Nombor Identiti Korporat Malaysia Mycoid


NOMBOR IDENTITI KORPORAT MALAYSIA MyCOID

Sekarang ini, salinan pengenalan pendaftaran bank panel majikan/MyCOID menjadi dokumen yang diperlukan untuk permohonan Program Subsidi Upah/ Wage Subsidy.

APAKAH MyCoID?
Nombor Identiti Korporat Malaysia atau nama ringkas MyCoID merujuk kepada nombor  pemerbadanan syarikat yang digunakan sebagai satu nombor rujukan tunggal untuk pelbagai urusan pendaftaran dan transaksi dengan agensi Kerajaan yang berkenaan.
Dengan adanya MyCoID, komuniti korporat kini hanya perlu menggunakn satu nombor iaitu nombor pemerbadanan syarikat yang dikeluarkan oleh Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) bagi urusan  pendaftaran,rujukan dan transaksi dengan agensi berikut:
Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN); Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP); Pembangunan Sumber Manusia Berhad (PSMB); Pertubuhan Keselamatan Sosial (PERKESO); dan Perbadanan Perusahaan Kecil dan Sederhana (SME Corp.Malaysia). MyCoID akan menggantikan penggunaan pelbagai nombor yang dikeluarkan oleh agensi berkenaan  secara berperingkat bagi urusan yang melibatkan komuniti korporat dan rujukan dalaman agensi.
SSM Aktifkan Kembali Perkhidmatan Atas Talian MYCOID
Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) mengaktifkan semula portal MyCoID, iaitu portal bagi urusan berkaitan entiti syarikat melalui capaian https://mycoid2016.ssm.com.my/ bermula hari ini, 2 April 2020 yang beroperasi 24 jam sehari.
Transaksi yang boleh dilakukan melalui portal MyCoID ini melibatkan modul-modul pendaftaran pengguna, carian dan permohonan nama, pemerbadanan syarikat (INC), pelantikan setiausaha pertama (AFC),  serah simpan perlembagaan (LoC), perubahan alamat berdaftar (CRA), perubahan maklumat pegawai (CPO), return of allotment of shares (RoA) pendaftaran anggota (RoM) dan Reassignment of Company Secretary (RAC).
Walaupun modul pendaftaran pengguna diaktifkan, pengguna baharu hanya boleh membuat pengaktifan setelah kaunter fizikal SSM kembali beroperasi bagi membolehkan verifikasi identiti dilakukan.
Selain MyCoID, perkhidmatan-perkhidmatan atas talian SSM yang lain telah mula diaktifkan secara berperingkat bermula 28 Mac 2020 lalu seperti portal pembekalan maklumat korporat SSM melalui capaian www.ssm-einfo.my (SSM e-Info) dan www.mydata-ssm.com.my (MyData-SSM) serta portal EzBiz Online melalui pautan www.ezbiz.ssm.com.my yang juga beroperasi 24 jam sehari.
SSM melaksanakan tindakan ini dengan penuh rasa tanggungjawab bagi mengekang wabak Covid-19 dalam kalangan semua warga kerja SSM, penyedia perkhidmatan dan lain-lain pekerja yang terlibat di dalam ekosistem sedia ada terutamanya yang berkaitan dengan transaksi yang perlu dilakukan dengan SSM. Tindakan ini juga selaras dengan arahan kerajaan agar semua pihak mematuhi Perintah Kawalan Pergerakan (PKP)
Walau bagaimanapun, disebabkan jumlah warga kerja SSM serta mobiliti rakan kongsi adalah terhad dalam mematuhi PKP, perkhidmatan atas talian akan diaktifkan secara berperingkat. Status bagi lain-lain perkhidmatan atas talian SSM akan dimaklumkan dari semasa ke semasa.
SSM akan memantau perkembangan terkini arahan-arahan kerajaan dalam mengawal wabak Covid-19 dan akan memaklumkan kepada para pelanggan secara berperingkat berkenaan keputusan yang membabitkan urusan mereka bersama SSM.
Selain itu, kaunter perkhidmatan fizikal SSM di seluruh negara akan terus ditutup sementara sehingga tempoh PKP berakhir. Perkhidmatan SSM akan beroperasi sepenuhnya selepas PKP berakhir dan tertakluk kepada arahan terkini yang dikeluarkan kerajaan.
The post NOMBOR IDENTITI KORPORAT MALAYSIA MyCOID appeared first on KekandaMemey.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kekandamemey.com/nombor-identiti-korporat-malaysia-mycoid.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ulasan The Platform Filem Mind Blown Netflix Yang Trending Nombor Satu Di Malaysia

Ulasan The Platform Filem Mind Blown Netflix Yang Trending Nombor Satu Di Malaysia

papar berkaitan - pada 28/3/2020 - jumlah : 290 hits
Jika anda suka filem seperti Snowpiercer Elysium dan Mad Max The Platform adalah filem yang anda perlu tonton di Netflix ketika ini Sejak Perintah Kawalan Pergerakan dilaksanakan minggu lalu filem The Platform ini secara tiba tiba menjadi p...
Malaysia Nombor Satu Terbaik Urus Kesihatan Awam Annuar

Malaysia Nombor Satu Terbaik Urus Kesihatan Awam Annuar

papar berkaitan - pada 15/4/2020 - jumlah : 299 hits
KUALA LUMPUR Malaysia dinilai berada pada kedudukan nombor satu di dunia dalam pengawalan dan pengurusan kesihatan awam termasuk bagi menangani wabak koronavirus Menteri Wilayah Persekutuan Tan Sri Annuar Musa berkata beliau mengetahui penc...
Unesco Iktiraf Silat Melayu Perlu Di Identiti Malaysia Kan

Unesco Iktiraf Silat Melayu Perlu Di Identiti Malaysia Kan

papar berkaitan - pada 9/4/2020 - jumlah : 341 hits
Mesran mengakui golongan muda kurang menerima dan menyertai seni silat dan lebih cenderung mengikuti budaya asing Gambar hiasanSeni silat kini dipersada dunia dengan pengiktirafan UNESCOKUALA LUMPUR Pengiktirafan silat sebagai warisan tidak...
Top 20 Malaysia Blogger To Follow In 2020 By Eradabia

Top 20 Malaysia Blogger To Follow In 2020 By Eradabia

papar berkaitan - pada 3/4/2020 - jumlah : 374 hits
TOP 20 MALAYSIA BLOGGER TO FOLLOW IN 2020 BY ERADABIA Assalamualaikum dan selamat sejahtera Alhamdulillah setiap tahun ada sahaja beberapa appreciation dari beberapa website luar negara kepada blog mummy yang tak seberapa ini Tahun 2020 ini...
Covid 19 Rakyat Malaysia Di Luar Negara Yang Ingin Pulang Ke Tanahair

Covid 19 Rakyat Malaysia Di Luar Negara Yang Ingin Pulang Ke Tanahair

papar berkaitan - pada 3/4/2020 - jumlah : 296 hits
Di bawah adalah contoh kajian kes berkenaan dengan SOP yang perlu diikuti oleh rakyat Malaysia yang ingin pulang ke Malaysia di waktu PKP Peejah anak perempuan Mak Cik Kiah yang low profile bekerja di Singapura Dia membuat panggilan ke MyGC...
Malaysia S Aviation Industry May Lose Up To Rm14 Bil Warns Iata

Malaysia S Aviation Industry May Lose Up To Rm14 Bil Warns Iata

papar berkaitan - pada 4/4/2020 - jumlah : 138 hits
Malaysia will likely see its passenger demand reduced by 39 this year with losses in revenue reaching US 3 317 billion if severe travel restrictions due to Covid 19 last for three months the International Air Transport Association said IATA...
Resident Evil 2 Remake Malaysia Encik Hairan Jekfer Ada Dalam Nih

Resident Evil 2 Remake Malaysia Encik Hairan Jekfer Ada Dalam Nih

papar berkaitan - pada 3/4/2020 - jumlah : 459 hits
Assalamualaikum Hairangers Alhamdulilah dapat juga aku siapkan video Resident Evil 2 Remake Malaysia setelah berbulan lamanya aku tak upload video gameplay So Hari ini aku sajikan korang dengan Part 1 Resident Evil 2 dan aku bermain sebagai...
Imam Makkah Cakap Melayu Doakan Malaysia Selamat Dari Covid 19

Imam Makkah Cakap Melayu Doakan Malaysia Selamat Dari Covid 19

papar berkaitan - pada 3/4/2020 - jumlah : 256 hits
Imam dari Masjid Abbad Makkah Al Hafiz Mohammad Sharif Mohammad Imrani mendoakan agar seluruh rakyat Malaysia dilindungi daripada wabak Covid 19 yang sedang melanda seluruh dunia ketika ini Beliau yang sering menjadi imam jemputan pada bula...
70 Wanita Hamil 10 Kanak Kanak Malaysia Dibawa Pulang Dari Singapura

70 Wanita Hamil 10 Kanak Kanak Malaysia Dibawa Pulang Dari Singapura

papar berkaitan - pada 3/4/2020 - jumlah : 184 hits
Perintah Kawalan Pergerakan yang berlangsung di Malaysia dari 18 Mac yang lalu dan kini dilanjutkan sehingga 14 April menyaksikan Tambak paling sibuk di dunia kini sepi setelah kerajaan mengambil keputusan untuk menutup sepenuhnya laluan te...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Utilizing Crowdfunding For Business

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Kemeriahan Aidilfitri Bila Anak Anak Pulang Beraya Bersama Keluarga

Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024