Pastikan Anak Anak Bersedia Dengan Kemahiran Pembelajaran Kendiri Demi Masa Depannya


Pernahkah anda berdepan dengan situasi anak yang ‘liat’ untuk menyiapkan kerja rumah? Atau mungkin apabila anda minta anak buat ulang kaji, mereka sering mencipta alasan untuk mengelak? Jika anak-anak ada masalah begitu, mungkin kerana mereka merasakan belajar itu susah. Jangan terus marahkan anak-anak, apa kata anda tanyakan dahulu kenapa mereka tidak mahu belajar.
Mungkin soalan yang perlu dijawab terlalu susah menyebabkan mereka hilang minat untuk menyelesaikannya. Tambahan pula, mereka tidak tahu kaedah yang mudah untuk menjawab soalan itu. Anak-anak juga mungkin berasa takut akan dimarahi jika jawapan yang diberikan salah. Cara paling mudah untuk meningkatkan keyakinan anak-anak untuk belajar adalah dengan melatih mereka untuk mahir dalam pembelajaran kendiri.
Kemahiran pembelajaran kendiri memberi ruang kepada anak-anak untuk menyelesaikan sesuatu masalah dengan cara yang lebih kreatif dan mengikut kemampuan mereka. Dengan cara ini, mereka tidak akan merasa terbeban dan lebih bersemangat untuk belajar. Apa kata anda daftarkan anak mengikuti program perkembangan minda di KUMON sempena KUMON YEAR-END SPECIAL 2019?
Ketahuilah, dengan merangsang minda kreatif anak-anak ketika proses pembelajaran, mereka akan menjadi lebih semangat dan teruja untuk belajar. Di KUMON, mereka membantu pelajar berfikir secara kreatif untuk menyelesaikan tugasan yang susah.

Apa yang menariknya dengan proses pembelajaran begini? Anak-anak dapat menguasai subjek Matematik dan Bahasa Inggeris dengan kemampuannya sendiri. Program ini melatih para pelajar mencari solusi untuk sesuatu masalah secara berdikari dan memupuk kebolehan berfikir secara kritis seterusnya tidak mudah berputus asa pada masa hadapan.  Tidak mahu terburu-buru, program pembelajaran di KUMON dibuat langkah demi langkah mengikut tahap anak.

Untuk memantapkan skil anak-anak, mereka akan diberi tugasan untuk menyelesaikan kertas kerja yang diberi. Kertas kerja ini direka khas untuk melihat kemampuan anak dan sebaik sahaja mereka dapat menguasainya, tahap kesukaran akan ditambah mengikut perkembangan mereka. Selain mewujudkan rasa semangat untuk belajar, KUMON melatih anak-anak untuk lebih berdisiplin dengan menyiapkan kertas kerja setiap hari dan menjadikannya sebagai rutin mereka.

KUMON tidak mahu anak-anak merasa rendah diri atau bosan kerana gagal menyelesaikan masalah, tetapi menggalakkan mereka untuk menjawab setiap persoalan mengikut cara tersendiri. Tidak perlu mengikut cara orang lain, tetapi mampu mendapat jawapan betul yang sama. Dengan kaedah ini, anak-anak berpotensi untuk meningkat maju.

BERITA BAIK!
Ciptalah masa depan anak-anak anda bersama KUMON! Untuk menyertainya, anda boleh mendaftar sebelum 7 November 2019. Menariknya, anak-anak berpeluang untuk menyertai kelas tambahan ini selama 1.5 bulan dengan yuran sebulan sahaja.
Lebih menarik kerana anda akan menerima beg istimewa dari KUMON. Ayuh, mantapkan pengetahuan Matematik dan Bahasa Inggeris anak anda bersama KUMON!


Kunjungi laman web www.kumonmalaysia.com atau laman Facebook rasmi mereka di facebook.com/kumonmalaysia untuk keterangan lanjut.
 
The post Pastikan Anak-Anak Bersedia Dengan Kemahiran Pembelajaran Kendiri, Demi Masa Depannya appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/pastikan-anak-anak-bersedia-dengan-kemahiran-pembelajaran-kendiri-demi-masa-depannya/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kemahiran Menunjuk Sebenarnya Cara Baru Untuk Anak Berkomunikasi Itu Tanda Anak Dalam Peringkat Yang Betul

Kemahiran Menunjuk Sebenarnya Cara Baru Untuk Anak Berkomunikasi Itu Tanda Anak Dalam Peringkat Yang Betul

papar berkaitan - pada 8/10/2019 - jumlah : 335 hits
Kemahiran menunjuk sangat berkait dengan perkembangan bahasa bayi dan kanak kanak Kajian menunjukkan bayi yang cepat menunjuk akan mempunyai kemahiran bahasa yang lebih baik untuk masa akan datang Baca Selanjutnya Ia sebenarnya menunjukkan ...
9 Rasa Bersalah Yang Kerap Dirasakan Ibu Bekerja Padahal Semua Pengorbanan Demi Anak Juga

9 Rasa Bersalah Yang Kerap Dirasakan Ibu Bekerja Padahal Semua Pengorbanan Demi Anak Juga

papar berkaitan - pada 3/10/2019 - jumlah : 398 hits
Capek jiwa dan raga Please jangan hakimi kami dengan bilang Cari apalagi sih mbok di rumah aja Harta bisa dicari rezeki pasti ada Mending juga sama anak karena kalian nggak tahu keadaannya
Mulianya Hati Memey Bantu Pam Susu Sendiri Demi Anak Abby Abadi

Mulianya Hati Memey Bantu Pam Susu Sendiri Demi Anak Abby Abadi

papar berkaitan - pada 29/9/2019 - jumlah : 449 hits
Semalam merupakan hari paling gembira buat aktress Abby Abadi kerana selamat melahirkan seorang anak lelaki Mulianya hati Memey bantu pam susu sendiri demi anak Abby Abadi
Jual Anak Demi Kereta Idaman

Jual Anak Demi Kereta Idaman

papar berkaitan - pada 8/10/2019 - jumlah : 161 hits
GEORGIA Seorang wanita berusia 45 tahun dari Georgia Amerika Syarikat sanggup menjual anak perempuanya yang berusia dua tahun semata mata bagi memenuhi impiannya untuk memiliki kereta idaman NBC News melaporkan Alice Leann Todd dari
Video Anak Mama Nyanyi Masa Umur 2 Tahun

Video Anak Mama Nyanyi Masa Umur 2 Tahun

papar berkaitan - pada 9/10/2019 - jumlah : 427 hits
Bila buka FB arini keluar post mama 9 tahun dulu Video Anak Mama Nyanyi Masa Umur 2 Tahun lagu Are You Sleeping Sambil main guitar Mama suka sangat video ni Dari dulu lagi So harini nk share kat sini lah Ni masa Umur dia 2 Tahun Hidung teng...
Buat 3 Kerja Dalam 6 Hari Demi Isteri Dan Anak Anak

Buat 3 Kerja Dalam 6 Hari Demi Isteri Dan Anak Anak

papar berkaitan - pada 12/10/2019 - jumlah : 461 hits
Lelaki Gigih Ini Buat 3 Kerja Dalam 6 Hari Setiap Minggu Demi Keluarganya Menyentuh Hati Gigih buat tiga kerja enam hari seminggu demi ibu dan adik beradiknya usaha keras lelaki ini membuatkan ramai yang kagum Bukan mudah untuk menyara hidu...
Polisi Pastikan Anak Pelaku Penusukan Wiranto Aman Bersama Keluarga Di Medan

Polisi Pastikan Anak Pelaku Penusukan Wiranto Aman Bersama Keluarga Di Medan

papar berkaitan - pada 11/10/2019 - jumlah : 175 hits
Kabid Humas Polda Banten Kombes Pol Edy Sumardi menuturkan anak perempuan Alam yang berusia 11 tahun telah dievakuasi ke rumah keluarganya di Medan Deli Kota Medan Sumatera Utara
Viral Wanita Dukung Anak Bawa Grabfood Suami Dedah Kisah Sebenar

Viral Wanita Dukung Anak Bawa Grabfood Suami Dedah Kisah Sebenar

papar berkaitan - pada 27/9/2019 - jumlah : 314 hits
Sejak semalam tular gambar seorang wanita mendukung anaknya sambil memakai beg GrabFood di depan sebuah restoran makanan segera Rata rata netizen meluahkan rasa kagum kerana gigih bekerja sambil membawa anak Malah ada yang simpati dengan wa...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


The Friendly S Music Pub By Kvadrat Architects In Astana Kazakhstan

Kunjung Marhaban Aidilfitri 2024

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal