Panduan Mesra Muslim Pertama Ke Sapporo


Cuti akhir tahun hampir di sini, dan anda tahu apa maksudnya: kegilaan panik tentang memilih destinasi musim sejuk untuk menuju akhir tahun di sini juga.
Jika landskap bersalji putih, festival salji yang cantik dan makanan yang mesra makanan yang berpatutan adalah apa yang anda cari, anda pasti akan mempertimbangkan Hokkaido dan ibu kotanya yang terkenal, Sapporo!
Bandaraya kelima terbesar di Jepun berubah menjadi keajaiban musim sejuk yang ajaib kali ini tahun yang sukar ditewaskan di bahagian dunia ini.
Sekiranya anda tidak tahu mengenai bagaimana untuk memulakan menerokai Sapporo atau apa yang boleh anda lakukan di sana sebagai pengembara muslim. Jangan risau, Berikut adalah panduan mesra Muslim kami untuk Sapporo untuk pengunjung pertama ke bandar yang indah.
Perkara untuk dilihat dan dilakukan.
“Nijo Market” Dengan mesra dirujuk sebagai dapur Sapporo, ini adalah di mana anda akan dapati makanan laut tempatan yang paling segar dan sangat lazat!
 

 
Salah satu penghujatan paling popular di kalangan pelancong dan penduduk setempat, contohnya beberapa hidangan istimewa makanan laut tempatan, dari kepiting salji yang besar hingga kerang dan sashimi yang baru dibuat.
 

 
2. “White Lovers Park / Shiroi Koibito Park”
Tanyakan kepada mana-mana tempatan dan mereka akan memberitahu anda bahawa Shiroi Koibito telah menjadi usahawan dalam industri permen & kuih untuk masa yang paling lama. Untuk mendapatkan yang terbaik, sekalipun, menuju ke “Shiroi Koibito Park”, yang untuk semua maksud dan tujuan juga menjadi kilang “Willy Wonka” Jepun!
 

 

 
Berjalan-jalan di tengah-tengah karya seni yang berwarna-warni, gambar-gambar yang menarik. Bangunan gaya Inggeris yang indah di sebalik taman, dan nikmati lawatan ke kilang permen yang terdapat di premis. Anda juga boleh mencuba tangan anda untuk membuat gula-gula!
 

 
3. “Okurayama Ski Jump Stadium”
Untuk beberapa pemandangan bandar Sapporo yang menakjubkan dari atas, menuju ke Stadium Langsung Ski Okurayama, yang telah menjadi tuan rumah kepada beberapa sukan musim sejuk, termasuk Sukan Olimpik Musim Sejuk 1972!
 

 
Pemandangan 360 panorama dari Platform Observasi Gunung Okura di bahagian atas luncur ski pasti akan mengambil nafas anda sama ada anda melawat Sapporo pada musim sejuk, musim panas, musim luruh atau musim bunga.
 

 
Di mana hendak makan?
“Houryu ramen” Anda tidak boleh meninggalkan Sapporo tanpa mengambil sampel makanan halal (halal!) Tempatan! Jika anda menyukai makanan laut di Pasar Nijo, anda akan menyukai makanan halal yang lain yang ditawarkan oleh Sapporo. Kami sangat mengesyorkan mencuba ramen Genghis Khan di Houryu Ramen di sini.
 

 
Sapporo terkenal dengan ramen Ramen berasaskan miso mereka, jadi anda PERLU cuba di sini.
erdapat 3 jenis ramen berasaskan miso halal di sini untuk anda pilih, tetapi Genghis Khan pastinya kegemaran kami. Ia adalah hidangan berasaskan kambing panggang yang disajikan dengan sayur-sayuran hijau berdaun dan sos unik yang akan membuatkan anda menjilat jari anda dan memecahkan bibir anda pasti!
 

 
Di sana anda mempunyai – Sapporo menawarkan banyak pilihan untuk pelancong Muslim di sini, jadi itu adalah destinasi yang sempurna bagi anda untuk memilih cuti akhir tahun anda tahun ini!
 

 
P.S. Tidak sabar untuk melawat Sapporo? Tempah pelancongan eksklusif kami yang mesra ke Sapporo supaya anda dapat merasai semua tarikan terbaiknya DAN makanan halal yummiest makanan tempatan yang bebas!
Sumber: Have Halal Will Travel
The post Panduan Mesra-Muslim Pertama Ke Sapporo appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/panduan-mesra-muslim-pertama-ke-sapporo/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Panduan Terbaik Mesra Muslim Untuk Musim Cherry Blossom Di Jepun

Panduan Terbaik Mesra Muslim Untuk Musim Cherry Blossom Di Jepun

papar berkaitan - pada 9/10/2019 - jumlah : 390 hits
Di Jepun mempunyai musim yang sangat mengagumkan pada musim sakura penduduk tempatan dan pelancong sama sama datang berkeliaran untuk melihat Ini juga menjadikannya salah satu masa yang paling sibuk sepanjang tahun di seluruh negara Jika an...
Nilah Kenapa Anda Perlu Melawat Asakusa Tradisional Di Tokyo Panduan Perjalanan Muslim Mesra

Nilah Kenapa Anda Perlu Melawat Asakusa Tradisional Di Tokyo Panduan Perjalanan Muslim Mesra

papar berkaitan - pada 9/10/2019 - jumlah : 254 hits
Menjadi jantung Edo lama Asakusa adalah tempat yang jika anda ingin mempunyai pengalaman tradisional Tokyo yang asli Terima kasih kepada Kuil Senso ji yang terkenal kawasan ini ramai dengan pelawat dan juga mereka yang datang untuk penyemba...
Restoran Bill Kill Di Tokyo Mempunyai Menu Mesra Muslim Baru

Restoran Bill Kill Di Tokyo Mempunyai Menu Mesra Muslim Baru

papar berkaitan - pada 17/10/2019 - jumlah : 367 hits
Pernah bermimpi menjadi tuan seni mempertahankan diri Jepun Kemudian anda tidak akan menjadi orang asing untuk jumpsuit kuning ikonik pertama yang dipakai oleh Bruce Lee dalam Kill Bill Tetapi walaupun jumpsuits kuning tidak sesuai dengan a...
Indonesia Raih Peringkat Pertama Pasar Keuangan Syariah Global 2019

Indonesia Raih Peringkat Pertama Pasar Keuangan Syariah Global 2019

papar berkaitan - pada 18/10/2019 - jumlah : 183 hits
Global Islamic Finance Report 2019 menempatkan Indonesia di peringkat pertama dalam Pasar Keuangan Syariah Global Tahun lalu Indonesia berada di peringkat keenam Indonesia berhasil mencatat skor 81 93 pada Islamic Finance Country Index 2019
Separuh Akhir Pertama Jdt Vs Selangor Fa Piala Malaysia 2019

Separuh Akhir Pertama Jdt Vs Selangor Fa Piala Malaysia 2019

papar berkaitan - pada 18/10/2019 - jumlah : 536 hits
Separuh akhir pertama JDT vs Selangor FA Piala Malaysia 2019 Berikut adalah butir butir perlawanan tersebut Cara mudah buat duit di SHOPEE VS Separuh akhir pertama JDT vs Selangor FA Piala Malaysia 2019 Tarikh 19hb Oktober 2019 Masa 9 00 Ma...
Tips Beli Rumah Pertama

Tips Beli Rumah Pertama

papar berkaitan - pada 17/10/2019 - jumlah : 408 hits
Sibuk nak reno dah entry dapat kunci belum up lagi haha nanti ye nanti kita up TIPS BELI RUMAH PERTAMA RM200 x 12 bulan RM2 400RM2400 5 tahun RM12 000RM12 000 2 orang RM24 000Genap 5 tahun ya 5 tahun je sabar Boleh bayar rumah pertama 24k d...
Marrybrown Playland Pertama Di Buka Di Hospital Sultan Ismail

Marrybrown Playland Pertama Di Buka Di Hospital Sultan Ismail

papar berkaitan - pada 18/10/2019 - jumlah : 252 hits
Marrybrown Playland Pertama di Buka di Hospital Sultan Ismail Rasanya ramai reader umi yang suka dengan makanan Marrybrown kan Of courselah umi pun tak terkecuali Korang dah cuba ke The post appeared first on
Illegear Membuka Kedai Fizikal Pertama Mereka Di Oval Damansara

Illegear Membuka Kedai Fizikal Pertama Mereka Di Oval Damansara

papar berkaitan - pada 19/10/2019 - jumlah : 372 hits
Anda mungkin mengenali jenama Illegear sebagai pembina komputer desktop dan komputer riba gaming yang boleh diubahsuai komponennya mengikut keperluan dan kemampuan pengguna Sebelum ini untuk menempah dan membeli sebuah komputer Illegear pen...
391 Unit Tower Pertama Apartemen The Parc Laku Terjual

391 Unit Tower Pertama Apartemen The Parc Laku Terjual

papar berkaitan - pada 18/10/2019 - jumlah : 164 hits
Direktur SouthCity Peony Tang sangat optimis bahwa The Parc menjadi salah satu pilihan yang tepat bagi para konsumen dan terutama investor properti Sebab The Parc memiliki kriteria yang dicari oleh para konsumen dan investor yaitu lokasi ya...
218 Fibonaci

Pentingnya Muhasabah Diri

Persediaan Awal Haji

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Malaysia Asserts Claim For Portion Of Goldman Sachs Fines In 1mdb Case

Forest City Casino Misreporting Pas Leader Wants Brave Pmx To Teach Bloomberg A Lesson At Qatar Economic Forum

Kkb Poll Indian Voters Might Make All The Difference



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Jangan Pandang Belakang 2

Bukan Sekadar Penyeri Masakan Ini Potensi Daun Sup Untuk Kesihatan

Andika Mahesa Feat Dodhy Kangen Band Dimana Perasaanmu Chord

Boss Level A Bmw R100 Caf Racer With Carbon Leaf Spring Suspension

The 5 Best Electric Tea Kettles Of 2024

Hitung Hari Bersalin Shila Amzah Usaha Nak Bersalin Normal Doakan Tau