Nafkah Isteri Bukan Duit Sahaja Emosi Pun Sama Contohilah Cara Nabi Layan Isteri


Beberapa hari ini kecoh di media sosial tentang kisah rumah tangga seorang artis terkenal. Banyak yang kita boleh pelajari daripada kisah yang tular ini.
Pelbagai riaksi dan kata-kata nasihat diberikan oleh orang ramai termasuklah kaum suami. Benarlah nafkah bukan hanya soal wang semata-mata, namun emosi dan perasaan isteri turut perlukan perhatian yang kritikal.

Kita rasakan cukuplah beri nafkah pakaian,tempat tinggal, makan minum dia, keperluan harian dia. done. Kita suami kadang-kadang terlepas pandang tentang EMOSI isteri.
Betullah ada saya baca. Kesunyian wanita ketika alam perkahwinan lebih menderita berbanding kesunyian ketika dialam anak dara.
Lihat. Rasulullah s.a.w cukup peka tentang emosi isteri. Cukup Rasulullah s.a.w jaga. Terlalu banyak kisah Rasulullah S.A.W menitik beratkan emosi isteri dan wanita.
Nabi s.a.w teladan yang terbaik dalam melayani isteri-isteri baginda. Tenang, bahagia saat isteri bersama baginda s.a.w, bahkan Nabi s.a.w melarang kita untuk memukul wajah,mengherdik isteri. Lihatlah cinta Nabi s.a.w terhadap khadijah r.ha. Setelah 3 tahun wafatnya khadijah r.ha barulah Nabi s.a.w berkahwin dengan Saudah rha dan Seterusnya Aisyah R.ha dLL.
Saya selalu pesan kepada anak-anak muda. Jika sayang awek, jaga si dia betul-betul, niat untuk kahwini dia. Belajar dan kerja sungguh-sungguh. Jangan lupa mantapkan ilmu agama. Ambil tahu basic ilmu KELAHIRAN,PENYUSAAN dan Ilmu bagaimana untuk jaga emosi isteri ketika berpantang.(POSTPARTUM).
Kenang balik jerit perih mereka kandungkan anak kita,betapa sakitnya untuk lahirkan anak. Setiap minit contraction berlaku sehingga ada yang lebih rela untuk dibedah. Bang,mereka pernah ‘mati’ untuk lahirkan anak kita, lagi sedih setelah bersalin bermacam penyakit pula dapat.

Saya pernah jumpa seorang ibu dukung anak Epidermolysis Bullosa(Penyakit kulit rapuh). Kuatnya ibu itu setiap masa lap darah anak sehingga darah menitis ke lantai. Beginilah seorang ibu,seorang isteri 100% jiwanya untuk keluarga ini.
Tiada lagi istilah ME TIME untuk mereka, tiada lagi reunion bersama rakan perempuan, sanggup berhenti kerja demi menjaga anak yang sakit. Tiada lagi masa untuk ziarah ibu bapa di kampung,bahkan kadang-kadang setahun sekali dapat jumpa ahli keluarga yang lain. Ini semua untuk kita para suami.
Kadang-kadang merekalah doktor,misi, merekalah cikgu,merekalah ustazah,merekalah chef,merekalah security untuk anak-anak.
Sebagai suami kita adalah pemimpin untuk isteri dan anak-anak. Bagaimana kita dapat PERBAIKI mereka untuk taat Allah dan Rasul. Bagaimana agar kita pertaruhkan nyawa kita untuk MELINDUNGI mereka dan bagaimana untuk kita beri PERHATIAN kepada mereka setiap masa.
Jika kita fikirkan kecantikan semata ia akan pudar ditelan usia. Sememangnya Wanita diciptakan Allah cantik dimata lelaki. Sedangkan perkahwinan bukan untuk ‘bersedapan’ sahaja,bahkan ia satu amanah yang besar dari Allah. Boleh jadi perkahwinan ini asbab kita masuk syurga, sebaliknya akan menempah bara api neraka.
Perbaiki niat kita,kahwin untuk dapat redha Allah,untuk pegang tangan pasangan sama-sama masuk syurga.
“Jagalah Allah pasti Allah jaga kita”
-EncikMatt-
#LelakiBurQa
Kredit:Muhammad Hassan
 

Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!

The post “Nafkah Isteri Bukan Duit Sahaja, Emosi Pun Sama!” Contohilah Cara Nabi Layan Isteri appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/nafkah-isteri-bukan-duit-sahaja-emosi-pun-sama-contohilah-cara-nabi-layan-isteri/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Saya Takkan Beri Duit Kat Bini Secara Bulanan Walau 10 Sen Sekalipun Suami Layan Isteri Seperti Hamba Dikecam Netizen

Saya Takkan Beri Duit Kat Bini Secara Bulanan Walau 10 Sen Sekalipun Suami Layan Isteri Seperti Hamba Dikecam Netizen

papar berkaitan - pada 4/1/2023 - jumlah : 456 hits
The ReporterKenyataan seorang lelaki yang tidak gemar memberi wang belanja atau nafkah kepada isterinya hanya kerana dia telah menyediakan segala galanya mengundang kecaman netizen di media sosial Bagi netizen lelaki itu bukan sahaja berlag...
Cara Keluarkan Duit Asb Tanpa Perlu Ke Bank 2023

Cara Keluarkan Duit Asb Tanpa Perlu Ke Bank 2023

papar berkaitan - pada 9/1/2023 - jumlah : 333 hits
Ini Cara Keluarkan Duit ASB Tanpa Perlu Ke Bank 2023 Isu kos sara hidup khususnya berkaitan harga barang yang semakin memberi tekanan kepada kehidupan rakyat Malaysia kini menjadi keutamaan pentadbiran di bawah pimpinan Datuk Seri Anwar Ibr...
Hiburan Saya Tak Layan Orang Psiko Isteri Pu Abu Enggan Ambil Tahu Kisah Suami Dan Hana Azraa

Hiburan Saya Tak Layan Orang Psiko Isteri Pu Abu Enggan Ambil Tahu Kisah Suami Dan Hana Azraa

papar berkaitan - pada 16/1/2023 - jumlah : 220 hits
Isteri pertama kepada PU Abu Sufyan tampil memberi respon mengenai isu suaminya dengan bekas isteri Hana Azra yang timbul baru baru ini Ain dilihat memberi pesanan kepada mana mana pihak untuk tidak menghantar sebarang info dan berita menge...
Cara Buat Duit Dengan Trade Dalam Usd

Cara Buat Duit Dengan Trade Dalam Usd

papar berkaitan - pada 2/1/2023 - jumlah : 164 hits
Cara Buat Duit Dengan Trade Dalam USD Setiap Bulan Ada yang bertanya bagaimana cara buat duit dengan trade untuk menambah The post appeared first on
Cara Buat Duit Untuk Pelajar Universiti

Cara Buat Duit Untuk Pelajar Universiti

papar berkaitan - pada 6/1/2023 - jumlah : 248 hits
Bagaimana Cara Buat Duit Untuk Pelajar Universiti Secara Pasif Dengan CopytradeStudent atau pelajar universiti yang ingin menjana pendapatan semasa belajar haruslah membaca artikel bagaimana cara buat duit untuk pelajar universiti ini Jika ...
Cara Melabur Duit Yang Menguntungkan

Cara Melabur Duit Yang Menguntungkan

papar berkaitan - pada 4/1/2023 - jumlah : 256 hits
Cara Melabur Duit Yang Menguntungkan Dengan Copytrade Artikel ini Paksu akan berkongsi dengan semua bagaimana cara melabur duit yang boleh The post appeared first on
Cara Tambah Deposit Duit Sspn Guna Jompay Di Mae Maybank Sspn I Plus Pelan Simpanan Ptptn

Cara Tambah Deposit Duit Sspn Guna Jompay Di Mae Maybank Sspn I Plus Pelan Simpanan Ptptn

papar berkaitan - pada 3/1/2023 - jumlah : 194 hits
Ikuti video ini untuk cara tambah duit deposit ke akaun SSPN anak melalui JomPAY di aplikasi MAE Ada dua maklumat yang anda perlu peroleh terlebih dahulu seperti Biller Code dan Reference 1 yang bakal kami tunjukkan dalam video ini Ok untuk...
Dah Settle Tabung Duit Raya Cara Ni Kumpul Duit Memang Menjadi Tak Perlu Pergi Bank Lagi

Dah Settle Tabung Duit Raya Cara Ni Kumpul Duit Memang Menjadi Tak Perlu Pergi Bank Lagi

papar berkaitan - pada 3/1/2023 - jumlah : 91 hits
Bermacam ragam cara kita menyimpan wang Ada yang menyimpan untuk mendapatkan barangan kesukaan Ada pula yang menyimpan untuk menambah tabungan Menyimpan tabungan duit raya khusus untuk diberikan duit raya ini memang lain dari yang lain Tak ...
1 Ringgit Berapa Rupiah Faktor Yang Mempengaruhi Implikasinya

Bagaimana Ketidakpastian Mega Cap Mempengaruhi Penurunan S P Dan Nasdaq

Wanda Hara Hadiri Kajian Hanan Attaki Pakai Cadar Berbuntut Panjang Kasusnya Dibawa Ke Jalur Hukum

Visit Peaks Of Malaysia This Merdeka Day

Mengopi Tepi Pantai Di Kopi Penunjuk Kijal Terengganu

Melaka Ke Muzium Kapal Selam Sekali Lagi

Peniaga Pisang Goreng Mengaku Culik Dua Kanak Kanak Sebab Teringin Nak Ada Anak Perempuan

Transform Your Home With Art Placement That Speaks Volumes



Kenapa Kita Gelarkan Masa Guna Istilah Second Minute Hour Day Week and Year

Biodata Ikhmal Nour Personaliti TikTok Terkenal

Apakah Fatwa Berkenaan Menanam Jambang dan Rambut Bagi Lelaki

Info Dan Sinopsis Drama Tonton Berepisod SeOfis Slot Samarinda TV3

Biodata Mek Yun Mek Kelate Personaliti TikTok Terkenal


Graduan Kejuruteraan Usahawan Sambal Acar Ikan Masin

Aktiviti Dengan Anak 003

Rasa Risau Dan Takut Terhadap Perkara Yang Masih Belum Berlaku Selalunya Adalah Berlebihan

Memahami Inflasi Dan Indikator Tren Dalam Pasar Keuangan

Lagu Tiktok Yang Viral Pada Bulan Julai 2024

Resepi Sotong Sumbat Telur