Panduan Recover Data Terpadam Di Android Dr Fone



 
Kehilangan data pada peranti Android kadang-kadang membuat anda dilema. Bagaimana anda memulihkan data? Biasanya data yang dipadam secara tidak sengaja dipadamkan atau terkena virus.
Artikel pada kali ini broayietech akan kongsikan dengan anda satu perisian yang dapat membantu anda recover data android yang terpadam.
Dimana Data Tersimpan Di Peranti ? Android Sebelum broayietech pergi kepada panduan, broayietech akan jelaskan dimana data tersimpan di peranti android anda, data anda disimpan pada dua bahagian iaitu internal storage smartphoen dan external storage seperti memory card.
Memory Internal Smartphone
Pada dasarnya memory internel adalah hard disk atau ruang penyimpanan data pada peranti android, ianya tidak boleh dipadamkan dan menyimpan semua maklumat seperti aplikasi, muzik, video dan gambar.

Memory External Smartphone
Memory external adalah memory tambah bagi smartphone , anda juga boleh simpan gambar, muzik dan video ( applikasi tidak boleh disimpan ) . Anda juga dapat mengakses penyimpanan eksterna dengan menekan pada Settings> Storage dan scrol ke bawah untuk menemukan memory SD storage.

Panduan Recover Data Terpadam Di Android Seperti yang anda lihat, fail atau data yang terhapus masih boleh dipulihkan dari peranti dengan bantuan perisian khas yang direka untuk sebab tertentu, salah satu perisian recovery data iaitu Dr.Fone terbaik untuk android. Ianya recover (Android) dengan mudah.
Sebelum itu anda perlulah download perisian DR.Fone disini 
Perisian Dr.Fone amat mudah digunakan. Ianya juga amat efektif dalam membuat recover data berikut panduan penggunan Dr.fone untuk mendapat data anda kembali.
Langkah Pertama – Muat turun dulu perisian Dr.fone ke komputer anda, selepas di muat turun install perisian tersebut lalu hubungkan peranti anda menggunakan usb kabel ke komputer.

Langkah kedua –  Aktifkan USB debugging untuk menghubungkan dr.fone untuk mengenali peranti Anda. Petunjuk tentang cara Anda dapat mengaktifkan USB debugging untuk peranti yang Anda akan ditampilkan di jendela berikutnya.

Langkah ketiga – Untuk menjimatkan waktu, dr.fone akan meminta Anda untuk memilih jenis file yang ingin Anda recover. Contoh jika Anda kehilangan foto, pilih ” Gallery ” dan kemudian anda klik ” Next ” untuk langkah seterusnya.

Langkah keempat –  Sebuah jendela popup akan muncul meminta Anda memilih jenis pemindahan data. Kedua Standard dan Advanced mode akan memindahkan file yang telah dihapus dan tersedia pada perangkat. Namun jika anda ingin scan lebih dalam, memilih mode lanjutan. Hanya disarankan bahwa mungkin diperlukan waktu lebih lama. Klik pada “Start” untuk meneruskan.

Langkah Kelima – dr.fone akan mengimbas peranti anda untuk fail yang dipadam dan memaparkan semua fail (kedua-dua dipadam dan tersedia) di tetingkap seterusnya. Dayakan “Hanya Paparkan item yang dihapuskan” untuk fail hanya melihat dipadamkan. Dari sini anda boleh memilih fail yang anda ingin pulih dan klik “Recover”

Diharapkan Artikel ini sedikit sebanyak memberi manafaat buat anda diluar sana, mengatasi masalah terpadam atau terhapus data dari smartphone android.
Jika anda rasa artikel ini memberi manafaat buat orang lain, jangan lupa tekan button share dibawah supaya lebih ramai tahu cara mengatasi data android terpadam dengan perisiaan Dr.Fone.
The post Panduan Recover Data Terpadam Di Android | Dr. Fone appeared first on Broayietech.com | Blogger | IT Tech | Servis Komputer | Servis Laptop | Servis Printer | Chendering.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.broayietech.com/panduan-recover-data-terpadam-di-android-dr-fone.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Huawei Sedang Menunggu Peluang Untuk Menggunakan Android Semula

Huawei Sedang Menunggu Peluang Untuk Menggunakan Android Semula

papar berkaitan - pada 3/7/2019 - jumlah : 195 hits
Jika sekitar beberapa bulan dahulu Donald Trump mengumumkan sekatan terhadap syarikat Huawei diatas tuduhan meceroboh sekuriti Amerika Syarikat sekaligus menghalang syarikat ini untuk berniaga di negara tersebut presiden ini pada minggu lal...
Aplikasi Your Phone Kini Boleh Memaparkan Notifikasi Dan Kandungan Peranti Android Pada Komputer Windows 10

Aplikasi Your Phone Kini Boleh Memaparkan Notifikasi Dan Kandungan Peranti Android Pada Komputer Windows 10

papar berkaitan - pada 4/7/2019 - jumlah : 367 hits
Telefon pintar mungkin komputer utama bagi kebanyakan pengguna Tetapi untuk melakukan tugasan lebih rumit sebuah komputer desktop masih diperlukan Di pejabat kami kerap kali diganggu notifikasi telefon pintar ketika menggunakan PC Bagi mere...
Google Camera Terkini Pada Android Q Meletakkan Night Sight Pada Bahagian Utama Kamera

Google Camera Terkini Pada Android Q Meletakkan Night Sight Pada Bahagian Utama Kamera

papar berkaitan - pada 5/7/2019 - jumlah : 214 hits
Semasa Google melancarkan Google Pixel 3 mereka telah memperkenalkan mod malam sendiri untuk Google Camera yang dinamakan Night Sight Ia boleh dikatakan antara yang terhebat kerana hanya dengan satu lensa dan perisian yang hebat ia mampu be...
Xiaomi Mula Merekrut Pengguna Mi 9 Yang Ingin Mencuba Miui Android Q

Xiaomi Mula Merekrut Pengguna Mi 9 Yang Ingin Mencuba Miui Android Q

papar berkaitan - pada 5/7/2019 - jumlah : 177 hits
Xiaomi Mi 9 adalah antara peranti terawal yang boleh menguji Android Q Akan tetapi versi Android Q yang boleh diuji adalah berasaskan Android asli dan hanya sesuai untuk digunakan oleh para pembangun Ini kerana versi Android ini sangat tida...
Versi Baru Pelayar Firefox Bakal Hadir Pada Telefon Pintar Android

Versi Baru Pelayar Firefox Bakal Hadir Pada Telefon Pintar Android

papar berkaitan - pada 1/7/2019 - jumlah : 266 hits
Reading Time 2 minutesPelayar Firefox terbaru ini menjadikan pelayaran internet anda lebih pantas dan lebih mengutamakan provasi penggunanya Mozilla pembangun aplikasi pelayar sesawang Firefox telah pun melancarkan projek terbaru mereka khu...
Anda Boleh Mencuba Android Smart Led Tv 4k 55 Inci Ini Selama 15 Hari Secara Percuma

Anda Boleh Mencuba Android Smart Led Tv 4k 55 Inci Ini Selama 15 Hari Secara Percuma

papar berkaitan - pada 1/7/2019 - jumlah : 236 hits
Reading Time 1 minutePada anda yang belum tahu Coocaa merupakan jenama baru dalam pengeluar TV pintar mula menapak ke tanah air pada awal bulan yang hanya memfokuskan pada penjualan di atas talian Lanjutan daripada pelancarannya Coocaa meng...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Gulai Udang Nenas

Govt To Continue Using E Jamin Bail System

Road And Track A Lithe Bmw R80 Restomod By 46works

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh

Kerajaan Pahang Sumbang Rm8 000 Kepada Keluarga Allahyarham Konstabel Muhamad Syafiq

Article 153 Of The Federal Constitution Does Not Bar Opening Uitm To Non Bumiputera



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Majlis Perkahwinan Anak Saudara

From Smoke To Pet Dander Bnx Filter Traps Microscopic Airborne Contaminants

Pas Dikecam Balun Polis Bukan Fahaman Ekstremis

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus

Lirik Luqman Faiz Bahagiamu Tujuanku