Perdana Menteri Seru Rakyat Bantu Pdrm



KUALA LUMPUR – Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob menyeru seluruh Keluarga Malaysia supaya berganding bahu bersama Polis Diraja Malaysia (PDRM) bagi membantu membanteras jenayah dan mengekang anasir cuba menggugat kedaulatan negara.
Menurut Ismail Sabri, dalam konteks menjaga keamanan negara, bebanan tersebut tidak sepatutnya diletakkan di atas bahu pasukan keselamatan seperti PDRM semata-mata.
“Dalam usia menjangkau 215 tahun, segala pengalaman diharungi telah menjadikan PDRM sebuah agensi penguat kuasa utama negara yang matang dan amat komited dalam memikul mandat dan tanggungjawab.
“Saya dimaklumkan bahawa jenayah indeks bagi tahun 2021 telah menunjukkan penurunan iaitu 52,974 kes berbanding 65,623 kes pada tahun 2020.
“Bagi tempoh Januari hingga Februari tahun ini, jenayah indeks turut menurun kepada 8,484 kes berbanding 9,773 kes dalam tempoh yang sama tahun lepas,” katanya semasa berucap sempena Perbarisan Peringatan Hari Polis Ke-215 Tahun 2022 di Pusat Latihan Polis (Pulapol) Kuala Lumpur di sini, pada Jumaat.
Tambah Ismail Sabri, syabas kepada PDRM kerana berjaya mengekalkan momentum kecemerlangan dalam penurunan indeks jenayah negara dan membuktikan kredibiliti PDRM dalam menjaga keamanan negara amat tinggi.
Kata beliau lagi, kerajaan sedar bahawa tugas kepolisan dalam menangani kes jenayah semakin kompleks lebih-lebih lagi dengan kewujudan teknologi dan pelbagai aplikasi media sosial yang disalahgunakan untuk perbuatan jenayah.
“Semua ini menuntut PDRM menanganinya secara tegas, strategik dan berkesan demi memastikan keselamatan negara dan ketenteraman awam terpelihara.
“Kerajaan berpuas hati dengan tahap profesionalisme dan kesiapsiagaan yang ditunjukkan oleh anggota PDRM dalam memikul amanah termasuk menangani ancaman militan,” kata Perdana Menteri.
Mengulas berkenaan cabaran negara berdepan pandemik Covid-19, Ismail Sabri berkata, sepanjang dua tahun ini, Keluarga Malaysia terpaksa melalui kehidupan amat mencabar dan memerlukan bantuan daripada pelbagai pihak bagi mengurangkan beban akibat wabak terbabit.
“Saya menghargai peranan dimainkan oleh anggota PDRM sebagai barisan hadapan yang banyak membantu meringankan beban Keluarga Malaysia ketika pandemik.
“Lebih membanggakan, walaupun hampir seluruh kekuatan jentera pasukan telah dikerahkan untuk penugasan Op Covid-19, PDRM tetap komited dalam
mengimbangi keutamaan perkhidmatan memerangi jenayah dan mengekalkan keharmonian masyarakat serta keamanan negara,” katanya.
Justeru, pihak kerajaan mengucapkan terima kasih kepada PDRM yang sanggup mengetepikan kepentingan diri, berhujan panas, memerah keringat dan mendedahkan diri kepada risiko jangkitan dan bencana.
“Kerajaan amat prihatin dengan keperluan pasukan polis untuk meningkatkan keupayaan dalam menghadapi dan membanteras kejadian jenayah kerana soal keselamatan bukanlah perkara yang boleh dipandang remeh,” kata beliau.
 
Baca Artikel Menarik:
Kerajaan dah hilang asas moral untuk terus memerintah – Nazri Dah Sampai Tahap 5 Baru Nak Menyesal! Disini Ada 9 Cara Jaga Buah Pinggang Anda Calon Timbalan Presiden PKR pilih Gombak kerana kubu ‘Pengkhianat’ Mursyidul Am PAS dan Presiden PUTRA mahu Kit Siang diberi penghargaan PRU-15 bawa manfaat besar pada ekonomi negara – Pakar BN tak sertai GRS: Tidur bantal lain, mimpi tetap sama – Bung Bubar Parlimen untuk hadapai PRU-15, Top 5 UMNO masih belum putuskan Angkara menipu disamun, dirogol, wanita dihadapkan ke mahkamah Indomie Indonesia Jadi Mangsa Serangan Di Ukraine? MoU PH-kerajaan terbatal, dakwa Annuar DAP bergaduh sama sendiri kerana kes rasuah Guan Eng Najib bidas Raja Formula Songsang Layari Laman Facebook MYKMU.NET
Proton Preve bakal diganti model baru

Wulan Guritno berani berbikini

 
The post Perdana Menteri seru rakyat bantu PDRM appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2022/03/25/perdana-menteri-seru-rakyat-bantu-pdrm/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Had Jawatan Perdana Menteri Akta Pembiayaan Politik Tumpuan Dewan Rakyat Hari Ini

Had Jawatan Perdana Menteri Akta Pembiayaan Politik Tumpuan Dewan Rakyat Hari Ini

papar berkaitan - pada 16/3/2022 - jumlah : 109 hits
KUALA LUMPUR Sesi pertanyaan pertanyaan bagi jawab lisan Dewan Rakyat hari ini dijangka tertumpu kepada isu sama ada kerajaan akan membentangkan Rang Undang Undang mengehadkan tempoh perkhidmatan Perdana Menteri kepada dua penggal dalam mas...
Kenapa Layan Perdana Menteri Macam Ni

Kenapa Layan Perdana Menteri Macam Ni

papar berkaitan - pada 19/3/2022 - jumlah : 153 hits
PETALING JAYA Pengerusi DAP Perak Nga Kor Ming mempersoalkan tindakan UMNO yang membiarkan Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berdiri di atas simen dan bukannya di atas karpet merah sama seperti pemimpin UMNO yang lain Ini selep...
Perdana Menteri Maklum Kerajaan Bersetuju Benarkan Pengeluaran Duit Kwsp Rm10 000

Perdana Menteri Maklum Kerajaan Bersetuju Benarkan Pengeluaran Duit Kwsp Rm10 000

papar berkaitan - pada 17/3/2022 - jumlah : 202 hits
PETALING JAYA Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob memaklumkan pihak kerajaan telah bersetuju membenarkan pengeluaran khas simpanan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja berjumlah RM10 000 Menurut Ismail Sabri perkara itu diputuskan sele...
Perdana Menteri Lawan Presiden Umno

Perdana Menteri Lawan Presiden Umno

papar berkaitan - pada 19/3/2022 - jumlah : 110 hits
Pertentangan antara Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob dengan Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi adalah krisis terbesar sekarang ini Jika Ismail Sabri tegas dan tidak tunduk desakan Zahid Hamidi supaya Parlimen Malaysia dibubarkan segera mak...
Ramai Yang Boleh Bantu Adun Wakil Rakyat Hendak Seribu Daya Ank Zahid Hamidi Backup Pensyarah

Ramai Yang Boleh Bantu Adun Wakil Rakyat Hendak Seribu Daya Ank Zahid Hamidi Backup Pensyarah

papar berkaitan - pada 31/3/2022 - jumlah : 126 hits
SEJAK video pensyarah wanita mengherdlk seorang pelajarnya gara gara tidak memiliki komputer tular di media Sosial pelbagai pihak mengcam dan meluahkan rasa ge ram kerana menyifatkan tindakannya amat keterlaluan
Ppim Sokong Perdana Menteri Tolak Pindaan Akta 342 Kenyataan Media Ppim 19 03 2022

Ppim Sokong Perdana Menteri Tolak Pindaan Akta 342 Kenyataan Media Ppim 19 03 2022

papar berkaitan - pada 20/3/2022 - jumlah : 166 hits
Persatuan Pengguna Islam Malaysia mengucapkan terima kasih dan bangga dengan kenyataan Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob yang memberi jaminan pindaan Akta 342 tidak akan diteruskan di Parlimen Ketua Aktivis PPIM Nadzim Johan to...
Ismail Sabri Perdana Menteri Tapi Rafizi Dan Dap Serang Najib

Ismail Sabri Perdana Menteri Tapi Rafizi Dan Dap Serang Najib

papar berkaitan - pada 28/3/2022 - jumlah : 216 hits
Oleh Sirajuddin AhmadBukan kah Perdana Meneri itu datang dari UMNO Bukan kah UMNO musuh PKR dan DAP Namun yang sangat terlihat jelas dan ketara ada lah Rafizi dan DAP bersungguh sungguh menyerang orang yang tiada jawatan dalam heiraki kepim...
Kerja 4 Bulan Tanpa Gaji 53 Cleaner Sekolah Sabak Bernam Berkampung Depan Pejabat Perdana Menteri

Kerja 4 Bulan Tanpa Gaji 53 Cleaner Sekolah Sabak Bernam Berkampung Depan Pejabat Perdana Menteri

papar berkaitan - pada 26/3/2022 - jumlah : 133 hits
4 HARI LAGI 29 MAC 2022 53 Pekerja pembersihan sekolah ini kerja percuma sejak November 2021 dibawah kontraktor yang dilantik oleh Kementerian Pendidikan Malaysia Pekerja pekerja ini telah berjumpa PPD dan KPM tetapi sehingga sekarang tiada...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Continuous Learning



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Kopi Surat Cinta Kota Damansara

8 Aneka Resepi Kuih Tradisional Berasaskan Pisang

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega