Nampaknya Mail Sabri Kaki Kelentong Juga Ya Demi Nak Dapat Sokongan Ingat Macam Di Bera Kah










Fuiyoh! Dia punya tahap tak malu dah sama taraf dengan Najib dah ni.

Macamlah rakyat tak nampak. Dah berapa hari banjir baru nampak muka. Itu pun melambai dalam kereta je. Bila banjir dah surut baru turun dari kereta untuk ceduk lumpur satu skop.

Itu baru PM. Belum cerita menteri. Noh Omar pun menjelma setakat nak umumkan yang dia masih lagi pengerusi bencana negeri. Lepas umum terus hilang. Dah surut baru keluar lagi.

Azmin cuma tunjuk rajin sekejap. Lepas tu terbang ke luar negara. Ismail dah siap keluarkan arahan suruh batal cuti. Yang ada di luar negara, suruh balik segera. Tapi Azmin buat selamba je.

Yang turun padang pun Rina. Siap pakai kasut tumit tinggi la. Tapi takpe la. Janji datang. Lagipun itu sebab dia sempat tukar pakaian je. Dia tukar pakaian tanpa buka kasut.

Hebat

orangnya.

Tapi bagusnya Rina, ada juga cuci simen sekolah. Iyalah, walaupun simen tak berlumpur, setidaknya ada tahi cicak. Ada juga dia kemas meja. Kalau tak, tak, tak dapat murid di situ bersekolah.

Peja pun ada bantu. Dia buat majlis untuk umum bantuan banjir. Kali terakhir dilihat dia siap berbaju Melayu lengkap bersampin. Lepas tu dia pergi mana tak tahu. Jangan dia buat perangai Abang Jamil sudah la.

(Tambahan) Tak lupa Zafrul. Dia pun ada turun padang. Datang dengan bot penyelamat. Tapi bot penuh dengan jurukamera. Kalau nak selamatkan orang, tak tahu nak letak mana.

Menteri lain aku tak pasti. Zuraida, Radzi Jidin, Halimah Sadique, Hamzah Zainuddin, Tuan Ibrahim, Idris Ahmad dan ramai lagi. Aku tak kata tak bantu. Tapi mangsa banjir pun tak ada yang sebut nama-nama ni. Bantu ke tak, entahlah.

Di peringkat PH aku selalu follow post DS Anwar, YB Nurul Izzah, Yeong Safura, Dr. Maszlee, Steven Sim dan ramai lagi. Mereka jauh lebih awal daripada menteri dan YB kerajaan datang membantu mangsa banjir.

Sampai aku buat posting appreciation DS Anwar sebab tengok bersungguh benar beliau pusing satu negara sampaikan bantuan. Naik motor je. Bukan naik kereta dan block jalan orang sampai ambulans pun kena tunggu.

Ismail jangan nak mengarut sangat. YB PN/BN tak turun bantu rakyat aku tak adalah marah sangat sebab aku tahu mereka memang bukan jenis hirau kesusahan rakyat.

Tapi agensi kerajaan pun lambat bertindak. Sampai Angkatan Tentera pergi bantu mangsa tanpa arahan daripada NADMA. Dah tak sanggup nak tunggu. Lembab sangat.

Sudahlah gagal gerakkan jentera kerajaan untuk bantu mangsa banjir, YB kerajaan tak hiraukan mangsa banjir, boleh pula dia nak angkat diri. Lepas tu kritik orang tak tengok tempat.

Ismail tak tahu ke kewujudan media sosial? Ini bukan zaman dia masuk UM ikut merit dulu. Ini zaman ICT. Rakyat boleh scroll socmed dan nampak semuanya.

Rakyat nampak YB PH yang gigih membantu. Bahkan nampak juga bagaimana mereka dilarang membantu kerana kerajaan nak jual nama. Mana agaknya pergi maruah kamu wahai Ismail?

Paling pertama sampai adalah NGO dan diikuti YB PH. Bahkan Abang Viva yang bergerak solo jauh lebih awal daripada Nadma dan PM sendiri. Tak malu ke dia nak cakap begini?

Kalau ikut hati memang berbakul aku nak maki makhluk ini. Tapi tak payahlah. Biar Allah saja yang balas segala kejahatan, kezaliman dan penipuan yang dia buat.

Raja Gelap

 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/01/nampaknya-mail-sabri-kaki-kelentong.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ibu Pening Anak Teringin Nak Rambut Biru Tapi Semua Ini Hanya Sementara Daddy Dia Macam Tak Bagi

Ibu Pening Anak Teringin Nak Rambut Biru Tapi Semua Ini Hanya Sementara Daddy Dia Macam Tak Bagi

papar berkaitan - pada 16/1/2022 - jumlah : 255 hits
GENERASI dahulu dan sekarang cukup berbeza Kecanggihan teknologi menjadikan dunia pada masa kini tanpa sempadan Ini secara tidak lansung mended4hkan generasi muda kepada trend budaya malah fesyen yang lebih pelbagai Berkongsi video anaknya ...
Pas Ingat Politik Macam Poligami

Pas Ingat Politik Macam Poligami

papar berkaitan - pada 28/1/2022 - jumlah : 155 hits
SHAHBUDIN HUSINSelain hairan kita juga kadang kadang pening kepala melihat gelagat dan karenah Pas dalam langkah politiknya Dalam PRN Johor yang bakal menjelang tiba tidak lama lagi misalnya sementara Umno begitu ghairah untuk bertanding so...
Kah Kah Woii Lebai Tak Nak Keluarkan Fatwa Kah Woiii Cuci Kuil Kata Haram Ini Apa Pulak

Kah Kah Woii Lebai Tak Nak Keluarkan Fatwa Kah Woiii Cuci Kuil Kata Haram Ini Apa Pulak

papar berkaitan - pada 19/1/2022 - jumlah : 148 hits
Berkawan lama dengan ulama parti ana pun tak berjaya ubah apa apa Oleh FAZLI RADZI January 19 2022Kehadiran Najib Razak di Batu Caves sempena Thaipusam semalam dilihat mengundang reaksi orang ramai dengan rata ratanya menganggap bekas Perda...
32 Weeks Baby Dah Turun Macam Nak Keluar Banyak Buat Kerja Ezzaty Harap Baby Keluar Cukup Bulan

32 Weeks Baby Dah Turun Macam Nak Keluar Banyak Buat Kerja Ezzaty Harap Baby Keluar Cukup Bulan

papar berkaitan - pada 12/1/2022 - jumlah : 163 hits
Pelakon Ezzaty Abdullah berkongsi keadaan terkininya yang sedang sarat hamil anak kedua Menurutnya kebelakangan ini dia terlalu aktif dan banyak melakukan kerja menyebabkan bayi dalam kandungan sudah turun ke bawah di minggu ke 32 32 Weeks ...
Hiburan Nak Suami Macam Ni Please Gelagat Lelaki Ini Membebel Sambil Lipat Kain Buat Netizen Terhibur

Hiburan Nak Suami Macam Ni Please Gelagat Lelaki Ini Membebel Sambil Lipat Kain Buat Netizen Terhibur

papar berkaitan - pada 28/1/2022 - jumlah : 121 hits
Baru baru ini tular di aplikasi video perkongsian seorang pengguna yang berkongsi gelagat lucu suaminya yang membebel sambil melipat kain baju Isterinya Nur Shuhada berkata dia tidak menyangka video tersebut telah mendapat perhatian ramai s...
Kena Pandai Susun Atur Barang Basah Macam Ni Baru Kemas Jimat Masa Nak Masak

Kena Pandai Susun Atur Barang Basah Macam Ni Baru Kemas Jimat Masa Nak Masak

papar berkaitan - pada 17/1/2022 - jumlah : 186 hits
Tak dinafikan cara kita menyimpan barang basah juga memainkan peranan kalau nak cepat di dapur Tak adalah kita terpaksa tungguh berjam jam untuk tunggu ayam dan daging lembut Cara simpan kena tepat Tip dan perkongsian dari Anasulianna ini p...
Setahu Aku Satu Cawangan Pun Tak Ada Saja Nak Kacau Daun Kot Kah Kah Kah

Setahu Aku Satu Cawangan Pun Tak Ada Saja Nak Kacau Daun Kot Kah Kah Kah

papar berkaitan - pada 25/1/2022 - jumlah : 151 hits
Warisan mahu tanding semua kerusi di P Pinang pada PRU15 January 24 2022 Danny Law Jeff Ooi dan bekas pekerja parti DAP Pulau Pinang Martin Lim menunjukkan tanda W pada sidang media di Pulau Pinang hari ini GEORGE TOWN Warisan menyasarkan u...
Bayi Lahir Dengan 4 Tangan Kaki Jadi Selebriti Berduyun Duyun Penduduk Nak Ambil Gambar

Bayi Lahir Dengan 4 Tangan Kaki Jadi Selebriti Berduyun Duyun Penduduk Nak Ambil Gambar

papar berkaitan - pada 19/1/2022 - jumlah : 145 hits
Seorang bayi yang lahir dengan empat tangan dan kaki telah menarik perhatian penduduk tempatan yang percaya bahawa bayi itu adalah jelmaan tuhan Ibu bayi berkenaan berterusan dikunjungi pelawat di Hospital Sadar timur India sejak dia bersal...
Senang Betul Nak Masak Bendi Sambal Kering Macam Di Restoran

Senang Betul Nak Masak Bendi Sambal Kering Macam Di Restoran

papar berkaitan - pada 20/1/2022 - jumlah : 345 hits
Hari ni masak Bendi Sambal Kering ala Chicken Rice Shop Ingat susah sangat nak masak rupanya senang saja Masak pula kari ikan untuk lawankan dengan sayur bendi ni Memang menyangkut habislah makan Senang je nak buatnya dengan ikut langkah ya...
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Cerita Foto Sepanjang Minggu



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Jakim Sets Up Special Hotline To Channel Complaints Regarding Insults To Islam

Targeted Tourist Arrival Figures Mostly Hits Or Misses

6 Bulan Sudah Berlalu

Kenapa Media Takut Sebut Gomo Kini Rapat Dengan Mahathir