Pengalaman Ngeri Buat Saya Bertukar Kepada Noxxa Steamer Amway


 Akhirnya, terbeli juga dengan Noxxa steamer ni. Beli semasa PKP fasa ke-2 tahun 2021, masa tu dapat keluarkan duit KWSP kan? beli jer lah satu unit. Korang kalau nak tahu, saya ni dulu anti betul dengan produk Noxxa. Tak tahu lah sebab apa, entah lah nak kata. Tapi, tup-tup terbeli juga di Shopee. Masa beli tu, saya tak tengok jenama. Saya cari gajet yang memudahkan urusan memasak seperti mengukus dan masak makanan sihat tanpa minyak. Jadi, Noxxa steamer Amway ini lah pilihan terbaik.
 
 
Saya beli secara online di Shopee. Cepat sampai. Dalam gambar saya steam ayam. Nak masak ayam masak merah


 

Nak masak ayam masak merah, saya selalu gunakan Noxxa steamer ni jer. Dengan tulang ayam sekali jadi lembut. Kaki ayam tu pun sama. Kalau buat kerabu kaki ayam, mesti sedap. Lembut sangat!  
 
 Resipi lauk ayam masak merah versi kenduri
 


Dulu memang ramai lah yang jual Noxxa steamer di laman media sosial Facebook. Siap boleh main kutu lagi. Tetapi itulah, bukan cara saya untuk berhutang. Lagi pun, saya tidak berminat dengan hutang. Ada duit, terus jer beli. Mudah kan? takde lah terikat.

Bercakap tentang kena ikat ni, beli di Shopee sebab tak nak terikat dengan seller. Kadang seller akan add friends kita, jika buat belian di facebook. Hahaha~ bukanlah apa. 
 
Saya ni betul-betul tak suka seller tambah saya sebagai kawan, selepas itu mula di tag dengan pelbagai jualan dan ada juga yang inbox dengan promosi itu ini. Saya jadi serabut tau, bukanlah sombong. Maaf ya, rakan seller sekalian. Sebab itu bukan cara berniaga yang sebenar. Ia menganggu privacy.


Pengalaman lalu, sebelum saya tekad membeli Noxxa Steamer Semuanya bermula dengan kejadian, tangan saya terkena air curahan daripada pressure cooker brand China. Perkara nak terjadi kan, masa tu hari Jumaat.

Saya nak masak lauk tengah hari Jumaat dengan Sup daging yang telah dipesan oleh suami. Dalam kekalutan memasak, belum sempat lagi periuk cooker tu dikeluarkan wapnya. Terus saya buka penutup pressure cooker. Macam letusan gung berapi air rebusan tu keluar. Mujur muka saya tidak cacat terkena air tersebut. 
 
Menjerit saya menggelupur kepanasan. Hampir 80% tangan saya melecur. Saya meraung teruk masa tu. Air rebusan daging tertumpah pada tangan kiri dan sedikit terkena tangan kanan serta kaki.
 
Masa tangan melecur teruk tu, anak lelaki nombor 3 terus solat untuk minta pada allah kurangkan kesakitan mama nya. Hahah. Tapi memang betul, panas sangat tangan sewaktu terkena curahan air kukusan.

Dipendekkan cerita, saya trauma teruk dengan kejadian tersebut, Pressure cooker tersebut saya buang. Selama trauma, saya menjadi ketakutan untuk memasak lauk yang perlukan steam. Saya juga tidak memasak hampir sebulan, dek terkena curahan rebusan air daging atas kedua belah tangan dan sedikit percikan ke kaki.

Allah buka mata Ya, Allah buka mata saya untuk membeli Noxxa Steamer daripada Amway. Sungguh! sejak saya beli steamer, segala ayam dan daging yang mahu di lembutkan semuanya saya masak dalam tu jer. Memang berkesan untuk melembutkan daging dan ayam.

Selain itu, saya juga mengukus makanan lain seperti ubi kentang, ubi kayu, telur rebus, kek kukus, pau dan keropok rebus. Memang menjimatkan masa saya duduk di dapur. Masukkan barang-barang, dan set kan masa terus tinggalkan. Nanti akan ada timer berbunyi.

Noxxa steamer AmwayNoxxa steamer saya beli dulu, dengan harga RM 450.00. Boleh terus ke pautan > Noxxa Steamer Amway




Bulan ramadan dah nak dekat, saya cadangkan suri rumah mesti beli Noxxa steamer ni satu. Jimatkan masa tak payah lagi menunggu kat dapur berjam-jam lamanya. Nanti nak raya pun nak masak ketupat nasi dan ketupat pulut kan? yang ni pun boleh guna.








Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ehbelogaku.com/2023/02/pengalaman-bertukar-kepada-noxxa-steamer-amway.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bagaimana Buat Duit Dengan Servis Blog Berdasarkan Pengalaman

Bagaimana Buat Duit Dengan Servis Blog Berdasarkan Pengalaman

papar berkaitan - pada 20/2/2023 - jumlah : 197 hits
AssalamualaikumBismillahHari ini aku nak kongsi sedikit tentang kerjaya aku sebagai blogger sepenuh masa Ramai yang tanya macam mana nak jana pendapatan dengan menyediakan servis blog Sebelum itu kenapa aku memilih untuk membuat servis blog...
Pengalaman Mencabar Dan Menyeronokkan Di Energ X Park Sunway Big Box Johor Bahru

Pengalaman Mencabar Dan Menyeronokkan Di Energ X Park Sunway Big Box Johor Bahru

papar berkaitan - pada 19/2/2023 - jumlah : 177 hits
Pengalaman Mencabar Dan Menyeronokkan di EnerG X Park Sunway Big Box Johor Bahru Hai Cuti sekolah dah pun tiba Bestnya tak payah pergi school Haha Apa plan mak bapak sekalian Ataupun plan anak anak untuk aktiviti percutian kalini Balik kamp...
Beranak Jarak Jauh Ni Berganda Ganda Tenang Ibu Ini Kongsi Pengalaman Usia Anak Rapat Anak Jarak

Beranak Jarak Jauh Ni Berganda Ganda Tenang Ibu Ini Kongsi Pengalaman Usia Anak Rapat Anak Jarak

papar berkaitan - pada 16/2/2023 - jumlah : 99 hits
Menjarakkan kehamilan memang disarankan oleh pakar perubatan supaya si ibu dapat berehat lebih lama sebelum kehamilan seterusnya Fizikal dan mental ibu juga lebih bersedia dan tidak tertekan Namun untuk menjarakkan kehamilan ataupun tidak i...
6 Fakta Ngeri Pembunuhan Abby Choi Keluarga Mantan Suami Jadi Tersangka

6 Fakta Ngeri Pembunuhan Abby Choi Keluarga Mantan Suami Jadi Tersangka

papar berkaitan - pada 27/2/2023 - jumlah : 137 hits
Keluarga mantan suami jadi tersangka padahal Abby Choi masih terus membiayai kehidupan mantan suami dan keluarganya
Isteri Pu Abu Kongsi Pengalaman Bersalin Anak Ke 3 Timang Bayi Perempuan

Isteri Pu Abu Kongsi Pengalaman Bersalin Anak Ke 3 Timang Bayi Perempuan

papar berkaitan - pada 21/2/2023 - jumlah : 133 hits
Kontroversi melibatkan rumah tangga bekas peserta program Pencetus Ummah PU Abu sememangnya kerap menjadi sorotan netizen Walau bagaimanapun isterinya Ain Afini hari ini telah berkongsi momen bahagianya apabila memaklumkan selamat bersalin ...
Pengalaman Menginap Di Somerset Medini Iskandar Puteri Dekat Sangat Dengan Legoland

Pengalaman Menginap Di Somerset Medini Iskandar Puteri Dekat Sangat Dengan Legoland

papar berkaitan - pada 24/2/2023 - jumlah : 129 hits
Assalamualaikum Sebelum nie tak pernah sampai stay kat Iskandar Puteri Disebabkan Legoland dah 2 kali kami repeat stay kat Hotel Somerset Medini Nak tahu apa yang bestnya hotel nie selain dekat Jom baca review hotel Somerset Medini sampai h...
Sudahkah Anda Lalui Pengalaman Bersama Orang Yang Menghembuskan Nafas Terakhirnya

Sudahkah Anda Lalui Pengalaman Bersama Orang Yang Menghembuskan Nafas Terakhirnya

papar berkaitan - pada 5/3/2023 - jumlah : 192 hits
Bulan sudah sepupu saya bersama isteri dan anak menantunya pergi menunaikan umrah ke Tanah Suci Mekah Kali akhir saya berjumpa dengan sepupu saya itu adalah dalam 3 atau 4 bulan sebelum itu Dia datang ke rumah menziarahi ibu saya yang balik...
Pengalaman Mencuba Apam Lambung Telur Popular Di Pasar Gok Kapor

Pengalaman Mencuba Apam Lambung Telur Popular Di Pasar Gok Kapor

papar berkaitan - pada 4/3/2023 - jumlah : 410 hits
Pengalaman Mencuba Apam Lambung Telur Popular Di Pasar Gok Kapor Buat korang yang tidak tahu Pasar Gok Kapor merupakan salah satu pasar yang menjadi tumpuan ramai penduduk Kota Bharu yang ingin mendapatkan bahan mentah seperti ikan udang so...
Pengalaman Bersama Chatgpt Jailbreak Dan

Pengalaman Bersama Chatgpt Jailbreak Dan

papar berkaitan - pada 25/2/2023 - jumlah : 103 hits
Pengguna ChatGPT Mula Bereksperimen Dengan Kata Arahan Supaya ChatGPT Lebih Bebas Dalam Memberikan Jawapan Masih lagi bercakap tentang ChatGPT Tahukah anda kita boleh Unlock dan Jailbreak ChatGPT untuk mendapatkan maklumbalas dan jawapan ya...
Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Jadilah Wanita Yang Mahal Thalia Baiduri Harap Wanita Jaga Darjat Jangan Bergaduh Kerana Buaya

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Tips Mudah Jadi Miskin

Baby Car Seat Malaysia Safety Standards What Parents Need To Know

Antara Momen Yang Umi Akan Rindu

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Leave Pang Alone Skjcs Aren T Illegal Umno Man Tells Fadhli