Pemuda Terengganu Kahwini Gadis Itali


Pemuda Terengganu Kahwini Gadis Itali. Kalau dah jodoh tak ke mana dan jodoh ajal pertemuan adalah rahsia Allah. Ini lah yang sesuai dikatakan kepada seorang pemuda dari Terengganu ini.
“Saya bagaikan bermimpi apabila memperisterikan wanita Itali,” kata Mohamad Khalies Hami Hamzah, 35, dari Kampung Kubang Tangga, ketika dihubungi, hari ini.
Pemuda Terengganu Kahwini Gadis Itali Pembantu Tadbir (Perkeranian dan Operasi) Universiti Malaysia Terengganu (UMT) itu selamat dinikahkan dengan Giovanna Khadija Wolswijk, 25, dari Itali dengan sekali lafaz oleh jurunikah, Datuk Ismail Ali di Masjid Pusat Islam Sultan Mahmud UMT pada 14 Februari lalu.
Perkahwinan itu disaksikan ahli keluarga Giovanna Khadija iaitu ibu, Hendrina Johanna Van Middelkoop, 62, dan bapa, Theodorus Wolswijk, 62.
Harian Metro sebelum ini melaporkan, Giovanna Khadija penuntut Sarjana di Institut Oseanografi dan Sekitaran (INOS) UMT memeluk Islam selepas tersentuh setiap kali mendengar alunan al-Quran daripada pembesar suara masjid UMT pada 18 Jun tahun lalu.
Mohamad Khalies berkata, dia berkenalan dengan Giovanna Khadija melalui Instagram (IG) selepas gadis itu memeluk Islam dan mengambil masa selama empat bulan untuk mengenali hati budi masing-masing sebelum mengambil keputusan melamar isterinya itu.
“Saya sendiri pun tidak sangka, isteri menerima lamaran saya dan memilih tarikh berkahwin pada 14 Februari sempena tarikh hari pertama dia menjejak kaki ke negara ini pada tahun lalu.
“Alhamdulillah, semuanya berjalan dengan lancar. Giovanna Khadija juga sekarang dalam proses mendalami ilmu agama bersama saya.
“Sejak daripada awal perkenalan kami di IG , saya membantu dia mendalami ajaran Islam termasuk membaca al-Quran,” katanya.
Dia berkata, isterinya itu kini sudah menghafal lebih 10 surah lazim selain sedang menghafal surah al-Mulk.
“Giovanna Khadija sekarang membaca Iqra lima serta dalam proses mengenal bacaan al-Quran selain sudah pandai menunaikan solat dengan sempurna.
“Ditakdirkan berkahwin dengan saudara baru ialah tanggungjawab yang besar dan ia sebagai amanah Allah kepada saya.
“Sebagai suami, saya akan pastikan isteri mendapat didikan agama yang sebaik mungkin selain kasih sayang sepenuhnya,” katanya.
Bercerita mengenai kisah awal perkenalan, Mohamad Khalies berkata, dia menghantar pesanan ringkas di IG hanya sekadar ingin mengucapkan tahniah kerana memeluk Islam.
“Saya tiada niat langsung untuk memikatnya atau berkenalan, hanya mengucapkan tahniah saja namun takdir Allah tiada siapa tahu dan mampu menghalangnya.
“Giovanna Khadija membalas pesanan ringkas saya sebelum kami menjadi kawan rapat dan berasa tertarik di antara satu sama lain seterusnya mencapai persetujuan untuk berkahwin,” katanya.
Sementara itu, Giovanna Khadija berkata, dia berasa selesa dan yakin dengan keikhlasan suaminya sehingga mendorongnya menerima lamaran itu.
“Pada mulanya saya juga berasa berbelah bahagi untuk berkahwin pada usia 25 tahun selain masih ingin melanjutkan pengajian ke bidang Doktor Falsafah (PhD).
“Bagaimanapun selepas melihat kesungguhan dan keikhlasan suami, hati saya tersentuh.
“Paling penting suami seorang yang kuat pegangan agama seterusnya diyakini mampu membimbing saya mendalami Islam dengan baik,” katanya.
Menurutnya, dia bercadang untuk menetap bersama suaminya di negeri ini sehingga menerima biasiswa untuk melanjutkan pengajian di peringkat PhD di Universiti Libre De Bruxelles, Belgium.
“Walaupun sudah berkahwin, saya tetap akan mencapai cita-cita untuk menyambung pengajian ke peringkat PhD dan bersyukur kerana suami memahami dan merestuinya,” katanya yang menggemari nasi lemak. -Metro Online-
The post Pemuda Terengganu Kahwini Gadis Itali appeared first on Berita Viral Terkini.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://beritaviralterkini.com/pemuda-terengganu-kahwini-gadis-itali/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Gadis Itali Ini Peluk Islam Lepas Dengar Bacaan Al Quran Pilih Abang Kerani Umt Jadi Pasangan Hidup

Gadis Itali Ini Peluk Islam Lepas Dengar Bacaan Al Quran Pilih Abang Kerani Umt Jadi Pasangan Hidup

papar berkaitan - pada 18/2/2020 - jumlah : 576 hits
Tidak dinafikan melihat pasangan romantik diluar sana pastinya menimbulkan rasa teruja untuk berkahwin terutamanya bagi golongan bujang Tidak dinafikan bagi mereka yang sedang hangat bercinta pastikan ingin melangsungkan pernikahan Sudah te...
Ciri Ciri Gadis Perawan Dan Tidak Perawan

Ciri Ciri Gadis Perawan Dan Tidak Perawan

papar berkaitan - pada 24/2/2020 - jumlah : 1089 hits
GAMBAR HIASANsayangnya saat ini sudah bnyak gadis gadis abg yang sudah tidak perawan sunguh miris memang akibat pergaulan bebas banyak para abg sudah melakukan hubungan sex di luar nikah nah kalau pada penasaran inin tahu bagaimana ciri cir...
Ingatkan Batu Gadis Temui Kelapa Dicucuk Paku Di Atas Jalan Raya

Ingatkan Batu Gadis Temui Kelapa Dicucuk Paku Di Atas Jalan Raya

papar berkaitan - pada 23/2/2020 - jumlah : 334 hits
Semasa memandu kereta atau menunggang motosikal kita pasti telah sedaya upaya untuk mengelak dari sebarang kecelakaan yang bukan sahaja boleh memberi kesan kepada kita malahan kepada orang lain juga Pun begitu ada juga sesetengah individu y...
Inilah Fakta Isi Pikiran Gadis Cantik

Inilah Fakta Isi Pikiran Gadis Cantik

papar berkaitan - pada 24/2/2020 - jumlah : 935 hits
GAMBAR HIASANSaat mereka pergi ke diskotek sendirian secara tak sadar mereka terbiasa mendengar pujian pujian dari puluhan pria Di awal usia 18 beberapa cewek yang menarik melakukan hubungan seks dengan pria idamannya karena mereka takut ke...
Ditangkap Gadis Banjarbaru Yang Main Tiktok Dibelakangnya Ada Pasangan Berhubungan Badan

Ditangkap Gadis Banjarbaru Yang Main Tiktok Dibelakangnya Ada Pasangan Berhubungan Badan

papar berkaitan - pada 23/2/2020 - jumlah : 482 hits
Pasangan mesum yang kedapatan tengah berhubungan badan dari rekaman video Tik Tok akhirnya ditangkap Sat Pol PP Diketahui warga Banjarbaru Kalimantan Selatan diresahkan dengan beredarnya video viral gadis berjoget TikTok Video gadis berjoge...
Perjalanan Rasa Seperti Selamanya Gadis Dedah Kisam Seram Tumpangkan Nenek Diburu Jin

Perjalanan Rasa Seperti Selamanya Gadis Dedah Kisam Seram Tumpangkan Nenek Diburu Jin

papar berkaitan - pada 22/2/2020 - jumlah : 333 hits
Selama ini kita sering dihidangkan dengan pelbagai kisah menyayat hati mengenai individu tidak kira tua atau muda mengalami kesusahan dengan ada di antara mereka yang hanya mampu berjalan kaki untuk sampai ke destinasi yang ditujui Mujurlah...
Kumpulan Foto Gadis Asia Horny

Kumpulan Foto Gadis Asia Horny

papar berkaitan - pada 19/2/2020 - jumlah : 1327 hits
Kumpulan foto gadis asia HORNYToket mantep jadi pengen remesss SEXYSEXY SEXY SEXY SEXY SEXY SEXYSEXYSEXY SEXY SEXY SEXY SEXY SEXY SEXY SEXY SEXY SEXY SEXY SEXY SEXY SEXY SEXY
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams

Mengenali Ciri Individu Toksik Tempat Kerja Toksik