Pengalaman Ganti Brake Pad Motosikal Yamaha Lc135


Sekian lama tidak menggunakan motosikal dan terbiar begitu lama seperti tiada tuan apa kan lagi bab penyelenggaraan memang hancur, tapi oleh kerana mood hari ini baik maka pertukaran semua dibuat secara sendiri walaupun tiada pengalaman.
Sumber Google Setiap individu mempunyai kemahiran tersendiri cuma menonjol atau tidak sahaja, tapi kalau lihat ramai dari kita suka memberi alasan tidak pandai dan malas untuk belajar walaupun ia adalah bidang paling penting untuk menentukan kewangan poket kita.

Masalahnya jika selongkah bahagian motosikal seorang diri tanpa guru disebelah sudah semestinya banyak masa yang perlu kita luangkan, maklumlah kena buka pelbagai skru untuk ketahui cara mana untuk membuka sesuatu bahagian motosikal tapi itu semua bukan alasan kata orang belajar dari kesalahan lebih mahal nilainya.


Semasa nak turun ke padang peperangan walaupun hanya menukar brake pad, harus memastikan peralatan serba mencukupi untuk mengelak dari apa permasalahan seperti kerja separuh jalan.

Brake Pad Yamaha LC 135 Seterusnya pastikan alat ganti dibeli dari pembekal alat ganti motosikal kerana murah dan bukannya dari kedai motosikal yang ramai duk hantar baiki tu, dari korang beli di bengkel motosikal lebih baik terus hantar motosikal kepada diorang minta full servis.

Harga pun jangan peliklah jika separuh dari gaji korang hehe! . . Terus terang kita sama sekali tidak boleh marah pada tuan punya bengkel kerana diorang dalam situasi berniaga iaitu dari alat ganti hinggalah upah pasang semuanya sudah ada harga korang pula cuma sediakan wang kertas sahaja.

Oleh itu jika nak menjaga kewangan poket ada baiknya korang beli sikit-sikit alat pembuka sebabnya jika ia dijaga elok besar kemungkinan boleh dimanfaatkan selama bertahun.

Sumber google Harga semasa brake pad motosikal yamaha LC 135 sekarang ini adalah sekitar RM 15 sudah semesti original dari Indonesia dan ketebalan pad dia pun puas hati dan sedikit info original adalah dari dalam kotak bukan plastik kosong macam tu je.

Begitu juga kalau barang itu adalah buatan dari Thailand atau Taiwan memang tak seronoklah pakai walaupun ia lebih murah dari yang original, macam mana nak tahu tiruan atau tidak tayar depan motosikal akan ada bunyi ketika menarik brake.

Bahagian ini agak susah sikit nak cerita, sebabnya masalah pada motosikal kita mungkin berbeza tapi jangan risau kerana caranya masih sama cuma bergantung bagaimana akal kita berfungsi untuk mencari penyelesaian.

Macam kami telah menghadapi masalah pump brake jemmm jadi ruang yang ada untuk letak brake cukup-cukup je tanpa meninggalkan sedikit pun ruang untuk memasukkan piring brake. Masalah sebegini telah memakan masa lebih dari 1 jam untuk mencari penyelesaian dan kekuatan tenaga untuk menekan pump brake tu kedalam.

Setelah lama berusaha baru kami tahu ada satu skru angin di pump brake itu yang berfungsi untuk mencekam piring brake, jadi jalan penyelesaian adalah dengan melonggarkan sedikit skru tu sambil tekan pump tu kedalam bagi memberi ruang kepada brake pad dan piring brake dan hasil dari skru angin itu akan termuntah sedikit minyak brake.

Selepas itu ketatkan semula skru angin tu dan barulah boleh memasukkan tayar serta piring brake dibahagian tengah-tengah pad, sebelum itu jangan lupa pasangkan semula dua pin yang korang cabut tadi.

Yang lain-lain tu korang buatlah sendiri tak kan tu pun nak cerita, gambaran dalam ini mungkin tidak nyata tapi sekurangnya korang tahu apa benda.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.sekejung.com/2019/10/pengalaman-ganti-brake-pad-motosikal.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Viral Uang Rp61 Juta Dicuri Saat Pengemudi Ganti Ban Mobil Di Pasar Minggu

Viral Uang Rp61 Juta Dicuri Saat Pengemudi Ganti Ban Mobil Di Pasar Minggu

papar berkaitan - pada 3/10/2019 - jumlah : 149 hits
Viral di media sosial dua orang pria yang terekam dalam Closed Circuit Television mengambil uang dari dalam mobil sebesar Rp61 juta Kejadian yang terjadi di Jalan Kebagusan Pasar Minggu Jakarta Selatan ini Saat itu korban sedang mengganti b...
Honda Malaysia Panggil Semula 23 476 Kenderaan Untuk Ganti Inflator Beg Udara Takata Secara Percuma

Honda Malaysia Panggil Semula 23 476 Kenderaan Untuk Ganti Inflator Beg Udara Takata Secara Percuma

papar berkaitan - pada 6/10/2019 - jumlah : 397 hits
Honda Malaysia hari ini mengumumkan panggilan semula bagi sejumlah 23 476 unit kenderaan keluarannya yang dipanggil sebelum ini untuk penggantian inflator beg udara Takata bahagian hadapan iaitu pemandu dan penumpang Dalam satu kenyataan sy...
Disebut Warganet Tasnya Tak Pernah Ganti Astrid Kuya Beri Jawaban Menohok

Disebut Warganet Tasnya Tak Pernah Ganti Astrid Kuya Beri Jawaban Menohok

papar berkaitan - pada 2/10/2019 - jumlah : 156 hits
Penampilan istri Uya Kuya Astrid Kuya mendadak menjadi perbincangan di dunia maya Astrid Kuya disebut menggunakan tas yang sama dan tak pernah ganti
Lelaki Rebah Tertolak Wanita Jatuh Atas Landasan Keretapi Mujur Sempat Brake

Lelaki Rebah Tertolak Wanita Jatuh Atas Landasan Keretapi Mujur Sempat Brake

papar berkaitan - pada 19/10/2019 - jumlah : 234 hits
Keadaan di sebuah platform keretapi bawah tanah Buenos Aires menjadi kecoh apabila seorang wanita terjatuh ke landasan Rakaman kamera keselamatan memaparkan seorang lelaki tiba tiba pengsan dan secara tidak sengaja menolak wanita berkenaan ...
Wkb 2030 Ganti Wawasan 2020 Apa Sudah Jadi Dengan Wawasan 2020

Wkb 2030 Ganti Wawasan 2020 Apa Sudah Jadi Dengan Wawasan 2020

papar berkaitan - pada 6/10/2019 - jumlah : 536 hits
Sumber gambar dari Free Malaysia TodayWKB 2030 adalah singkatan daripada Wawasan Kemakmuran Bersama 20230 merupakan satu hala tuju ekonomi untuk tempoh 10 tahun bermula dari 2021 hingga 2030 Ia merupakan kelangsungan daripada Wawasan 2020 y...
Ngaku Nggak Punya Duit Rupiah Buat Sewa Toilet Diplo Dengan Santuy Ganti Celana Di Pojokan Toko

Ngaku Nggak Punya Duit Rupiah Buat Sewa Toilet Diplo Dengan Santuy Ganti Celana Di Pojokan Toko

papar berkaitan - pada 8/10/2019 - jumlah : 234 hits
Bukan cuma itu Diplo juga pakai masker saat jalan jalan di Bali Pinter banget menarik perhatian warganet di negara 62 ini
Jambangan Sayur Ganti Bunga

Jambangan Sayur Ganti Bunga

papar berkaitan - pada 17/10/2019 - jumlah : 1487 hits
LAZIMNYA bunga atau coklat menjadi pilihan untuk dihadiahkan kepada graduan namun lain pula bagi Muhammad Aziq Zawawi 21 yang menerima jambangan sayur daripada rakan baiknya pada majlis konvokesyen di Pusat Konvensyen Taman Tamadun Islam Ku...
Sabah Cari Ketua Jurulatih Baharu Ganti Jelius Ating

Sabah Cari Ketua Jurulatih Baharu Ganti Jelius Ating

papar berkaitan - pada 18/10/2019 - jumlah : 135 hits
Persatuan Bola Sepak Sabah yang baru sahaja selesai mengadakan kongres tahunan mereka pada Rabu telah mengesahkan kini pasukan mereka sedang dalam proses pencarian ketua jurulatih dan pemain import baharu bagi menghadapi saingan Liga Malays...
Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Kes Denggi Meningkat

Splash Out Langkawi Awarded Gold Rating By Malaysia Tourism Quality Assurance

Lahirkan Generasi Fasih Digital Kpm Mahu Guru Jauhari Digital Jadi Pembimbing



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Filem Ngesot

Zikir Hari Isnin Fadhilat Membacanya

Monosterio Jadi Raya Tak Jadi Chord

Shinta Angely Nyaman Ku Harap Luka Ku Dapat Chord

Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald