Panduan Sewa Kereta Di Jeju Island Korea


 PANDUAN SEWA KERETA DI JEJU ISLAND, KOREA





A) Buat Tempahan Sewa Kereta Semasa Di Malaysia
1. Sebaiknya, anda buat booking waktu di Malaysia. Saya cadangkan guna website rentalcars.com, website ini akan senaraikan beberapa company yang ada dan sesuai dengan kereta yang anda pilih. ( rentarcars ni macam search engine, sama macam skyscanner dan booking.com)
2. Sebaik tiba bahagian ketibaan di lapangan terjang Jeju, keluar dari pintu ketibaan antarabangsa, terus ke gate nombor 5. Selepas keluar dari gate, anda perlu lintas jalan dan ikut laluan pejalan kaki ke sebelah kanan. Anda akan nampak satu bangunan yang ada banyak bas parking di depannya.
3. Tapi ni sebenarnya bukan ofis sewa kereta. Di sini, anda perlu naik shuttle bas untuk ke ofis kereta sewa
( jika tak pasti, tunjukkan voucher tempahan sewa kereta anda pada staf di situ, dan mereka akan beritahu anda shuttle bas di petak parking mana yang anda perlu naik). Shuttle bas ini adalah percuma. Tak perlu bayar .
4. Sebagai contoh, saya sewa kereta dengan syarikat AJ Car Rental, jadi saya perlu ambil shuttle bus di petak nombor 13.
5. Sebaik tiba di pejabat sewa kereta, tunjukkan voucher booking pada staf di kaunter.
Untuk makluman, untuk menyewa kereta di Korea, anda diwajibkan mempunyai lesen memandu antarabangsa.


B) Pastikan Kereta Ada Perlindungan Insurans
Sebelum tanda tangan dokumen perjanjian sewa kereta, pastikan anda bertanya berapa perlindungan insurans yang anda akan dapat jika berlaku kemalangan. Biasanya sewaktu tempahan, pihak sewa kereta hanya memberi perlindungan asas sahaja.


Sebaiknya, add on kepada premium insurans yang mana anda tidak perlu membayar apa2 jika berlaku kemalangan.
Jika anda telah ambil full coverage insurans, anda tidak perlu untuk periksa satu persatu jika ada bahagian kereta yang calar balar atau defect lain.
Kereta anda juga akan dibekalkan dengan GPS. Dan biasanya, staf kereta sewa akan bantu untuk setting dalam bahasa Inggeris.
Ada sesetengah GPS yang tidak dapat membaca nama tempat. Anda perlu memasukkan nombor telefon lokasi yang anda ingin tujui.


Dan anda boleh dapat senarai penuh nombor telefon semua lokasi menarik di kauter penerangan di lapangan terbang.


C) Biasakan Diri Dengan Jalan Raya Jeju
Akhir sekali, tempat duduk pemandu di Jeju adalah di sebelah kiri. Dan cabaran terbesar memandu di Jeju adalah untuk keluar dari pusat bandarnya. Jalan agak sempit dan banyak lampu isyarat. Jadi anda perlu berhati-hati agar tidak terlepas simpang atau masuk lorong yang salah.
Sebaik telah melepasi atau keluar dan sempadan bandar Jeju City, anda akan rasa betapa nikmatnya memandu di Jeju. Dengan keindahan pemandangan di kiri dan kanan, anda tidak perlu risau duit habis sebab tiada tol dikenakan untuk menggunakan jalanraya di Jeju.
Selamat bercuti ke Pulau Jeju !







KERETA SEWA JEJU MUSLIM
Whatsapp kami +601123194635
Saiz Pulau Jeju adalah tiga kali ganda lebih besar berbanding Seoul. Tidak seperti Seoul, Pulau Jeju tidak mempunyai train & metro subway. Kawasan tarikan pelancong adalah jauh dan terpisah dari jaringan pengangkutan awam. Bas awam pula tidak sesuai digunakan oleh pelancong kerana jarak kawasan tarikan pelancong yang jauh dari satu tempat ke satu tempat & halangan bahasa. Oleh itu, kereta sewa merupakan pengangkutan utama para pelancong yang melawat Pulau Jeju terutama sekali anda yang mempunyai masa percutian yang terhad.
Cara paling mudah untuk menyewa kereta ialah melalui keretasewajeju.com . Pertama, sebab diorang ni rakyat Malaysia, jadi mudah untuk korang berkomunikasi. Kedua, harga yang ditawarkan di keretasewajeju.com adalah lebih murah berbanding laman web lain contohnya rentalcars.com. Bukan murah sikit tau, tapi murah banyak. Hampir RM100-RM200 lebih murah. Ketiga, korang boleh bayar online je menggunakan maybank2u, cimbclicks dan lain-lain perbankan online kat Malaysia ni. Keempat, tak perlu kad kredit dan bayaran dalam matawang ringgit Malaysia je.
Keretasewajeju.com ni bukan pembekal kereta sewa, tapi diorang ni dealer dan ada banyak syarikat-syarikat kereta sewa dekat Jeju yang berkolaborasi dengan diorang.
Apa yang diperlukan untuk menyewa kereta?
International Driving license. Ini korang boleh apply dekat mana-mana pejabat JPJ dengan yuran RM150.PassportDi mana nak pick up kereta?
Sebaik saja sampai di airport Jeju, korang kena pergi ke Rent A Car house di luar airport. Dekat situ ada banyak free shuttle bus yang akan bawa korang ke Pejabat Syarikat Kereta Sewa. Tak yah risau sebab keretasewajeju.com akan arrange semua untuk korang dan diorang akan emelkan cara-cara nak pick up kereta, kat mana nak tunggu bus dan lain-lain. Hanya pastikan bawa dokumen yang lengkap sebab kalau takda dokumen, memang tak dapat nak ambil kereta. Yang paling penting sekali, pastikan korang sewa kereta sekali dengan insurans untuk peace of mind.
Syarat-syarat umum penyewa dan pemandu
Rakyat Malaysia tidak dibenarkan memandu kenderaan melebihi 9 kerusi.Mengikut undang-undang Kerajaan Korea Selatan, Warganegara Brunei & Indonesia adalah TIDAK dibenarkan memandu di Korea termasuk Pulau Jeju.Setiap pemandu wajib memiliki Permit Memandu Antarabangsa (IDP). Permit ini boleh dimohon di mana-mana pejabat JPJ di Malaysia dengan yuran RM150.Setiap pemandu adalah wajib mematuhi undang-undang jalan raya yang ditetapkan oleh Kerajaan Korea Selatan.Sekiranya anda memandu ketika musim salji, anda diwajibkan untuk menyewa rantai salji (Snow chain).Ketika salji lebat, semua pemandu adalah dilarang untuk memandu di kawasan pergunungan.Pemandu diwajibkan membayar deposit pendahuluan saman sebanyak RM200. Wang akan dipulangkan sebaik sahaja kami memastikan tiada saman dikenakan ke atas pemandu sepanjang tempoh sewaan. Proses ini akan mengambil masa selewat-lewatnya 2 minggu.


Harga : RM152 X  7 hari = RM1064 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://haniftravel.blogspot.com/2023/03/panduan-sewa-kereta-di-jeju-island-korea.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Data Pribadi Rm Bts Diakses Ilegal Oleh Pegawai Kereta Api Korea Big Hit Ambil Tindakan Tegas

Data Pribadi Rm Bts Diakses Ilegal Oleh Pegawai Kereta Api Korea Big Hit Ambil Tindakan Tegas

papar berkaitan - pada 3/3/2023 - jumlah : 83 hits
Data pribadi tersebut kabarnya digunakan untuk kepentingan pribadi dan si pegawai sudah melakukan tindakan itu selama tiga tahun
4 Ditahan Disyaki Curi Kereta Menyamar Penjawat Awam

4 Ditahan Disyaki Curi Kereta Menyamar Penjawat Awam

papar berkaitan - pada 25/2/2023 - jumlah : 113 hits
TIGA lelaki dan seorang wanita ditahan dalam beberapa siri tangkapan di Selayang Selangor serta Alor Setar dan Jitra Kedah pada Ahad lalu dan awal pagi ini disyaki terbabit kes curi kenderaan dan menyamar sebagai penjawat awam Ketua Polis D...
Tiket Mudik Kereta Api Sudah Dapat Dipesan Hari Ini

Tiket Mudik Kereta Api Sudah Dapat Dipesan Hari Ini

papar berkaitan - pada 27/2/2023 - jumlah : 179 hits
PT KAI Persero telah membuka penjualan tiket mudik kereta api jarak jauh untuk keberangkatan H 10 Kepala Humas Daop 1 Jakarta Eva Chairunisa menjelaskan perusahaan menerapkan kebijakan penjualan tiket angkutan lebaran tahun pada H 45 hari p...
Dtox Car Servis Kereta Paling Murah Cepat Dan Trusted

Dtox Car Servis Kereta Paling Murah Cepat Dan Trusted

papar berkaitan - pada 25/2/2023 - jumlah : 109 hits
Musim cuti sekolah kembali lagi Musim seperti ini ramai antara ibubapa akan meranang untuk bercuti bersama keluarga Jika di dalam Malaysia pasti akan menggunakan kenderaan persendirian Oleh itu pastikan kereta anda di selia dengan baik untu...
Empat Warga Emas Maut Kereta Bertembung Treler

Empat Warga Emas Maut Kereta Bertembung Treler

papar berkaitan - pada 25/2/2023 - jumlah : 108 hits
IPOH Empat warga emas maut selepas kereta yang dinaiki mereka bertembung dengan sebuah treler muatan batu arang di Jalan Sungai Baru Trong dekat sini petang tadi Ketua Balai Bomba dan Penyelamat nbsp Trong Mohd nbsp Shahidan Hassan nbsp ber...
Dua Kereta Mewah Dicuri Di Uk Jumpa Di Thailand

Dua Kereta Mewah Dicuri Di Uk Jumpa Di Thailand

papar berkaitan - pada 24/2/2023 - jumlah : 148 hits
BERNAMABangkok Jabatan Penyiasatan Khas Thailand menemukan semula dua kereta mewah yang dicuri di Britain Menurut kenyataan DSI dua kereta mewah itu Porsche Cayenne telah dirampas di bilik pameran di Bangkok pada 15 Feb manakala mini Cooper...
Tiket Kereta Untuk Keberangkatan H 10 Lebaran Sudah Bisa Dipesan

Tiket Kereta Untuk Keberangkatan H 10 Lebaran Sudah Bisa Dipesan

papar berkaitan - pada 27/2/2023 - jumlah : 81 hits
PT Kereta Api Indonesia mulai menjual tiket kereta api jarak jauh untuk keberangkatan H 10 pada periode Idul Fitri 2023 Pelanggan sudah dapat membeli tiket untuk jadwal berangkat 12 April 2023 atau H 10 Lebaran
Punca Lipas Boleh Berada Di Dalam Kereta Dan Cara Aku Hapuskan Lipas

Punca Lipas Boleh Berada Di Dalam Kereta Dan Cara Aku Hapuskan Lipas

papar berkaitan - pada 27/2/2023 - jumlah : 152 hits
Lipas merupakan serangga yang biasa ditemui di bagunan seperti rumah kedai makan pejabat dan sebagainya Namun adakalanya lipas boleh berada di dalam kereta dan ini boleh menjadi masalah yang menjengkelkan Apa sebenarnya punca lipas berada d...
Kereta Terbabas Pemandu Wanita Maut Di Jalan Felda Jengka 19 Awal Pagi Tadi

Kereta Terbabas Pemandu Wanita Maut Di Jalan Felda Jengka 19 Awal Pagi Tadi

papar berkaitan - pada 2/3/2023 - jumlah : 174 hits
KUANTAN Seorang wanita maut selepas kereta dipandunya terbabas dalam kemalangan di Felda Jengka 19 Bandar Pusat Jengka pada Rabu Mangsa dikenali sebagai Nur Syuhada Husni 33 beralamat dari Felda Semarak Jengka 15 Pegawai Perhubungan Awam Ja...
Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Membuat Cerita Bergambar Dengan Tema Perubahan Iklim Global

Resepi Char Kuew Teow Udang

Kuih Lopes

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

Panduan Menjalankan Sujud Sahwi Dalam Solat Dan Sebab Sebab Perlu Sujud Sahwi