Pasukan Elit Hidup Mulia Atau Mati Syahid Bakal Dihantar Selamatkan Etnik Uighur


Presiden Chechnya, Ramzan Kadyrov mengajak lebih dari satu juta masyarakat di ibukota daerah Grozny, di dekat masjid Heart of Chechnya, turun ke jalan, memprotes kekerasan terhadap Uighur dan mengatakan bahwa dia akan menentang Moskow jika mendukung pemerintah China.

“Bahkan jika Rusia akan mendukung setan-setan yang melakukan kejahatan di China, saya menentang posisi Rusia,” tegasnya.

Dalam sebuah video live di Instagram, Kadyrov mengatakan keinginannya mengirim pasukan keamanannya ke China. “Jika memungkinkan, saya akan mengirimkan pasukan yang paling ditakuti ISIS dan Rusia, untuk membebaskan saudara saya di Uighur,” ujarnya.

Ia mengatakan sangat prihatin terhadap Etnis Uighur yang mirip dengan Rohingya.Pemimpin Pasukan Hitam di negara mayoritas Islam di Negara Federasi Rusia ini menyebut peristiwa di Xinjiang adalah rasa sakit yang tak tertahankan bagi umat Islam, untuk seluruh umat manusia.

"Jika pasukan kami sudah diturunkan, hanya ada dua pilihan. Hidup mulia atau mati syahid," ucap Ramzan yang selalu memilih shaf ketiga ketika shalat. Meski ia hafal alquran.

Baru-baru ini, pemerintah China kembali melakukan tindakan represif, setelah menangkap ratusan tokoh Uighur. Mulai dari penulis, artis hingga guru.

SEJARAH PASUKAN HITAM CHECHNYA 
Sejarah pasukan hitam Chechnya bermula saat Mujahidin ikut membantu pada perang kedua Chechnya. Setelah runtuhnya Uni Soviet dan kemudian deklarasi kemerdekaan Chechnya, pejuang mulai memasuki berbagai kawasan.

Banyak dari mereka merupakan veteran perang Soviet-Afganistan dan sebelum invasi Rusia, mereka menggunakan keahlian mereka untuk melatih para pejuang Chechnya.

Nama Ramzan Kadyrov akhir-akhir ini santer dibahas setelah ia mengirim ribuan infantri militer Chechnya ke Suriah untuk memerangi ISIS.

Ramzan Akhmadovich Kadyrov. Lahir tanggal 5 Oktober 1976. Termasuk usia yang sangat muda untuk jabatan Presiden. Tapi di usia semuda itu pun ia sudah memimpin Republik Chechnya hampir 10 tahun atau tepatnya sejak ia berusia 30 tahun.

Ramzan diketahui publik selalu memilih sholat di shaf ketiga pada ibadah sholat Jumat. Ia tidak mau maju ke depan karena hormat kepada para Habaib dan Ulama yang mengisi shaf pertama dan kedua.

Saat ia mendapat kehormatan untuk memasuki Ka’bah, ia menanggalkan segala atribut kebesaran kepala negara dan memakai pakaian yang paling sederhana sambil memegang sapu. (bbs)

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.azmykelanajaya.com/2019/01/pasukan-elit-hidup-mulia-atau-mati.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tarikh Pendaftaran Permohonan Atau Kemas Kini Bantuan Sara Hidup

Tarikh Pendaftaran Permohonan Atau Kemas Kini Bantuan Sara Hidup

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 662 hits
Tarikh Pendaftaran Permohonan Atau Kemas Kini Bantuan Sara Hidup Assalamualaikum Hari ini Cik Ash berkesempatan nak kongsikan dengan korang semua tentang tarikh pendaftaran atau kemas kini BSH untuk tahun 2019 ni Di bawah ni Cik Ash sertaka...
Wanita Kerat Alat Kelamin Lelaki Yang Suka Mengintainya Sebelum Dihantar Ke Hospital Untuk Selamatkan Nyawanya

Wanita Kerat Alat Kelamin Lelaki Yang Suka Mengintainya Sebelum Dihantar Ke Hospital Untuk Selamatkan Nyawanya

papar berkaitan - pada 29/12/2018 - jumlah : 398 hits
The ReporterSeorang wanita berusia 47 tahun di barat India mengerat alat kelamin lelaki yang yang kerap mengintainya sebelum mengejarkan mangsa ke hospital untuk menyelamatkan nyawanya Dalam kejadian Selasa lalu di Mumbai suspek membawa dua...
Saudara Islam Pasukan Talian Bergerak Bebaskan Muslim Uighur Pengganaskah Mereka

Saudara Islam Pasukan Talian Bergerak Bebaskan Muslim Uighur Pengganaskah Mereka

papar berkaitan - pada 24/12/2018 - jumlah : 368 hits
PASUKAN TALIBAN BERGERAK BEBASKAN MUSLIM KAMI AKAN BERJUANG MESKI DENGAN PISAU KECIL Pasukan Taliban dikabarkan bergerak ke perbatasan Xin Jiang demi membebaskan muslim Uighur dari penjara raksasa China Mereka hanya dilengkapi senjata seada...
Wanita Dakwa Hidup Semula Selepas Mati 20 Minit Kongsi Cerita Pelik Yang Dialaminya

Wanita Dakwa Hidup Semula Selepas Mati 20 Minit Kongsi Cerita Pelik Yang Dialaminya

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 521 hits
Kejadian itu berlaku pada 2012 FOTO GETTY GEOFF ROBINSON SATU perkara yang mustahil namun seorang wanita mendakwa dia pernah meninggal dunia sebelum kembali hidup setelah terlibat dalam kemalangan ski beberapa tahun lalu Rhianna Shaw 29 ber...
Kapal Titanic Ii Bakal Berlayar Tahun 2022

Kapal Titanic Ii Bakal Berlayar Tahun 2022

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 296 hits
Kapal RMS Titanic yang karam sekitar tahun 1912 adalah peristiwa kapal karam yang paling epic sehinggakan difilemkan Mana tidaknya pada waktu itu RMS Titanic dikatakan sebuah kapal yang tidak akan karam oleh pembuatnya Selepas 100 tahun iai...
Tarif Air Bakal Naik Rakyat Usah Bimbang Ujar Menteri Hancing

Tarif Air Bakal Naik Rakyat Usah Bimbang Ujar Menteri Hancing

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 280 hits
SELEPAS PH MEMERINTAH RAKYAT MAKIN SENANG MALAH KENAIKAN TARIF AIR MUNGKIN TIDAK MEMBEBANKAN KATA MENTERI MALAH RAKYAT USAH BIMBANG PH SENTIASA MENJAGA KEBAJIKAN RAKYAT MUNGKIN AIR PERCUMA SUDAH TIDAK RELEVAN Tarif air dijangka naik kata Me...
Ditolak Masuk Filipina Pemerintah Bakal Bantu Go Jek

Ditolak Masuk Filipina Pemerintah Bakal Bantu Go Jek

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 205 hits
Menteri Komunikasi dan Informatika Rudiantara ketika ditanyakan perihal itu belum tahu kabar detail mengenai ditolaknya Go Jek di Filipina Rudiantara merupakan salah satu menteri yang getol mendorong agar unicorn seperti Go Jek segera melak...
Perkuat Bisnis Perawatan Pesawat Gmf Bakal Lebarkan Sayap Ke Rusia

Perkuat Bisnis Perawatan Pesawat Gmf Bakal Lebarkan Sayap Ke Rusia

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 154 hits
Potensi pasar industri perawatan dan perbaikan pesawat atau disebut maintenance repair and overhaul di negeri Beruang Putih itu sangat menjanjikan Hal tersebut menjadi pemicu bagi GMF untuk masuk dan memperoleh costumer dari sana
Cara Memasarkan Homestay Anda

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Importance Of Drinking Water

The Helical Pearl House By A3 Projects In Ipoh Malaysia

Cops Tracking Down Duo Involved In Pasir Mas Shooting

Issue Warning Not Rm250 000 Fine For First Time No Palm Oil Label Offences Urges Mydin Boss

There Are Many Types Of Indians

Pengalaman Kerja Sambil Belajar