Muka Bersih Berseri Menjelang Raya Dengan Moisturizer Pelembap Muka Water Based Terbaik


Hampir dua bulan saya diuji dengan masalah kesihatan. Sekarang bila dah makin sihat, baru saya perasan tinggal lagi dua minggu sahaja lagi kita akan melangkah masuk ke bulan Ramadan. Eh, cepatnya masa berlalu!



Bila badan tak sihat, banyak perkara yang saya abaikan sebab tak larat nak buat. Sampaikan perkara asas macam cuci muka pun banyak kali saya tinggalkan. Bila dah makin sihat sikit, saya tengok muka dalam cermin dan baru perasan, banyaknya kedutan muncul di muka, muka pun kusam je! Macammana nak sambut raya nanti. Tak boleh jadi ni..


Muka Bersih Berseri Menjelang RayaDi hari raya nanti mestilah kita nak nampak cantik kan, barulah semangat nak keluar beraya. Tapi bila tengok muka kusam tak berseri, mood nak beraya pun kelaut. Jadi sebagai persediaan menjelang hari raya nanti, selain kena beli baju raya saya juga kena beli skincare raya. Almaklumlah, muka dah kusam selepas beberapa bulan tak buat rutin jagaan muka, jadi kita kena rajin sikit menyental muka lepas ini.


Saya hanya perlukan empat produk asas sahaja untuk lakukan rutin skincare yang betul. Empat produk asas tersebut adalah cleanser, toner, moisturiser dan sunscreen. Bila dah ada semua ini, in shaa Allah muka akan terjaga elok kalau rajin buat jagaan wajah.


Pilih Moisturizer yang TepatDi antara empat produk asas jagaan muka ini, moisturizerlah bagi saya yang paling susah nak pilih. Banyak kriteria yang perlu diambil kira bila buat keputusan untuk memilih moisturizer. Jika tersilap pilih, ia boleh memburukkan lagi masalah yang ada pada wajah. Saya sendiri telah mengalami kesan yang timbul akibat salah pilih moisturizer sehingga sekarang.


Tujuan pemakaian moisturizer adalah untuk pastikan wajah cukup lembapan kerana fungsi moisturizer itu sendiri adalah untuk kekalkan air dalam kulit wajah supaya sentiasa lembap. Namun berpunca daripada silap memakai moisturizer cream-based pada kulit jenis combination, wajah saya kini dipenuhi dengan bintik kecil di bawah mata yang dikenali sebagai milia seed. Pengalaman ini memberi kesan besar kepada saya dalam membuat pemilihan moisturizer terbaik bagi wajah.


Moisturizer Aqua Whitening Cream Ada Semua Yang Saya CariSebab itulah selama bertahun saya menjadi pengguna setia Aqua Whitening Cream daripada Hansaegee Nature. Moisturizer ini memiliki kesemua ciri yang saya mahukan ada pada sesuatu moisturizer. Aqua Whitening Cream adalah moisturizer terbaik yang saya pernah pakai dan saya tak rasa ragu-ragu mahu terus gunakan kerana yakin dengan kebaikannya. Tapi apa yang bestnya Aqua Whitening Cream ini? 


1. Aqua-based dan lightweight. Saya sebolehnya berusaha memilih moisturizer yang bersifat water-based kerana kulit combination saya amatlah tak sesuai digandingkan dengan moisturizer jenis cream-based. Tambah memburukkan keadaan apabila milea seed dibawah mata saya boleh bertambah sekiranya saya salah memakai moisturizer. 



Bintik air terbentuk selepas olesan moisturizer dilakukan
Kelebihan Aqua Whitening Cream adalah ia water-based. Selain itu, ia juga ringan dan tak memberi rasa greasy atau coating pada kulit. Tak terasa seolah memakai moisturizer dan setiap kali sapuan pada wajah, saya akan nampak bintik air terbentuk. Seolah mengoles air pada wajah tapi dalam bentuk gel. Selepas cucian juga, tiada rasa licin pada kulit seolah semua gel diserap masuk ke dalam wajah.


2. Tekstur lembut dan mudah menyerap. Tekstur gel Aqua Whitening Cream yang lembut bukan saja memudahkan proses olesan di wajah malah juga turut mengurangkan iritasi, jadi ia amat sesuai digunakan oleh mereka yang mempunyai masalah kulit sensitif. Selain itu, moisturizer ini mudah diserap ke dalam kulit wajah, jadi saya tak perlu habiskan banyak masa untuk membuat rutin skincare


Lightweight dan mudah menyerap

3. Tak berminyak, tak melekit dan tak menyumbat liang pori. Sesetengah moisturizer bukan sahaja meninggalkan kesan lekitan selepas dioles pada wajah malah turut menyebabkan muka kelihatan lebih berminyak daripada kebiasaan. Saya elakkan menggunakan moisturizer begini kerana ia boleh menyebabkan wajah saya nampak sentiasa basah dan berkilau. Sebab itu saya gunakan Aqua Whitening Cream kerana ia tidak melekit dan tidak juga berminyak, memang moisturizer yang sesuai untuk kulit berminyak! Ia juga tak menyebabkan sumbatan pada liang pori.
Muka tak berminyak dan nampak fresh selepas sapuan



Seharian Beraya Muka Tetap Kelihatan Bersih BerseriMacammana Aqua Whitening Cream mengurangkan kesan kedutan dan mengembalikan keserian wajah? Sebenarnya, bahan utama yang terkandung dalam Aqua Whitening Cream adalah niacinamide dan minyak biji Camellia Japonica. Niacinamide bertindak melindungi kulit wajah daripada sinaran matahari manakala minyak biji Camellia Japonica pula merawat kerosakan sel dari dalam wajah.


Apabila muka dilindungi dari dalam dan luar, masalah kulit dapat dikurangkan. Selain itu, paras kandungan asid lemak yang tinggi membantu menyimpan air dalam kulit wajah bagi mengelakkan masalah kehilangan air sekaligus menjadikan muka lebih anjal dan kurang kedutan. Kulit juga tidak akan menghasilkan sebum berlebihan apabila cukup kelembapan. Ini mengelakkan kulit jadi berminyak dan liang pori tersumbat. Bila liang tersumbat, bersedialah dengan kemungkinan wajah akan ditumbuhi jerawat pula.


Sebab itu, saya perlukan moisturiaer sebagai persediaan menjelang Hari Raya nanti. Iyelah, tentu penat seharian nak berjalan ke rumah saudara mara nanti. Dengan pemakaian Aqua Whitening Cream secara consistent, saya yakin sel kulit wajah saya akan dipulihkan dari dalam dan wajah akan lebih berseri, tak berminyak dan kurang kedutan menjelang satu Syawal nanti. 


Beli Secara Online Tak susah nak dapatkan produk daripada Hansaegee Nature ini. Saya hanya buat belian secara online saja kerana produk buatan Korea ini memang tak dijual di mana-mana kedai fizikal. Jadi jangan risau untuk buat belian secara atas talian. Tambahan pula sekarang tengah ada sale sempena Ramadan, jadi kalau buat belian sekarang, kita boleh grab banyak discount dan free gift.
➤ Brand: Hansaegee Nature➤ Website: www.hansaegee.com/shop➤ IG page: https://www.instagram.com/hansaegeenature/➤ FB page: https://www.facebook.com/HansaegeeNature
➤ Youtube page: https://www.youtube.com/c/HansaegeeNatureMalaysia




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.nurzariniismail.com/2024/03/moisturiser-pelembap-terbaik-water-based-muka-bersih-berseri-di-hari-raya.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Persediaan Berpuasa Dan Tips Berseri Di Hari Raya

Persediaan Berpuasa Dan Tips Berseri Di Hari Raya

papar berkaitan - pada 7/3/2024 - jumlah : 82 hits
Dah masuk bulan Syaaban kita ni ha Tak lama lagi Ramadan pulak Korang dah ganti ke puasa yang tertinggal Ramadan lepas Cepat cepat ganti tau Sempat lagi ni walaupun dah minit minit terakhir gitu Kalau sengaja tak ganti nanti kena bayar fidy...
Foto Semarak Parade Tarian Ogoh Ogoh Menjelang Hari Raya Nyepi Di Bali

Foto Semarak Parade Tarian Ogoh Ogoh Menjelang Hari Raya Nyepi Di Bali

papar berkaitan - pada 2/3/2024 - jumlah : 101 hits
Masyarakat Bali mengadakan parade tarian Ogoh Ogoh untuk menyambut merayakan Hari Raya Nyepi tahun 2024 pada 11 Maret 2024 mendatang
Kurta Kacax Hadiah Birthday Merangkap Baju Raya Babah

Kurta Kacax Hadiah Birthday Merangkap Baju Raya Babah

papar berkaitan - pada 28/2/2024 - jumlah : 119 hits
Kurta KACAX Hadiah Birthday Merangkap Baju Raya Babah Birthday Babah hari tu Ummi macam blur tak tahu nak beli hadiah apa Terus muncul hadiah yang kira kiranya macam 2 in 1 la gitu Otak penjimatan Ummi muka terfikir baik belikan Kurta KACAX...
Foto Makna Mendalam Hari Raya Galungan Yang Dirayakan Umat Hindu Bali Hari Ini

Foto Makna Mendalam Hari Raya Galungan Yang Dirayakan Umat Hindu Bali Hari Ini

papar berkaitan - pada 28/2/2024 - jumlah : 95 hits
Hari Raya Galungan dirayakan oleh umat Hindu Bali setiap 210 hari sekali menggunakan perhitungan kalender Bali
Senarai Warna Tema Baju Raya 2024

Senarai Warna Tema Baju Raya 2024

papar berkaitan - pada 29/2/2024 - jumlah : 120 hits
Tidak lama lagi kita akan berpuasa dan bakal menyambut sambutan Ramai yang mula cari warna tema baju raya 2024 yang menarik untuk dikenakan semasa hari yang mulia itu Mungkin masih ramai yang sedang berteka teki berkenaan apakah warna tema ...
Rupa Rupanya Pengguna Jalan Raya Boleh Berhutang Dengan Jurutol Kalau Terdesak Tak Ada Duit

Rupa Rupanya Pengguna Jalan Raya Boleh Berhutang Dengan Jurutol Kalau Terdesak Tak Ada Duit

papar berkaitan - pada 24/2/2024 - jumlah : 72 hits
Saya selalu lalui perkara ini waktu zaman tengah keras dulu Ada banyak ketika saya lalu tol dalam keadaan saya dah tak ada duit langsung Punyalah tak ada sehinggakan duit syiling pun kering Itu antara luahan seorang ahli perniagaan berjaya ...
Sabah Not Facing Water Crisis Just Shortage Says Deputy Cm

Sabah Not Facing Water Crisis Just Shortage Says Deputy Cm

papar berkaitan - pada 8/3/2024 - jumlah : 96 hits
Sabah deputy chief minister Shahelmey Yahya cited climate change and delays to water infrastructure projects as reasons for the water shortage PETALING JAYA Sabah is not facing a water supply crisis but merely a shortage says deputy chief m...
Tasik Widuri Water Park

Tasik Widuri Water Park

papar berkaitan - pada 10/3/2024 - jumlah : 109 hits
Lokasi Tasik Widuri Water Park Alamat Jalan Widuri 3 Bukit Beruntung 48300 Rawang Selangor Waktu Operasi Tidak diketahui Tarikh Lawatan 07 Mac 2024 Tasik Widuri Water Park menjadi lokasi persinggahan pertama yang dikunjungi pada hari ini Li...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Continuous Learning



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Kopi Surat Cinta Kota Damansara

8 Aneka Resepi Kuih Tradisional Berasaskan Pisang

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega