Petanda Abah Yiddin Dan Keramita Akan Tumbang Dah Lama Wujud








1) JIKA kita amati betul-betul sebenarnya PETANDA dan RESIPI akan tersungkurnya Abah Yiddin dan KERAMITA (KERAjaan Melayu Islam Tebuk Atap) yand dahulunya saya sebut sebagai Pee eNd telah lama wujud. Ia hanya semakin hari semakin hampir tamat riwayatnya. Hari ini kita lihat ianya jelas sudah semakin hampir.

2) Untuk artikel kali ini saya hanya ingin mengimbau kembali apa yg pernah saya tulis dalam artikel terdahulu bagi menggambarkan petanda yang tidak menyebelahi Abah Yddin dan KERAMITA. Ia ditulis seawal 22 May 2020 hanya 3 bulan selepas PH dijatuhkan melalui PNkhianatan tapi saya kira masih relevan untuk diulang sebut..

3) Anda boleh baca artikel penuh di link ini : https://www.facebook.com/zus.dinii.37/posts/888457291658656bertajuk KAWAQ TEBUK ATAP, HERO TENDANG PINTU DEPAN. Jika pendokong PNkhianat dan PNyamun berbangga kononnya Tebuk Atap adalah seni politik "Tikam Belakang" mereka, DSAI lebih jantan kerana berani "Tendang Pintu Depan" tanpa "Tikam Kawan". Saya tertarik dengan Status dikongsikan Sdr. Shahbudin Husin pada 12 Oktober 2020 mengenai Perbezaan Langkah Sheraton vs Langkah Anwar. Ia sangat tepat dan relevan.

4) Kembali kepada Artikel bertarikh 22 May 2020 berkenaan, pada para 3), 4) hingga 6) saya bercakap tentang "Trust Deficit" yang bakal menjadi masalah besar kepada KERAMITA dari pelbagai sudut samada dari segi ekonomi mahupun pentadbiran. Saya sudah sebut "Trust Deficit" BUKAN DONGENG atau omongan kosong. Agaknya mereka tidak faham akan hal ini. Lihat kesannya sekarang. Dari segi Ekonomi KERAMITA gagal mendapat kepercayaan Pelabur Asing dan Tempatan. Dari segi pentadbiran, Rakyat mula kecewa, malah MP-MP yg mendokong Abah Yiddin dan KERAMITA mula resah dan hilang keyakinan.

5) Pada para 15) Artikel berkenaan saya menyentuh tentang "Endurance Test". Jika diperhatikan apa yg DSAI dan Keadilan lakukan dengan bertegas terhadap PT95, mereka sebenarnya telah melihat jauh kehadapan dan tahu apa yang mereka mahu capai tanpa PT95 and the gang. Sebab itu saya sering menyebut tentang "Endurance Test". DSAI dan Keadilan bukan gelojoh, mereka tidak risau tentang ini kerana pada mereka pejuangan ini adalah "Indefinite" tapi akan berusaha mencapai matlamat pada masa yang sesuai dan dengan cara terbaik tanpa menggadai prinsip REFORM. Ini yang tidak sanggup ditunggu oleh kalangan Anai-anai PANtuk dan tuan mereka #K3 yang menjadi talibarut PT95 dan pejuWANG, Mat SEBULU dan Warisan.





6) Atas sebab ramai yang tidak boleh dipercayai dan aktiviti "jual beli katk" sangat berleluasa dewasa ini serta ramainya PNkhianat dalam dan luar PH, maka DSAI tiada pilihan melainkan memainkan strategi in secara rahsia SEBELUM "AMBUSH" dengan "Tendang Pintu Depan". "Endurance Test" ini sedang berjalan, jangan terlalu cepat menuduh DSAI temberang atau gagal. Ia baru bermula. Mampukah Abah Yiddin dan KERAMITA bertahan? Masih tak mahu akui hilang majoriti dan letak jawatan? Tunggu. UMNO mula ambil kesempatan. Sudah berkira-kira mahu menarik diri dari PN atau diberikan syarat baru oleh Bersatu?

7) JIKA dulu Bersatu pernah mengkhianati PH skrg mereka akan merasa pula dikhianati oleh UMNO. Lihat para 16) Artikel tersebut, saya telah ramalkan MP-MP dari UMNO akan merasa bosan dan terkesan secara "𝗽𝘀𝗵𝘆𝗰𝗼𝗹𝗼𝗴𝘆", cuma berikan mereka masa, anda akan melihatnya akibatnya. Lihat apa terjadi hari ini. Pada para 18) dalam artikel 5 bulan yg lepas itu, saya menyebut yang Abah Yiddin bakal hilang jawatan disebabkan salah satu pembentangan perbekalan atau Belanjawan 2021 yang paling "ultimate". Pendapat ini turut dikongsi oleh Sdr Chor Sniper. Ia bisa shj terjadi JIKA YDPA masih belum berpuashati yang DSAI punya majoriti.

8) JIKA Belanjawan 2021 ditolak, pilihan Abah Yiddin ialah menasihati YDPA untuk membubarkan Parlimen tetapi seperti yang telah sebutkan pada para 20)...𝘀𝗮𝘆𝗮 𝗞𝗜𝗥𝗔 𝗮𝗱𝗮𝗹��𝗵 𝘁𝗶𝗽𝗶𝘀 utk YDPA memperkenankannya dalam keadaan pandemic COVID-19 yang menular.

9) Oleh itu, JANGAN GUSAR walau tidak semestinya YDPA akan melantik DSAI secepat mungkin kerana baginda perlu mempertimbangkan mengikut proses dan procedure diperuntukan oleh Perlembagaan. Saya ramalkan "Turning Point" adalah JIKA benar Zahid Hamidi Presiden UMNO diterima mengadap jam 5.00 ptg Khamis (esok). Tapi janganlah penyokong PH mahupun haters DSAI "pancut awal" kerana jika Zahid gagal "execute" plan itu kita masih ada 7 November 2020 iaitu hari pembentangan Belanjawan 2021. Mana mau lari Abah Yiddin, bukankah UMNO dah bagi hint semalam?

10) Bukankah ini "Endurance Test"?? Siapa yang mampu bertahan samada bertahan dalam kedudukan "defensive" mahupun tahan lasak melakukan "offensive"? Kata orang kampung saya...."U tell me...!!".

Wallahualam.

- Zus Din

14 Oktober 2020

 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/10/petanda-abah-yiddin-dan-keramita-pee.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kahh Petanda Nak Tumbang Mati Syahid

Kahh Petanda Nak Tumbang Mati Syahid

papar berkaitan - pada 18/10/2020 - jumlah : 212 hits
W FaudzinTak sangka ada tok peti nak pilihanraya waktu Covid Kalau ada yang mati kerana covid atas cadangan tok peti ni kira mati syahid ke guane Peliknya tok peti ni bersuara tentang perlunya pilihanraya sewaktu PH terutamanya Anwar sedang...
Hiburan Ramai Cerai Sebab Lama Terkurung Bersama Ketika Pkp Zul Ariffin Syukur Dirinya Belum Berkahwin

Hiburan Ramai Cerai Sebab Lama Terkurung Bersama Ketika Pkp Zul Ariffin Syukur Dirinya Belum Berkahwin

papar berkaitan - pada 7/10/2020 - jumlah : 266 hits
Mendedahkan dirinya gembira menjalani tempoh Perintah Kawalan Pergerakan tempoh hari pelakon Zul Ariffin yang sebelum ini amat sibuk berlakon akui ia merupakan waktu terbaik untuk dirinya berehat panjang dan mempunyai masa untuk diri sendir...
Realme Buds Wireless Pro Buds Air Pro Rasmi Sokong Pembatalan Hingar Aktif Bateri Tahan Lebih Lama

Realme Buds Wireless Pro Buds Air Pro Rasmi Sokong Pembatalan Hingar Aktif Bateri Tahan Lebih Lama

papar berkaitan - pada 8/10/2020 - jumlah : 281 hits
Realme hari ini mengadakan sebuah acara khas Leap To Next Gen yang berlangsung di India untuk pengenalan sejumlah produk terkini mereka Ia termasuklah Realme Buds Wireless Pro dan Realme Buds Air Pro yang diumumkan ketika acara IFA tempoh h...
Segitiga Menaik Emas Ditembusi Tidak Lama Lagi

Segitiga Menaik Emas Ditembusi Tidak Lama Lagi

papar berkaitan - pada 7/10/2020 - jumlah : 120 hits
XAU USD telah mencetak segitiga menaik pada carta 4 Jam penembusan yang sah dari corak ini semestinya membawa peluang perdagangan yang hebat Ia kekal untuk melihat arah penembusan Kadarnya telah menurun lagi dalam jangka pendek kerana Dolar...
6 Kiat Memulai Ternak Ayam Kampung Dengan Modal Di Bawah 1 Juta Diumbar Saja Bisa Hidup Lama

6 Kiat Memulai Ternak Ayam Kampung Dengan Modal Di Bawah 1 Juta Diumbar Saja Bisa Hidup Lama

papar berkaitan - pada 7/10/2020 - jumlah : 201 hits
Ternak ayam kampung bisa dijual daging atau telurnya Kamu yang bosan jadi pegawai layak coba
Oppo Enco W51 True Wireless Headphones Juga Bakal Tiba Di Malaysia Tidak Lama Lagi

Oppo Enco W51 True Wireless Headphones Juga Bakal Tiba Di Malaysia Tidak Lama Lagi

papar berkaitan - pada 6/10/2020 - jumlah : 221 hits
Ketika pelancaran Oppo A93 sebentar tadi pihak Oppo Malaysia turut mengesahkan bahawa mereka bakal membawa masuk satu lagi aksesori audio terbaru ke pasaran tempatan tidak lama lagi Dikenali sebagai Oppo Enco W51 True Wireless Headphones se...
Sekian Lama Menanti Randy Pangalila Isteri Bakal Timang Anak Sulung

Sekian Lama Menanti Randy Pangalila Isteri Bakal Timang Anak Sulung

papar berkaitan - pada 6/10/2020 - jumlah : 576 hits
Seorang juara bakal dilahirkan tak sabar untuk bertemu kamu Ya saya bakal menjadi ayah demikianlah tulis pelakon popular Indonesia Randy Pangalila yang mengumumkan isterinya Chelsey Frank kini sedang berbadan dua source
Dah Lama Tak Dapat Hadiah Dari Blogger

Dah Lama Tak Dapat Hadiah Dari Blogger

papar berkaitan - pada 9/10/2020 - jumlah : 282 hits
DAH LAMA TAK DAPAT HADIAH DARI BLOGGER Duduk rumah goyang jari je alih aih dapat hadiah Beruntung betul seorang Diana Rashid Begitulah kehidupan Kadang kita tak jangka apa rezeki yang akan datang dalam hidup kita Eceh padahal diri sendiri l...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Gaya Hidup Sihat 8 Perkara Yang Perlu Anda Amalkan

Ceo Flutter 2023

Hari Ini 3 Lucu Di M Sia K Jaan Gagal Sayur Kisah Cinta

Boikot Kk Mart Bukan Speedmart

Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music