Nak Minum Susu Tapi Memilih Pastikan Pilih Susu Yang Sesuai Buat Anak 5 Kriteria Perlu Ada


Anak-anak kita yang semakin membesar macam-macam ragamnya. Ada yang memilih susu  berperisa, tak kurang juga yang mahu minum susu segar. Macam-macam citarasa. Namun pastikan susu sesuai dan menjadi kesukaan jadi pilihan anak kita. Biar mereka memilih asalkan sesuai dan berkhasiat!

Lambakan susu di pasaran dengan harga yang agak tinggi membuatkan ibubapa terpaksa lebih bijak dalam memilih susu yang sesuai dan berkualiti untuk anak mereka.
Dalam membuat pilihan, apa mak ayah perlu utamakan?

Tentukan susu terbaik untuk anak
Sebagai ibu bapa yang prihatin dengan kesihatan anak dan mahukan anak terus membesar dengan baik, ibu bapa pastinya mahukan susu yang sesuai untuk membantu menyokong perkembangan anak mereka. Jadi pilihlah susu dengan khasiat terbaik dan periksa setiap kelebihan kandungannya berbanding dengan susu lain.
Pilih susu yang mengandungi DHA Inilah yang perlu dicari oleh ibubapa.

Pilih kandungan susu tanpa gula tambahan
Ketika memilih susu untuk anak pastikan periksa kandungan bahannya dan pilih susu tanpa sebarang gula tambahan. Gula tambahan
Jadi pastikan setiap kali membeli susu, anda periksa label pada pek susu dan pastikan tiada sukrosa dan tiada tambahan laktosa dan gula lain-lain. Ini penting!
Pilih susu tepung lebih jimat
Mahu lebih jimat, ada baiknya anda memilih untuk memberikan anak anda susu tepung rumusan untuk kanak-kanak sebagai solusi terbaik untuk menjimatkan perbelanjaan wang yang banyak setiap bulan .
Bagi yang rasa pembelian susu tepung rumusan yang berkualiti untuk anak harus mengeluarkan kos yang tinggi anda silap kerana anda sebenarnya boleh mendapatkan susu tepung  rumusan untuk kanak-kanak yang berkualiti dengan harga yang berpatutan & semestinya memenuhi kemampuan poket anda.

Susu tanpa gula tambahan terbaik
Tidak perlu diragui lagi, susu tepung rumusan kanak-kanak, Anmum Essential adalah susu yang disyorkan untuk semua ibu bapa. Mana tidaknya, bukan hanya terdiri daripada susu tepung berkualiti tinggi dari New Zealand bahkan diyakini tanpa gula tambahan*.
Semasa anak anda sedang membesar, otaknya berkembang pesat dan penting untuk mengawal pengambilan gula anak-anak kerana kajian telah menunjukkan bahawa pengambilan minuman bergula yang lebih tinggi dikaitkan dengan skor kecerdasan yang lebih rendah. Ini mungkin akan membawa kesan kepada perkembangan kognitif anak.
Susu tanpa gula tambahan*, Anmum Essential adalah satu-satunya jenama di antara jenama utama susu tepung rumusan kanak-kanak yang tidak mengandungi sebarang gula tambahan tersembunyi, tiada sukrosa dan tiada laktosa tambahan dan gula lain-lain.
Malah Anmum™ ESSENTIAL juga turut dirumus secara saintifik dengan Gangliosida dan DHA. Juga mengandungi MFGM, Prebiotik (Inulin) dan 15 nutrien penting yang sememangnya cukup baik untuk membantu menyokong keperluan harian anak-anak kita.
Selain daripada gula, ibu perlu memperkenalkan nutrien yang penting untuk menyokong perkembangan otak, dan Gangliosida adalah sama pentingnya dengan DHA. Kajian menunjukkan bahawa Gangliosida menggalakkan hubungan sel-sel otak 3,4 yang berkesan serta penting untuk ingatan dan pembelajaran anak.

Pilih susu kesukaan anak anda
Jika anak pada usia satu hingga tiga tahun didahulukan, apa kata anda beri pilihan untuk anak yang sedikit besar dalam anggaran usia empat hingga tujuh tahun akan susu pilihan mereka. Semua ini bagi menggalakkan anak pada usia ini untuk minum susu setiap hari.
Anak pada usia ini amat memerlukan susu, selain daripada sumber kalsium yang baik, ia juga merupakan sumber bagi gangliosida yang bantu menyokong hubungan sel-sel otak serta perkembangan otak mereka dengan baik. Jadi ibu dan bapa perlu pastikan anak minum susu setiap hari.
Namun pastikan susu pilihan mereka terdiri daripada susu tanpa gula tambahan atau gula tersembunyi. Pengambilan gula berlebihan buat anak lebih teruja untuk mengambil makanan atau minuman yang lebih manis. Apa jua pilihan anak, pastikan susu tepung pilihan mereka tanpa gula tambahan. Periksa label setiap kali membeli.
Rujukan:
1. Lauritzen et al. (2016). Nutrients. 8(1), 6.
Cohen et al. (2018). Am J Prev Med. 54(6), 727-735 Guillermo et al. (2015). Food Nutr Res. 59, 25765. Palmano et al. (2015). Nutrients. 7, 3891–3913. *Sukrosa, Pepejal Sirap Glukosa, Pepejal Sirap Jagung, Gula Perang, Dekstrosa, Laktosa, Fruktosa, Madu dan Gula Putih ditakrifkan sebagai ‘gula’ dan ‘gula tambahan’ di bawah Piawaian Codex 212-1999 dan CAC/GL23-1997. CODEX merangka garis panduan piawaian antarabangsa yang selaras dan kod amalan. Di bawah Peraturan-Peraturan Makanan Malaysia 1985, Sukrosa, Gula Perang, Dekstrosa, Glukosa, Fruktosa, Madu adalah ditakrifkan sebagai bahan-bahan pemanis.
 
 
 
 
 
 
The post Nak Minum Susu Tapi Memilih, Pastikan Pilih Susu Yang Sesuai Buat Anak, 5 Kriteria Perlu Ada! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/nak-minum-susu-tapi-memilih-pastikan-pilih-susu-yang-sesuai-buat-anak-5-kriteria-perlu-ada/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nak Pergi School Tapi Cuti Anak Mia Ahmad Menangis Teruk Nak Pergi Sekolah Mujur Daddy Pandai Pujuk

Nak Pergi School Tapi Cuti Anak Mia Ahmad Menangis Teruk Nak Pergi Sekolah Mujur Daddy Pandai Pujuk

papar berkaitan - pada 16/1/2023 - jumlah : 136 hits
Mula mula menangis tak nak berpisah dengan ibu lepas sekolah jumpa kawan kawan terus seronok nak ke sekolah Itulah anak anak kecil kita yang baru melangkah ke alam persekolahan Gelagat anak kedua pelakon Mia Ahmad mencuri perhatian ramai Ma...
Bukan Tak Faham Kata Tapi Lumrah Anak Nak Besar Yang Tak Boleh Tu Dia Suka Buat

Bukan Tak Faham Kata Tapi Lumrah Anak Nak Besar Yang Tak Boleh Tu Dia Suka Buat

papar berkaitan - pada 18/1/2023 - jumlah : 109 hits
Agak sukar untuk kita berkata jangan atau tidak kepada anak Bimbang jika sering mengucapkan kata kata ini anak akan hilang keyakinan diri sehingga bersifat pasif Ini akan menjejaskan perkembangan dirinya apabila memasuki persekolahan Namun ...
Anak Mungkin Muntah Selepas Minum Ors Tapi Boleh Bantu Kurangkan Cirit Birit Teruk

Anak Mungkin Muntah Selepas Minum Ors Tapi Boleh Bantu Kurangkan Cirit Birit Teruk

papar berkaitan - pada 7/1/2023 - jumlah : 209 hits
Oral Rehydration Salt ialah satu campuran khas gula dan garam Apabila ORS dilarutkan dalam air larutan ORS yang terhasil amat senang diserap di dalam usus kecil walaupun seseorang itu sedang mengalami cirit birit yang teruk Oleh itu larutan...
Lebih Cepat Lebih Bagus Syamsul Nak Pujuk Tapi Puteri Sarah Tekad Failkan Perceraian Isnin Depan

Lebih Cepat Lebih Bagus Syamsul Nak Pujuk Tapi Puteri Sarah Tekad Failkan Perceraian Isnin Depan

papar berkaitan - pada 13/1/2023 - jumlah : 135 hits
Walaupun sebelum ini Syamsul Yusof menyatakan hasrat untuk berdamai dengan isteri pertamanya Puteri Sarah Liyana tetap nekad mahu mengakhiri rumah tangganya yang telah dibina selama lapan tahun Bagi Puteri Sarah perbuatan Syamsul telah meny...
Elak Anak Minum Air Botol Plastik Dalam Kereta Waktu Tengah Panas Ini Sebabnya Elak Semampu Boleh

Elak Anak Minum Air Botol Plastik Dalam Kereta Waktu Tengah Panas Ini Sebabnya Elak Semampu Boleh

papar berkaitan - pada 18/1/2023 - jumlah : 145 hits
Air mineral yang disimpan lama lebih lebih lagi waktu tengahari ketika panas sebaiknya dielakkan untuk anak minum Apa sebabnya Menurut perkongsian air dalam botol plastik yang panas ini akan mengganggu imuniti anak Ini yang mak ayah perlu t...
Abang Marah Besar Mana Nak Sabarkan Anak Kena Bagi Peluang Anak Validate Perasaan

Abang Marah Besar Mana Nak Sabarkan Anak Kena Bagi Peluang Anak Validate Perasaan

papar berkaitan - pada 12/1/2023 - jumlah : 133 hits
Menjadi ibu bapa tak mudah perasaan anak juga perlu difikirkan Banyak cara yang kita boleh bantu untuk anak anak ekspresikan emosi secara visual Dalam masa yang sama mereka akan rasa emosi mereka diakui Ikuti perkongsian daripada Penulis Ke...
Anak Anak Tak Bodoh Wanita Kesal Masak Daging Lembu Tapi Sebenarnya B Bi Dakwa Bekas Suami Sengaja Buat Aniaya

Anak Anak Tak Bodoh Wanita Kesal Masak Daging Lembu Tapi Sebenarnya B Bi Dakwa Bekas Suami Sengaja Buat Aniaya

papar berkaitan - pada 6/1/2023 - jumlah : 220 hits
Tular di media sosial Facebook baru baru ini apabila seorang wanita mendakwa bekas suaminya telah bertindak menganiaya mereka anak beranak kerana membelikan bahan mentah masakan berupa daging babi Wanita yang dikenali sebagai Cekta Hermosa ...
Dilema Maraknya Lato Lato Bikin Bising Tapi Juga Alihkan Anak Kecanduan Ponsel

Dilema Maraknya Lato Lato Bikin Bising Tapi Juga Alihkan Anak Kecanduan Ponsel

papar berkaitan - pada 10/1/2023 - jumlah : 126 hits
Jadi gimana harus dilarang atau dibiarkan aja nih bunyi lato lato yang makin merajalela itu
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Sempena Mother S Day Enfagrow A Mindpro Menjemput Semua Ibu Ibu Untuk Hasilkan Lagu

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Power Of Storytelling In Marketing

Lirik Lagu Berharap Kau Kembali Fabio Asher

Bisikan Setan

Buah Berangan Snek Sihat Keluarga Manfaat Pada Kesihatan