Pemuda Pas Kecam Guna Taktik Kotor Heret Institusi Istana



SHAH ALAM – Pemuda Pas mengecam tindakan individu yang didakwa menggunakan taktik kotor dengan mengheret institusi istana sebagai modal berkepentingan kerana tamak dan kemaruk kuasa.
Ketuanya, Ir Khairil Nizam dalam satu kenyataan yang dikaitkan dengan tindakan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim akan menghadap Yang di-Pertuan Agong Selasa ini.
Menurutnya, bagi pandangan Pemuda Pas, suasana begini amat dicela seolah mahu memberi ‘ugutan’ dan ‘hasutan’ yang berterusan terhadap keputusan Yang di-Pertuan Agong.
“Yang di-Pertuan Agong yang telah memperkenan Perdana Menteri kini bukanlah seorang yang ‘diyakini memiliki majoriti Ahli Parlimen untuk membentuk kerajaan’ seperti yang telah termaktub di dalam Perlembagaan.
“Bukanlah suatu yang rahsia di mana jika di ingat kembali bagaimana situasi konflik politik pada Mac yang menyaksikan Agong terpaksa memanggil seorang demi seorang Ahli Parlimen untuk menyatakan sokongan manakah yang mereka telah berikan apabila akuan bersumpah (SD) yang dipersembahkan kepada Yang di-Pertuan Agong menemui jalan buntu.
“Adakah pemimpin ini mahukan perkara ini diulang semula?
Tuduh Kerajaan PN Tidak Sah? Itu Satu Tindakan Mencabar Kuasa Yang di-Pertuan Agong – Ismail Sabri

Seakan-akan mengajar pihak istana pula bagaimana mahu mentadbir negara sedangkan institusi berkenaan bukanlah serendah itu mahu diperkotak-katikkan oleh pemimpin seperti ini,” katanya dalam kenyataan hari ini.
Terdahulu, Anwar mengesahkan beliau akan menghadap Yang di-Pertuan Agong pada Selasa ini bagi mempersembahkan keterangan lengkap mengenai jumlah majoriti ahli Parlimen yang menyokongnya yang didakwa kukuh dan meyakinkan.
Majlis menghadap itu dikatakan bagi membolehkan ketua pembangkang itu mempersembahkan kepada Yang di-Pertuan Agong senarai nama Ahli Parlimen yang menyokong beliau untuk menubuhkan kerajaan.
Ini juga pendirian kedua parti itu selepas Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin mengeluarkan kenyataan yang menegaskan parti itu tetap menyokong Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri.
Mengulas lanjut, Khairil berkata, Pemuda Pas akan terus mengikuti secara rapat apa yang akan berlaku pada 13 Oktober ini, yang dikatakan mempunyai majoriti yang ‘kukuh dan diyakini’.
Namun katanya, jika ianya adalah sekadar retorik, Pemuda Pas tidak teragak untuk mengadakan bantahan di seluruh negara dan mengheret ‘perangai’ ini kepada pihak berkuasa atas penghinaan terhadap institusi istana dan cubaan menghuru-harakan keharmonian negara.
Dalam masa yang sama, Pemuda Pas menyeru untuk semua ahli politik kerajaan terus jujur dan ikhlas memperteguhkan sokongan kepada Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin kekal dipertahankan sehingga ke Pilihan Raya Umum ke 15, demi mengutamakan agenda rakyat dan usaha melawan musuh koronavirus (Covid-19).
Anwar tidak akan jadi PM-9, Impian yang tetap berakhir dengan angan – angan

The post Pemuda Pas kecam guna taktik kotor heret institusi Istana appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/10/11/pemuda-pas-kecam-guna-taktik-kotor-heret-institusi-istana/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ni Karpet Beli Kat Nilai 3 Lah Peminat Malaysia Bidas Individu Kecam Nct Guna Sejadah Dalam Mv

Ni Karpet Beli Kat Nilai 3 Lah Peminat Malaysia Bidas Individu Kecam Nct Guna Sejadah Dalam Mv

papar berkaitan - pada 16/10/2020 - jumlah : 427 hits
Disebabkan K Pop kini bukan sahaja popular secara domestik malah terkenal di peringkat global semakin banyak isu sensitif mengenai budaya yang dipersoalkan apabila sesetengah kumpulan idola mengetengahkan sesuatu konsep dalam album mahupun ...
Pemuda Pas Bodoh Sombong Tuduh Shafie Penyebab Covid

Pemuda Pas Bodoh Sombong Tuduh Shafie Penyebab Covid

papar berkaitan - pada 8/10/2020 - jumlah : 319 hits
Ketua Pemuda Warisan Azis Jamman menyelar dakwaan Ketua Penerangan Pemuda PAS Nazir Helmi yang menuduh Presiden Warisan Shafie Apdal sebagai punca penularan Covid 19 di Sabah kerana membubarkan DUN bagi membolehkan Pilihan Raya Negeri diada...
Saman Rm10 000 Bawa Peralatan Dagangan Guna Kenderaan Persendirian Polis Kena Kecam

Saman Rm10 000 Bawa Peralatan Dagangan Guna Kenderaan Persendirian Polis Kena Kecam

papar berkaitan - pada 7/10/2020 - jumlah : 291 hits
SALAH GUNA LESEN KENDERAAN MOTOR untuk membawa barangan dagangan adalah salah di sisi undang undang negara Lesen kenderaan persendirian hanyalah dibenarkan untuk kegunaan peribadi dan tidak dibenarkan untuk membawa peralatan untuk tujuan ko...
Ketua Penerangan Pemuda Pas Merapu

Ketua Penerangan Pemuda Pas Merapu

papar berkaitan - pada 7/10/2020 - jumlah : 217 hits
Saya pun pelik masakan sebagai Ketua Penerangan beliau tidak tahu hujung pangkal apa yang berlaku di Sabah sebelum PRN dan apa yang berlaku terhadap kerajaan PN di Pusat Beliau salahkan Shafie Apdal kerana berlaku PRN di Sabah sehingga menc...
Jauh Sangat Idea Melalut Pemuda Pas Ni

Jauh Sangat Idea Melalut Pemuda Pas Ni

papar berkaitan - pada 1/10/2020 - jumlah : 312 hits
Mudah nak faham macam ni PAS tidak bertanding tetapi PAS mahu tempat yang tiada Adun dari GPS diberikan satu tempat untuk PAS bersandiwara bersama rakyat sabah Habis tu parti yang bertanding tapi kalah Apakah PAS fikir parti tersebut akan s...
Bagi Akal Suruh Guna Dan Fikir

Bagi Akal Suruh Guna Dan Fikir

papar berkaitan - pada 7/10/2020 - jumlah : 166 hits
Norshidah Mohd Daud Dulu seronok dok hentam dok maki hamun pelancong dari ChinaAbis p dedah cara hidup diorang kat sana konon pengotor makan babi makan kelawar bagaiNi virus merebak semula malah virus sekarang ni lagi agresif berbanding dul...
Menteri Agama Pohon Maaf Lagi Tak Guna Sihat Nanti Baik Letak Jawatan

Menteri Agama Pohon Maaf Lagi Tak Guna Sihat Nanti Baik Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 6/10/2020 - jumlah : 260 hits
KAH SAMDOL MUHASABAH BILA DAH SEBAR BERLAMBAK MENTERI AGAMA POHON MAAF LAGI TAK GUNA Menteri agama memohon maaf sekali lagi ke atas apa yang berlaku Katanya sepanjang kuarantin membolehkan dia bermuhasabah diri Menteri agama itu tidak payah...
Hina Sangatkah Guna Nama Tabika Kemas

Hina Sangatkah Guna Nama Tabika Kemas

papar berkaitan - pada 6/10/2020 - jumlah : 219 hits
Menurut Wan Azizah WHO berpendapat kerajaan dan masyarakat sivil harus bekerjasama dengan keluarga bagi menyediakan akses yang saksama kepada semua kanak kanak kepada persekitaran yang berkualiti lagi membina Tabika elit yang dicadangkan ol...
Guna Petikan Hadis Semasa Pertunjukan Fesyen Pakaian Dalam Rihanna Dikecam Hebat Dengan Netizen

Guna Petikan Hadis Semasa Pertunjukan Fesyen Pakaian Dalam Rihanna Dikecam Hebat Dengan Netizen

papar berkaitan - pada 5/10/2020 - jumlah : 236 hits
Apa dah jadi sebenarnya gais Ohmedia ada dengar khabar angin yang mengatakan bahawa penyanyi antarabangsa Rihanna dikecam hebat dengan netizen gara gara menggunakan petikan hadis Biar betul So the Hadith rihanna used was about the signs of ...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik


Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024

Terbukti Pasukan Terengganu Berkualiti

Asan Lembu The Movie

Flavour Mushroom Dadah Baru Kegilaan Remaja Ini Kesan Buruknya