Pergi Jahan4m Rizalman Ded4h Ada Selebriti Suka Mengata Dia Sekali Zarina Zainuddin Masuk Komen


 
KUALA LUMPUR : Selepas ins!den pengakuannya tidak makan ikan salmon baru-baru ini selain mengh4mpakan peminat yang menghadiahkannya ikan tersebut, Datuk Rizalman muncul pula dengan sind!ran baru menerusi perkongsiannya dalam Instagram (IG).
Menurut usahawan dan pereka fesyen itu, kerana s4kit hati dengan rezeki gol0ngan kaya, dia tidak menolak ada manusia atau individu menggunakan istilah istidraj sebagai senj4ta kata-kata mereka.
“Sebab itu, kadang-kadang manusia demi kerana s4kit hati pada rezeki gol0ngan kaya dan mereka yang melebihi akan menggunakan istilah istidraj untuk mengukuhkan pendapat cetek mereka tentang rezeki.
“Nilailah sesuatu situasi pada pandangan p0sitif kerana ia selalu dihijabkan oleh ibl!s, hadamkan,”katanya.
Rizalman berkata demikian dalam satu perkongsian barunya semalam dalam akaun @rizalman71 yang dipercayai dijadikan jawapan balas kepada kec4man dan cemvhan warganet terhadapnya mengenai isuu berbangkit kebelakangan ini.
Sebelum ins!den tidak makan ikan salmon dan memberikan hadiah seorang peminatnya itu kepada kucing peliharaan, Rizalman juga mendapat cemvhan ramai kerana dikatakan tidak layak diangkat sebagai ilmuan atau pendakwah dek ciri-ciri biad4bnya ketika berkata-kata.
Selain itu, katanya lagi, selama ini dia menggunakan pendekatan hum0r dan bercakap k4sar ketika menyampaikan sesuatu perkongsian dalam IG, namun ada kalangan pengikut dan pengguna media sosial yang tidak faham sind!ran ilmu daripadanya.
“Unsur cakap k4sar dan hum0rlah yang saya jadikan sebagai umpan menarik manusia untuk meminati IG ini. Supaya terdapat dicelah-celahnya ilmu dan dakwah. Dan ini disengajakan.
“Pilu melihat IG beberapa saluran dakwah lain tiada sambutan kerana medium mereka berasaskan ‘walk the talk’. Sekiranya cara itu yang diingini, mengapa kurang diberi sambutan? Alhamdulillah, ‘per4ngkapku’ mengena,”katanya.
Turut memberi bayangan bahawa dia tidak akan lagi aktif menggunakan akaun Instagram (IG) sedia ada, Rizalman mungkin akan hanya aktif dalam media sosial menggunakan akaun peribadinya sahaja selepas ini.
“Para Nabi dan Rasul, Allah SWT utuskan sebagai pembawa berita gembira dan peringatan. Carilah maklumat tersebut dengan cara yang beria-ia, sebagaimana anda kena cari akaun IG peribadi saya yang lagi satu selepas ini untuk mendapat ilmu.
“Selamat mencuba. Duduklah anda semua merepvt tunggu kemaskini dalam IG ini,”katanya.
Sejak beberapa hari yang lalu, nama pereka fesyen terkenal Datuk Rizalman Ibrahim h4ngat diperkatakan selepas memadam semua hantaran di laman Instagram nya sebelum ini.
Nek4d Untuk Terus ‘Private’ Instagram
Memberi petunjuk seakan-akan kec3wa dengan sikap net!zen dan pengikutnya yang kononnya terlalu taksub, Rizalman turut nekad untuk membuatkan Instagram nya dalam mod peribadi ‘privacy’ selain hanya akan berkongsi perkara yang berfaedah sahaja di akaunnya.
Zarina Titip Semangat
Susulan itu ramai peminat menitipkan kata-kata semangat buat nya untuk mengabaikan komen-komen neg4tif tersebut. Malah, pelakon Zarina Zainuddin menerusi ruangan komen salah sebuah hantaran Rizalman menyifatkan kec4man yang diterima pereka fesyen itu merupakan perbuatan deng ki daripada pihak yang cuba menjatvhkannya.

Dalam pada itu, Rizalman akui sudah meny3kat akaun selebriti tertentu yang selama ini telah bercakap bvruk mengenainya.
“Bukannya aku tak tau ada selebriti dalam Instagram ini yang meng4ta aku bagai nak rak. Tapi aku biar saja, tapi tadi dah bl0ck (sekat) dia..rasa lega betul” ded4h Rizalman

Terdahulu, Murai.my melap0rkan , Rizalman berpesan kepada pengikutnya untuk tidak mer4tapi perubahan yang dibuat malah dia menggalakkan mereka untuk berhenti mengikuti perkembangannya sekiranya terus bers!kap demikian.Jelasnya kesilapan yang lalu membuatkan dirinya terus berubah dan turut berkata tiada lagi perkongsian seperti dahulu akan dibuat di akaun media sosial.
Merujuk tiga hantaran yang tinggal dalam Instagram tersebut, Rizalman atau nama lengkapnya Rizalman Ibrahim hanya meningg4lkan hantaran berunsurkan keagamaan, termasuk sebuah hantaran men3gur kelakuan pengikutnya dalam laman sosial.
TANGKAP layar Instagram Rizalman.

Bukan setakat itu, paparan pada bahagian bio dalam Instagramnya yang sebelum ini memaklumkan tentang makanan apa yang tidak dimakannya juga telah ditukar.
“Di sini bukan lagi panggung,” tulis Rizalman.
Berikutan tindakan Rizalman memadam hantaran dalam Instagramnya, ramai pengikut pereka fesyen tersebut tertanya-tanya punca lelaki itu berbuat demikian.
Bagaimanapun, rata-rata berpendapat bahawa pereka fesyen itu mungkin ter4sa hati dengan net!zen apabila dia dihent4m tervk baru-baru ini selepas ditvduh terlalu ‘kayangan’ apabila tidak mengh4rgai ikan salmon pemberian peminatnya.
Dalam k3s tersebut, Rizalman memberitahu bahawa dia tidak pandai menjadikan ikan mahal sebagai makanannya. Dia cuba menjamu kucingnya dengan ikan salmon berkenaan, namun ditolak mentah-mentah si haiwan peliharaannya.
“Saya dah pesan dah jangan duk bagi benda-benda basah ni. Tak payah.
“Maaflah cik kak oi, walaupun saya memiliki beberapa buah istana dalam Malaysia tapi tidak makan ikan salmon. Tak reti nak makan. Ikan curut (sardin) cheq (saya) tahu. Tak apalah, mungkin Faizul dan Umar suka kot,” katanya.
Ekoran tind4kannya sedemikian, ramai melahirkan rasa kur4ng senang terhadapnya dan mula ingin membo.ikot pr0duk-pr0duk keluaran pereka fesyen tersebut. 
 
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Koleksi Viral
Sumber: -K! ONLINE / powerdailynews.com


Sumber: Sinar Viral

Booking Bilik Hotel Dengan Harga Yang 23% Lebih Rendah



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://encikpenyu.blogspot.com/2021/06/pergi-jahan4m-rizalman-ded4h-ada.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hal0h Hal0h Hal0h Dayah Kongsi Video Sweet Dengan Suami T0kti Pula Masuk Komen

Hal0h Hal0h Hal0h Dayah Kongsi Video Sweet Dengan Suami T0kti Pula Masuk Komen

papar berkaitan - pada 6/6/2021 - jumlah : 270 hits
Bagi yang sudah lama mengikuti media sosial penyanyi terkenal negara Dato Sri Siti Nurhaliza pastinya anda sudah cukup kenal dengan kehadiran seorang gadis muda di sampingnya Bekas graduan bidang nursing itu adalah merupakan pengasuh bagi a...
Abai Prokes Takut Diswab Enggan Disuruh Vaksin Masuk Rs Bilang Dicovidkan Warga 62

Abai Prokes Takut Diswab Enggan Disuruh Vaksin Masuk Rs Bilang Dicovidkan Warga 62

papar berkaitan - pada 18/6/2021 - jumlah : 185 hits
Kasus COVID 19 udah makin tinggi dan nggak terkendali kok masih ada ada aja orang yang nggak percaya
Masuk Kampung Kami Imbas Dulu Mysejahtera

Masuk Kampung Kami Imbas Dulu Mysejahtera

papar berkaitan - pada 18/6/2021 - jumlah : 334 hits
Oleh ZAKKINA WATI AHMAD TARMIZI SAM Anak Chen memantau penduduk yang melalui pintu masuk di Kampung Orang Asli Jeram Kedah Ulu Beranang Lenggeng Seremban UTUSAN MOHD SHAHJEHAN MAAMINSEREMBAN Bagi mengelak jangkitan Covid 19 daripada menular...
Dprd Minta Orang Baru Masuk Makassar Wajib Tes Kesehatan

Dprd Minta Orang Baru Masuk Makassar Wajib Tes Kesehatan

papar berkaitan - pada 19/6/2021 - jumlah : 207 hits
Epidiomologi Unhas Prof Ridwan Aminuddin mengungkapkan kasus varian baru dari India yang dikhawatirkan itu sangat memungkinkan terjadi penularan di Makassar apabila tidak dilakukan pencegahan secara efektif
Filem Masuk Jawi

Filem Masuk Jawi

papar berkaitan - pada 21/6/2021 - jumlah : 388 hits
Filem Masuk Jawi arahan Che Mie boleh dilanggan di saluran Astro First saluran 480 bermula 17 Jun 2021 Juga boleh distrim di Astro Go atau On Demand JUDUL MASUK JAWITARIKH TAYANGAN 17 Jun 2021PENGARAH Che MiePRODUKSI Wandet Film Production ...
Bila Yamaha R7 Akan Masuk Malaysia

Bila Yamaha R7 Akan Masuk Malaysia

papar berkaitan - pada 19/6/2021 - jumlah : 504 hits
Perkhabaran tentang Spekulasi Yamaha R7 akan masuk pasaran Malaysia mungkin akan terjawab sedikit masa lagi ini kerana ianya sudah dilancarkan dan US adalah negara yang menerima kemasukkan motosikal generasi baru ini Harga yang ditawarkan d...
Hanya Penerima Vaksin Covid19 Sahaja Boleh Masuk Ke Pusat Beli Belah

Hanya Penerima Vaksin Covid19 Sahaja Boleh Masuk Ke Pusat Beli Belah

papar berkaitan - pada 16/6/2021 - jumlah : 859 hits
Mulai 1 Ogos ini larangan kemasukan ke pusat beli belah terhadap individu yang tidak menerima vaksin COVID 19 mulai 1 Ogos ini akan mula dilaksanakan BACA Jangan risau kerana ini bukan berlaku di Malaysia dan ini hanya diputuskan oleh pihak...
Seluruh Wilayah Di Provinsi Banten Masuk Zona Oranye Covid 19

Seluruh Wilayah Di Provinsi Banten Masuk Zona Oranye Covid 19

papar berkaitan - pada 15/6/2021 - jumlah : 181 hits
Kepala Dinas Kesehatan Provinsi Banten Ati Pramudji Astuti mengatakan seluruh daerah di Provinsi Banten masuk ke zona orange dan didominasi oleh klaster keluarga
Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Yoursay Don T Let Little Napoleons Hold Nation To Ransom

Europe S War Jitters

Anak Ketua Polis Daerah Maut Tertembak Pistol Bapa Sendiri

Menu Cadangan Hidangan Rumah Terbuka Hari Raya

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu

Filem Sheriff



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Manfaat Daun Kucai Untuk Kesihatan Yang Ramai Tak Tahu

Faisal Asahan Kau Bersalah Aku Mengalah Chord

Gugurnya Dosa Waktu Solat

Ai Team Subscribers April 18 2024

Membeli Kopi Di Kenangan Coffee Bandar Prima Senawang

Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula