Pas Semakin Lupakan Hudud Demi Kuasa



Selepas pilihan raya kecil (PRK) Tanjung Piai Pas semakin galak berhujah kerjasama parti itu dengan MCA adalah bagi tujuan mengembangkan dakwah Islam kepada parti ultra-kiasu Cina terbabit.
Namun bagi Penasihat Umum Amanah, Datuk Seri Ahmad Awang, hujah tersebut dangkal dan tidak disokong mana-mana fakta. Katanya, Pas suatu ketika dahulu juga berdakwah dengan DAP tetapi memilih untuk meninggalkan Pakatan Rakyat (PR) pada 2015.
“(Kerjasama itu) tidak ada kena mengena mahu memperkenalkan Islam kepada MCA. Dalam Pakatan Rakyat dahulu lebih banyak diperkenalkan kefahaman Islam kepada DAP kerana kita dapat gambarkan Islam itu sebagai agama yang membawa keadilan kepada semua.
“Dahulu dengan kefahaman yang betul. Sekarang ini apa kena mengena Pas dengan MCA. Pas cuma ‘hidung tak mancung pipi tersorong-sorong’,” katanya dipetik Suara Keadilan.
Sebaliknya, menurut Ahmad lagi kerjasama baharu ini lebih buruk kerana sewaktu dalam PR, DAP tidak menghalang Pas berpegang kepada perjuangan menegakkan Hudud. Namun apabila bersama MCA Pas mula berkata sukar untuk melaksanakan Hudud di Malaysia, sama seperti yang diucapkan para pemimpin Umno sejak sekian lama.
“Perubahan perjuangan utama, hudud, menunjukkan Pas telah merosakkan perjuangan parti itu, kerana sudah terbalik sehingga 180 darjah. Dulu kata Hudud mesti dilaksanakan sekarang kata sukar. Sekarang Pas10 kali liberal apabila kata sukar untuk menegakkan Hudud,” sambungnya.
Baru-baru ini Presiden Pas, Abdul Hadi Awang mengakui sukar untuk melaksanakan hukum Hudud di Malaysia sehingga pemerhati politik mendakwa parti berkenaan telah bergerak ke arah pragmatik sebagai mana polisi umum BN dan melupakan perjuangan asal demi mencapai impian menguasai Putrajaya.
Sehubungan itu, Ahmad menggesa ahli akar umbi Pas menilai kejujuran pemimpin parti berkenaan untuk memperjuangkan Islam. Beliau kesal kerana ahli Pas amat fanatik sehingga tidak mampu berfikiran terbuka dan menilai tindak-tanduk pemimpin mereka yang sedikit demi sedikit tenggelam dalam falsafah perjuangan BN, yang suatu ketika dahulu difatwakan sebagai sesat.
“Pas sudah rosakkan perjalanan parti kerana orang bawah dan tengah semua percaya cakap pimpinan. Apa juga yang diperkatakan tidak masuk akal mereka terima.
“Alasan mereka perpaduan ummah. Tetapi mengapa perpaduan ummah sampai mengubah perjuangan. Di PRK Tanjung Piai mengapa sampai sembahyang hajat munajat untuk memenangkan calon bukan Islam?” soal beliau.
Justeru, beliau turut menasihati agar ahli Pas agar tidak terlalu taksub dengan perjuangan politik sehingga mencampur adukkan urusan ibadah dengan politik kepartian.
“Sampai campurkan urusan ibadah sembahyang. Janganlah sampai bermunajat mendoakan dengan cara begitu. Sekadar nyata sokongan dalam kempen dan harap kemenangan sudahlah. Bila sembahyang itu ibadah,” sinisnya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/25648

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kak Belilah Donat Saya Demi Bantu Ibu Adik Ni Jual Donat Di Tepi Jalan Dari Pagi Sampai Malam

Kak Belilah Donat Saya Demi Bantu Ibu Adik Ni Jual Donat Di Tepi Jalan Dari Pagi Sampai Malam

papar berkaitan - pada 3/12/2019 - jumlah : 285 hits
Di kala kanak kanak yang lain bersekolah kanak kanak lelaki ini nekad membantu ibunya mencari pendapatan bagi menyara keluarga dan adik perempuannya yang masih sekolah nbsp Biarpun terpaksa menjual sehingga lewat malam dia tetap teruskan as...
Kakitangan Unisza Redah Banjir Demi Tugas

Kakitangan Unisza Redah Banjir Demi Tugas

papar berkaitan - pada 2/12/2019 - jumlah : 310 hits
BESUT 2 Disember Lebih 30 kakitangan Universiti Sultan Zainal Abidin Besut terpaksa menaiki ke lori untuk ke kampus selepas laluan mereka ke tempat kerja itu ditenggelami air sejak kelmarinSebuah lori Jabatan Keselamatan UniSZA disediakan k...
Boboy Demi Masa Chord

Boboy Demi Masa Chord

papar berkaitan - pada 2/12/2019 - jumlah : 434 hits
Cm A Cm A Cm A Cm A Cm Gm Berbisiklah hatiku D mengenangmuF A Saat percintaan kita D berlaluFm A Sepi mencengkam dalam hatiD CmMenambah lukaG Seandai ada aku A kerianganCmHasrat menyentuh suria D hidupkuFm A Namun tersungkur menjadi D debuF...
Menteri Jokowi Disarankan Netral Di Munas Golkar Demi Cegah Kegaduhan Politik

Menteri Jokowi Disarankan Netral Di Munas Golkar Demi Cegah Kegaduhan Politik

papar berkaitan - pada 3/12/2019 - jumlah : 127 hits
Jangan sampai kemudian kekecewaan dari faksi yang ada di dalam Golkar kata Karyono
Baim Wong Terbang Ke Jepang Demi Prank Raffi Ahmad Dan Nagita Slavina

Baim Wong Terbang Ke Jepang Demi Prank Raffi Ahmad Dan Nagita Slavina

papar berkaitan - pada 3/12/2019 - jumlah : 185 hits
Dikenal kerap melakukan prank aksi Baim Wong kali ini benar benar niat Ia terbang ke Jepang demi melakukan prank kepada sahabatnya Raffi Ahmad dan Nagita Slavina
Satu Kampung Rela Kerah Keringat Tanam Jagung Demi Kumpul Dana Bina Masjid

Satu Kampung Rela Kerah Keringat Tanam Jagung Demi Kumpul Dana Bina Masjid

papar berkaitan - pada 4/12/2019 - jumlah : 287 hits
Penduduk di desa Taropo Kecamatan Kilo Kabupaten Dompu NTB Kabupaten Taropo telah berganding bahu bersama sama menanam jagung di atas tanah yang berkeluasan 6 hektar bagi mengumpul dana untuk menubuhkan sebuah masjid Hal ini kelihatan unik ...
Cuka Organik Alce Nero Demi Kesihatan

Cuka Organik Alce Nero Demi Kesihatan

papar berkaitan - pada 4/12/2019 - jumlah : 233 hits
Hi Korang Alce Nero peneraju makanan organik di Itali memperkenalkan Cuka Cider Epal Organik dan Cuka Balsam Organik Modena yang diperbuat daripada musta anggur bagi memenuhi permintaan tahap kesihatan dan tenaga optimum dalam kalangan raky...
Seorang Lelaki Alih Barang Di Atas Highway Demi Keselamatan Pengguna Jalan Raya Yang Lain

Seorang Lelaki Alih Barang Di Atas Highway Demi Keselamatan Pengguna Jalan Raya Yang Lain

papar berkaitan - pada 3/12/2019 - jumlah : 338 hits
Pergh terbaik lah dia ni Korang tahu tak ada seorang lelaki sanggup memberhentikan keretanya semata mata nak alihkan barang tu dekat atas highway demi keselamatan pengguna jalan raya yang lain tau Cara dia angkat tu macam berat je sis tengo...
Aksi Putra Mantan Kapolri Belah Kemacetan Puncak Demi Warga Yang Hendak Melahirkan

Aksi Putra Mantan Kapolri Belah Kemacetan Puncak Demi Warga Yang Hendak Melahirkan

papar berkaitan - pada 2/12/2019 - jumlah : 231 hits
Dewi warga Desa Citeko Kecamatan Cisarua Kabupaten Bogor hampir saja melahirkan di dalam mobil karena terjebak sistem satu arah di Jalan Raya Puncak Kabupaten Bogor Sabtu Dengan sigap putra mantan Kapolri Jenderal Sutarman Ipda Danny Sutarm...
Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Rumah Terbuka

Jangan Kahwin Pada Usia Terlalu Muda

Akhyar Cedera Dipukul Dompet Telefon Bimbit Disamun

Drama My Stolen First Kiss

Emy Yusuf Feat Driant Kenyang Beraya Chord