Penyokong Pas Di Pantai Timur Mahu Parti Bersendirian


 






Pengkhianatan yang dilakukan oleh Perikatan Nasional (PN) dan Muafakat Nasional (MN) menyebabkan Pas tidak bertanding di Sabah buat pertama kali sejak 1986, membuat banyak penyokong parti itu berpendapat tiada gunanya bekerjasama dalam mana-mana gabungan.

 
Menurut Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri KEADILAN Terengganu, Azan Ismail, bukan sedikit ahli dan penyokong Pas khususnya di Pantai Timur Semenanjung berpendapat lebih baik kepimpinan membuat keputusan bersendirian dan fokus kepada usaha mempertahankan pemerintahan di Kelantan dan Terengganu pada Pilihan Raya Umum ke 15.
 
Kata mereka, bekerjasama akan mengakibatkan kerusi-kerusi tradisi Pas juga akan dibahagi-bahagikan bersama Umno dan Bersatu.
 
Situasi kerugian di Sabah pada pendapat mereka mungkin berulang di Pantai Timur jika Pas beralah demi jawatan di peringkat Persekutuan yang tidak semestinya menguntungkan rakyat di bawah.
 
"Penyokong-penyokong Pas telah beri amaran, terutama di Pantai Timur bahawa mereka tidak percaya dengan gabungan ini. Mereka tidak percaya dengan PN mahupun MN.
 
"Pimpinan atasan lambat laun akan 'dipadan muka' oleh ahli mereka sendiri, pemimpinan Pas ini akan dihukum kerana mereka buat juga walaupun ahli-ahli tak setuju," kata Azan kepada Suara Keadilan.
 
Menurut Azan lagi, beliau percaya Pas sudah hilang haluan perjuangan yang dilaung-laungkan selama ini dan mereka sedang menikmati keseronokan dunia dengan pelbagai laba yang diberikan oleh kerajaan 'tebuk atap'.
 
"Bukan sahaja hilang haluan kepada agama dan pencapaian politik, lebih malang lagi mereka juga akan hilang kepercayaan penyokong-penyokong.
 
"Sekarang mereka perdaya penyokong kononnya masih memperjuangkan agama tetapi mereka seronok terima habuan wang, jawatan dalam GLC dan sebagainya.
 
"Di Terengganu, ahli Pas Ustaz Azhar Idrus juga telah dibatalkan ceramah agamanya sebab kritik Pas, nampak sangat pimpinan Pas hari ini punya agenda dunia yang tebal, agama ini hanya untuk mendiamkan pengikut sahaja.
 
"Bagi saya, sangat jelas kepimpinan Pas terutama bila jadi kerajaan tunjuk belang mereka. Dalam pilihan raya negeri Sabah mereka tak boleh menutup belang (kerana dipinggirkan PN) dan mereka telah dikritik oleh ahli mereka sendiri," katanya.
 
Untuk rekod, pertelagahan berlaku di Terengganu antara Pas dan Umno berkenaan kerusi Parlimen negeri itu. Pemimpin Pas mahu kekal di kerusi yang sedia dimenangi sebanyak 6 daripada 8 kerusi.
 
Umno yang tidak puas hati membayangkan akan meletak calon di kesemua 8 kerusi Parlimen berkenaan.
 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/09/penyokong-pas-di-pantai-timur-mahu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pas Patut Bertanding Semua Kerusi Parlimen Pantai Timur

Pas Patut Bertanding Semua Kerusi Parlimen Pantai Timur

papar berkaitan - pada 16/9/2020 - jumlah : 279 hits
MSO Walaupun cadangan naib Ketua Pemuda Pas Ahmad Fadzli Shaari seperti khayalan tetapi ia ada munasabahnya Fadzli semasa menggulung perbahasan di Muktamar melontarkan cadangan agar Pas bertanding semua kerusi parlimen di negeri negeri Kela...
Amanah Patut Lebih Fokus Pantai Timur

Amanah Patut Lebih Fokus Pantai Timur

papar berkaitan - pada 11/9/2020 - jumlah : 168 hits
Aku sebenarnya dari sebelum PRU 14 berpandangan Amanah tak perlu sibukkan diri bertanding di Sarawak dan Sabah Tapi kalau boleh dapatkan konsensus bersama 1 kerusi di Sabah tu Ok lah Aku lebih melihatkan potensi Amanah di Kelantan Amanah se...
Pas Gunakan Hadis Bernegara Untuk Parti

Pas Gunakan Hadis Bernegara Untuk Parti

papar berkaitan - pada 15/9/2020 - jumlah : 164 hits
Ipohmali HADIS YANG DISALAH TAFSIR ULAMA PAS KONTEKS NEGARA DIGUNAKAN ATAS PARTI 1 MEMAHAMI KONTEKS QURAN DAN HADIS PAS bukan saja menyalah Tafsir kan maksud Jamaah urusan Aqidah dalam pentafsiran Hadis dan Quran dengan partinya malah konte...
Ketika Pemimpin Profesional Tinggalkan Parti Adakah Pas Rugi Ustaz Mokhtar Senik

Ketika Pemimpin Profesional Tinggalkan Parti Adakah Pas Rugi Ustaz Mokhtar Senik

papar berkaitan - pada 17/9/2020 - jumlah : 603 hits
KETIKA beberapa orang pimpinan PAS keluar meninggalkan PAS ada orang berkata PAS rugi kerana kehilangan sekumpulan profesional yang sekiranya mereka terus berada dalam PAS maka PAS akan dilihat hebat Lalu ramai yang menyalahkan perwakilan m...
Pas Lebih Baik Bersendirian Pru 15

Pas Lebih Baik Bersendirian Pru 15

papar berkaitan - pada 17/9/2020 - jumlah : 228 hits
Pengkhianatan yang dilakukan oleh Perikatan Nasional dan Muafakat Nasional menyebabkan Pas tidak bertanding di Sabah buat pertama kali sejak 1986 membuat banyak penyokong parti itu berpendapat tiada gunanya bekerjasama dalam mana mana gabun...
Pas Parti Auta Semalaysia

Pas Parti Auta Semalaysia

papar berkaitan - pada 5/9/2020 - jumlah : 230 hits
Dean SaidBerpuluh tahun PAS melawan UMNO BN Akhirnya bendera Dacing jugak yg dijulang Inikah yang dinamakan pejuang suara rakyat Semata mata jawatan dan kuasa segala prinsip habis tergadai Laungan BN menjadi ganti Harapan rakyat menjadi tar...
Prn Sabah Pemuda Pas Terima Keputusan Tiada Calon Parti Tapi Tetap Hantar Jentera

Prn Sabah Pemuda Pas Terima Keputusan Tiada Calon Parti Tapi Tetap Hantar Jentera

papar berkaitan - pada 12/9/2020 - jumlah : 382 hits
KUALA LUMPUR Pemuda PAS menyatakan sayap parti Islam itu menerima keputusan presidennya untuk memberi laluan kepada sekutu mereka BN PN di PRK Sabah Ketuanya Khairil Nizam Khirudin berkata walaupun tiada calon PAS bertanding pihaknya tetap ...
Prn Sabah Pas Bukanlah Parti Asing Di Sabah

Prn Sabah Pas Bukanlah Parti Asing Di Sabah

papar berkaitan - pada 11/9/2020 - jumlah : 293 hits
1 Rundingan awal berlaku antara UMNO yang mewakili BN dan PPBM yang mewakili PN Hasil rundingan itulah yang dibawa ke gabungan parti masing masing untuk diagihkan kepada parti komponen masing2 Dan disebabkan PAS adalah parti komponen PN ked...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman



Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan


Ulangtahun Kelahiran Nagamanja

How To Be Happy

Pre Season Perlawanan Ud Castellonense Vs Jdt

Melaksanakan Perintah Allah Itu Bagaikan Obat Pahit Tetapi

Warrant Woes In El Paso An Attorney Can Help You Get Back On The Road

Media Orang Ramai Diingatkan Tidak Sebar Video Nahas Helikopter Tldm