Pengkhianatan Puak Kartel Tidak Goyahkan Ph Kedah



Meskipun pengkhiantan dua ADUN KEADILAN menyebabkan kerajaan Pakatan Harapan (PH) Kedah tumbang pada bulan Ramadan lalu namun perkara itu sebenarnya tidak menjejaskan kekuatan gabungan tersebut pada masa hadapan.
Hal itu ditegaskan oleh Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri KEADILAN Kedah, Datuk Johari Abdul.
Menurut Johari, kerajaan Perikatan Nasional (PN) di Kedah akan mempunyai masalah untuk menghadapi pilihan raya akan datang dari segi keutuhan gabungan. Timbul persoalan, apakah PN sebuah pakatan yang padu atau adakah kerjasama itu tidak mempunyai masalah dengan masuknya puak kartel ke dalam Bersatu? Semua itu, katanya, akan terjawab menjelang pilihan raya negeri dua tahun akan datang.
“Saya tak tahu adakah Muafakat Nasional atau PN akan bertanding satu lambang. Adakah penyatuan mereka itu jitu. Kerjasama dengan Bersatu adakah real, kemasukan Azmin adakah real?
“Macam-macam hal dan masa hanya ada dua tahun. Adakah dalam dua tahun ini semua itu dapat diselesaikan?
“Di peringkat PH pula kita solid tak ada masalah kerana KEADILAN dikenali dan telah berusia 22 tahun, api reformasi juga masih menyala di Kedah. Kedua, DAP juga lama di Kedah. Amanah walaupun parti baru tetapi orang kenal sebab personaliti dalam Amanah itu orang Pas yang dihormati.
“Jadi saya rasa kombinasi antara KEADILAN dengan komponen PH dan penonjolan anak-anak muda saya kira mantap. Saya sendiri yang membawa (obor) KEADILAN di Kedah selama tiga penggal sebagai Ahli Parlimen dan sepenggal menjadi ADUN. Adunan ini membuat kita solid di di negeri ini,” katanya dipetik Suara Keadilan.
KataJohari lagi, Kedah merupakan negeri yang unik dan kerajaannya silih berganti. Pernah diperintah BN, kemudian Pakatan Rakyat pada 2008 hingga 2013 dan hari ini PN.
Tidak mustahil, katanya, rakyat akan memilih PH kembali pada pilihan raya akan datang berdasarkan rekod perkhidmatan yang cemerlang.
“Kedah unik seperti Kelantan, Sabah dan yang lain. Di mana orang Kedah tidak bergantung kepada parti pemerintah.
“Orang Kedah asasnya pertanian dan padi. Keputusan-keputusan yang mereka buat lebih kepada rasional dan kekuatan pemikiran pengundi, khususnya petani.
“Di sini parti bagi mereka tidak penting tetapi wakil rakyat yang penting. Kamu boleh datang lambang mana pun tetapi mereka nak tengok siapa wakil rakyat yang servis mereka.
“Oleh itu, sebagai pengerusi KEADILAN Kedah saya rasakan yang penting sekali ialah calon-calon kita mesti bekerja. Sebab rakyat nak tengok siapa kamu.
“Saya lihat apa yang akan berlaku di Kedah ialah rakyat nak tahu siapa yang bertanding (orang yang buat kerja) dan atas tiket apa,” katanya lagi.
Politik Kedah mungkin kelihatan tenang kerana rakyat tidak menunjukkan kemarahan ketika kerajaan ‘tebuk atap’ PN mengambil alih. Namun harus diingat Pas sebelum ini yang menerajui Kedah tidak pernah memerintah lebih sepenggal kerana kelemahan mereka mencari pelaburan dan mewujudkan peluang pekerjaan.
Rakyat menolak Pas pada Pilihan Raya Umum ke 13 kerana kerajaan negeri terlalu bergantung kepada hasil bumi seperti mineral dan balak. Apabila Datuk Seri Mukhriz Mahathir mengambil alih pemerintahan, pelaburan langsung asing mencurah-curah masuk.
Dalam pilihan raya akan datang faktor berkenaan juga akan diambil kira sebelum rakyat keluar mengundi memilih kerajaan.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/29634

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ph Kedah Tidak Terjejas Akibat Pengkhianatan Puak Kartel

Ph Kedah Tidak Terjejas Akibat Pengkhianatan Puak Kartel

papar berkaitan - pada 11/9/2020 - jumlah : 236 hits
Meskipun pengkhiantan dua ADUN KEADILAN menyebabkan kerajaan Pakatan Harapan Kedah tumbang pada bulan Ramadan lalu namun perkara itu sebenarnya tidak menjejaskan kekuatan gabungan tersebut pada masa hadapan Hal itu ditegaskan oleh Pengerusi...
Kedah Berselawat

Kedah Berselawat

papar berkaitan - pada 6/9/2020 - jumlah : 173 hits
Jangan lupa kepada warga utara ya semoga kalian dapat hadir ya Insha AllahWallahualam Editing 6 2 2014Siapa tak dapat hadir boleh live streaming di sini
Dua Adun Pengkhianat Kedah Sah Sertai Bersatu

Dua Adun Pengkhianat Kedah Sah Sertai Bersatu

papar berkaitan - pada 6/9/2020 - jumlah : 319 hits
ALOR SETAR 6 Sept Dua Ahli Dewan Undangan Negeri Lunas dan Sidam yang merupakan ADUN Bebas di negeri ini mengisytiharkan menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia Kedua dua ADUN berkenaan iaitu Azman Nasrudin dan Dr Robert Ling Kui Ee mengum...
Kedah Mahu Balas Dendam Kedah Vs Sabah

Kedah Mahu Balas Dendam Kedah Vs Sabah

papar berkaitan - pada 4/9/2020 - jumlah : 384 hits
Luka kekalahan 0 1 kepada pada pusingan pertama musim 2011 lalu di masih berbekas di hati para pemain Kedah mahu tampil lebih garang untuk memperbaiki permulaan pusingan kedua Liga Super Malaysia 2011 yang menyaksikan Kedah FA tewas dalam d...
Kedah Group To Help Sue Klang Valley Water Polluters

Kedah Group To Help Sue Klang Valley Water Polluters

papar berkaitan - pada 6/9/2020 - jumlah : 254 hits
Water supply to the Klang Valley was disrupted since Thursday Supplies have now resumed to a third of residents ALOR SETAR A Kedah based consumer group today said it would help Klang Valley residents to launch a civil suit against a factory...
Msl 2020 Kpah Kipre Bantu Kedah Raih Kemenangan Ketiga Berturut Turut

Msl 2020 Kpah Kipre Bantu Kedah Raih Kemenangan Ketiga Berturut Turut

papar berkaitan - pada 6/9/2020 - jumlah : 250 hits
Kpah Sherman dan Kipre Tchetche berjaya membantu Kedah bangkit untuk meraih kemenangan 2 1 ke atas PJ City di Stadium Darul Aman sebentar tadi Kemenangan ketiga berturut turut selepas Selangor dan PDRM Kedah mengumpul 10 mata dan kini dalam...
Gugat Penyatuan Ummah Itu Kerja Syaitan Mb Kedah

Gugat Penyatuan Ummah Itu Kerja Syaitan Mb Kedah

papar berkaitan - pada 7/9/2020 - jumlah : 257 hits
Menteri Besar Kedah Muhammad Sanusi Md Nor berkata golongan yang mahu memecah belah penyatuan ummah serta merosakkan perpaduan merupakan perosak agama Selain menyifatkannya berniat jahat timbalan pesuruhjaya PAS Kedah itu juga berpendapat p...
Zon Merah Kini Meningkat Kepada Tiga Termasuk Kota Setar Di Kedah Dan Tawau Di Sabah

Zon Merah Kini Meningkat Kepada Tiga Termasuk Kota Setar Di Kedah Dan Tawau Di Sabah

papar berkaitan - pada 9/9/2020 - jumlah : 412 hits
Kementerian Kesihatan Malaysia memaklumkan bahawa terdapat sebanyak 24 kes baharu Covid 19 yang dicatatkan pada hari ini dengan 18 kes tempatan dan 6 kes import Susulan daripada itu zon merah telah meningkat kepada tiga iaitu yang terbaharu...
Kedah Medical Centre Closes For 3 Days Over Covid 19

Kedah Medical Centre Closes For 3 Days Over Covid 19

papar berkaitan - pada 9/9/2020 - jumlah : 240 hits
Kedah Medical Centre will close its inpatient and outpatient services for three days starting tomorrow for a full terminal and sanitisation process following the confirmation of Covid 19 cases at the hospital KMC s medical director Dr Kamar...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Senarai Lagu English Terbaru 2024

5 Tips Mudah Rumah Sentiasa Kemas Walaupun Ada Anak Kecil

Samsung Knox Vault Ciri Keselamatan Wajib Untuk Semua Pemilik Telefon Pintar

Kempen Ramadan Dan Raya 2024 Kuskop Mari Beli Lokal Kembali Lagi

Sustainable And Ethical Practices

Aktiviti Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Yayasan Bekas Anggota Perisikan Tentera Malaysia 04 05 2024