Percutian Ke Taiwan Semasa Musim Sejuk


Taiwan, pulau kecil yang terletak di pantai timur Asia, semakin popular sebagai destinasi pelancongan yang meriah dan romantis. Walaupun Taiwan adalah destinasi sepanjang tahun, ada sesuatu yang ajaib tentang lawatan semasa musim sejuk. Iklim yang sederhana dan kurang orang ramai menjadikan masa yang sesuai untuk menerokai keindahan semula jadi pulau dan menikmati budayanya yang meriah.





“Ketika saya ke sana untuk penggambaran pada bulan Disember yang lalu, masa tu musim sejuk. Best sangat! Udara yang sejuk dan segar, pemandangan yang menakjubkan, keajaiban alam semula jadi, masakan yang lazat, dan penduduk tempatan yang mesra menjadikannya destinasi yang mesti dilawati oleh penggemar pelancongan di seluruh dunia. Kempen Salam Taiwan menyediakan peluang yang sempurna untuk pelancong menemui keindahan Taiwan yang luar biasa, tidak kira pada masa tahun mereka melawat. Tapi bawa baju tebal, tau!” – Ayda Jebat.



Salah satu lokasi paling popular untuk dikunjungi di Taiwan semasa musim sejuk ialah Taipei City. Ibu kota Taiwan ialah metropolis yang sibuk dengan jalan tradisional, pasar malam dan kafe yang bergaya. Taipei 101, bangunan tertinggi di dunia yang siap sehingga 2010, merupakan tarikan yang mesti dilihat dengan dek pemerhatiannya yang menawarkan pemandangan bandar yang menakjubkan. Satu lagi lokasi popular di bandar ini ialah Dewan Memorial Chiang Kai-shek, sebuah monumen negara yang menghormati bekas presiden Republik China.



Satu lagi destinasi popular untuk diterokai semasa musim sejuk di Taiwan ialah Taroko Gorge yang menakjubkan. Keajaiban semula jadi ini ialah ngarai marmar yang menjulang lebih 1,000 meter di atas Sungai Liwu. Gaung ini terletak di Taman Negara Taroko dan mempunyai pemandangan tebing yang menjulang tinggi, air terjun bertingkat dan sungai biru. Pengunjung boleh merasai keindahan taman dengan denai mendaki atau berbasikal di sepanjang tebing sungai.



Selain mendaki dan bersiar-siar, musim sejuk di Taiwan juga merupakan masa yang sesuai untuk menikmati mata air panas. Terdapat lebih seratus mata air panas yang tersebar di seluruh Taiwan, di mana pengembara boleh berendam di perairan yang kaya dengan mineral dan berehat di tengah-tengah keindahan semula jadi yang mengelilingi mereka. Salah satu mata air panas yang paling terkenal ialah Mata Air Panas Wulai, yang terletak di pergunungan di pinggir Taipei. Satu lagi pilihan popular ialah Mata Air Panas Jiaoshi di Yilan di mana pengunjung boleh menikmati lawatan mata air panas diiringi masakan tradisional Taiwan.


Pelancongan Taiwan melancarkan kempen Salam Taiwan untuk mempromosikan Taiwan kepada dunia. Kempen ini menyerlahkan keindahan semula jadi, budaya dan tawaran masakan Taiwan, dengan ucapan 'Salam' yang unik bagi rakyat negara itu (bermaksud keamanan). Kempen ini menggesa pengembara untuk merasai permata tersembunyi Taiwan, menikmati masakannya yang pelbagai dan meneroka warisan budayanya yang kaya.




Kempen Salam Taiwan 2023 

Kempen Salam Taiwan 2023 adalah dianjurkan oleh Biro Pelancongan Taiwan di Malaysia bagi mempromosikan Taiwan sebagai Destinasi Sensasi Mesra Muslim buat rakyat Malaysia.  Secara kasarnya, kelebihan Taiwan sebagai destinasi percutian pilihan, boleh dibahagikan kepada 4 KATEGORI :


MESRA MUSLIM -  Taiwan adalah diiktiraf sebagai “Destinasi Inklusif Tahunan (bukan OIC) dalam majlis “Anugerah Pelancongan Halal 2022” 


ROMANTIK – Keindahan alam semula jadi, digandingkan pula dengan kecanggihan metropolitan, Taiwan sememangnya bagai syurga buat mereka yang bercinta!


 


“TRENDING” - Sesuai dengan imejnya sebagai “Jantung Asia”, Taiwan menawarkan pelbagai tarikan terkini dan “trendy” pada harga yang menarik buat pelancong. Terdapat pelbagai destinasi membeli-belah - semuanya menjanjikan fesyen, gajet - malah mainan yang terkini!


 


“VIBRANT” - lokasi-lokasi yang memiliki bangunan dengan rekabentuk unik dengan persekitaran berwarna-warni, keunikan juadah yang ditanam di sekitar tempat penginapan, gaya hidup di ladang ternakan yang diselubungi kabus, pemandangan matahari terbit menakjubkan, gaya hidup metropolitan serba moden – pelbagai aktiviti menarik menanti semua!  


 


Nak tengok diari pengembaraan Duta Pelancongan Mesra Muslim ke Taiwan - Ayda Jebat dan pasangannya - Nabil Mahir sepanjang di Taiwan? 






Saksikan video Salam Taiwan melalui Youtube rasmi Biro Pelancongan Taiwan, “https://www.youtube.com/@tbrockltaiwan_tourism5829”.






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.iamfuzy.com/2024/05/percutian-ke-taiwan-semasa-musim-sejuk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nak Rasa Musim Sejuk Jom Bawa Anak Ke Immersive Winterland Tarikan Terbaharu Di I City Shah Alam

Nak Rasa Musim Sejuk Jom Bawa Anak Ke Immersive Winterland Tarikan Terbaharu Di I City Shah Alam

papar berkaitan - pada 11/5/2024 - jumlah : 117 hits
Assalamualaikum Bila masuk bulan Disember kita pun rasa nak terikut dengan negara 4 musim Time nie negara negara 4 musim dah masuk musim sejuk ada salji Tapi kay mana nak cari musim sejuk kat Malaysia nie kan Musim hujan je tapi still sejuk...
Lee Sangyi Woo Dohwan Kembali Bloodhounds Bakal Hasilkan Musim Kedua

Lee Sangyi Woo Dohwan Kembali Bloodhounds Bakal Hasilkan Musim Kedua

papar berkaitan - pada 29/4/2024 - jumlah : 61 hits
Adakah Bloodhounds akan kembali dengan musim kedua Artikel Berkaitan Menurut laporan media Netflix dikhabarkan sedang dalam perbincangan untuk menghasilkan musim kedua siri lakonan Lee Sang yi dan Woo Do hwan ini Respon platform itu Memang ...
Kedah Tewaskan Penang 3 1 Dalam Aksi Pra Musim

Kedah Tewaskan Penang 3 1 Dalam Aksi Pra Musim

papar berkaitan - pada 1/5/2024 - jumlah : 60 hits
ALOR SETAR Kedah Darul Aman FC mencatat kemenangan 3 1 terhadap Penang FC yang beraksi dengan 10 pemain untuk tempoh hampir sejam dalam aksi pra musim yang berlangsung di Stadium Darul Aman malam tadi Dalam perlawanan itu Kedah terlebih dul...
Pra Musim 2024 2025 Kedah Vs Penang Fc Highlights Video

Pra Musim 2024 2025 Kedah Vs Penang Fc Highlights Video

papar berkaitan - pada 1/5/2024 - jumlah : 50 hits
Kedah Darul Aman terus mempertahankan rentak cemerlang mereka dengan menewaskan Penang FC 3 1 dalam saingan pramusim di Stadium Darul Aman baru baru ini Perlawanan dikepit 1 1 pada separuh masa pertama melalui jaringan Habib Haroon dari sku...
Terengganu Fc Catat Kemenangan Tewaskan Sri Pahang Fc 1 0 Pada Aksi Pra Musim Di Temerloh

Terengganu Fc Catat Kemenangan Tewaskan Sri Pahang Fc 1 0 Pada Aksi Pra Musim Di Temerloh

papar berkaitan - pada 2/5/2024 - jumlah : 59 hits
KUANTAN Terengganu FC mencatat kemenangan 1 0 selepas menewaskan Sri Pahang pada aksi pramusim menjelang musim baharu Liga Super di Stadium Majlis Perbandaran Temerloh malam tadi Jaringan tunggal pelawat disempurnakan penyerang import Nuril...
Jersi Baru Jdt Musim 2024 2025 Away Dan Home Kit

Jersi Baru Jdt Musim 2024 2025 Away Dan Home Kit

papar berkaitan - pada 29/4/2024 - jumlah : 80 hits
Pada 24 April 2024 Kelab Bolasepak Johor Darul Ta zim telah memperkenalkan jersi baru mereka untuk musim 2024 dalam sebuah acara pelancaran yang diadakan di Stadium Sultan Ibrahim dihadiri oleh penyokong penyokong setia Harimau Selatan masi...
Pelancaran Jersi Selangor Untuk Musim 2024 2025

Pelancaran Jersi Selangor Untuk Musim 2024 2025

papar berkaitan - pada 29/4/2024 - jumlah : 70 hits
Pada tahun 2023 Selangor FC yang merupakan naib juara Liga Super telah memperkenalkan jersi home terbaru mereka untuk menyambut cabaran dari pesaing dalam Liga Malaysia dan Liga Juara Juara AFC 2 bagi musim 2024 25 Pelancaran jersi yang dik...
Masjid Tetap Kukuh Dilanda Banjir Kilat Lahar Sejuk

Masjid Tetap Kukuh Dilanda Banjir Kilat Lahar Sejuk

papar berkaitan - pada 14/5/2024 - jumlah : 70 hits
KOSMO Masjid An Nur yang terletak bersebelahan sebatang sungai berada dalam keadaan baik meskipun dihentam oleh batu besar dan lahar sejuk dari Gunung Marapi InstagramJAKARTA Sebuah video tular di media sosial Indonesia memaparkan sebuah ma...
Nostalgia Bedak Sejuk

Nostalgia Bedak Sejuk

papar berkaitan - pada 4/5/2024 - jumlah : 116 hits
nbsp Sebelum puasa hari tu kak ana ada ke Pasar Seni KL Kami pii naik MRT sahaja dari Kwasa Damansara hingga ke stesen Pasar Seni Memang seronok jalan jalan d sekitar area Pasar Seni Petaling Street ni Banyak nostalgia kak ana waktu remaja ...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Drama Anggun Mikayla Lakonan Alya Iman Nabil Aqil

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Peminat Sayu Klopp Melangkah Pergi

Isu Isteri Cikgu Buang Hadiah Rm2 Pemberian Murid

Sambutan Ulang Tahun Vivo Malaysia Yang Ke 10 Dan Berpeluang Untuk Menang Perjalanan Ke Shenzhen China

Tahniah Izzat Upkk

Lawrence Wong Mengangkat Sumpah Sebagai Perdana Menteri Keempat Singapura