Nasi Serai Roasted Chicken Di Ramly Burger


 Nasi Serai Roasted Chicken di Ramly Burger

Rupa-rupanya Nasi Serai ni dah lama dijual di Kiosk Ramly sejak tahun 2018. Aku je baru tahu ada Nasi Serai Roasted Chicken yang sedap, itu pun secara tak sengaja masuk ke Kiosk Ramly di Aeon Big Wangsamaju.

Menu pun dah banyak pilihan dan harga pun murah. Salah satu menu yang sangat mendapat sambutan di Ramly Halal Kiosk ialah Nasi Serai Roasted Chicken.


 Nasi Serai Roasted Chicken Dah Lama Wujud
Semasa tahun 2018, set nasi serai ini dijual pada harga RM9.80 sahaja termasuk air minuman weh. Punya la murah. Set termasuk Nasi Serai, Ayam Drummet, Sambal Belacan, Sup Kosong, Telur Dadar dan Ice Lemon Tea.


Dah masuk tahun 2020, harga dah naik ke RM13.90 tapi dah tak ada Sambal belacan, telur dadar dan air dalam set tu. Tak dapat bayangkan dapat sambal belacan tu, tekak Melayu sungguh. Satu set dapat ayam drummet, nasi, sup, salad dan juga sos blackpaper.


Kenapa Aku suka Sangat Aku dah makan Nasi Serai Roasted Chicken, dua kali repeat dan aku tersangat lah suka. Memang terasa tekstur dan bau serai tu. Harum sangat, nasi pun lembut. Ayam dia terasa perapan rempah dan kulit dia sangat crispy. Sesuai sangat dia guna bahagian drummet. Lemak pun kurang.

Bahagian yang aku akan makan dulu semestinya kulit ayam tu. Seksi sudahya ayam aku. lol. Masa makan ni jangan kira kalori mahupun lemak ya, baru dapat makan dengan aman. ahaks. 
Salah satu benda aku suka tentang Ramly Burger ialah tentang pemilihan packaging makanan mereka. Mereka guna kotak keras macam kotak piza untuk isi makanan. Jadi makanan tidak tertumpah dan pelanggan nak makan pun sangat selesa. 
Untuk pelanggan yang agak cerewet macam aku sangat sedih dan aku tak boleh kalau orang bawa makanan dalam kotak/bekas/plastik senget atau tumpah. Hei ngeri tau. Aku sanggup tatang bekas tu supaya bila nak makan, makanan tu elok presentation dia. 


Aku ingat Ramly hanya jual burger sahaja, tapi rupa-rupanya lebih dari itu. Sekarang dah ada sate ayam & daging, keropok lekor Terengganu Asli, fish n chip, nasi ayam, nasi kambing, Bolognese, Nugget dan pelbagai jenis burger termasuk oblong, burger udang dan burger ikan.

Aku beli fish & Chip sebab kegemaran anak nombor dua. Aku tumpang sekaki la. Nampak simple tapi ok la jika dibandingkan dengan harga dia. 
Aku sangat-sangat recommend untuk cuba. Selain tu menu lain yang boleh dicuba ialah Nasi Serai Lamb, Nasi Serai Grilled Chicken dan Nasi Serai Sambal Sotong.


Atas ni ialah Oblong daging lembu Ramly Burger. Bila masuk Ramly kena la beli atleast Oblong. Ni semestinya favorite aku. Eh semua la aku suka. Ada bawang, sos blackpaper yang melimpah dan pedas, serta mayonese yang secukup rasa. 
Jenama Ramly memang dipercayai dan kualiti makanan frozen dia pun boleh tahan. Dulu aku suka beli nugget daging lembu Ramly dan buat stok dekat rumah, cuma sekarang dah ada kesedaran kurangkan makanan segera jarang lah aku beli.
Tahniah Dato’ Dr. Haji Ramly Mokni and Datin Hajjah Shala Siah Abdul Manap, Pengasas Ramly Burger. Bangga weh bila tengok website ramly.com.my Dato' menjadi inspirasi yang lain untuk berjaya. 
Sekian saja review untuk food hunting kali ini. Kita jumpa di lain entri. Tak pasti nak makan apa lagi, kalau ada yang menarik aku kongsi. 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rodiahamir.com/2020/10/nasi-serai-roasted-chicken-di-ramly.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dinner Nasi Arab Mandi Chicken Dan Lamb Rasa Asli

Dinner Nasi Arab Mandi Chicken Dan Lamb Rasa Asli

papar berkaitan - pada 6/10/2020 - jumlah : 575 hits
Dinner Nasi Arab Mandi Chicken Dan Lamb Rasa Asli Pernah makan nasi arab Di mana tu Rasanya sedap tak Kalau pasal makanan ada 2 je yang selalu kita fikirkan Sedap atau tidak dan harganya murah atau mahal Betul tak Biasanya set nasi arab ni ...
Nasi Serai Halia Bantu Buang Angin Dalam Badan

Nasi Serai Halia Bantu Buang Angin Dalam Badan

papar berkaitan - pada 7/10/2020 - jumlah : 277 hits
Kali ini RASA ingin kongsikan nasi serai halia Nasi ini dimasak dengan menggunakan beras basmathi dicampur dengan beras biasa Ada juga bahan bahan herba yang mempunyai banyak manfaat untuk kesihatan Halia misalnya boleh membantu masalah ang...
Nenek Dan Dua Cucunya Di Cianjur Makan Nasi Dari Beras Plastik Bansos Pemerintah

Nenek Dan Dua Cucunya Di Cianjur Makan Nasi Dari Beras Plastik Bansos Pemerintah

papar berkaitan - pada 24/9/2020 - jumlah : 311 hits
Titin mengaku tak menaruh curiga sebelumnya jika nasi yang dikonsumsi bersama dua cucunya mengandung beras plastik Namun setelah nasi tersebut dikunyah dia merasakan ada yang mengganjal di mulutnya Setelah dikeluarkan didapati biji plastik ...
Nasi Kandar Hijrah Citarasa Orang Johor

Nasi Kandar Hijrah Citarasa Orang Johor

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 932 hits
Assalamualaikum KEENAKAN Nasi Kandar datang daripada aroma kuah yang dicampurkan dengan rempah ratus yang dilimpahkan ke atas nasi yang lembut wangi dan menyelerakan Itulah antara kata kata yang dikongsikan oleh page fb Nasi Kandar Hijrah S...
Bubur Nasi A La Mc D

Bubur Nasi A La Mc D

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 522 hits
Alhamdulillah bubur mc d untuk yang sakit sekembali dari beberapa hari di hospital kak rose buat bubur nasi a la mc d ni walaupun en asben boleh jer nak makan macam biasa tapi nak jugak nak makan bubur ni so buat kan jer lah ya boleh tumpan...
Ikuti Tips Cara Memasak Nasi Kukus Supaya Rasanyalebih Sedap Dari Nasi Biasa

Ikuti Tips Cara Memasak Nasi Kukus Supaya Rasanyalebih Sedap Dari Nasi Biasa

papar berkaitan - pada 21/9/2020 - jumlah : 542 hits
Ikuti Tips Cara Memasak Nasi Kukus Supaya RasanyaLebih Sedap Dari Nasi BiasaKenapa sedap sangat nasi kukus berbanding dengan nasi biasa yang anda makan Pernah tak kamu terfikir mengapa rasa nasi yang di masak secara kukus lagi sedap berband...
Resepi Bubur Nasi Ala Mc D Yang Sedap Dan Mudah Dimasak

Resepi Bubur Nasi Ala Mc D Yang Sedap Dan Mudah Dimasak

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 492 hits
Resepi Bubur Nasi Ala Mc D yang sedap dan mudah dimasak Assalamualaikum Kalau sebut tentang bubur nasi ada pelbagai cara dan resepi yang ada Lain orang lain cara dan rasanya Nak memasak bubur nasi ni bukan hanya ikut resepi semata tapi yang...
Makan Barli Pengganti Nasi

Makan Barli Pengganti Nasi

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 344 hits
MAKAN BARLI PENGGANTI NASI Nasi adalah makanan ruji orang Melayu di Malaysia Ramai yang tidak nampu untuk meninggalkan nasi Dalam ceramah kesihatan saya mencadangkan bagi pesakit metabolik seperti pesakit diabetes hiperkolestrolemia dan hip...
Beli Je Bila Nampak Kakak Ni Jual Kakak Ini Gigih Berniaga Demi Sesuap Nasi Di Pasar Pagi

Beli Je Bila Nampak Kakak Ni Jual Kakak Ini Gigih Berniaga Demi Sesuap Nasi Di Pasar Pagi

papar berkaitan - pada 27/9/2020 - jumlah : 391 hits
Betul atau tak kebanyakan orang kita lebih gemar membeli barangan basah dan dapur di pasar pagi atau pasar malan Bukan apa harga mereka lebih rendah berbanding harga di pasaraya Tetapi perasaan tak ada makcik atau pakcik yang meniaga sayur ...
218 Fibonaci

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Persediaan Awal Haji

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Biodata Faisal Halim Pemain Bolasepak Viral Malaysia

Kkb Poll Indian Voters Might Make All The Difference



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Porsche Design Honor Magic V2 Rsr Menang Red Dot Award Product Design 2024

3 Cara Menuju Ikn Ibu Kota Negara Baru Indonesia

0138002039 Scammer Maybank Panggilan Palsu

Empat Maut Mpv Dan Kereta Api Berlanggar

Lelaki Ditangkap Curi Kawal 25 000 Akaun Facebook

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat