Nak Lancar Kehidupan Visualize Jerr




Nak lancar kehidupan? VISUALIZE jerr. Selain kita berdoa kepada Allah | Alhamdulillah, semalam dengan jayanya pergi event sebagai blogger di Time Truck Travel anjuran PETRONAS. Rasa bangga pula bila pergi ke event tersebut dengan penuh keyakinan dan boleh drive sendiri ( tetapi di temani adik ) Alhamdulillah.


Entri nak dikongsikan ini bukan pasal aktiviti event tu.Tetapi Ina nak ceritakan bagaimana hari Ina berlaku dengan penuh lancar dan bahagia. Sebenarnya 2 hari sudah, Ina lakukan visualize ( dengan bayangkan majlis tersebut berjalan lancar ). 




PA kesayangan iaitu adik sendiri

Ni pulak muka bahagia sebab sampai awal di event semalam. Jam 10 pagi sampai ke Bandar Indera Mahkota. Walhal event start jam 11 pagi. Ehehehe.. sempat ronda-ronda dalam TMG Mall tu. 10.30 pagi terus buat kerja sebagai blogger.




Teknik Visualize  
Menggunakan konsep yang diajarkan oleh Tuan Afnan Rosli. Orang lain ada juga ajarkan teknik serupa begini.Tetapi teknik yang diajarkan oleh Tuan Afnan Rosli sangat berkesan dalam kehidupan Ina.Sebelum ni Ina hanya membaca buku-buku motivasi, tak berapa berkesan sangat. 

Okay, berkenaan visualize itu. Ina sudah 2 hari visualize di event tersebut. Bayangkan Ina selamat sampai sana. Lakukan tugasan sebagai blogger di sana dengan lancar. 

Apa yang tak perlu dilakukan semasa Visualize ??
Jangan fikir esok nak guna jalan mana. Jalan sesak ke tidak.. JANGAN! Tolong jangan serabutkan fikiran kita.Yang boleh dilakukan adalah bayangkan situasi di event tersebut meriah, ceria.
Dan daripada apa yang Ina bayangkan. Di event tersebut, Ina boleh yakin ke tempat event yang terletak di Bandar Indera Mahkota. Ikutkan, memang tak pernah memandu ke area sana. Bawa kereta ke bandar lagi lah tak pernah seumur hidup.Biasa ambil anak ke sekolah je jarak 5km dari rumah. Dekat tak? Tak mencabar langsung. Tetapi berbeza dengan semalam, siap kena ikut laluan highway lagi tu. Dengan melalui laluan lori-lori besar. 


Tetapi dengan visualize.Kehidupan jadi bahagia dan happy. Ina jadi yakin.Tak ragu-ragu langsung ke tempat tersebut. Langkah kaki pun nampak betul macam orang berkeyakinan,tak gentar semasa di event semalam. Takde lagi perasaan cemas dan takut-takut tu semua. 


Anak-anak pun tak meragam bila hantar 2 orang tu ke rumah mak Ina sekejap..( Soffea dan Furqan yang masing-masing berusia 3 dan 4 tahun )

Ohh, satu lagi kan.Sepanjang perjalanan ke sana. Laluan memang lancar sangat. Trafik light sekejap sahaja.Baru je lampu merah dah jadi hijau. Hebat kan? Yang ni kena setiap pagi sedekahkan al-fatihah kepada alam semesta. 




rehat jap. Tengok gambar cantik ke tak dalam tu. Sebelah tu blogger Lea Azleeya
View this post on Instagram
yess... akhirnya sampai juga kat Time Travel Truck PETRONAS ni. Punyalah excited, jam 10.30 pagi dah sampai sana. Haa, korang jom la cepat datang sini! PETRONAS bawak Time Travel Truck datang jelajah 22 lokasi di 10 negeri, dan sekarang kat Pahang! . . Pakat mari la semua orang Kuantan, harini di TMG Mall, Bandar Indera Mahkota, Kuantan pada 21 August 2019 jam 11 pagi - 3 petang & 5 petang - 9 malam! Harini je ada tau!! . . . Sambil-sambil tengok truck tu, ada jugak aktiviti dan games yang disediakan di sana. Korang pun kena kumpul Pin Enamel Edisi Terhad tu! Ina dah kumpul 3 dah. Apa tunggu lagi mari la cepattt! . . Lagi satu, korang tau kan PETRONAS ada filem web baru sempena Hari Kebangsaan Hari Malaysia, UNI? Korang dah tengok ke belum? Haa, kalau belum, cepat tengok sekarang di Facebook & YouTube PETRONAS okay! . . Boleh follow @Petronas untuk dapat info lokasi lokasi lain ya! . . #OurTimeTogether #BersamaMerentasZaman #AnugerahKita #PETRONAS #PETRONASUNI2019 #kbba9A post shared by 🇲🇾 Lifestyle Blogger (@azlina6861) on Aug 21, 2019 at 4:31am PDT
Begitu juga dengan kesihatan. Jika kita pernah sakit, jangan pernah fikirkan lagi kita akan sakit lagi. Sebenarnya apa yang kita fikirkan itu yang akan menarik keadaan supaya diri kita akan jatuh sakit.Sama seperti kita berdoa lah maksudnya.. 


Contoh 1 :

 Ina selalu cakap, setiap kali pregnant mesti akan bleeding. Dan memang betul,berlaku lagi bleeding pada kandungan ke-4 sekarang. Dan bila Ina fikirkan ,diri sihat. Tak bleeding, kandungan sihat.Automatik berhenti bleeding tu.Macam tak logik akal kan? tetapi memang betul-betul berlaku ni. 


Contoh 2 :

Suami dulu ada GERD. Siap masuk ke Zon Merah iaitu zon kritikal dah. Suami siap tinggalkan wasiat lagi ketika itu. Itulah yang paling teruk berlaku dalam sejarah hidup Ina. 

Dan sekarang suami jaga makan (amalkan minum segelas air limau kasturi pagi dan malam) . Ina dan suami juga mengubah corak pemikiran.Tak fikir lagi dah, GERD tu. Alhamdulillah, 5 tahun dah suami bebas daripada penyakit GERD tersebut. 

Tips lain : 

Setiap pagi mesti kita ucapkan alhamdulillah,bahawa kita masih lagi hidup dan diberikan nikmat sihat. Insyallah.. Ini apa yang Ina dapat dari seseorang yang berusia.Ilmu ni dah lama, cuma tak faham maksud tersirat "ucapkan terima kasih kepada anggota badan kita" . 
Dan,bila kita hidup dalam tidak bersyukur Allah akan tarik sedikit nikmat yang kita miliki.


Kesimpulannya, apa yang kita fikir. Kita akan menarik  dapat dalam kehidupan seharian (samada negatif ataupun positif) . Sebab itulah kita kena Visualize kita sihat dan bahagia bersama keluarga tercinta. Bila kita sendiri berubah, sekeliling kita pun ikut berubah. 



Entri lain : 

Feeling are prayers 

Bersyukur buat kita dapat apa yang terdetik di hati





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ehbelogaku.com/2019/08/nak-lancar-kehidupan-visualize-jerr.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ini Punca Amp Sebab Mengapa Ada Orang Terfikir Nak Bunuh Diri

Ini Punca Amp Sebab Mengapa Ada Orang Terfikir Nak Bunuh Diri

papar berkaitan - pada 16/10/2019 - jumlah : 430 hits
Kini terlalu banyak kes bunuh diri di catatkan di seluruh negara dan masalah ini telah seolah olah seperti tiada jalan penyelesaiannya yang tersendiri Individu yang terfikir untuk membunuh diri ini mempunyai ciri ciri menghadapi masalah men...
Anak Sakit Kritikal Pun Nak Seronok Sibuk Nak Kurus

Anak Sakit Kritikal Pun Nak Seronok Sibuk Nak Kurus

papar berkaitan - pada 16/10/2019 - jumlah : 507 hits
Umum mengetahui bayi Abby Abadi yang dilahirkan pramatang kini bergantung pada mesin pernafasan dan masih ditempatkan di Unit Rawatan Rapi Namun ada The post appeared first on
Bertahun Tahun Tinggal Puasa Macam Mana Cara Nak Ganti Puasa

Bertahun Tahun Tinggal Puasa Macam Mana Cara Nak Ganti Puasa

papar berkaitan - pada 15/10/2019 - jumlah : 440 hits
Hi semua Minggu ni nak menghabiskan puasa ganti Ni kalau tau kat Maisara yang saya puasa ganti ni mesti dia muncung muka sebab tak tunggu dia Kalau nak tunggu dia memang lambat la sebab dia nak puasa masa cuti sekolah je Ini masa terbaik un...
Turun Had Harga Rumah Warga Asing Ph Nak Lelong Negara Ismail Sabri

Turun Had Harga Rumah Warga Asing Ph Nak Lelong Negara Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 15/10/2019 - jumlah : 248 hits
PARLIMEN Kerajaan ini melelong negara dengan menurunkan had harga pangsapuri dan kondominium di kawasan bandar untuk warga asing daripada RM1 juta kepada RM600 000 kata Ketua Pembangkang Ismail Sabri Yaakob Ketika perbahasan Belanjawan 2020...
Silap Orang Kau Nak Ragut 2 Lelaki Cuba Rampas Beg Tangan Teruk Dibelasah Amoi

Silap Orang Kau Nak Ragut 2 Lelaki Cuba Rampas Beg Tangan Teruk Dibelasah Amoi

papar berkaitan - pada 16/10/2019 - jumlah : 439 hits
Hari ini tular sebuah video di laman sosial yang dirakam dari kamera yang terpasang di sebuah kereta cubaan 2 orang lelaki cuba meragut beg tangan seorang wanita yang baru sahaja keluar dari keretanya Namun tindakan meragut itu bertukar tra...
Kesiannya Tengok Anak Selsema Nak Tau Camne Nak Settle Kan Benda Ni

Kesiannya Tengok Anak Selsema Nak Tau Camne Nak Settle Kan Benda Ni

papar berkaitan - pada 16/10/2019 - jumlah : 476 hits
Kesiannya tengok anak selsema Nak tau camne nak settle kan benda ni Hai hai hai Dah nak tido ke tu Hurmm ada budak bila malam je selsema datang Lagi lagi kalau jenis tak tahan sejuk Mana taknya siap dengan berkipas ber econ bagai Nanti kalo...
Dah Tahu Nak Pergi Ayah Tulis 19 Kad Ucapan Hari Lahir Khas Buat Anak

Dah Tahu Nak Pergi Ayah Tulis 19 Kad Ucapan Hari Lahir Khas Buat Anak

papar berkaitan - pada 16/10/2019 - jumlah : 711 hits
Ketiadaan sosok ayah untuk meraikan setiap hari lahir adalah perit untuk ditelan oleh seorang anak Sedar akan hakikat ini seorang ayah di Taiwan telah sedaya upaya untuk menulis 19 kad ucapan hari lahir untuk anaknya sebelum meninggal dunia...
Resepi Sambal Hijau Sekali Makan Pasti Nak Lagi

Resepi Sambal Hijau Sekali Makan Pasti Nak Lagi

papar berkaitan - pada 16/10/2019 - jumlah : 334 hits
Siapa yang suka makan makanan Padang mesti tahu sambal hijau antara hidangan yang mesti ada dalam menu mereka Saya pun kalau ke restoran Padang Minang memang tak tinggal sambal yang satu ni tak lengkap kalau tak ada sambal hijau ni Untuk Th...
Foto Di Mahkamah Lagi Anak Dato Red Pula Nak Bercerai

Foto Di Mahkamah Lagi Anak Dato Red Pula Nak Bercerai

papar berkaitan - pada 16/10/2019 - jumlah : 523 hits
Jika minggu lalu kecoh apabila Adira Suhaimi menfailkan perceraian terhadap suaminya Dato Red namun kali ini ahli perniagaan itu diuji lagi apabila The post appeared first on
Economists Tout Entrepreneurship As Panacea For Poverty

Teroka Pemikiran Baharu Bina Ekosistem Teknologi Ai

Maksud All Eyes On Rafah

Majlis Rumah Terbuka Koperasi Norras Berhad

Savour Malaysia Tour Packages Provided By Malaysian Aviation Group

Jengah Kebun Melihat Tanaman

3 Top Rated Things To Do In Jakarta

Vivo Unveils The Perfect Night Party 2024 At Zepp Kuala Lumpur



Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra


Penjawat Awam Ditahan Salah Guna Jawatan Luluskan Rm12 000 Untuk Kegunaan Diri

Berkait Rasuah Di Perlis Sprm Cadangkan Seorang Suspek Didakwa

Beware Misplaced Trust In Pseudo Intellectuals

Menu Tengahari Sup Ayam Ala Thai Kobis Goreng

Undang Luak Rembau Selamat Dikebumikan

Siri Oppo Reno12 Akan Dilancarkan Di China Pada 23 Mei