Panduan Mesra Muslim Ke Fukuoka 10 Perkara Yang Harus Anda Ketahui Makan Lakukan


Source: BBC  
Ada sesuatu yang ajaib tentang menghabiskan percutian musim sejuk di Fukuoka. Apabila cuaca sejuk, pakailah sweater sweater anda dan keluar untuk melihat sisi Jepun yang berbeza – yang tenang dan indah.
 
Sama ada anda memakai selendang musim sejuk untuk penerokaan pulau atau membeli kot yang bergaya untuk membuat anda hangat ketika sejuk, terdapat begitu banyak perkara yang perlu dilakukan di bandar tertua di Jepun. Untuk melihat sendiri, ambil pasport anda ke Fukuoka untuk percutian, tidak seperti yang lain!
 
Pergi ke sana

 
Lihat peta Jepun, dan anda akan melihat Fukuoka di sebelah utara Pulau Kyushu. Dikenali sebagai bandar tertua di Jepun, destinasi pelancongan yang terkenal dengan kuil-kuil tradisional mereka, pemandangan yang mempesona dan pusat membeli-belah. Sekiranya anda ingin melarikan diri dari kesibukan dan kesibukan di bandar, alam semula jadi Fukuoka sesuai untuk anda yang inginkan suasana tenang.
 
Apa cara yang lebih baik untuk merasai Fukuoka dengan melihatnya sendiri? Sekarang hingga 15 September 2019, tempah penerbangan dari Singapura ke Fukuoka (melalui Kuala Lumpur) bermula dari SGD169 (semua dalam satu arah). Perjalanan dari sekarang hingga 31 Mac 2020!
 
Sekiranya anda lebih suka orang lain merancang perjalanan anda, cuti dengan percutian 4H3M Fukuoka Sightseeing Tour AirAsia yang mesra Muslim! Bermula dari SGD403 seorang, ia meliputi penginapan, pemindahan lapangan terbang, sarapan harian dan tempat-tempat bersiar-siar. Berpatutan dan mudah, satu-satunya tugas anda adalah untuk menikmati percutian ini sepenuhnya!
 
Ingin tahu apa lagi yang ada di bandar ini? Bersiaplah untuk mengetahui apa yang dapat dilihat, makan dan lakukan di Fukuoka!
 
Apa nak buat
Rasai keajaiban musim sejuk
 
Berski di lereng adalah cara yang bagus untuk menikmati musim sejuk di Fukuoka. Antara bulan November dan Mac, anda akan dapati penduduk tempatan dan pelancong yang mengembara ke tiga kawasan iaitu Saga, Oita dan Miyazaki. Di Saga, Tenzan Resort dikelilingi oleh cerun salji buatan, yang menjadikan tempat latihan hebat untuk pemula ski.
 

 
Jika percutian anda membawa anda ke Oita, tambah kemahiran ski dan snowboarding anda di Kujyu Shinrin Koen. Ia juga mempunyai kawasan sledging mesra kanak-kanak untuk anak-anak bermain. Ataupun anda boleh ke Gokase Highland Ski Resort, sebuah syurga ski semulajadi yang terletak di Kumamoto yang menawarkan sukan musim sejuk yang bernilai wang perbelanjaan.
 
Meremajakan diri anda dengan onsen peribadi
 
Rendam dalam onsen Jepun adalah yang mesti anda buat apabila anda menghabiskan musim sejuk di Fukuoka. Bagi pelancong Muslim yang lebih suka masa lapang yang privasi, Fukuoka mempunyai banyak ryokan tradisional dengan mandian air panas peribadi. Pergi ke Ryotei Hanzuiryo gaya sukiya tradisional di mana anda boleh menyewa mandian air panas peribadi untuk berenang di mata air sulfur.
 
Anda juga boleh bermalam di bilik gaya Jepun di Tsumikusa No Yado Komatsu yang dilengkapi dengan mandian batu terbuka. Oleh kerana tempat-tempat ini benar-benar peribadi, pelancong Muslim dapat menikmati pengalaman musim panas ini untuk mereka sendiri. Salah seorang daripada mereka adalah Kanna Wa Bettei yang terletak di kawasan air panas Kannawa untuk menikmati masa yang santai dari hiruk bandar.
 
Latte berkrim dari sebuah kafe tempatan
 
Untuk tetap panas semasa percutian musim sejuk di Fukuoka, pesan latte krim atau coklat panas dari salah satu kafe tempatan di Fukuoka. Sesuai untuk kafe-hopping diwaktu petang, bermula di Manu Coffee yang terletak di Daimyo. Dibuat dengan biji kopi panggang, anda boleh menikmati segalanya dari latte berperisa hingga ke kopi asli mereka.
 

 
Untuk yang suka bergambar, pergi ke kafe Moomin di mana anda boleh mempunyai secawan minum dengan mainan Moomin yang comel. Walaupun kafe ini menghidangkan pasta, wafel dan pencuci mulut, perhatikan bahawa mereka tidak bersertifikat halal, dan kami mengesyorkan agar anda makan mengikut budi bicara anda.
 
Jika anda terasa ingin membeli-belah selepas minum, kafe ini terletak di Canal City Hakata. Anda boleh membeli-belah di kompleks membeli-belah terbesar di bandar dan tunggu sehingga matahari terbenam untuk melihat bangunan menerangkan lampu-lampu yang cantik.
 
Bonus: Budget shopping!
 
Sekiranya anda mempunyai lebih banyak masa untuk membeli-belah, anda boleh melakukan belanjaan di JR Hakata City. Tempat membeli-belah yang terletak di atas stesen kereta api JR Hakata, membeli cenderahati yang berpatutan, snek dan barangan elektronik di Tokyu Hands dan Yodabashi Camera. Ada disarankan untuk mengkhaskan waktu petang anda untuk membeli-belah kerana anda tidak akan puas jika masa membeli-belah anda pendek.
 
Apa yang harus dilihat
Berjalan di sepanjang pantai  
Tidak seperti bahagian lain di Jepun, Fukuoka mempunyai jumlah cahaya matahari yang cukup dalam musim sejuk (dari bulan Disember hingga Mac). Itu bererti perancangan meneroka pulau masih boleh dilakukan. Untuk pengembaraan pulau bersejarah, jelajahi pulau Shikanoshima di mana harta warisan Jepun, Seal Emas Raja Na telah ditemui.
 
Anda mungkin perlu keluar dengan sweater ketika anda melawat Pulau Nokonoshima, tetapi ini adalah masa terbaik untuk melihat bunga Camellia sasanqua yang mekar penuh. Dengan selendang musim sejuk untuk membuat anda hangat, sewa basikal dan pusing di sekitar Himeshima yang terkenal dengan pandangan laut dan udang harimau segar.
 
Menghargai seni bina kuil tradisional Jepun
 
Kadang-kadang, sukar untuk mempercayai bahawa kuil tradisional Jepun dan kuil di Fukuoka sangat indah. Terperinci dengan bumbung cantik dan seni bina yang rumit, mencari ketenangan jauh dari kota mudah dilakukan. Mulakan dengan Kuil Kushida, kuil Shinto tertua di Fukuoka di mana para penganut tempatan datang untuk berdoa untuk umur panjang, belia dan kejayaan.
 

 
Dari satu tempat ibadat bersejarah yang lain, kuil Tocho-Ji adalah kuil Shingon tertua dan popular untuk pagoda merah lima tingkat yang dibuat dengan cemara Jepun yang cantik. Jika anda mempunyai masa, nikmati ketenangan kuil Nanzo-in dan lihat patung gangsa terbesar di dunia Buddha yang berbaring.
 
[P.S. Merancang percutian yang santai? Dari sekarang hingga 15 Sep 2019, tempah penerbangan dari Singapura ke Fukuoka (melalui Kuala Lumpur) bermula dari SGD169 (semua dalam satu arah). Perjalanan dari sekarang hingga 31 Mac 2020!]
 
Lihat lampu-lampu musim sejuk yang menarik
 
Fukuoka adalah kawasan pertunjukan semasa musim sejuk. Apabila mereka memamerkan apa yang terbaik Disember mereka, anda akan dapat melihat tempat pencahayaan musim sejuk yang indah menghias bandar. Jika anda berhenti di stesen JR Hakata, bersiar-siar di sekitar stesen kereta api dan melawat pasar Krismas di mana pokok-pokok dan bangunan dihiasi dengan paparan cahaya yang memukau.
 
Apabila petang, tengok Menara Fukuoka untuk melihat menara tepi pantai yang paling tinggi di Jepun dalam lampu yang cantik. Jika anda lebih dekat dengan Krismas, Uminonakamichi Seaside Park adalah tempat terbaik untuk melihat beribu-ribu seni lilin yang menerangi di sekitar taman.
 
Di mana untuk menangkap momen-momen yang sempurna
Terokai tempat-tempat bersiar-siar yang indah  
Sumber: Kyushu Tourism  
Terima kasih kepada pemandangan Fukuoka dan keajaiban semulajadi yang indah, anda tidak akan kehabisan tempat untuk mengambil gambar musim sejuk. Tempat-tempat bersiar seperti Kawachi Fuji Gardens dan Sungai Yanagawa yang terbaik diterokai pada musim bunga, banyak tempat lain yang hidup semasa musim sejuk. Pakai sweater dan, pergi ke Chikuzen Futamigaura, sebuah pantai yang indah yang popular untuk pintu torii putih yang indah.
 
Selepas matahari terbenam, jalan ke Uminonakamichi Seaside Park di mana tempat bersiar-siar ini dihiasi dengan tanglung kecil yang menyinari laluan. Acara ini hanya diadakan semasa musim sejuk, jadi dapatkan suasana romantis dengan orang yang anda sayangi untuk mengingati percutain anda ke Fukuoka.
 
Di mana untuk menikmati makanan halal
Kiwamiya
 
Menghidangkan salah satu motsunabe halal pertama di Jepun, tetap hangat dengan kegembiraan tempatan yang asli di Kiwamiya. Mengkhususkan diri dalam wajib stew Fukuoka yang harus dicuba, setiap periuk dipenuhi dengan potongan daging, dan sayur-sayuran yang dibuat dengan kasih sayang. Ia hidangan yang sempurna untuk malam musim sejuk.
 
Status halal: Restoran ini menggunakan daging bersertifikat halal dan memasak semua makanan halal menggunakan peralatan berasingan. Sila ambil perhatian bahawa minuman beralkohol dihidangkan di premis. Kami mengesyorkan agar anda makan mengikut budi bicara anda.
 
Alamat: 4-9-3-3F, Nishijin, Sawara-ku Fukuoka-shi, Fukuoka 814-0002
 
Waktu Operasi: Isnin-Jumaat, 6 PM-12AM; Sabtu & Ahad, 5 PM-12AM
 
Facebook | Instagram
 
Nabi-San Halal
 
Bermula dari pasangan Muslim, Nabi-San Halal adalah restoran yang menyenangkan menyajikan masakan Mesir dan India. Dengan harga yang baik untuk pelancong bajet, Anda dapat menikmati segalanya dari kari ayam yang beraroma dan daging kambing ke grill campuran hangat untuk memuaskan kelaparan Anda.
 
Status halal: milik orang Islam
 
Alamat: 〒819-0386 Fukuoka, Nishi Ward, Motohama, 1 Chome-27-3 Spransa building
 
Waktu operasi: Isnin-Sabtu, 11 pagi- 7.30PM (Ditutup pada Ahad)
 
Laman web
 
Naniwa Sushi
 
Restoran generasi kedua yang menyajikan sushi Jepun yang segar. Memfokuskan pada kesederhanaan hidangannya, chef hanya menggunakan makanan laut segar dan bahan-bahan semula jadi untuk menyediakan susunan gunkan sushi, nigiri sushi, sashimi dan banyak lagi. Semasa makan, cuba berbual dengan tukang masak dan mengenali Fukuoka yang tidak ternilai dari penduduk tempatan.
 
Status halal: Menu utama terdiri daripada makanan laut dan sayur-sayuran. Restoran ini menggunakan bahan mesra-Muslim dan tidak menambah alkohol kepada sos shoyu. Walau bagaimanapun, ambil perhatian bahawa minuman beralkohol dihidangkan di premis
 
Alamat: 4 Chome-6-21 Sumiyoshi, Hakata Ward, Fukuoka, 812-0018, Jepun
 
Waktu Operasi: Isnin-Sabtu, 12 PM-2.30PM, 5 PM-9PM; Ahad, 5.30PM-10PM
 
Laman web | Facebook | Instagram
 
[P.S. Mahukan pengembaraan makanan halal di Fukuoka? Dari sekarang hingga 15 Sep 2019, tempah penerbangan dari Singapura ke Fukuoka (melalui Kuala Lumpur) bermula dari SGD169 (semua dalam satu arah). Perjalanan dari sekarang hingga 31 Mac 2020!]
 
Apabila merancang percutian ke Jepun, lari dari kebiasaan kota Tokyo dan makanan jalanan yang menakjubkan di Osaka dan pergi ke Fukuoka yang indah. Sama ada anda menjelajah kuil-kuil abad yang lalu atau menikmati sushi segar, bandar tertua di Jepun merupakan syurga yang tenang yang sesuai untuk percutian. Jadi tempahlah penerbangan ke Fukuoka dengan AirAsia, dan ia akan menjadi percutian anda tidak pernah tahu anda perlukan.
 
Artikel ini dibawa kepada anda oleh AirAsia.
 
Sumber: Have Halal Will Travel
The post Panduan Mesra-Muslim Ke Fukuoka: 10 Perkara Yang Harus Anda Ketahui, Makan & Lakukan appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/panduan-mesra-muslim-ke-fukuoka-10-perkara-yang-harus-anda-ketahui-makan-lakukan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hadis 40 14 Tidak Halal Darah Seorang Muslim Melainkan Dengan Tiga Perkara

Hadis 40 14 Tidak Halal Darah Seorang Muslim Melainkan Dengan Tiga Perkara

papar berkaitan - pada 5/9/2019 - jumlah : 220 hits
Hadis 40 14 Tidak halal darah seorang Muslim melainkan dengan tiga perkara HADITS KEEMPAT BELAS Kosa kata Halal Darah Yang sudah menikah Orang yang berzina Yang meninggalkan Memisahkan dirinyaTerjemah hadits Dari Ibnu Mas ud radiallahuanhu ...
Ingat Jangan Lakukan 24 Perkara Ini Dalam Hidup Anda

Ingat Jangan Lakukan 24 Perkara Ini Dalam Hidup Anda

papar berkaitan - pada 30/8/2019 - jumlah : 265 hits
Ingat Jangan Lakukan 24 Perkara Ini Dalam Hidup Anda Mari sama sama kita ingatkan sesama rakan rakan dan ahli keluarga kita agar kita semua dapat melakukan amar ma ruf nahi mungkar In Shaa Allah Ingat Jangan Lakukan 24 Perkara Ini Dalam Hid...
10 Perkara Percuma Untuk Lihat Lakukan Di Seoul

10 Perkara Percuma Untuk Lihat Lakukan Di Seoul

papar berkaitan - pada 31/8/2019 - jumlah : 472 hits
Seoul adalah sebuah bandar yang kita tidak akan bosan Sejarah budaya dan riuh jalan jalannya dan sama ada anda melawat istana Raja Sejong atau mencuba beberapa kimchi yang baru anda pasti mempunyai kenangan indah bagi percutian anda Tetapi ...
Tips Travel Pilihan Orang Ramai Dengan Arba Travel Tours Pakej Pelancongan Mesra Muslim

Tips Travel Pilihan Orang Ramai Dengan Arba Travel Tours Pakej Pelancongan Mesra Muslim

papar berkaitan - pada 8/9/2019 - jumlah : 1133 hits
Alahaii seronok pula tengok pakej travel yang ditawarkan ARBA Travel Tours dekat Semporna ni Berpeluang island hopping di 6 pulau cantik Rare pula tu Nanti bolehlah snorkeling dan ambil gambar puas puas sambil sambil feeling tengok sunset d...
Suami Harus Ada Tanggungjawab Bila Sudah Miliki Anak

Suami Harus Ada Tanggungjawab Bila Sudah Miliki Anak

papar berkaitan - pada 28/8/2019 - jumlah : 200 hits
Bini urus sendiri anak2 sakit suami hanya tunggu dalam kereta main phone Pasangan bercinta sudah tentu mempunyai impian bagi menjalani kehidupan perkahwinan penuh keindahan Namun tidak semuanya indah sekiranya tersalah pilih pasangan Sebuah...
5 Hal Yang Harus Dilakukan Ketika Salah Mengirimkan Surat Lamaran Kerja Duh Banyak Typo Nya

5 Hal Yang Harus Dilakukan Ketika Salah Mengirimkan Surat Lamaran Kerja Duh Banyak Typo Nya

papar berkaitan - pada 28/8/2019 - jumlah : 164 hits
Pas dicek ulang ternyata alamat tujuannya masih nama perusahaan yang kamu lamar kemarin Tenang kamu nggak sendirian
Ini Yang Harus Diperhatikan Sebelum Konsumsi Air Keran Siap Minum

Ini Yang Harus Diperhatikan Sebelum Konsumsi Air Keran Siap Minum

papar berkaitan - pada 29/8/2019 - jumlah : 182 hits
Meski diklaim aman untuk diminum langsung tidak menutup kemungkinan jika air siap minum masih menyimpan kadar klorin tinggi atau kandungan lain
Tak Bagi Makan Dituduh Bela Saka Nenek Ini Tekad Lari Dari Rumah Anak Naik Bas Pergi Terengganu

Tak Bagi Makan Dituduh Bela Saka Nenek Ini Tekad Lari Dari Rumah Anak Naik Bas Pergi Terengganu

papar berkaitan - pada 18/9/2019 - jumlah : 511 hits
Ibu boleh jaga sepuluh orang anak tapi anak belum tentu dapat menjaga seorang ibu Selepas bertarung nyawa melahirkan dan membesarkan namun cukup senang seorang anak melupakan jasa ibu mereka Di laman Twitter baru baru ini tular rakaman vide...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

What You Should Know About New Construction Plumbing



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masak Lemak Ikan Bawal Cermin Dengan Belimbing Buluh

Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord

Bahaya Kemiskinan By Dr Hm Rakib S H Pekanbaru Riau