Pbakl24 Karyaseni Tak Menang Tangan Novel Popular Dan Baharu Jadi Tarikan




KUALA LUMPUR: ‘Kebanjiran’ pengunjung yang hadir ke reruai Karyaseni di Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur (PBAKL) 2024 membuatkan penerbit tidak menang tangan.
Pengarah Urusan Penerbitan Karyaseni Sdn. Bhd., Datuk Seri Mohd. Muzri Ramli berkata, kombinasi novelis dan penerbit terbaik memberi aura hebat serta padu bagi menarik pengunjung ke reruai Karyaseni.
“Alhamdulillah, kehadiran pengunjung ke reruai Karyaseni tidak putus. Seperti tahun lepas, ramai meraih peluang untuk mencari dan membeli novel-novel popular di bawah penerbitan kami.
“Antara novel terlaris di reruai Karyaseni adalah Lelaki Astatine karya Anjell, Anak perempuan Dato Pengarah (Rehan Makhtar), Pergilah Sayang (Marissa), Kumbang Dihatiku (Rose Harissa) dan Bersyurga Di Rusukmu (Lily Haslina Nasir).
“Kita mengharapkan sambutan seperti ini akan berterusan dan meriah. Kita dapat lihat budaya membaca masih menebal dalam kalangan rakyat tempatan berbilang usia, kaum dan minat,” katanya.
Sebelum ini, penerbitan Karyaseni Sdn. Bhd. dinobatkan reruai paling viral di Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur (PBAKL) 2023.

Dalam pada itu, Mohd. Muzri menambah, reruai Karyaseni turut mempamer dan menjual novel-novel baharu dan istimewa terbitannya.
“Antara novel baharu terbitan Karyaseni adalah Tiada Noktah Cinta (Fatinilam Sari Ahmad), Terindah Pernah Ada (Pynat Mourn), Serigala Metropolis (Rose Harissa) dan Layar Damar (Lily Haslina Nasir).
“Diharapkan kehadiran pengunjung ke PBAKL dan reruai Karyaseni akan terus meriah serta bertambah.
“Festival seperti ini seharusnya berterusan. Kita meraikan budaya membaca dalam kalangan rakyat tempatan dan juga menarik minat pelancong untuk ke PBAKL,” kongsinya.

Untuk info, Karyaseni Sdn. Bhd. pernah meraih pelbagai anugerah berprestij dalam dunia penerbitan antaranya Anugerah Tokoh Usahawan Tahunan (Penerbitan), Anugerah personaliti industri & usahawan Malaysia 2017 dan Tokoh Penerbit Novel Prolifik, Anugerah Buku Negara 2022.
Selain itu, penerbitan itu juga pernah dino atkan sebagai Asia Excellence Publishing Company Winner Choice (Asia Excellence Choice Award 2024) dan dua kali Penerbit Novel Terbaik Anugerah Telenovela.
PBAKL 2024 yang berlangsung di Pusat Dagangan Dunia (WTC) itu membuka tirainya 24 Mei lalu dan berlangsung sehingga 2 Jun depan.-UTUSAN




Source link
The post PBAKL24: Karyaseni tak menang tangan, novel popular dan baharu jadi tarikan appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/pbakl24-karyaseni-tak-menang-tangan-novel-popular-dan-baharu-jadi-tarikan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Macam Ni Nak Popular Newjeans Dituduh Tiru Lagu Artis Malaysia Ini

Macam Ni Nak Popular Newjeans Dituduh Tiru Lagu Artis Malaysia Ini

papar berkaitan - pada 27/5/2024 - jumlah : 108 hits
Tidak dapat disangkal bahawa NewJeans merupakan antara idola gadis Korea yang paling popular kini Artikel Berkaitan Terbaru kumpulan yang baru meriliskan beberapa single baru termasuk How Sweet tanpa tidak disangka telah dituduh menciplak l...
Polis Tangkap Penyanyi Popular Liat Bayar Ansuran Tv

Polis Tangkap Penyanyi Popular Liat Bayar Ansuran Tv

papar berkaitan - pada 26/5/2024 - jumlah : 151 hits
KOSMO KINGSTON ditangkap selepas polis menyerbu rumah agamnya di Florida Foto Getty WSVN CompositeWASHINGTON Penyanyi nbsp terkenal Amerika Syarikat Sean Kingston ditangkap beberapa jam selepas polis menyerbu rumah agamnya di negeri Florida...
Ini Sebab Iu Tolak Tawaran Berlakon Dalam Drama Popular Queen Of Tears The 8 Show

Ini Sebab Iu Tolak Tawaran Berlakon Dalam Drama Popular Queen Of Tears The 8 Show

papar berkaitan - pada 22/5/2024 - jumlah : 128 hits
Kalau nak tahu IU sebenarnya menjadi rebutan ramai produser drama Artikel Berkaitan Sebenarnya penyanyi popular berkenaan telah menolak dua tawaran drama popular iaitu Queen Of Tears dan The 8 Show Khabarnya dia terpaksa menolak dua peranan...
Kerap Merepek Baca Hadith Palsu Ustaz Selebriti Popular Didakwa Kuat Merapu Bila Berdakwah

Kerap Merepek Baca Hadith Palsu Ustaz Selebriti Popular Didakwa Kuat Merapu Bila Berdakwah

papar berkaitan - pada 29/5/2024 - jumlah : 97 hits
Baru baru ini kecoh di platform media sosial teguran terbuka seorang pensyarah kanan Jabatan Pengajian al Quran dan As Sunnah Universiti Islam Malaysia terhadap pendakwah selebriti yang dikenali ramai
Biodata Intan Najuwa Pelakon Wanita Popular Yang Bijak

Biodata Intan Najuwa Pelakon Wanita Popular Yang Bijak

papar berkaitan - pada 29/5/2024 - jumlah : 101 hits
Pelakon popular Intan Najuwa digelar sebagai isteri idaman Malaya kerana beliau mempunyai pakej lengkap berwajah cantik bijak berbakat dan pandai memasak Kesungguhan beliau dalam menyeimbangkan kehidupan berumah tangga pelajaran dan karier ...
Cubaan Baca Novel Yang Gagal

Cubaan Baca Novel Yang Gagal

papar berkaitan - pada 21/5/2024 - jumlah : 125 hits
Assalamualaikum Ni kisah last week sebenarnya novel ni pemberian Adam yang pernah mengganggu hidup SA since 2020 Hahaha sape ingat kisah tu mesti ada yang tertanya tanya Adam apa cerita kan Adam merajuk ngan SA u olls sebab SA x bagi tau da...
Sebenarnya Meski Lovely Runner Popular Kim Hyeyoon Akui Tiada Tawaran Untuk Projek Baru

Sebenarnya Meski Lovely Runner Popular Kim Hyeyoon Akui Tiada Tawaran Untuk Projek Baru

papar berkaitan - pada 31/5/2024 - jumlah : 84 hits
Selepas 16 episod drama Lovely Runner telah pun melabuhkan tirainya Artikel Berkaitan Menerusi satu temu bual yang dilakukan susulan tamatnya drama tersebut Kim Hye yoon ada menjelaskan mengenai kontroversi di mana peminat menggesa agar age...
Terlalu Popular Dek Lovely Runner Rumah Kehidupan Peribadi Byun Wooseok Diancam Peminat

Terlalu Popular Dek Lovely Runner Rumah Kehidupan Peribadi Byun Wooseok Diancam Peminat

papar berkaitan - pada 30/5/2024 - jumlah : 67 hits
Mungkin terlalu popular ini sepertinya ketenangan Byun Woo seok terganggu dek peminat obsesif Artikel Berkaitan Terbaru VARO Entertainment mengeluarkan kenyataan rasmi bagi meminta peminat memberi perhatian kepada keselamatan apabila melawa...
Feilina Feisol Mother Friend And Great Advocate Of Autism Rights

Bermalam Di Hotel Legend Inn Taiping

Muhyiddin Terlebih Perasan Di Sungai Bakap

Moxy Putrajaya Keselesaan Dan Keseronokkan Dalam Satu Tempat

Najib Kekal Dipenjara

How The Manly 150ah Lithium Battery Protects Against Overcharging And Short Circuits

Supplement Yang Nieyl Makan Sekarang

With China Producing Many Cars Should We Be Happy



Info Dan Sinopsis Filem Pemandi Jenazah The Corpse Washer 2024 Kini Di Netflix Malaysia

Berapakah Tahap Kepanasan Suhu Api Dapur Gas Anda

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Slot Megadrama Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Nuh Dan Nayla Slot Akasia TV3

Resepi Nasi Goreng Seafood Paling Mewah dan Terliur Meriah Ramuan Didalamnya


6 Cara Import Barang Dari China Bagi Pemula Melalui Jasa Import

Sentiasa Perbaharui

Spaghetti Bolognese

Kelantan Pengutip Sampah Maut Terpijak Serpihan Kaca

Najib Tun Razak Game Over

Harimau Belang Masuk Perangkap Perhilitan