Pemilihan Bra Yang Tepat 1 Daripada 5 Rahsia Wanita Badan Gempal Nampak Kurus



Pemilihan Bra Yang Tepat 1 Daripada 5 ‘Rahsia’ Wanita Badan Gempal Nampak Kurus
SELEPAS 2 minggu menyambut Hari Raya Aidilfitri kebanyakan daripada kita mengadu berat badan meningkat kerana menikmati pelbagai juadah enak seperti lemang, rendang, soto, lontong dan biskut raya.
Perkara ini membuatkan ramai hilang keyakinan diri dan merasakan penampilan mereka nampak kurang menarik.
Sebenarnya, bentuk badan bukanlah faktor utama dalam menentukan cantik atau tidak penampilan diri seseorang sebaliknya ia juga dipengaruhi teknik dan penggayaan yang tepat dalam berpakaian Jika kena caranya, sesiapa pun tidak kira warna kulit, saiz badan boleh tampil menawan dalam versi diri sendiri yang lebih baik sekali gus meningkatkan keyakinan terhadap diri sendiri.
Salah satu teknik yang perlu dipraktikkan adalah dengan mencari pakaian bersesuaian agar tubuh kelihatan lebih langsing.
Berikut adalah beberap tip untuk anda kelihat langsing dan selesa dengan bentuk tubuh sendiri.

1. Pilih warna hitam Pemilihan pakaian berwarna hitam merupakan ‘helah” lama yang sudah digunakan sejak dahulu lagi. Ia memberi ilusi ramping pada si pemakai kerana rona itu mampu membantu mencipta garis vertikal yang panjang.
Selain warna hitam, seseorang juga boleh memilih rona merah gelap, hijau atau biru tua dalam mempelbagaikan warna pakaian agar tidak kelihatan bosan.

2. Baju leher V Baju dengan potongan leher berbentuk V akan menguatkan garis bahu anda serta menyeimbangkan bahagian pinggul. Ia juga memberi kesan pemisah bagi wanita yang mempunyai payudara bersaiz besar.
Bagaimanapun pastikan tidak memilih potongan leher V yang terlalu rendah supaya tidak kelihatan terlalu seksi.
Jika tidak gemar memakai baju potongan leher V, anda boleh memakai kemeja atau blaus. Buka kancing butang bahagian paling atas sehingga membentuk V untuk memberi kesan bahagian dada yang runcing.
Selain potong V, potongan ”boatneck” juga boleh memberi ilusi berbeza kerana ia menunjukkan kesan baju yang lebih lebar.

3. Siluet lurus dan pakaian bergaris vertikal Cuba hindari memakai seluar khaki berlipat atau bersaiz besar dan skirt paras betis tanpa bentuk. Untuk penampilan lebih langsing, pilih pakaian dengan siluet lurus seperti seluar jean berwarna gelap dengan potongan slim cut.
Ia akan memberikan kesan kaki yang lebih panjang buat si pemakai. Jika bahagian bawah badan lebih besar, elakkan seluar atau skirt berbentuk pensil dan lebih sesuai memakai skirt berbentuk A atau seluar berkaki lebar.
Bagi yang mempunyai bahagian atas lebih besar, elakkan memakai baju panas yang ketat atau bahagian lengan berbentuk belon. Pilih sweater dengan potongan bahu rendah atau kemeja besar.
Bagi pakaian bermotif, pilih yang mempunyai garisan vertikal untuk menampakkan badan lebih panjang dan elak garisan horizontal kerana ia akan membuatkan badan lebih lebar.

4. Berani gayakan skirt maxi Terdapat segelintir wanita yang bertubuh gempal menganggap skirt panjang yang labuh ke lantai tidak sesuai, padahal tanggapan itu salah.
Sebaliknya, skirt maxi dengan potongan tirus boleh membuatkan si pemakai nampak lebih ramping dan panjang. Pilih skirt yang kepanjangannya mampu mencipta garisan vertikal.
Hindari skirt maxi yang terlalu sarat dengan lipatan, poket dan terlalu banyak lapisan.

5. Bra yang tepat! Masih ramai lagi wanita yang memakai bra dengan ukuran salah yang membuatkan badan kelihatan besar dan payudara mengendur.
Sebaik-baiknya dapat ukuran yang tepat untuk mendapatkan saiz bra sesuai. Minta bantuan staf di butik untuk meminta bantuan jika tidak pasti ukuran yang tepat.
Pemilihan bra yang tepat bukan sahaja dapat menyokong payudara dan meletakkan ia di tempat sepatutnya tetapi dapat memberi kesan yang lebih kemas pada penampilan seorang wanita.
Pemilihan Bra Yang Tepat 1 Daripada 5 ‘Rahsia’ Wanita Badan Gempal Nampak Kurus
Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392
Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);
KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929
CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]
Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda
Baca Artikel Menarik:
Sah diracun! Yogi sikucing selebriti dan rakan mati akibat perbuatan khianat Keluarga saman TikTok selepas anak maut sertai cabaran Tak ada sebab RoS tolak pindaan Perlembagaan UMNO – Najib Dunia di ambang krisis makanan Polis guna handphone disaman Pendaki Gunung Suku hanyut: Bomba jumpa kaki mangsa Usul pinda perlembagaan disokong sebulat suara bukti UMNO sedia hadapi PRU-15 GPS takkan beri laluan Bersatu tanding di Sarawak Angkara pokok serai, lelaki parah ditetak Tiga Pengantin Adik Beradik Bersanding ‘Bawa Perut’ Perang mulut antara Tian, Prabakaran makin panas 2 pasangan kekasih dicekup berkhalwat di hotel bajet Layari Laman Facebook MYKMU.NET
DJ Dave Menyanyikan Lagu Raya Untuk Pandalela Di Hanoi

Farahdhiya tayang paha sebaik habis Ramadan

The post Pemilihan Bra Yang Tepat 1 Daripada 5 ‘Rahsia’ Wanita Badan Gempal Nampak Kurus appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2022/05/17/pemilihan-bra-yang-tepat-1-daripada-5-rahsia-wanita-badan-gempal-nampak-kurus/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wanita Ini Ubah Suai Bilik Air Rumah Mentua Bajet Rm200 Terus Nampak Baharu Kemas

Wanita Ini Ubah Suai Bilik Air Rumah Mentua Bajet Rm200 Terus Nampak Baharu Kemas

papar berkaitan - pada 12/5/2022 - jumlah : 117 hits
Bilik air antara ruang yang paling penting dalam sebuah rumah Walaupun ia merupakan tempat untuk isi rumah mandi membersihkan diri dan membuang najis tetapi tidak seharusnya ia dibiarkan kotor tidak berjaga Tak kira sama ada rumah di bandar...
Saya Cuba Elak Makan Malam Walaupun Lapar Ros Blackpink Dedah Rahsia Badan Langsing

Saya Cuba Elak Makan Malam Walaupun Lapar Ros Blackpink Dedah Rahsia Badan Langsing

papar berkaitan - pada 21/5/2022 - jumlah : 137 hits
Baru baru ini Ros BLACKPINK tampil membincangkan bagaimana dia mencapai bentuk fizikalnya yang sempurna dan tips dalam mengambil gambar yang bagus Korang ada tengok tak Melalui saluran YouTube rasmi majalah fesyen Elle Korea satu video temu...
Wanita Muat Naik Video Disyaki Hisap Dadah

Wanita Muat Naik Video Disyaki Hisap Dadah

papar berkaitan - pada 11/5/2022 - jumlah : 180 hits
Seorang wanita menjadi tular kerana video yang dimuat naiknya dipercayai sedang menghisap dadah Video tersebut dimuat naik semula oleh akaun kabarnegri di rangkaian media sosial Instagram pada Isnin Dalam rakaman video itu menunjukkan seora...
Kisah Umkm Wanita Sukses Bangun Komunitas Usaha Kampung Kue Beromzet Puluhan Juta

Kisah Umkm Wanita Sukses Bangun Komunitas Usaha Kampung Kue Beromzet Puluhan Juta

papar berkaitan - pada 11/5/2022 - jumlah : 264 hits
Untuk omzet sendiri sebelum pandemi perputaran uang per hari dalam komunitas Kampung Kue mampu mencapai Rp20 juta per hari
Wanita Jumpa Ekor Tikus Dalam Bebola Bakso

Wanita Jumpa Ekor Tikus Dalam Bebola Bakso

papar berkaitan - pada 10/5/2022 - jumlah : 304 hits
TANGKAP layar memaparkan seorang wanita mendakwa menemui ekor tikus dalam bebola bakso yang dipotong Instagram TikTok JAKARTA Sebuah klip video tular di media sosial Indonesia kerana memaparkan seorang pelanggan wanita yang mendakwa menemui...
Hiburan Dia Okay Ke Tu Wanita Misteri Berdiri Tegak Tengah Jalan Seorang Diri Undang Tanda Tanya

Hiburan Dia Okay Ke Tu Wanita Misteri Berdiri Tegak Tengah Jalan Seorang Diri Undang Tanda Tanya

papar berkaitan - pada 11/5/2022 - jumlah : 110 hits
Baru baru ini tular di aplikasi hantaran video oleh seorang pengguna dikenali sebagai Alysha yang memaparkan penampakan seorang wanita misteri telah mengundang tanda tanya ramai Menerusi video perkongsian tersebut dilihat wanita misteri itu...
Tak Selesa Ada Ahli Wanita Lain Dalam Running Man Song Jihyo Ulas Hubungan Dengan Jun Somin

Tak Selesa Ada Ahli Wanita Lain Dalam Running Man Song Jihyo Ulas Hubungan Dengan Jun Somin

papar berkaitan - pada 11/5/2022 - jumlah : 213 hits
Umum mengetahui bahawa Song Ji hyo merupakan satu satunya ahli wanita Running Man sebelum Jun So min menyertai pada tahun 2017 ARTIKEL BERKAITAN Meskipun sudah 5 tahun bersama tiada siapa pernah bertanya mengenai perasaan sebenar Song Ji hy...
Izin Kahwin 1 Lagi Peng0rbanan Wanita Untuk Suami Dapat Pujian Ramai Siap Teman Pergi Beli Barang Rombongan Meminang

Izin Kahwin 1 Lagi Peng0rbanan Wanita Untuk Suami Dapat Pujian Ramai Siap Teman Pergi Beli Barang Rombongan Meminang

papar berkaitan - pada 12/5/2022 - jumlah : 129 hits
Jika disebut mengenai topik poligami tak semua isteri sudi berkongsi kasih dan berk0rban demi kebahagiaan suami tersayang Walaupun pahit untuk ditelan kehidupan masih perlu diteruskan seperti biasa dan si suami perlu berlaku adil mengikut s...
Potret Cantik Alyssa Soebandono Makin Kurus Netizen Sebut Bak Anak Sma

Potret Cantik Alyssa Soebandono Makin Kurus Netizen Sebut Bak Anak Sma

papar berkaitan - pada 7/5/2022 - jumlah : 143 hits
Potret Cantik Alyssa Soebandono yang disebut makin kurus menjadi perhatian publik Penampilan istri Dude Herlino itu disebut oleh netizen seperti anak SMA Penasaran berikut potretnya
Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Splash Out Langkawi Awarded Gold Rating By Malaysia Tourism Quality Assurance

Lahirkan Generasi Fasih Digital Kpm Mahu Guru Jauhari Digital Jadi Pembimbing

Kes Denggi Meningkat



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Filem Ngesot

Zikir Hari Isnin Fadhilat Membacanya

Monosterio Jadi Raya Tak Jadi Chord

Shinta Angely Nyaman Ku Harap Luka Ku Dapat Chord

Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Makan Makan Santai Dengan Kawan Office