Akhirnya Dibuang Kerja

Kakitangan Honda Perlekeh Kematian Adib Akhirnya Dibuang Kerja

papar berkaitan - pada 20/12/2018 - jumlah : 384 hits
Foto oleh YOY NetworkBaru baru ini media sosial dikejutkan dengan tindakan seorang wanita meninggalkan komen yang dianggap biadap dan mempersendakan agama Islam susulan kematian anggota Bomba Muhammad Adib Mohd Kassim 24 Isnin lalu Loading ...
Kematian Adib Mufti Perlis Rasa Duka Dan Marah

Kematian Adib Mufti Perlis Rasa Duka Dan Marah

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 373 hits
Kematian anggota bomba Muhammad Adib Mohd Kassim pada isnin lalu yang dipukul oleh kumpulan perusuh turut menyentuh perasaan Mufti Perlis Dr Asri Zainal Abidin Alhamdulillah saya sempat menyambut kepulangan jenazah Mohd Adib serta bersolat ...
Ibu Mahu Lihat Wajah Penjenayah Sebabkan Kematian Adib

Ibu Mahu Lihat Wajah Penjenayah Sebabkan Kematian Adib

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 216 hits
NORLIDA AKMAR IDROS 19 Disember 2018 2 35 PM ALOR SETAR Ibu kepada anggota bomba Allahyarham Muhammad Adib Mohd Kassim menyuarakan hasrat untuk melihat sendiri wa
Khalid Akui Akta Zalim Boleh Elak Kematian Muhammad Adib

Khalid Akui Akta Zalim Boleh Elak Kematian Muhammad Adib

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 308 hits
Menteri Wilayah Persekutuan Khalid Samad bercakap pada sidang media pada Majlis Penyerahan Operasi GoKL dan Pelancaran Penggunaan B10 BioDiesel di Menara DBKL Kuala Lumpur foto IQBAL BASRI KUALA LUMPUR Parti Amanah Negara konsisten dengan p...
Pekerja Honda Kritik Kematian Muhammad Adib Dipecat

Pekerja Honda Kritik Kematian Muhammad Adib Dipecat

papar berkaitan - pada 21/12/2018 - jumlah : 315 hits
KUALA LUMPUR Syarikat pengedar Honda Sri Utama Auto Sdn Bhd telah memecat pekerja wanita yang telah mengkritik kematian Allahyarham Muhammad Adib Mohd Kassim Pemecatan Caryn Yean berkuatkuasa serta merta Pengarahnya Wong Chee Keong berkata ...
Saksi Kecewa Dengan Sebab Kematian Adib

Saksi Kecewa Dengan Sebab Kematian Adib

papar berkaitan - pada 21/12/2018 - jumlah : 574 hits
The question the firemen are asking is who is behind the attempt to cover up Adib s murder and why are the guilty parties being allowed time to flee the country and go into hiding Furthermore why is the autopsy ignoring the statements the w...
Jangan Jadikan Kematian Tragis Adib Alasan Permusuhan

Jangan Jadikan Kematian Tragis Adib Alasan Permusuhan

papar berkaitan - pada 21/12/2018 - jumlah : 289 hits
A Kadir Jasin Pandangan yang terkandung dalam tulisan ini adalah pandangan peribadi saya Saya menulis dalam kapasiti saya sebagai seorang blogger Ia tiada kena mengena dengan apa apa jawatan yang mungkin saya pegang Jezanah Adib Jangan sia ...
300 Berarak Tuntut Bela Kematian Adib

300 Berarak Tuntut Bela Kematian Adib

papar berkaitan - pada 21/12/2018 - jumlah : 189 hits
Diterbitkan 21 Dis 2018 2 56 petangKira kira 300 penunjuk perasaan hadir menyertai Himpunan Suara Ummah Justice4Adib yang diadakan di hadapan Masjid Putra Putrajaya Himpunan yang dianjurkan oleh Gerakan Pembela Ummah itu diadakan bagi menun...
Di Mana 4 Suspek Rusuhan Yang Menyebabkan Kematian Adib Kassim

Di Mana 4 Suspek Rusuhan Yang Menyebabkan Kematian Adib Kassim

papar berkaitan - pada 21/12/2018 - jumlah : 571 hits
Apa jadi dengan 4 lelaki yang terbabit dalam insiden rusuhan yang menyebabkan kematian Muhammad Adib Mohd Kassim Sebelum ini mereka dibebaskan daripada tahanan reman a 2 suspek dibebaskan dengan bon mahkamah sebanyak RM2 000 b 2 lagi dibeba...
3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd

Lirik Lagu Semua Tentangmu Sufian Suhaimi

Abyad Sofi

Zii Jia Won T Join National Team For Thomas Cup Training

Tamago Kake Gohan

Terimalah Kekurangan Sahabat Kita



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Mengenal Pafi Dan Peranan Pafi Dalam Industri Kesehatan

Panduan Membuat Salinan Iklan Media Sosial Dengan Alat Parafrase Ai

Singapore Travel Insurance For Europe What To Look For In A Comprehensive Policy

Shapellx Shapewear Your Guide To A Perfect Look

Enhancing Your Pubg Mobile Experience A Guide To Unknown Cash

Jamuan Saka Di Ruang Tamu